***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

 

 

 دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی – دبیر نشست

منبع خبر :

http://eadl.ir/اخبار/tabid/363/articleType/ArticleView/articleId/154397/دستاوردهای-مرکز-امار-و-فناوری-اطلاعات-قوه-قضاییه-در-شنبه-های-انقلاب.aspx

 

 

اخبار جاری | آرشیو | جستجو

تاریخ: ﺳﻪشنبه, 25 دی,1397 نظرات: 0 نظر نمایش: 9 مرتبه تعداد امتیاز: 0   
دستاوردهای مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در «شنبه های انقلاب»
 
دستاوردهای مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در «شنبه های انقلاب»

مرکز آمار و فناوری اطلاعات «مافا» قوه قضائیه، میزبان «شنبه های انقلاب» در چهلمین سال پیروزی شکوهمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می شود.

به گزارش واحد خبر مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، عصر دیروز دوشنبه 24 دی ماه، «مافا» قوه قضائیه میزبان جلسه ویژه و صمیمانه ای با دبیر «شنبه های انقلاب» بود. در این جلسه معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات با تشریح برخی از دستاوردهای مهم دستگاه قضائی بویژه در حوزه فناوری اطلاعات که به برکت نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران حاصل گردیده است، گفت : با عنایت به پیشرفت بی نظیر و فزاینده فناوری اطلاعات طی سالیان اخیر و با هدف همسان سازی فنی – مهندسی با رویکرد حقوقی میان «سرعت توسعه فناورى اطلاعات و ارتباطات» و «بخش های مختلف قوه قضائیه»  و در راستاى تحقق «عدالت الکترونیک»، توجه ویژه ی دستگاه قضائی به حوزه فناورى اطلاعات، معطوف گردید.

وی ادامه داد :  این مرکز فعالیتهاى خود را در ابتدا به سوى تجمیع و یکپارچه سازى فعالیتهاى حوزه هاى فناورى اطلاعات در کل کشور جهت دهى نمود و تلاش مجموعه را به شکلى سازماندهى کرد که از توان خود شامل نیروهاى فنى، امکانات و تجهیزات نرم افزارى، سخت افزارى و شبکه اى، به بهترین نحو بهره مند گردد.

آیت الله شهریاری افزود : در این راستا، مرکز ابتدا با ایجاد هماهنگى بین مجموعه ستاد و استانها، به شناسایى نقاط ضعف و قوت موجود و اولویتهاى کارى و توسعه اى اقدام نمود که با برنامه ریزیهای کلان و تلاش های شبانه روزی صورت گرفته، توسعه خدمت رسانى الکترونیکى به مردم و دادگستریها از راهبردها و مأموریتهاى اصلى بوده و در اولویت قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد : با توجه به آن که هر نوع توسعه خدمات الکترونیکى نیازمند بستر ارتباطى مناسب می باشد، توسعه شبکه اى نیز در دستور کار این مرکز قرار گرفته و مجموعه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه بر این باور است که با استفاده از امکانات موجود کشور و بهره مندى از نیروهاى انقلابی، متخصص، خلاق و کارآمد این امکان و توانمندى ایجاد خواهد شد که بتوان توسعه خدمات قضایى به مردم را با امکانات موجود فناورى اطلاعات به سویى پیش برد تا مسیر به سمت حلّ  یکى از چالشهاى مهم مردم در مسیر رسیدگى به مسائل قضائی جامعه هموارتر گردد.

این عضو شورای عالی فضای مجازی کشور افزود : هر نوع توسعه اى نیازمند طرح و برنامه کلان و عملیاتی است که یکى از راهبردهاى توسعه قضائى کشور، بهره گیرى از فناورى اطلاعات و ارتباطات با توجه به چشم انداز 20  ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سایر اسناد بالادستی کشور است که در تمامی این موارد عدالت به عنوان محور فعالیتها قرار گرفته و یکی از مصادیق این موضوع در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، «طرح ملى عدالت الکترونیکی» است که به تصویب شوراى عالى مدیران قضائی رسید.

معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات در پایان با اشاره به رسالت اصلی مرکز تأکید کرد : این مجموعه با داشتن ظرفیت بسیار ارزشمند و پشتوانه انقلابی و ولایی در صدد است تا جهت تقویت و توسعه بهره وری نظام قضائی کشور با «رشد سرعت، دقت و کیفیت همراه با ایجاد رضایت­مندی هرچه بیشتر آحاد جامعه از قوه قضائیه با تسهیل در دسترسی به عدالت»، در بهره مندی گسترده از ظرفیت بخش خصوصی در مجموعه اسناد و قوانین تعریف شده، تلاش نماید.

سپس اکبر ثقفیان – قائم مقام مرکز – با اشاره به برخی از مهمترین اهداف مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه به منظور تحقق «عدالت الکترونیک» گفت : گستردگی زیر ساخت (شبکه ملی عدالت)، ایجاد و توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، ثبت نام و ابلاغ الکترونیک و سامانه های مختلفی که راه اندازی گردیده است، همگی حاکی از یک «انقلاب بی نظیر، بزرگ و مبارک» در دستگاه قضائی است که به حول و قوه الهی برخی از این دستاوردها در «شنبه انقلاب» با موضوع زیرساختهای فناوری اطلاعات با رویکرد قضائی مطرح خواهد شد.

در ادامه دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی – دبیر شنبه های انقلاب – ضمن قدردانی از میزبانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، به تشریح برنامه های کلان و راهبردی انجام شده طی 39 شنبه از هفته های چهلمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پرداخت.

وی گفت : در طی 39 هفته از برگزاری شنبه های انقلاب با حضور مردم و مسؤولین ارشد کشوری و لشکری، اهم دستاوردهای ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در 4 دهه پربرکت در حوزه های مختلف علمی، اقتصادی، زیربنائی، عمرانی، کشاورزی و ... تبیین گردیده است که در موضوع تحقق «عدالت» هم مقرر است، به بیان توفیقات چشمگیر انقلاب اسلامی پرداخته شود که یکی از مصادیق عدالت، پیشرفتهای قوه قضائیه بویژه در حوزه «فناوری اطلاعات» است.

دکتر هاشمی فشارکی در پایان ابراز امیدواری کرد تا تشریح فعالیتها و برنامه های کلان صورت گرفته در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در یکی از «شنبه های انقلاب» در چهلمین سال پیروزی شکوهمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مردم انقلابی و ولایی ایرانِ اسلامی بتواند گام مهم و مؤثری را در راستای تحقق عدالت بردارد.

شایان ذکر است، حوزه ستاد قوه قضائیه با حضور مسؤولان عالی قضائی کشور از ساعت صبح روز شنبه 6 بهمن ماه 1397 میزبان «شنبه انقلاب» با موضوع «عدالت» خواهد بود و مرکز آمار و فناوری اطلاعات هم با هدف هم افزایی و تکمیل در ارائه تفصیلی دستاوردهای دستگاه قضائی در حوزه فناوری اطلاعات، عصر همان روز پذیرای «شنبه های انقلاب» است.

کد: 154397
گروه: اخبار ویژه

منابع انتشار خبر : 

 

http://eadl.ir/اخبار/tabid/363/articleType/ArticleView/articleId/154397/دستاوردهای-مرکز-امار-و-فناوری-اطلاعات-قوه-قضاییه-در-شنبه-های-انقلاب.aspx

 

http://8tag.ir/news/8286173673034993567-15740292463817198668

 

https://www.mizanonline.com/fa/news/485678/دستاورد‌های-مرکز-آمار-و-فناوری-اطلاعات-قوه-قضائیه-در-شنبه‌های-انقلاب

 

 

http://www.newsparsi.com/دستاورد‌های-مرکز-آمار-و-فناوری-اطلاعات-قوه-قضائیه-در-شنبه‌ها

 

دستاورد‌های مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در «شنبه‌های انقلاب»

خبرگزاری میزان- مرکز آمار و فناوری اطلاعات «مافا» قوه قضائیه، میزبان «شنبه‌های انقلاب» در چهلمین سال پیروزی شکوهمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

تاریخ انتشار: 18:36 - 25 دی 1397

- کد خبر: ۴۸۵۶۷۸

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از واحد خبر مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، عصر دیروز دوشنبه ۲۴ دی ماه، «مافا» قوه قضائیه میزبان جلسه ویژه و صمیمانه‌ای با دبیر «شنبه‌های انقلاب» بود. در این جلسه معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات با تشریح برخی از دستاورد‌های مهم دستگاه قضائی بویژه در حوزه فناوری اطلاعات که به برکت نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران حاصل گردیده است، گفت: با عنایت به پیشرفت بی نظیر و فزاینده فناوری اطلاعات طی سالیان اخیر و با هدف همسان سازی فنی – مهندسی با رویکرد حقوقی میان «سرعت توسعه فناورى اطلاعات و ارتباطات» و «بخش‌های مختلف قوه قضائیه» و در راستاى تحقق «عدالت الکترونیک»، توجه ویژه‌ی دستگاه قضائی به حوزه فناورى اطلاعات، معطوف گردید.

وی ادامه داد: این مرکز فعالیتهاى خود را در ابتدا به سوى تجمیع و یکپارچه سازى فعالیتهاى حوزه هاى فناورى اطلاعات در کل کشور جهت دهى نمود و تلاش مجموعه را به شکلى سازماندهى کرد که از توان خود شامل نیروهاى فنى، امکانات و تجهیزات نرم افزارى، سخت افزارى و شبکه اى، به بهترین نحو بهره‌مند گردد.

آیت الله شهریاری افزود: در این راستا، مرکز ابتدا با ایجاد هماهنگى بین مجموعه ستاد و استانها، به شناسایى نقاط ضعف و قوت موجود و اولویتهاى کارى و توسعه اى اقدام نمود که با برنامه ریزی‌های کلان و تلاش‌های شبانه روزی صورت گرفته، توسعه خدمت رسانى الکترونیکى به مردم و دادگستری‌ها از راهبرد‌ها و مأموریتهاى اصلى بوده و در اولویت قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به آن که هر نوع توسعه خدمات الکترونیکى نیازمند بستر ارتباطى مناسب می‌باشد، توسعه شبکه اى نیز در دستور کار این مرکز قرار گرفته و مجموعه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه بر این باور است که با استفاده از امکانات موجود کشور و بهره مندى از نیروهاى انقلابی، متخصص، خلاق و کارآمد این امکان و توانمندى ایجاد خواهد شد که بتوان توسعه خدمات قضایى به مردم را با امکانات موجود فناورى اطلاعات به سویى پیش برد تا مسیر به سمت حلّ یکى از چالشهاى مهم مردم در مسیر رسیدگى به مسائل قضائی جامعه هموارتر گردد.

این عضو شورای عالی فضای مجازی کشور افزود: هر نوع توسعه اى نیازمند طرح و برنامه کلان و عملیاتی است که یکى از راهبردهاى توسعه قضائى کشور، بهره گیرى از فناورى اطلاعات و ارتباطات با توجه به چشم انداز ۲۰ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سایر اسناد بالادستی کشور است که در تمامی این موارد عدالت به عنوان محور فعالیت‌ها قرار گرفته و یکی از مصادیق این موضوع در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، «طرح ملى عدالت الکترونیکی» است که به تصویب شوراى عالى مدیران قضائی رسید.

معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات در پایان با اشاره به رسالت اصلی مرکز تأکید کرد: این مجموعه با داشتن ظرفیت بسیار ارزشمند و پشتوانه انقلابی و ولایی در صدد است تا جهت تقویت و توسعه بهره وری نظام قضائی کشور با «رشد سرعت، دقت و کیفیت همراه با ایجاد رضایت­مندی هرچه بیشتر آحاد جامعه از قوه قضائیه با تسهیل در دسترسی به عدالت»، در بهره مندی گسترده از ظرفیت بخش خصوصی در مجموعه اسناد و قوانین تعریف شده، تلاش نماید.

سپس اکبر ثقفیان – قائم مقام مرکز – با اشاره به برخی از مهمترین اهداف مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه به منظور تحقق «عدالت الکترونیک» گفت: گستردگی زیر ساخت (شبکه ملی عدالت)، ایجاد و توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، ثبت نام و ابلاغ الکترونیک و سامانه‌های مختلفی که راه اندازی گردیده است، همگی حاکی از یک «انقلاب بی نظیر، بزرگ و مبارک» در دستگاه قضائی است که به حول و قوه الهی برخی از این دستاورد‌ها در «شنبه انقلاب» با موضوع زیرساخت‌های فناوری اطلاعات با رویکرد قضائی مطرح خواهد شد.

در ادامه سیدجواد هاشمی فشارکی – دبیر شنبه‌های انقلاب – ضمن قدردانی از میزبانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، به تشریح برنامه‌های کلان و راهبردی انجام شده طی ۳۹ شنبه از هفته‌های چهلمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پرداخت.

وی گفت: در طی ۳۹ هفته از برگزاری شنبه‌های انقلاب با حضور مردم و مسؤولین ارشد کشوری و لشکری، اهم دستاورد‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ۴ دهه پربرکت در حوزه‌های مختلف علمی، اقتصادی، زیربنائی، عمرانی، کشاورزی و ... تبیین گردیده است که در موضوع تحقق «عدالت» هم مقرر است، به بیان توفیقات چشمگیر انقلاب اسلامی پرداخته شود که یکی از مصادیق عدالت، پیشرفت‌های قوه قضائیه بویژه در حوزه «فناوری اطلاعات» است.

هاشمی فشارکی در پایان ابراز امیدواری کرد تا تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های کلان صورت گرفته در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در یکی از «شنبه‌های انقلاب» در چهلمین سال پیروزی شکوهمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مردم انقلابی و ولایی ایرانِ اسلامی بتواند گام مهم و مؤثری را در راستای تحقق عدالت بردارد.

شایان ذکر است، حوزه ستاد قوه قضائیه با حضور مسؤولان عالی قضائی کشور از ساعت صبح روز شنبه ۶ بهمن ماه ۱۳۹۷ میزبان «شنبه انقلاب» با موضوع «عدالت» خواهد بود و مرکز آمار و فناوری اطلاعات هم با هدف هم افزایی و تکمیل در ارائه تفصیلی دستاورد‌های دستگاه قضائی در حوزه فناوری اطلاعات، عصر همان روز پذیرای «شنبه‌های انقلاب» است.

انتهای پیام/

 

 

https://www.mizanonline.com/fa/news/485678/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%AF%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D9%82%D9%88%D9%87-%D9%82%D8%B6%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8

 

 

#####################################################################

ضمیمه : 

****************************************************************************


 
تاریخچه مرکز آمار و فناوری اطلاعات

 

از سال 1352 تعداد دستگاه ورود اطلاعات IBM3712  جهت ارتباط دفتر آمار و خدمات ماشینی با سازمان بودجه از طریق تلفن اختصاصی مستقر گردید . سپس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا سال 1368 اطلاعات متهمان با استفاده از Main Frameاستخراج و به صورت جزوه تکثیر و مورد استفاده قرار میگرفت.

 

 

از سال 1368 تا سال 1378 با مدیریت قوه قضاییه سایت کامپیوتر بزرگی در دفتر آمار و خدمات ماشینی نصب و راهاندازی شد.

 

 

سیستم طراحی شده از کامپیوتر سازمان تأمین اجتماعی برروی کامپیوترها نصب گردید و سیستم آمار و پرسنلی و سیستم دیوان عدالت اداری و دیوانعالی کشور به صورت Online با مرکز کامپیوتر در ارتباط بودند.

 

 

در سال 1378 شورای عالی انفورماتیک قوه قضاییه زیر مجموعه نهاد ریاست قوه قضاییه تشکیل شد و دفتر اموررایانه و مدیریت سیستم (دفتر آمار و خدمات ماشینی سابق) زیر مجموعه شورای مذکور قرار گرفت که کلیه مصوبات شورای عالی انفورماتیک قوه قضاییه پس از تصویب توسط دفتر اموررایانه و مدیریت سیستم اجرا میگردید.

 

 

در سال 1383 با تغییر چارت سازمانی دفتر اموررایانه و مدیریت سیستم به عنوان معاونت دفتر فنی و مهندسی زیرمجموعه معاونت اجرایی قوه قضاییه فعالیتهای خود را ادامه داد و در همان سال پس از تغیییر مجدد چارت سازمانی قوه قضاییه دفتر اموررایانه و مدیریت سیستم به دفتر آمار و انفورماتیک قوه قضاییه تغییر نام داد و زیرمجموعه معاونت حقوقی و توسعه قضایی قرار گرفت و همچنین شورایعالی انفورماتیک نیز با تغییر نام شورای فنآوری اطلاعات و ارتباطات در معاونت مذکور ایجاد گردید و مصوبات شورای مذکور توسط دفتر آمار و انفورماتیک به مرحله اجرا گذاشته شد.

 

 

در سال 1387 نیز تشکیلات دفتر آمار و انفورماتیک پس از تصویب ریاست محترم قوه قضاییه تغییر پیدا کرد و به دفتر آمار و فنآوری اطلاعات و ارتباطات قوه قضاییه نیز تغییر نام پیدا کرد. درسال 1387 آقای مهندس صدرنوری دبیر شورای فناوری اطلاعات با حفظ سمت سرپرست دفتر مذکور گردید. پس از پایان دوره دوم ریاست قوه قضاییه وانتصاب حضرت آیت ا... آملی لاریجانی به سمت ریاست قوه قضاییه وتوجه ایشان به حوزه فناوری اطلاعات ، دفتر آمار وفناوری اطلاعات باارتقا جایگاه به مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضاییه تغییرنام پیدا کرد. وحجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر شهریاری به عنوان رییس مرکز آمار وفناوری اطلاعات منصوب گردیدند. رییس مرکز آمار وفناوری اطلاعات از مسئولان عالی قضایی می باشد ودر کلیه جلسات مسئولان عالی قضایی شرکت می نماید .

 

 

 http://eadl.ir/معرفیمرکزآماروفناوریاطلاعات/تاریخچه.aspx

حداقل
 
 
اهداف و ماموریتهای مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه
 
حوزه­های راهبردی و برنامه­های کلیدی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه
حوزه‌های راهبردی طرح عدالت الکترونیکی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، حوزه‌هایی کلیدی و محوری هستند که موجب می‌شوند قوه قضاییه با توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات در آنها، شرایط لازم را برای حضور در دنیای شبکه‌ای و بکارگیری قابلیت‌های آن کسب کند و خدمات قضایی را به صورت الکترونیکی به مردم عرضه کند.
دسترسی سریع، با کیفیت، ارزان و گسترده به ارتباطات با پهنای باند بالا برای دریافت و عرضه خدمات مختلف الکترونیکی و دسترسی به محتوای مناسب در حوزه قضایی و اداری برای مدیران، قضات، و کارکنان و برای ارائه خدمات به مردم
 
1-                    توسعه دسترسی شبکه­ای
‌أ.         توسعه و نگهداشت شبکه گسترده (WAN) استانها و ستاد
‌ب.     توسعه و نگهداشت شبکه داخلی (LAN) استانها و ستاد
‌ج.       دسترسی به خدمات قضایی برای مردم (G2C)
‌د.       دسترسی به خدمات اداری و پشتیبانی قضایی برای کارکنان اداری و قضایی (G2G)
‌ه.       دسترسی به بانکهای اطلاعاتی بیرون قوه (اطلاعات تراکنشهای بانکی، ثبت احوال، پلاکهای خودرو و ...)
‌و.        توسعه و نگهداشت سخت­افزاری
‌ز.        توسعه و نگهداشت مرکز داده (Data Center)
‌ح.       ایجاد خادم پست الکترونیکی مرکزی (Mail Server) با آدرس name@eadl.ir برای کارکنان قضایی و اداری قوه قضایی (000/20 کاربره)
‌ط.      راه­اندازی امضای دیجیتالی برای سامانه­های اطلاعاتی
‌ی.     راه­اندازی شبکه تلفن اینترنتی (IP Telephony)
‌ک.      راه­اندازی شبکه کنفرانس بصری (Video Conferencing)
 
2-                  جامعه قضایی شبکه­ای (اطلاعات و تعامل)
‌أ.         سامانه جامع آماری (سجا- CSS)
‌ب.     توسعه سامانه بانک اطلاعات جامع قوانین و مقررات
‌ج.       توسعه سامانه شبکه ارتباطات مردمی در تهران و استانها و یکپارچه سازی آن
‌د.       ایجاد بانک اطلاعات آرای قضایی در حوزه بدوی، تجدید نظر و دیوان عالی
‌ه.       سامانه پشتیبانی اطلاعاتی، ارتباطاتی، قضایی و اداری قضات (ایجاد پرتال قضات)
                                                               i.      سامانه الکترونیکی بانک اطلاعات قضات (کارگزینی، نقل و انتقالات، جذب و گزینش و ...)
‌و.        ایجاد سامانه عرضه خدمات قضایی به مردم
                                                               i.      ایجاد پیشخوان خدمات قضایی
                                                             ii.      ایجاد سامانه الکترونیکی ابلاغ اوقات دادگاهها و اوراق قضایی (اصلاح آیین­نامه­ها، قوانین و مقررات)
‌ز.        ایجاد سامانه مشاوره حقوقی و معاضدت قضایی
‌ح.       طرح بایگانی الکترونیکی پرونده­های قضایی
‌ط.      طرح نظارت الکترونیکی (بر حوزه­های قضایی و اداری)
‌ی.     سامانه الکترونیکی بانک اطلاعات جرایم
‌ک.      سامانه اطلاعات مکانی ملی قضایی (NSDI-J ) از جمله سامانه اطلاعات جغرافیای (GIS) قضایی (جغرافیای مجرمان، جرایم، اتهام و...)
‌ل.      سامانه الکترونیکی ثبت اظهارات طرفین دعوا و شهود و ...
‌م.       سامانه الکترونیکی اسناد و املاک غیر منقول
‌ن.      طرحهای الکترونیکی مرتبط با سازمانهای وابسته
‌س.   سامانه الکترونیکی بانک اطلاعات سجل کیفری اشخاص حقیقی و حقوقی به ویژه اشخاص پرخطر و سابقه­دار
‌ع.       طرح جامع پایگاههای اطلاع­رسانی نهادهای ستادی و تشکیلات قضایی
‌ف.     توسعه و نگهداری سامانه الکترونیکی مدیریت پرونده قضایی (سامپ = CMS)
                                                               i.      نگهداشت نسخه 3.2
                                                             ii.      تحلیل، طراحی و نگاشت نسخه 3.5 و 4 و 5 (بهینه­سازی وضع موجود، ارتقا براساس تغییرات آیین­نامه­ای و قوانین و مقررات داخلی، ارتقا براساس تغییرات آیین­نامه­ای و قوانین و مقررات ملی)
‌ص.   سامانه مبارزه با جرایم سازمان یافته (با استفاده از تحلیل ارتباطات داده­های قضایی)
‌ق.     توسعه اتوماسیون اداری مالی و پشتیبانی
                                                               i.      دبیرخانه الکترونیکی (ارتباطات درون سازمانی، بین سازمانی، برون سازمانی)
                                                             ii.      کارگزینی ا.
                                                            iii.      حقوق و دستمزد ا.
                                                            iv.      حسابداری ا.
                                                             v.      مدیریت درآمدها ا.
 
3-                  منابع انسانی، آموزش و پژوهش شبکه­ای
‌أ.         توسعه منابع انسانی سامانه­های الکترونیکی اداری و قضایی (بازبینی شرح وظایف، آموزش، انتقال، قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی، استخدام)
‌ب.     آموزش الکترونیکی کادر اداری
‌ج.       آموزش الکترونیکی کادر قضایی
‌د.       آموزش الکترونیکی کادر مدیریتی
‌ه.       طراحی بسته­های نرم­افزاری آموزشی
                                                               i.      بسته آموزشی سامپ (CMS)
                                                             ii.      بسته آموزشی اتوماسیون اداری
                                                            iii.      ...
‌و.        ایجاد پایگاه آموزش مجازی قوه قضاییه (آموزش مردم و کارکنان اداری و قضایی)
‌ز.        فرهنگسازی کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه خدمات اداری و قضایی
‌ح.       ...
 
4-                  اقتصاد شبکه­ای
‌أ.         اصلاح الگوی مصرف و کاهش هزینه­های ملی (استفاده از منابع و مصارف دیجیتالی به جای منابع و مصارف فیزیکی: ساختمان، کاغذ، منابع انسانی و ...)
‌ب.     تراکنشهای الکترونیکی مالی در ارائه خدمات قضایی و اداری
‌ج.       ...
 
5-                  سیاستگذاری شبکه­ای
‌أ.         ساماندهی و تغییر آیین­نامه­ها، مقررات و فرایندهای داخلی
‌ب.     ساماندهی و تغییر قوانین، مقررات ملی (آیین دادرسی و ...)
‌ج.       تأمین و ارتقای امنیت نظامهای ارتباطاتی و اطلاعاتی
‌د.       بازبینی ساختار سازمانی به منظور اصلاح فرایندهای اداری و قضایی با استفاده از فناوری اطلاعات

http://eadl.ir/معرفیمرکزآماروفناوریاطلاعات/تاریخچه.aspx

 

 

http://eadl.ir/معرفیمرکزآماروفناوریاطلاعات/ساختارسازمانی.aspx

 

 

 

حداقل
 
 
مدیران سازمان
 
 
    دکترحمید شهریاری  
       
   
دکترحمید شهریاری 
معاون رییس قوه قضاییه ورییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات 
اطلاعات بیشتر ...
 
 
    اکبر ثقفیان  
       
   
اکبر ثقفیان 
قائم مقام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه
اطلاعات بیشتر ...
 
 
    مجتبی سقایی  
       
   
مجتبی سقایی 
معاون آمار و اطلاعات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه 
اطلاعات بیشتر ...
 
 
    حمید نجم آبادی   
       
   
حمید نجم آبادی 
معاون امور عمومی و پشتیبانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه 
اطلاعات بیشتر ...
 
 
    رضا آسیابانی  
       
   
رضا آسیابانی 
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه 
اطلاعات بیشتر ...
 
 
    علی اصغر تدین  
       
   
علی اصغر تدین
معاون پزوهش ، برنامه ریزی ونظارت مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضاییه
اطلاعات بیشتر ...
 
 
    وحید صبوری  
       
   
وحید صبوری
رییس حوزه ریاست مرکز آمارو فناوری اطلاعات قوه قضاییه
اطلاعات بیشتر ...

 

http://eadl.ir/معرفیمرکزآماروفناوریاطلاعات/مدیرانسازمان.aspx

 

 

 

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۲۵