***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

زندگی آیت الله فشارکی وقف حوزه بود

جمعه, ۱ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۳۹ ب.ظ

 

 کد خبر: 331811

۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲

مدیر حوزه علمیه استان قم:

زندگی آیت الله فشارکی وقف حوزه بود

آیت‌الله فشارکی + فرخ فال

وقتی اعطایی مراجع عظام و بزرگان حوزه را تقدیم ایشان می کردیم، با این که هدیه ای از کسی قبول نمی کرد، اما به احترام مراجع و بزرگان آن را می پذیرفت و سپس باز می گرداند و می گفتند " آن را خرج حوزه کنید".

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تسلیت درگذشت مرحوم آیت الله فشارکی، به ویژگی های بارز علمی و اخلاقی این عالم فقید اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان از شخصیت های برجسته حوزه و از شاگردان مرحوم ادیب نیشابوری بود و بسیاری از اساتید فعلی سطح علی حوزه از شاگردان ایشان هستند.

وی با بیان این که آیت الله فشارکی ید طولایی در علم معانی و بیان داشت، افزود: ایشان اهتمام ویژه به علوم پایه حوزه داشت و علاوه بر این که در سطوح عالی صاحب کرسی تدریس پر رونقی بود، تلاش می کرد در علوم پایه، طلاب را توانمند تربیت کند، بنابر این سال ها کتاب مطول را تدریس کرد.

شاگرد آیت الله فشارکی با اشاره به سجایای اخلاقی و خضوع و خشوع استاد خود و تاثیر ایشان در شاگردان، خاطرنشان کرد: رفتار و منش آن مرحوم در شاگردانش بسیار تاثیرگذار بود، به طوری که بسیاری از شاگردان ایشان در بعد اخلاقی و تربیتی در جایگاه رفیعی قراردارند.

مدیر حوزه علمیه استان قم اضافه کرد: اگر شاگردی مسئله علمی و یا هرسئوال دیگری را مطرح می کرد، ایشان با تواضع خاص سوال می شنید و سپس به آن جواب می داد.

وی با اشاره به این که مناعت طبع آیت الله  فشارکی زبان زد بزرگان حوزه بود، بیان داشت: درسال هایی که اجلاسیه اساتید برگزارمی شود، وقتی اعطایی از سوی مراجع و بزرگان را تقدیم ایشان می کردیم، با این که هدیه ای از کسی قبول نمی کرد؛ اما به حرمت مراجع وبزرگان حوزه آن را می پذیرفت و سپس باز می گرداند و می گفتند "خرج حوزه کنید".

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان این که این عالم وارسته، شاگردان مبرزی تحویل حوزه داد، گفت: ارتحال ایشان خلاء بزرگی برای حوزه علمیه است و شاگردانش باید این خلاء را تا حدودی برطرف کنند.

مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه همچنین با اشاره به حمایت آیت الله فشارکی از انقلاب و نظام اسلامی، ابراز داشت: ایشان همواره حامی جدی انقلاب،امام(ره)، نظام و رهبر معظم انقلاب بود و با بینش بسیار وسیع، شاگردان را نسبت به مسائل نظام و ارزش های آن آگاه می کرد.

مدیر حوزه علمیه استان قم در پایان ارتحال آیت الله فشارکی را به بیت ایشان، شاگردان و طلاب و روحانیون تسلیت گفت.

 

 

 

 

 

http://www.hawzahnews.com/news/331811/%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C-%D9%88%D9%82%D9%81-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%A8%D9%88%D8%AF

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۰۱