***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

یادمان نه دی 1388

جمعه, ۱ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۴۴ ب.ظ

 

 

 

 

 

طرح یادمان : سید جواد هاشمی فشارکی

 

 

مروری بر حماسه‌آفرینی مردم سراسر ایران در 9 دی 88

9 دی‌ماه 1388 از جمله مهم‌ترین روزهایی است که توسط ملت ایران در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است. در این روز مردم ایران در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی، در برابر فتنه‌گران قد علم کرده و حجت را بر آنان تمام کردند. در این روز مردم در تمام شهرها و استان‌های ایران، پا به عرصه گذاشته و به فتنه‌گری‌های معاندین و دشمنان نظام پایان دادند. به گزارش خبرگزاری رویترز در این روز «راهپیمایان سوگند وفاداری به نظام جمهوری اسلامی یاد کردند.» بنابر گزارش پایگاه شبکه تلویزیونی المنار لبنان: «تظاهرکنندگان تصاویر بنیانگذار جمهوری‌اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دست داشتند و شعارهایی حسینی سردادند و آشوبگران و هتک‌حرمت‌کنندگان به مقدسات دینی در روز عاشورا را محکوم کردند.» در 9 دی 88 مردم استان‌های مختلف کشور همچون تهران، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، کرمانشاه، قزوین، مرکزی، همدان، قم، بوشهر، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان، خوزستان، مازندران، زنجان، سیستان وبلوچستان و ... ضمن اعلام برائت از فتنه‌گران، همراهی خود را با نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه عمل نیز به نمایش گذاشتند.

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۷ - 2018December 30

پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ 9 دی‌ماه 1388 از جمله مهم‌ترین روزهایی است که توسط ملت ایران در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است. در این روز مردم ایران در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی، در برابر فتنه‌گران قد علم کرده و حجت را بر آنان تمام کردند. در این روز مردم در تمام شهرها و استان‌های ایران، پا به عرصه گذاشته و به فتنه‌گری‌های معاندین و دشمنان نظام پایان دادند.

 

 

حضور گسترده ملت با بصیرت تهران در راهپیمایی 9 دی 88

بزرگ‌ترین راهپیمایی عاشورائیان حسینی در تهران رقم خورد.در تهران مردم با شعار «در ظهر عزا حرمت ارباب شکستند علمدار کجایی، این فتنه گران راه عزادار تو بستند علمدار کجایی» در خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب به راهپیمایی پرداختند. 

برآوردها از جمعیت راهپیمایان این روز در تهران قریب به 5 میلیون نفر بود. جمعیت مردم تهران از شرق حد فاصل پل چوبی تا میدان انقلاب، از غرب حد فاصل دانشگاه شریف تا میدان انقلاب، از جنوب حد فاصل میدان حر تا میدان انقلاب و از شمال حد فاصل بلوار کشاورز تا میدان انقلاب بود.

در همین رابطه بی‌بی‌سی گزارش داد: «طرفداران نظام اسلامی در اعتراض به وقایع روز عاشورا در خیابان‌های مرکزی تهران راهپیمایی و تجمع کردند. تظاهرات هواداران حکومت ایران از روز گذشته در شهرهای مختلف شروع شده بود.» الجزیره هم با اشاره به خواسته مردم تهران در راهپیمایی 9 دی گزارش داد: «مردم در این تظاهرات خواستار مجازات سران فتنه شدند.» 

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز در گزارش خود درباره تجمع عاشوراییان در تهران نوشت: راهپیمایان سوگند وفاداری به نظام جمهوری اسلامی یاد کردند. پایگاه شبکه تلویزیونی المنار لبنان هم به پوشش خبری این حماسه پرداخت و گزارش داد: «تظاهرکنندگان تصاویر بنیانگذار جمهوری‌اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دست داشتند و شعارهایی حسینی سردادند و آشوبگران و هتک‌حرمت‌کنندگان به مقدسات دینی در روز عاشورا را محکوم کردند.»

 

 

درخواست مردم قم از دستگاه قضایی در راهپیمایی 9 دی 88

به گزارش روزنامه اطلاعات هزاران نفر از مردم قم، که آیات عظام، فضلا، علما و روحانیون آن­ها را همراهی می‌کردند، در یک راهپیمایی عظیم ضمن حمایت از ولایت فقیه، اقدام‌های حرمت شکنان در عاشورای حسینی را محکوم کردند. مردم قم در این راهپیمایی از دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی و انتظامی خواستند به صورت قاطع و جدی با هتاکان برخورد کنند.

وطن امروز در 10 دی‌ماه، درباره راهپیمایی مردم قم گزارش داد: «ده‌ها هزار نفر از مردم قم در واکنش به هتک‌حرمت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) راهپیمایی کرده و انزجار خود را از این اقدام ننگین اعلام کردند. آیت‌الله‌العظمی حسین نوری‌همدانی از مراجع عظام تقلید نیز با حضور در جمع راهپیمایان قمی انزجار خود را از هتک‌حرمت به ساحت مقدس اباعبدالله‌الحسین(ع) در روز عاشورا اعلام کرد. مردم قم در شعارهای خود بر دستگیری سران فتنه تاکید کرده و از قوه قضائیه خواستند سران فتنه را دستگیر و به مردم معرفی کند.»

بازخوانی راهپیمایی مردم استان‌های ایران در 9 دی 88

 

شعارهای مردم زنجان در راهپیمایی 9 دی 88

روزنامه اطلاعات در 10 دی‌ماه درباره حضور گسترده مردم زنجان در راهپیمایی 9 دی گزارش داد: «در پی اهانت به آرمان‌های انقلاب اسلامی و مقدسات که در روز عاشورا رخ داد، مردم زنجان به راهپیمایی اعتراض‌آمیز علیه حرمت‌شکنان پرداختند... مردم زنجان با راهپیمایی در مقابل مسجد جامع این شهر، خشم و انزجار خود را از حرمت شکنان اعلام کردند و از مسئولان قضایی خواستار برخورد قاطع با منافقان حرمت شکن شدند.»

سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان هم در گفتگو با پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، با اشاره به نقش مردم در خنثی کردن توطئه فتنه‌گران در سال 1388، درباره راهپیمایی بزرگ مردم زنجان در این روز گفت: مردم زنجان در روز نهم‌ دی‌ماه سال 1388 در مقابل مسجد جامع و چهارراه انقلاب گرد هم آمدند تا بار دیگر وفاداری خود را به نظام و رهبری نشان دهند.

به گفته سردار کرمی، دو شعار "زنجانیلار قان ویرر، ولایتَ جان ویرر" [مردم زنجان خون می‌دهند و برای ولی فقیه جان خود را هم نثار می‌کنند] و "آند اولا عباس او یاشیل پرچمه، سیلی وورار حسین‌چی نامحرمه" [قسم به بیرق سبز حضرت اباالفضل، نامحرمان از عزاداران حسینی سیلی می‌خوردند] از جمله شعارهای مردم زنجان در روز 9 دی بود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان افزود: در روز نهم دی‌ماه مردم با بصیرت استان زنجان نشان دادند که دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می‌شناسند و هرگز فریب حیله‌ها و نیرنگ‌های آنان را نمی‌خورند.

سردار کرمی با بیان اینکه مردم زنجان حتی یک روز قبل از خروش انقلابی مردم در روز نهم دی‌ماه به خیابان‌ها آمده و به اقدامات شوم فتنه‌گران اعتراض کردند، افزود: مردم با بصیرت و ولایی زنجان در روز هشتم دی ماه نیز اعتراض شدیدی به فعالیت‌های بی‌شرمانه فتنه‌گران کرده و آنها را محکوم کردند.

خبرگزاری فارس هم درباره راهپیمایی بزرگ مردم زنجان در 9 دی گزارش داد: «مردم زنجان که از ساعت‌ها پیش از زمان مقرر در مرکز شهر اجتماع کرده بودند با شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق و مرگ بر ضد ولایت فقیه انزجار خود را از هتک حرمت و فتنه‌گری‌های عده‌‌ای در روز عاشورا اعلام کردند.»

به گزارش این خبرگزاری «اجتماع مردم زنجان که در مقابل مسجد جامع در مرکز شهر زنجان برگزار شد به حدی بود که خیابان‌های اطراف و منتهی به این منطقه مملو از جمعیت بود.»

 

 

پیشگامی مردم تبریز در اعلام برائت از فتنه‌گران

مردم تبریز در حمایت از ولایت‌فقیه و اعلام انزجار از فتنه‌گران پیشگام بودند. براساس گزارش روزنامه وطن امروز در روز 8 دی‌ «اقشار مختلف مردم تبریز با در دست داشتن پرچم‌های سوگواری و با سردادن شعار "لبیک یا حسین، لبیک یا ولایت است" بر ارادت خود به قافله‌سالار‌ شهیدان تاکید و با مقام ولایت تجدید بیعت کردند.» مردم تبریز متشکل از کارکنان ادارات، نهادها و سازمان‌های مختلف همراه با فرهنگیان و دانش‌آموزان، کارگران و بازاریان در این راهپیمایی خواستار مجازات مسببان فتنه 88 توسط دستگاه قضایی شدند. تجمع‌کنندگان در مقابل مصلای امام خمینی شهر تبریز شعار «لشکر سبز یزید به آخر خط رسید» سر دادند و در پایان این اجتماع، تجمع‌کنندگان با صدور قطعنامه‌ای نفرت و انزجار خود را از عاملین فتنه 88 اعلام کردند.

گزارش روزنامه‌ها همچنین حکایت از حضور پررنگ دانشجویان کفن‌پوش در راهپیمایی 8 دی‌ در حمایت از اصل ولایت فقیه داشت.

 

بازخوانی راهپیمایی مردم استان‌های ایران در 9 دی 88

 

سخنرانی حجت‌الاسلام حسنی در راهپیمایی 9 دی در ارومیه

مردم ارومیه نیز در روز 9 دی‌ماه، با شرکت در راهپیمایی، انزجار خود را از فتنه‌گران اعلام کردند. روزنامه اطلاعات راهپیمایی مردم ارومیه در روز 9 دی را اینگونه گزارش داد: «قشرهای مختلف مردم ارومیه عصر دیروز در یک راهپیمایی عظیم، ضمن محکوم کردن حرمت شکنان عاشورای حسینی، با آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبری تجدید میثاق کردند. راهپیمایان پارچه نوشته‌ها و پلاکاردهایی با مضمون حمایت از ولایت فقیه و نظام اسلامی و در محکومیت حرمت شکنان حمل می‌کردند.»

در این راهپیمایی مرحوم حجت‌الاسلام حسنی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز به سخنرانی پرداخت و گفت: «کسانی که دست در دست آمریکا گذاشته‌اند امروز این‌گونه با اعتقادات مردم بازی کرده و آرامش مردم را سلب می‌کنند تا شاید مرحمی بر عقده‌های چرکین خود پیدا کنند... منافقان باید به جزای اعمال خود برسند... افرادی که در روز عاشورا به عزاداران آقا اباعبدالله ‌الحسین(ع) بی‌احترامی کردند محارب و منافقانی هستند که امنیت عمومی جامعه را به هم می‌زنند.»

حجت‌الاسلام حسنی در این سخنرانی خود از قوه قضائیه خواست: «به طور قاطع با این افراد برخورد کند.» بعد از سخنرانی حجت‌الاسلام حسنی، تجمع بزرگ مردم ارومیه با قرائت قطعنامه‌ای پایان یافت.

 

 

صدور بیانیه در راهپیمایی بزرگ مردم اردبیل

مردم اردبیل نیز با حضوری چشمگیر در راهپیمایی 9 دی، انزجار خود از اعمال فتنه‌گران را اعلام کردند. به گزارش روزنامه کیهان، «مردم استان اردبیل با انجام راهپیمایی و تجمع در مساجد، هتک حرمت به عاشورای حسینی توسط عده‌ای اغتشاشگر در تهران را محکوم کردند.»

در این راهپیمایی همچنین نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع)، دفتر فرهنگی وزارت نیرو در استان اردبیل و کارکنان صنعت آب و برق این استان، کانون فرهنگی هنری مساجد، دانشگاه آزاد اسلامی، نهضت سوادآموزی، آموزش و پرورش استان اردبیل، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران هم طی بیانیه‌هایی از فتنه‌گران اعلام انزجار کردند.

 

 

پیشگامی مردم مازندران

مردم ساری در روز 9 دی برای دومین روز پیاپی به صورت خودجوش خشم و انزجار خود را از حرمت شکنی فتنه‌گران در روز عاشورا اعلام کردند. این تجمع در حالی صورت گرفت که روز 8 دی در بیشتر شهرهای مازندران این تجمعات اعتراض‌آمیز برگزار شد.

آیت‌الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی درباره پیشگامی مردم مازندران در اعلام برائت از فتنه‌گران گفت: «مردم مازندران پیش از حماسه 9 دی تهران یعنی روز هشتم دی ماه به صحنه آمدند و اگر به تاریخ روزشمار در مازندران مراجعه شود این موضوع ثبت شده است، مردم به صورت خودجوش پای کار آمدند و به صورت پرشور به راهپیمایی پرداختند.»

مردم مازندران در این راهپیمایی با در دست داشتن پلاکاردها و با سردادن شعارهای «الله اکبر، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، حرمت‌شکن عاشورا اعدام باید گردد»، خشم و انزجار خود را از فتنه‌گران اعلام کردند.

به گزارش فارس، راهپیمایی‌کنندگان که بیشتر آنها از جوانان بودند خواستار برخورد جدی دستگاه‌های قضایی و انتظامی با فتنه‌گران شدند. مردم که به صورت دو دسته زن و مرد بودند با نزدیک شدن به مرکز شهر بر جمعیت‌شان افزوده شد. آنها با شعارهای خود حمایت خود را از اصل ولایت فقیه اعلام کردند.

ابراز تنفر از رژیم صهیونیسی و آمریکا بعد دیگری از راهپیمایی مردم مازندران در 9 دی بود. به طوری که مردم شعارهای "مرگ بر امریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر می‌دادند. این مراسم در خیابان‌های انقلاب و 18دی به سمت مصلی ساری برگزار شد و با قرائت بیانیه به پایان رسید.

 

بازخوانی راهپیمایی مردم استان‌های ایران در 9 دی 88

 

تجمع عاشورائیان اهواز در روز 9 دی

در اهواز هزاران نفر از قشرهای مختلف پس از تجمع در آستانه مقدس حضرت علی ابن مهزیار اهوازی(ع) با برپایی راهپیمایی و سر دادن شعاری انقلابی، حماسی و ضد امریکایی- صهیونیستی بر تداوم راه پرافتخار انقلاب اسلامی و تبعیت کامل از منویات مقام معظم رهبری تاکید کردند. در طول این راهپیمایی هزاران نفر دیگر نیز از خیابان‌ها متصل به 24متری آزادگان اهواز با موج خروشان مردم همسو و همراه شدند.

راهپیمایی مردم اهواز تا حسینیه عاشقان ثارالله(ع) ادامه داشت و در طول این راهپیمایی علاوه بر شعارهایی در محکومیت فتنه‌گران، شعارهای دیگری در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی سر داده شد.

بنا بر گزارش روزنامه اطلاعات، مردم ولایتمدار اهواز با حضور پرشور و حماسی در روز 9 دی گرد هم آمدند و حمایت همه‌جانبه خویش را از ولی امر مسلمین و اصل ولایت فقیه و همچنین تنفر و انزجار خود را از حرمت‌شکنان روز عاشورای حسینی اعلام کردند.

به گزارش فارس، در این مراسم حجت‌الاسلام حاجتی امام جمعه موقت اهواز در سخنانی بر ضرورت برخورد با حرمت شکنان ایام عاشورا تأکید کرد و گفت: «مسئولان به ویژه مسئولان قوه قضاییه باید این اغتشاشگران را محکوم کنند و منافق خائن باید به سزای اعمالش برسد.» وی ادامه داد: «امروز نام و راه امام(ره) در قلوب همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان نقش بسته اما دشمنان تاب این را ندارند و مدام به دنبال ایجاد تفرقه هستند.»

در این راهپیمایی، عاشوراییان حسینی در اهواز با سردادن شعارهایی چون "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست"، "یا حسین" ، " وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد"، "خواص بی‌بصیرت مایه ننگ ملت"، "ما همه نسل حیدریم فداییان رهبریم" و ... خواستار محاکمه سران فتنه شدند. همچنین تجمع‌کنندگان کفن‌پوش با حمل پلاکاردهایی با مضامین "خامنه‌ای کوثر است دشمن او ابتر است" ، "مرگ بر منافق" ، "منافق آمریکایی اعدام باید گردد" خشم و انزجار خود را از این اقدام نشان دادند.

همزمان با اهواز، در سراسر شهرستان‌های استان خوزستان نیز تجمعاتی بر پا شد. در شهرستان دزفول تجمع ده‌ها هزار نفری در مقابل آستانه متبرکه سبزقبا برگزار شد و شرکت‌کنندگان به صورت خودجوش شعارهایی علیه فتنه‌گران سردادند و سپس به صورت سینه‌زنی و عزاداری تا میدان مثلث راهپیمایی کردند.

 

بازخوانی راهپیمایی مردم استان‌های ایران در 9 دی 88

 

تظاهرات بزرگ مردم یزد در 9 دی

روزنامه ایران درباره راهپیمایی مردم یزد در 9 دیماه نوشت: «مردم ولایتمدار یزد که از بی‌حرمتی به عاشورای حسینی به خشم آمده‌اند با تجمعی باشکوه و کم نظیر در میدان امیرچخماق این شهر اقدام نابخردانه منافقان را محکوم کردند. مردم آگاه یزد در این تجمع با شعارهای کوبنده مرگ برضد ولایت فقیه، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، حسین حسین شعار ماست، مرگ بر منافق و مرگ بر امریکا، نفرت و انزجار خود را از حرمت شکنان به عاشورای حسینی و منافقان و فتنه گران کوردل اعلام کردند.»

راهپیمایان شهر یزد همچنین ضمن محکوم کردن حرمت شکنی به عاشورا، برخورد قاطع و بدون اغماض با عاملان و فتنه‌گران 88 را خواستار شدند. همچنین عزاداران با تشکیل دسته‌های سینه زن و زنجیر زن در سومین روز شهادت امام حسین(ع) به عزاداری و سوگواری پرداختند.

 

 

حضور اقشار مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد در راهپیمایی 9 دی 88

مردم استان کهگیلویه و بویر احمد هم با شرکت در راهپیمایی 9 دی 88، اقدامات فتنه‌گران را محکوم کردند. راهپیمایان با سر دادن شعارهای «خامنه‌ای کوثر است دشمن او ابتر است، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق، مرگ برآشوب‌گر» ضمن برائت از فتنه‌گران، انزجار خود را از حرمت شکنی‌های آنها اعلام کردند. شرکت کنندگان دراین راهپیمایی ضمن محکوم کردن حرمت شکنی در عاشورای حسینی، برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با حرمت شکنان را خواستار شدند. بر اساس گزارش روزنامه ایران: «از جلوه های ویژه این راهپیمایی حضور شرکت کنندگان با لباس‌های محلی و کفن پوش بودن آنان بود.»

 

 

تجمع عاشورایی مردم کرمان در روز بصیرت

تجمع و راهپیمایی بزرگ عاشورایی مردم کرمان در روز 9 دیماه با حضور گسترده مردم از میدان ولی عصر(عج) تا حسینیه ثارالله برگزار شد. روزنامه ایران درباره راهپیمایی مردم کرمان در این روز گزارش داد: «مردم ولایتمدار کرمان با سر دادن شعارهای آشوبگر عاشورا اعدام باید گردد، منافق حیا کن این ملت را رها کن، محرم ماه خون است منافق سرنگون است، رهبر اگر فرمان دهد قصد شهادت می کنیم، حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده و عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، عزادار حسینی صاحب عزاست امروز، این همه لشکر آمده به عشق رهبرآمده و ... خشم و انزجار خود را از هتاکی حرمت شکنان عاشورا اعلام کردند.»

بازخوانی راهپیمایی مردم استان‌های ایران در 9 دی 88

 

حضور گسترده مردم بوشهر در راهپیمایی عاشورائیان

راهپیمایی بزرگ عاشورائیان با حضور گسترده و پرشور مردم ولایتمدار بوشهر در 9 دی‌ماه برگزار شد. روزنامه ایران ضمن اشاره به برگزاری راهپیمایی پرشکوه مردم بوشهر در 9 دی 1388 گزارش داد: «عزاداران سیاه پوش و کفن پوش با شعارهای عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، شعار هر دانشجو جانم فدای رهبر، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن و مرگ برامریکا و مرگ بر اسرائیل، ضمن محکوم کردن هتک حرمت عاشورای حسینی با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.»

 

 

راهپیمایی مردم مشهد در 9 دی 88

در مشهد نیز مانند سایر استان‌ها، در روز ۹ دی سال ۸۸ هزاران نفر از مردم انقلابی با حرکت از میدان بسیج به سمت حرم رضوی با دادن شعارهایی، انزجار و نفرت خود را نسبت به هتک حرمت فتنه‌گران در روز عاشورای حسینی به نمایش گذاشتند. زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) در شعارهای خود خواستار برخورد قاطع با سران فتنه 88 شدند.

به گزارش مطبوعات، «راهپیمایان با حمایت از ولایت فقیه و جمهوری اسلامی خاطرنشان کردند که بسیجی‌وار آماده حضور در صحنه و مقابله با آشوب‌گران هستند.»

علاوه بر این، در شهرهای مختلف استان خراسان نیز مردم پا به پای مردم استان‌های دیگر به راهپیمایی پرداختند. در نیشابور، جمعیت چند ده هزار نفری به همراه روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه نیشابور به راهپیمایی پرداختند و با صدور بیانیه‌ای انزجار و برائت خود را از رفتار غیرقابل توجیه و اهانت آمیز فریب خوردگان و عوامل فتنه و نفاق اعلام کردند. در دیگر شهرهای این استان نیز راهپیمایی‌هایی با وسعت زیاد انجام پذیرفت.

بازخوانی راهپیمایی مردم استان‌های ایران در 9 دی 88

راهپیمایی بزرگ مردم کردستان

مردم کردستان نیز در راهپیمایی 9 دی 88 به دفاع از نظام جمهوری اسلامی پرداختند. بنابر گزارش روزنامه ایران: «کردستانی‌های مرزدار در تجمعی گسترده در ورزشگاه آزادی سنندج، بی‌حرمتی به عاشورای حسینی را به شدت محکوم کردند. مردم همیشه در صحنه کردستان حرمت شکنی به عاشورای حسینی و اصل ولایت فقیه را از سوی ساختار شکنان گناهی نابخشودنی دانستند و ضمن محکومیت اهانت به مقدسات اسلامی، برخورد جدی مسئولان قضایی با عاملان فتنه را خواستار شدند.»

 

 

راهپیمایی مردم قزوین

راهپیمایی مردم قزوین در روز 9 دی 1388 هم در تاریخ ماندگار شد. بنابر گزارشات روزنامه‌ها مردم ولایتمدار قزوین در محکومیت اهانت به ساحت مقدس حضرت امام حسین(ع) و ارزش‌های اسلامی در خیابان شهدای این شهر تجمع کردند.

روزنامه ایران در گزارشی درباره این تجمع گسترده می‌نویسد: «در این تجمع دانش‌آموزان، دانشجویان، روحانیان، اصناف و بازاریان، فرهنگیان، بسیجیان، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و دیگر گروه‌های مردم که گروهی از آنان کفن پوش بودند، با سردادن شعارهای مرگ بر امریکا، مرگ براسرائیل، مرگ بر منافق، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست و خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، ضمن اعلام انزجار از حرکات گروهی ساختارشکن در روز عاشورا و اهانت کنندگان به ارزش‌های اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند.»

 

 

راهپیمایی بزرگ مردم همدان برای دومین روز متوالی

مردم استان همدان هم با شرکت در راهپیمایی بزرگ در دو روز پیاپی، اقدامات فتنه‌گران را محکوم کرده و با سر دادن شعارهایی حمایت خود را از آرمان‌های انقلاب اسلامی اعلام کردند. راهپیمایی مردم همدان با تجمع قشرهای مختلف مردم، خانواده شهیدان، ایثارگران، جانبازان، بازاریان، دانشجویان، دانش آموزان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های ملایر، نهاوند، اسدآباد، کبودرآهنگ، بهار و فامنین برگزار شد.

مردم ملایر در تجمعی گسترده که از میدان زندیه این شهر تا میدان امام خمینی (ره) ملایر ادامه داشت، خواستار محاکمه و مجازات سران فتنه شدند. در کبودرآهنگ هم هزاران نفر از مردم در راهپیمایی عظیم اقدام حرمت شکنان در عاشورای حسینی را محکوم کردند. به گزارش اطلاعات: «مردم کبودرآهنگ در این راهپیمایی از مسئولان قضایی خواستند که حرمت شکنان را به اشد مجازات برسانند.»

 

 

خروش مردم فارس در 9 دی

مردم استان فارس هم با شرکت در راهپیمایی بزرگ 9 دی، حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام کردند. شرکت کنندگان در این مراسم با سردادن شعارهای «آشوبگران این آخرین پیام است، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، خامنه‌ای رهبر است دشمن او ابتر است، مرگ بر منافق فتنه‌گر، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر امریکا، امریکا - اسرائیل ننگت باد، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، مزدور امریکایی ما آمدیم کجایی»، ضمن اعلام تنفر و انزجار شدید از اقدام فتنه‌گران، از مقامات قضایی دستگیری و مجازات شدید مسببان را خواستار شدند.»

 

 

راهپیمایی عاشورائیان در استان مرکزی

مردم شهرهای استان مرکزی از دیگر اقشاری بودند که در روز 9 دی 1388 به حمایت از نظام جمهوری اسلامی وارد صحنه شدند. به گزارش روزنامه‌ها، عاشوراییان در شهرهای مختلف استان مرکزی حرمت شکنی فتنه‌گران را محکوم کردند. خروش مردم اراک، ساوه، خمین، آشتیان، شازند، خنداب، کمیجان، زرندیه و محلات در برائت از هتاکان عاشورای حسینی در استان طنین انداز شد. آنها با شعارهای انقلابی، خشم و انزجار خود را از حرمت شکنان عاشورا ابراز کردند.

علاوه بر این، مردم شهرها و استان‌های مختلف کشور همچون زاهدان، اصفهان، گیلان، رشت، سمنان، بندرعباس، کرمانشاه و ... نیز با حضور در راهپیمایی بزرگ عاشورائیان در 9 دی، ضمن اعلام برائت از فتنه‌گران، همراهی خود را با نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه عمل نیز به نمایش گذاشتند.

 

برچسب: مرکز اسناد انقلاب اسلامی ، اسناد انقلاب اسلامی ، انقلاب اسلامی ، 9دی 88 ، فتنه 88 ، راهپیمایی عظیم

 

http://irdc.ir/fa/news/4274/%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%AD%D9%85%D8%A7%D8%B3%D9%87%E2%80%8C%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-9-%D8%AF%DB%8C-88

 

در روز 9 دی 88 چه گذشت؟ +تصاویر

از زمانی که جریان فتنه در روز قدس و ۱۳ آبان سال ۸۸ بر شعار "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" ضربدر کشید و اقدام به سردادن شعارهای انحرافی کرد، تا هتک حرمت بزرگترین مقدسات مردم ایران خیلی طول نکشید. فتنه گران با هتاکی به امام راحل در ۱۶ آذر قلب ملت ایران را به درد آورد اما وقتی کار به جسارت به خیمه ابا عبدالله(ع) و هتاکی به روز مقدس عاشورا کشید، دیگر صبر ملت لبریز و شد آنچه شد.

به گزارش مشرق به نقل از جهان، با آغاز ماه محرم، در حالی که التهاب ناشی از اهانت به تصویر امام در مراسم ۱۶ آذر هواداران موسوی، هنوز فروکش نکرده بود، ماهواره‌ها و سایت‌های اینترنتی حامی موسوی تاسوعا و عاشورا را هدف جدید جریان سبز معرفی کردند. تبلیغات گسترده در این باره اما سبب نشد تا در تاسوعا جمعیتی بیش از ۵۰۰ نفر در خیابان انقلاب جمع شوند و شعارهای انحرافی بدهند.

  +تصاویر و شعارها و...برخورد سنگین نیروی انتظامی با این افراد در روز تاسوعا سبب شد تا برخی نهادهای مسئول پیش‌بینی کنند، روز عاشورا مشکل حاد امنیتی وجود نخواهد داشت. از سوی دیگر برگزاری مراسم روز عاشورا در تکیه ها، حسینیه‌ها و مساجد سبب شد تا از ساعات اولیه صبح روز ۴ دی ماه ۱۳۸۸، جماعت طرفداران موسوی در خیابان‌های مرکزی تهران، دست به اغتشاش و حرمت شکنی بزنند.
 


این افراد که به صورت سازماندهی شده بدون حمل هرگونه ادوات مخصوص عزاداران و دسته‌جات عزاداری، نمادهای سبز را حمل می‌کردند، به صورت سازماندهی شده از خیابان‌های اسکندری به سوی تقاطع خیابان توحید، میدان فردوسی به سمت میدان انقلاب، میدان امام حسین(ع)، پل چوبی، خیابان حافظ به سمت چهارراه کالج و چهارراه ولی‌عصر حرکت کردند و با اخلال در عبور و مرور عزاداران و مردمی که در تردد به سمت مجالس عزاداری بودند، شعارهای انحرافی سردادند.

طرفداران موسوی شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «یا حسین میرحسین» و «مرگ بر اصل ولایت فقیه» را در حالی که دست‌های خود را بالای سر گرفته و سوت و کف می‌زدند، تکرار می‌کردند. این افراد که به چوب، چماق و سنگ مسلح بودند، پس از هر درگیری با نیروهای انتظامی و متفرق شدن، به خیابان‌های فرعی هجوم می‌آوردند و به تخریب اموال عمومی بویژه شکستن شیشه‌ها می‌پرداختند.

آشوبگران در تقاطع اسکندری- آزادی با کندن میله‌های خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو و قرار دادن آن‌ها در وسط خیابان تلاش کردند تردد مردم را مختل کنند. این افراد هر خودرویی را که گمان می‌کردند ارتباطی با نیروهای انتظامی و یا مردم مسلمان و عزادار دارد، با سنگ مورد حمله قرار می‌دادند.

اغتشاشگران در تقاطع کریمخان- حافظ ۲ خودروی پلیس را آتش زدند. این افراد همچنین در مسیرهای اصلی مانند خیابان انقلاب و خیابان کریمخان اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و قرار دادن آن‌ها در وسط خیابان کردند، به طوری که دود ناشی از این اقدام برخی خیابان‌ها را فراگرفت.

در میدان ولی عصر نیز اغتشاشگران با آتش زدن کیوسک نیروی انتظامی و یک خودروی پلیس به پایکوبی مشغول شدند. در حاشیه میدان ولی‌عصر(عج) تهران پرچم‌های مقدس یا زهرا(س) و یا حسین(ع) توسط حامیان موسوی پاره و به آتش کشیده شد.

حضور عزاداران حسینی 

البته با انتشار خبر هتک حرمت روز عاشورا در هیأت‌های مذهبی و مساجد، عزاداران حسینی به خیابانهای مرکزی تهران گسیل شدند و یبزهای ضددین را از خیابان ها فراری دادند.

در واقع شب شام غریبان درحالی که یاران باقی مانده در ویرانه‌های دشت کربلا اشک درچشمانشان حلقه زده بودو می گریستند، یاران امام راحل(ره) نیز از هتک حرمت به ائمه و دسته عزاداری سالار شهیدان، خون می گریستند و این بی‌احترامی مزید علتی بر اندوه جانگدازآنان شده بود.

به این دلیل بی حرمتی به عاشورا، حادثه ای معمولی نبود که بتوان از کنار آن به سادگی گذشت.
پیش از آن نیز به عکس امام راحل(ره) توهین شده بود و سراسر کشورازاین جسارت به خروش آمده بود، اما حریم نگه‌نداشتن عاشورا آتشی بود بر باروتی که طی ۸ ماه دروجود مردم علاقه مند نظام و انقلاب متراکم شده بود.

نتیجه این انفجار خیره کننده، حماسه ۹ دی بود؛ حماسه ای که فقط ۳ روز پس از جسارت به عاشورا و عزای اباعبدالله سراسر ایران را فرا گرفت و یک باردیگر نشان داد که مردم ایران اسلامی فارغ از دسته بندی های سیاسی و مشکلات و کاستی ها، اما درپایبندی به اسلام، انقلاب و ولایت فقیه با هیچ کسی تعارف ندارند.

مردم با بصیرت و انقلابی کشورمان در حرکتی خودجوش با پخش اعلامیه هایی مبنی بر راهپیمایی در روز ۹دی جهت اعلام برائت از فتنه گران و حمایت از رهبری و آرمان های انقلاب و اسلام دست به تظاهراتی با شکوه و به یادماندنی زدند. در این روز بود که قریب به اتفاق تحلیلگران سیاسی و سران کشورهای غربی و فتنه گران شوکه شدند. آنان هرگز تصور نمی کردند که 9 دی روز تشییع جنازه فتنه باشد.

در پایتخت به عنوان نماد کشور در دنیا، از صبح روز راهپیمایی میلیون ها نفر به خیابان ها ریختند و علیه فتنه و عوامل داخلی و خارجی آنان و هتاکان مقدسات عزیز ملت ایران شعار و هشدار دادند. 
 


 

تظاهرات عظیم ملت ایران برای محکومیت حرمت‌شکنی در عاشورای حسینی در حالی روز ۹ دی ۸۸ بود که ۱۷ استان این مراسم را یک روز زودتر برگزار کردند.

مردم استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، همدان، خوزستان، کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، مرکزی، سمنان، گلستان، گیلان، لرستان و مازندران با حضور حماسی خود از اهانت‌کنندگان به باورهای اسلامی ابراز انزجار کردند. راهپیمایان با سردادن شعارهای مرگ برمنافق، مرگ بر امریکا، مرگ بر انگلیس، حسین حسین شعارماست شهادت افتخار ماست، خشم و انزجار خود را از هتاکان به حریم اباعبدالله الحسین‌(ع) در روز عاشورا اعلام و از اصل ولایت فقیه حمایت کردند.

جمعیت راهپیمایی بزرگ عاشورائیان در این دو روز بیش از 40 میلیون نفر تخمین زده شده؛ و این یعنی حماسه.
 


 

اما روز چهارشنبه نهم دی ماه حماسه بی سابقه و پرشکوهی رقم خورد که خواب را از چشم گستاخان فتنه گر گرفت و همچون پتکی مرگبار، بر سر فتنه فرود آمد و آن را ضربه مغزی کرد. همه مردم به عشق ولایت فقیه و رهبری بدون در نظر گرفتن عقاید سیاسی و حزبی در حماسه با شکوه ۹ دی شرکت کرده بودند.

مردم مسلمان ایران در تظاهرات ۹ دی۸۸ با حضور چشمگیرخود،بصیرت و هوشیاری ملت مسلمان را به رخ جهانیان نشان دادند به طوری که این حضور پرشور برای همیشه به عنوان حماسه ای ماندگار در تاریخ ایران به ثبت رسید.

مردم انقلابی کشورمان با شعارهایی نظیر «اینهمه لشکرآمده،به عشق رهبرآمده»،«مرگ بر ضد ولایت فقیه»،«خامنه ای خمینی دیگر است،ولایتش ولایت حیدر است»،«سبز فقط سبز علی،لعنت به سبز موسوی»،«وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد،ارتش عالم نتواند که جوابم دهد»،این حماسه پرشور را تاریخی کردند.

قالب شعارهای مردم در این راهپیمایی ها، شعار علیه موسوی و کروبی و ذکر ویاد ابی عبدالله الحسین علیه السلام است. تظاهرات کنندگان شعار می دهند: " کروبی بی سواد، عامل دست موساد" ،"سران فتنه سبز اعدام باید گردند"، "خواص بی بصیرت خجالت خجالت"، "مرگ بر منافق"، "مرگ بر ضد ولایت فقیه"، "خون حسین می جوشد، بسیجی می خروشد"، "موسوی کروبی مرگ به نیرنگتان، خون جوانان ما می چکد از چنگتان"، "موسوی کروبی این آخرین هشدار است"، " سفارت موسوی تعطیل باید گردد، سفیر روباه پیر اخراج بایید گردد"، " بی بی سی ساکت باش"، لانه روباه پیر تسخیر باید گردد" ، " مرگ بر انگلیس"، "بی بی سی بی حیا،دوربینرا بردار بیا".
 



 


برخی دیگر از شعارها به شرح زیر است:

لعن علی عدوک یا حسین – کروبی، خاتمی و میرحسین
دیکتاتور واقعی – موسوی و خاتمی
آشوبگر بی‌غیرت – خجالت خجالت
دانشجوی با غیرت، بصیرت بصیرت
ما اهل کوفه نیستیم- جون می‌دیم و می‌ایستیم
فتنه‌گر عاشورا – اعدام باید گردد
موسوی، خاتمی – این آخرین پیام است
سلم لمن سالمکم خامنه‌ای – حرب لمن حاربکم خامنه‌ای
سیدعلی لب تر کند – غسل شهادت می‌کنیم
خامنه‌ای کوثر است – دشمن او ابتر است
لبیک یا خامنه‌ای – لبیک یا حسین است
سبز فقط سبز علی – لعنت به سبز اموی
گوگوش شده حامی‌ات – جنبش اشرافیت
شیمون پرز حامی‌ات، جنبش اشرافیت
سران فتنه سبز محکوم باید گردند
خط سبز اموی، پیرو مسعود رجوی
وهابیت حامی‌ات، جنبش اشرافیت
پهلوی شد حامی‌ات، جنبش اشرافیت
باراک شده حامی‌ات، جنبش اشرافیت
یک دریا خون پشت سر نظامه، پیرهن عثمان مهلتش تمامه
یاحسین – امان از میرحسین
فتنه‌گر عاشورا – اعدام باید گردد
آشوبگر غارتگر اعدام باید گردد
محرم ماه خون است، فتنه‌گر سرنگون است
حی علی خیرالعمل، حرف بسه عمل عمل
حیدری‌ام، حیدری‌ام، سرباز سیدعلی‌ام
میرحسین شعارشون، خیانت افتخارشون
خاتمی، موسوی! این آخرین پیام است – دانشجوی مسلمان آماده قیام است
سبز سیاه اموی – پیرو خط رجوی
منافق واقعی – موسوی و کروبی
مگر امت بمیرد – علی تنها بماند
نوکیسه‌های بی‌ریشه، مشروطه تکرار نمی‌شه
خواص بی‌بصیرت، خجالت خجالت
ای مرجع قضایی، اقدام انقلابی
خواص بی‌ولایت، خجالت، خجالت
سبز فقط سبز علی ننگ به سبز مخملی
سه دشمن خونخوار راه حسین – صدام حسین، باراک حسین، میرحسین
تاکی بود مدارا – با رنگ سبز ریا
سفارت انگلیس، لانه جاسوسیه
موسوی، اسرائیل، پیوندتان مبارک
این همه لشگر آمده – به عشق رهبر آمده
مزدور آمریکایی ، ما اومدیم کجایی
رأی ما تو توهمش گم شده – شهرک غرب همه چیزش شده
پیر شده، کور شده – فکر می‌کنه رئیس جمهور شده
سی سال توی جبهه‌ها – بسیجی‌ها رو زدن – صدام حسین نتونست – با میرحسین اومدن

 


جمعیت پرشور شعاردهنده تا حدی بود که از نخستین ساعات بعدازظهر ۹دی ۸۸ مسیرهای منتهی به میدان انقلاب همچنین خود میدان انقلاب مملو از جمعیت شده بودو تردد راهپیمایان را به سختی میسر می ساخت. میلیون ها عاشق ابا عبدالله الحسین(ع) با تجمع در مسیرهای اعلام شده و خیابان های منتهی به مسیرها ضمن تجدید پیمان با رهبر انقلاب،مرگ فتنه گران و بدخواهان نظام و همچنین بصیرت برای خواص را فریادزدند.


ملت ایران در حماسه ۹ دی نشان داد که همچون سپری پولادی از آرمان های انقلاب و اعتقادات خود دفاع می کند. حماسه با شکوه ۹ دی نشانه اقتدار و ایستادگی مردم در برابر دشمنان بود و این حماسه تاریخی توانست نسل جدید را با حوادث دفاع مقدس و انقلاب آشنا سازد.

غفلت برخی افراد و همچنین زخم خوردگی از انقلاب اسلامی موجب هتک حرمت به ساحت مقدس روز عاشورا و اصل ولایت فقیه و بی احترامی به قداست انقلاب شد.

مردم عاشورایی در حماسه ۹ دی سال ۸۸ به دنبال پرچم ولایت فقیه حرکت کردند و نشان دادند که تا پای جان برای محقق شدن اهداف اسلامی می ایستند.

در واقع در نهم دی سال ۸۸ یک یوم الله دیگر به یوم‌الله‌های نظام جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد.
با توجه به اهمیت این روز بزرگ و بر اساس فرمایشات رهبرمعظم انقلاب باید این روز به گونه ای تجلیل شود که در تاریخ ایران به عنوان برگ زرینی از هوشیاری مردم ایران به ثبت برسد وآنگونه که در شان مردم است باید زمینه تجلیل از آنان فراهم شود.
 

{$sepehr_album_8488}

 

https://www.mashreghnews.ir/news/273873/%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B2-9-%D8%AF%DB%8C-88-%DA%86%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1

 

https://www.irinn.ir/fa/news/655109/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-9-%D8%AF%DB%8C-88-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE

 

https://www.yjc.ir/fa/news/5910360/%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%DB%8C-57-%D8%AA%D8%A7-9-%D8%AF%DB%8C-88-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85

 

فتنه معنایش این است که یک عده‌اى بیایند با ظاهرِ دوست و باطنِ دشمن وارد میدان شوند، فضا را غبارآلود کنند؛ در این فضاى غبارآلود، دشمنِ صریح بتواند چهره‌ى خودش را پنهان کند، وارد میدان شود و ضربه بزند...

فتنه 88 و حماسه 9 دی در کلام امام خامنه‌ای
 

 


تهیه و تنظیم: راسخون

 

تعریف فتنه، ریشه و آثار آن

فتنه معنایش این است که یک عده‌اى بیایند با ظاهرِ دوست و باطنِ دشمن وارد میدان شوند، فضا را غبارآلود کنند؛ در این فضاى غبارآلود، دشمنِ صریح بتواند چهره‌ى خودش را پنهان کند، وارد میدان شود و ضربه بزند... فتنه‌گر یک تکه حق، یک تکه باطل را می‌گیرد، اینها را با هم مخلوط می‌کند، در کنار هم می‌گذارد؛ « فحینئذٍ یشتبه الْحَقِّ عَلَى أَوْلِیَائِهِ » (خطبه 50 نهج البلاغه)؛ آن وقت کسانى که دنبال حقند، آنها هم برایشان امر مشتبه می‌شود. فتنه این است دیگر.(1388/10/29)

حجت الهی در زمان فتنه

در شرایط فتنه، کار دشوارتر است؛ تشخیص دشوارتر است. البته خداى متعال حجت را همیشه تمام می‌کند؛ هیچ وقت نمی‌گذارد مردم از خداى متعال طلبکار باشند و بگویند تو حجت را براى ما تمام نکردى، راهنما نفرستادى، ما از این جهت گمراه شدیم. در قرآن مکرر این معنا ذکر شده است. دست اشاره ى الهى همه جا قابل دیدن است؛ منتها چشم باز می‌خواهد. اگر چشم را باز نکردیم، هلال شب اول ماه را هم نخواهیم دید؛ اما هلال هست. (1388/10/19)

تعریف بصیرت و موانع آن

در زندگىِ پیچیده‌ى اجتماعىِ امروز، بدون بصیرت نمی‌شود حرکت کرد. جوان‌ها باید فکر کنند، بیندیشند، بصیرت خودشان را افزایش بدهند. معلمان روحانى، متعهدان موجود در جامعه‌ى ما از اهل سواد و فرهنگ، از دانشگاهى و حوزوى، باید به مسأله‌ى بصیرت اهمیت بدهند؛ بصیرت در هدف، بصیرت در وسیله، بصیرت در شناخت دشمن، بصیرت در شناخت موانع راه، بصیرت در شناخت راه‌هاى جلوگیرى از این موانع و برداشتن این موانع؛ این بصیرت‌ها لازم است. وقتى بصیرت بود، آن وقت شما می‌دانید با کِى طرفید، ابزار لازم را با خودتان برمی‌دارید. (1388/07/15)

فتنه مثل یک مه غلیظ، فضا را نامشخص می‌کند؛
چراغ مه‌شکن لازم است که همان بصیرت است. (1389/04/02)

برای مشاهده در اندازه واقعی، روی تصویر کلیک کنید


وظیفه مردم در چگونگی مقابله با فتنه فتنه‌گر و دشمن همیشه هست؛ امروز یک دشمن است، فردا یک دشمن دیگر است، پس‌فردا یک کس دیگر است، یک جور دیگر است. یک ملت وقتى بیدار بود، آگاه بود، عازم بود، ایمان خودش را حفظ کرد، زنده بود، رویش داشت، با همه‌ى این معارضه‌ها با آسانى - که روزبه‌روز آسان‌تر هم خواهد شد - ایستادگى می‌کند، دست و پنجه نرم می‌کند، بر همه‌ى این معارضه‌ها هم فائق مى‌آید. (1388/10/29)

« هوشیاری و موقع سنجی لحظه‌ای» خصوصیت برجسته‌ای است که مردم همواره باید به آن توجه داشته باشند و به محض توطئه دشمن، به صورت لحظه‌ای واکنش نشان دهند. (1391/07/19)

طراحان اصلی فتنه

در آن فتنه (سال 88)، طراح و نقشه کش و مدیر در بیرون از مرزها بوده و هست و عده‌ای به‌خاطر حب به نفس و حب به مقام اسیر توطئه آنها شدند و دانسته یا ندانسته با آنها همکاری کردند. (1389/11/15)

دشمن محاسبات خیلى دقیقى کرده بود؛ منتها خوب، محاسباتش غلط از آب درآمد؛ ملت ایران را نشناخته بود. دشمن در پشت صحنه، همه‌ى چیزها را مشاهده کرده بود. این کسانى که شما بهشان می‌گویید سران فتنه، کسانى بودند که دشمن اینها را هل داد وسط صحنه. البته گناه کردند. نبایستى انسان بازیچه‌ى دشمن شود؛ باید فوراً قضیه را بفهمد. اگر اول غفلتی کرده است، وسط کار وقتی فهمید، بلافاصله بایستی راه را عوض کند. خوب، نکردند.
عامل اصلی دیگرانی بودند که طراحی کرده بودند، به خیال خودشان محاسبه کرده بودند. به گمان آنها بساط جمهوری اسلامی بنا بود جمع شود؛ نه فقط حقیقت دین، حتّی شعارهای دینی هم باقی نمانَد؛ برنامه این بود. طراحی این بود که اگر توانستند قاعده‌ی دولت را به شکل مطلوبِ خودشان بچینند، که بعد از آن، راه حرکت‌شان روشن بود که چه کار می‌کردند؛ اگر هم قاعده‌ی حکومت و دولت طبق میل آنها چیده نشد و برایشان ممکن نشد، کشور را به آشوب بکشانند؛ با خیال خودشان  - من یک وقتی گفتم - کاریکاتور انقلاب اسلامی را درست کنند؛ مثل سایه‌هایی که حرکت یک قهرمان را تقلید می‌کنند، ادای قهرمان‌ها را، ادای انقلاب را در بیاورند؛ برنامه‌شان این بود. ملت ایران توی دهن اینها زد و بساط اینها را جمع کرد. (1389/10/19)

 

Play

Current Time0:00

/

Duration Time2:45

Loaded: 0%

Progress: 0%

00:00

Fullscreen

00:00

Mute

ترکیب جمعیتی فتنه

کسانی که در مقابل عظمت ملت ایران در انتخابات ایستادند، از ملت نیستند بلکه افراد ضد انقلاب صریح (منافقان، سلطنت طلبان و ...) و یا افرادی هستند که براثر جهالت و لجاجت خود همان کار ضد انقلاب را انجام می‌دادند و ربطی به توده مردم ندارند. (1388/11/19)

حامیان اصلی فتنه و محورهای تبلیغی آنها

آمریکا ، انگلیس، کشورهای غربی، منافقان و سلطنت طلبان از فتنه پس از انتخابات حمایت کردند. همراهی دشمنان و فتنه‌گران به تجلی عظمت پرشکوه ملت ایران در 9 دی و 22 بهمن 88 منجر شد. (1389/03/14)
آن حجم عظیم تبلیغات دشمن که می‌خواست فتنه‌گران را مردم ایران معرفى کند و این‌جور نشان بدهد که مردم ایران از انقلاب‌شان، از نظام‌شان برگشتند. (1390/09/21)

اهداف فتنه

آنها فتنه سال 88 را برای زمین زدن نظام جمهوری اسلامی، تقویت و یا تدارک کردند. (1390/05/16)
به گمان آنها بساط جمهورى اسلامى بنا بود جمع شود؛ نه فقط حقیقت دین، حتّى شعارهاى دینى هم باقى نمانَد؛ برنامه این بود. (1389/10/19)
توطئه‌ى بزرگى پشت فتنه‌ى سال 88 بود. این فتنه خیلى چیز مهمى بود، قصدشان خیلى قصد عجیب و غریبى بود؛ در واقع می‌خواستند ایران را تسخیر کنند. (1389/08/12)

فتنه‌گران و تناقض رفتاری آنها

اینهایى که عامل فتنه بودند - توى خیابان، یا بعضى از سخنگویان‌شان - اغلب ندانسته وارد این میدان شده بودند؛ اما دست‌هایى اینها را هدایت می‌کرد، نمی‌فهمیدند. حالا این که چطور بعضى‌ها وارد این میدان شدند، چطور ندانسته به دشمن کمک کردند، خودش تحلیل‌هاى دقیق روانشناختى دارد؛ اما واقعیت قضیه این است که عرض کردم. این مسأله خیلى کار بزرگى بود؛ این کار را شما جوان‌ها به سامان رساندید. (1389/08/12)
شواهد و قرائن فراوان اثبات می‌کند که حوادثی که گاه در کشور رخ می دهد از جمله حوادث سال 78 و فتنه 88، از نتایج برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلندمدت دشمن است. (1389/08/04)

گناه سران فتنه

گناه آتش‌افروزان فتنه‌ى 88 همین بود که به قانون تمکین نکردند، به رأى مردم تمکین نکردند. ممکن است کسى بعد از انتخابات اعتراض داشته باشد؛ خیلى خوب، این اعتراض ایرادى ندارد؛ اما راهِ قانونى دارد که چگونه باید این اعتراض را بیان و دنبال کرد. اگر قانون را قبول داریم، باید از آن راه برویم. این هم نکته‌ى اصلى است. (1390/07/20)

بیّناتی که سران فتنه می‌توانستند متنبه شوند

آن کسى که براى انقلاب، براى امام، براى اسلام کار می‌کند، به‌مجردى که ببیند حرف او، حرکت او موجب شده است که یک جهت‌گیرى‌اى علیه این اصول به وجود بیاید، فوراً متنبه می‌شود. چرا متنبه نمی‌شوند؟ وقتى شنفتند که از اصلى‌ترین شعار جمهورى اسلامى - « استقلال، آزادى، جمهورى اسلامى» - اسلامش حذف می‌شود، باید به خود بیایند؛ باید بفهمند که دارند راه را غلط می‌روند، اشتباه می‌کنند؛ باید تبرى کنند. وقتى مى‌بینند در روز قدس که براى دفاع از فلسطین و علیه رژیم غاصب صهیونیست است، به نفع رژیم غاصب صهیونیست و علیه فلسطین شعار داده می‌شود، باید متنبه بشوند، باید خودشان را بکشند کنار، بگویند نه نه، ما با این جریان نیستیم. وقتى مى‌بینند سران ظلم و استکبار عالم از اینها حمایت می‌کنند، رؤساى آمریکا و فرانسه و انگلیس و اینهایى که مظهر ظلمند - هم در زمان کنونى، هم در دوره‌ى تاریخىِ صد سال و دویست ساله‌ى تا حالا - دارند از اینها حمایت می‌کنند، باید بفهمند یک جاى کارشان عیب دارد؛ باید متنبه بشوند. (1388/09/22)
 

Play

Current Time0:00

/

Duration Time4:58

Loaded: 0%

Progress: 0%

00:00

Fullscreen

00:00

Mute

روح حاکم جمعیت حماسه ساز 9 دی

در قضیه‌ى 9 دى سال 88 یک نکته اساسى است و آن نکته برمی‌گردد به هویت انقلاب و ماهیت انقلاب. یعنى همان روحى که حاکم بود بر اصل انقلاب ما و آن حضور عظیمِ بى‌نظیرِ تاریخى در سال 57، همان روح در ماجراى 9 دى نشان داده شد؛ کما این‌که در قضایاى گوناگونِ دیگر هم نشان داده شده، لیکن در 9 دى به شکل بارزى نشان داده شد؛ به طورى که جاى انکار و تردید و تأمل براى هیچ کس از بدخواهان و دوستان و دشمنان و دیگران باقى نگذارد. آن روح چه بود؟ روح دیانتِ حاکم بر دل‌هاى مردم بود.
پس اینجا ما دو تا عنصر در کنار هم داریم: یک عنصر، عنصر مردم است؛ که مردم در هر کشورى، در هر جامعه‌اى، اگر چنانچه همت کنند، بصیرت به خرج بدهند، عمل کنند و وارد میدان بشوند، می‌توانند همه‌ى مشکلات را حل کنند. یعنى بزرگ‌ترین کوه‌ها در مقابل حضور مردم از بین می‌رود؛ می‌توانند کوه‌هاى بزرگ را جابه‌جا کنند. این یک حقیقت آشکارى است که بسیارى از تحلیلگران اجتماعى در کشورهاى اسلامى و دیگر کشورها آن را درست لمس نکردند، درک نکردند؛ ما این را لمس کردیم. هنر بزرگ امام بزرگوار ما هم همین بود.
عنصر دوم هم عنصر ایمان دینى مردم است. ایمان دینى، آن معجزه‌گرى است که قادر است اولاً همه‌ى مردم را بسیج کند و بیاورد، ثانیاً آنها را در صحنه نگه دارد، و ثالثاً سختى‌ها را براى آنها هموار و آسان کند؛ هیچ ایمان دیگرى این خصوصیت را ندارد. (1390/09/21)
 

Play

Current Time0:00

/

Duration Time2:31

Loaded: 0%

Progress: 0%

00:00

Fullscreen

00:00

Mute

علل حضور در صحنه و خلق حماسه 9 دی

کار شوراى هماهنگى تبلیغات، مدیریت است؛ والّا کار را مردم می‌کنند، و دل‌ها دست خداست. مردم را خداى متعال توى صحنه مى‌آورد؛ یعنى همان ایمان الهى و توفیق الهى و تأیید الهى است که مردم را در صحنه مى‌آورد. ضمناً توجه داشته باشید؛ یکى از خصوصیات دیگرى که در حادثه‌ى 9 دى هست، که باز آن را کاملاً به حوادث انقلاب نزدیک می‌کند، مسأله‌ى عاشوراست.

در قضیه‌ى 9 دى هم باز پاى امام حسین علیه السلام در میان بود، پاى عاشورا در میان بود.

اگر آن حرکات سخیف و در واقع گریه‌آور از سوى این گروه‌هاى ایضاً سخیف، در عاشورا پیش نمى‌آمد، این حرکت عظیم و این تحرک عمومى مردم معلوم نبود به این شکل به وجود بیاید. اینجا هم پاى عاشورا در میان بود. (1390/09/21)

خلق حماسه 9 دی و نتایج آن

مردم احساس وظیفه‌ى دینى کردند و دنبال این وظیفه، عمل صالحِ خودشان را انجام دادند. عمل صالح این بود که توى خیابان بیایند، نشان بدهند، بگویند مردم ایران اینند. با این حرکت مردم، آن حجم عظیم تبلیغات دشمن که می‌خواست فتنه‌گران را مردم ایران معرفى کند و اینجور نشان بدهد که مردم ایران از انقلاب‌شان، از نظام‌شان برگشتند، به‌کلى نقش بر آب شد؛ یعنى مردم نشان دادند که این، مردم ایران است. تحلیلگران خارجى وقتى نگاه کردند، گفتند از بعد از رحلت امام بزرگوار، یا شاید بعضى گفتند از بعد از حرکات اول انقلاب، هیچ اجتماعى با این بزرگى، با این تپش، با این شور و هیجان وجود نداشته، که مردم وارد میدان شدند. این، حقیقت 9 دى است. (1390/09/21)
وقتى امتحانِ خوب بدهید، خدا شما را بالا می‌برد. امروز خط اسلام، خط ایمان باللَّه، خط انقلاب در کشور و در میان ملت، خیلى قوى‌تر، پررنگ‌تر و بالاتر است از آنچه که قبل از این فتنه بود. چرا؟ چون مردم، خوب امتحان دادند. این، نمره‌ى الهى است. این شد براى ما دستورالعمل. (1389/10/19)
منبع مقاله : farsi.khamenei.ir

 

 

https://rasekhoon.net/article/show/1352524/%D9%81%D8%AA%D9%86%D9%87-88-%D9%88-%D8%AD%D9%85%D8%A7%D8%B3%D9%87-9-%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C

 

دفع فتنه 88 با حماسه 9 دی

دفع فتنه 88 با حماسه 9 دی

بندرعباس - ایرنا- 9 دی ماه 88 به عنوان حماسه عظیم حضور میلیونی مردم در دفاع از آرمان های انقلاب و تجدید میثاق با ولی فقیه بنا به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در راستای دفع فتنه بعد از انتخابات ریاست جمهوری شکل گرفت.

به گزارش ایرنا، ملت بصیر و ولایی ایران اسلامی نیز با حضور میلیونی و پررنگ خود در حماسه 9 دی و با تمام وجود تا پای جان در راستای دفاع از ارزش های انقلاب و اصول نظام جمهوری اسلامی در مقابل مستکبران، توطئه گران و فتنه گران خارجی و داخلی ایستادند و پیروز شدند به گونه ای که این حماسه در تاریخ انقلاب شکوهمند ایران اسلامی تا ابد ماندگار است. 
بیگانگان از سال‌ ها قبل، به دنبال اجرایی‌ کردن براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی ایران بودند و از ماه‌ها قبل از انتخابات 88، فتنه خود را با طرح تقلب در انتخابات کلید زدند و با تاثیرگذاری بر خواص بی ‌بصیرت این کشور، به دنبال سقوط این نظام و سلطه بر ملت و کشور ما بودند اما همه نقشه های آنان با حضور مردم نقش برآب شد. 
دشمنان پس از ناامیدی از جنگ تحمیلی و نابرابر 8 ساله دفاع مقدس و ترور شخصت های سیاسی و دانشمندان هسته ای، وارد عرصه های دیگری چون صحنه های خیابانی شدند و زمانی که دیدند نمی ‌توانند در خیابان ها نیز کاری کنند وارد عرصه‌های اقتصادی علیه ملت ایران شدند. 
در حماسه عظیم و مردمی 9 دی سال 88 مردم به همه دشمنان این نظام و انقلاب این پیام را دادند که به رغم همه مشکلات اقتصادی و ناملایمات اجتماعی و فشارهای سیاسی بیگانگان، از آرمان های این نظام مقدس که هدیه امام خمینی (ره) است، دست نخواهند کشید و تا پای جان ایستادگی خواهند کرد. 
در واقع حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی 88 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و برگ زرین دیگری بر افتخارات مرد و زن ایرانی رقم زد. 

**حماسه 9 دی از نگاه مسوولان هرمزگان 
مدیران و مسوولان هرمزگان نیز حماسه 9 دی را نماد عزت، استقلال و بصیرت مردم ایران می دانند و می گویند: 9 دی روزی است که مردم ایران نشان دادند با بصیرت هستند و در میان گرد وغباری که فتنه گران به پا کرده اند هرگز نه راه را گم می کنند و نه دست از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری برنمی دارند. 
این عده با اشاره به این که 9 دی از اهمیت تاریخی برخورداراست، می افزایند: مردم به خوبی، دشمنان خود و انقلاب را می شناسند و هرگز فریب نیرنگ ها و شیطنت های آنان را نمی خورند. 
آن ها بیان داشتند: حماسه ماندگار 9 دی، پرچم ولایت مداری و اعتقاد قلبی ملت ایران را در قله های رسانه ای دنیا برافراشت و ثابت کرد ایرانی تا زنده است دست از قرآن، عترت و ولایت فقیه برنخواهد داشت. 

**حماسه 9 دی حمایت مردم از جایگاه رهبری است 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به گرامیداشت حماسه 9 دی و قدردانی از حضور مردم در این حماسه گفت: حماسه 9 دی یادآور حمایت مردم از جایگاه رهبری با یک سابقه 40 ساله است و همگان دیدند که چگونه با یک اشاره رهبری، مردم به خیابان ها آمدند. 
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی افزود: تا 2 عنصر رهبری و مردم در صحنه هستند، از هیچ قدرتی هراس نخواهیم داشت و به خوبی روشن است که «امامِ بی امت» و «امتِ بی امام» معنا ندارد. 
وی بیان داشت: احیای حماسه 9 دی، احیای ارزش های اسلامی است که مردم همیشه در صحنه این را به تمام دشمنان کوردل ثابت کردند. 
امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: روز 9 دی میثاق با ولایت بوده که نباید شعله این حماسه عظیم خاموش شود. 
آیت الله نعیم آبادی گفت: ملت با بصیرت ایران اسلامی، همیشه پشتیبان ولایت فقیه بوده و می‌ ماند و از هیچ نیروی خارجی ترسی ندارد. 

**حماسه 9 دی ماندگار شد 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز گفت: روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز«بصیرت» شناخته شده است که این روز تبدیل به یوم الله و ماندگار شد. 
حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد افزود: در این روز ماندگار و تاریخی، ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفریدند ودشمنان را ناامید ساختند و قلب امام زمان(عج) و رهبر فرزانه انقلاب را شاد کردند. 
وی با ضمن قدردانی از حضور تشکل های دینی و قرآنی و سایر اقشار مردمی در حماسه نهم دی ماه گفت: حماسه 9 دی، نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌ های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آن ها بایستد، در برابر تمام دنیای آنها نیز خواهند ایستاد. 
این مسوول یاد آورشد: نهم دی، روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن دست ایادی استکبار در برابر اهانت ها و حرمت شکنی های عده ای غافل و یا مزدور وابسته به اجانب نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی و روز نه گفتن به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای امام خمینی(ره) و رهبری است. 

** حماسه 9دی، نمایش سیاسی ملت بزرگ ایران بود 
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز گفت: حماسه نهم دی ماه 88، در واقع نمایش بلوغ اجتماعی و سیاسی ملت بزرگ ایران بود. 
حجت الاسلام میثم پورجمالی ضمن قدردانی از اقشار مختلف مردمی در این حماسه عظیم افزود: حضور میلیونی مردم در تظاهرات 9 دی که در طول چهار دهه تاریخ انقلاب بی نظیر بود، بصیرت، هوشیاری و دشمن شناسی ملت مسلمان ایران را به خوبی نشان داد و برای همیشه به عنوان حماسه ای ماندگار در تاریخ باقی خواهد ماند. 
وی بیان داشت: ملت فهیم و آگاه ایران با حضور تاریخی خود در نهم دی، انقلابیون واقعی را از مدعیان دروغین، عافیت طلبان و مصلحت اندیشان بازشناخت و نقاب تزویر از چهره سران فتنه و حامیان پشت صحنه آن پایین کشید و به بیان حکیم فرزانه انقلاب، فتنه 88 نظام را واکسینه کرد. 
این مسوول تصریح کرد: مهم ترین وجه اقتدار، حفظ استقلال سیاسی است و غرب تردیدی در اقتدار سیاسی جمهوری اسلامی و تحول ساختاری که در روابط بین الملل ایجاد کرده را ندارد و بر این اساس، دشمن در قضیه فتنه 88 و در ادامه آن در 9 دی که در راستای آزمایش مردم برای تداوم فتنه گری ها بود، در واقع استقلال ملت ایران را نشانه گرفته بود که با حضور آگاهانه مردم در صحنه دفع شد. 

**خلق حماسه 9 دی خط پایانی بر فتنه 88 بود 
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر نیز گفت: با وقوع فتنه 88، مردم با حضور پررنگ خود در صحنه حماسه 9 دی را خلق کردند و فتنه را تمام کردند. 
حجت الاسلام بیرانوند اظهار کرد: اگر امروز نعمت انقلاب را داریم، بقای آن برگرفته از حضور مردم همیشه در صحنه است. 
وی به قرار گرفتن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمن نمی‌ داند مردم ایران هوشیار، بیدار، با بصیرت و پشتیبان ولی ‌فقیه هستند و اگر توطئه‌ ای باشد پوزه آن را به خاک مذلت خواهند کشاند. 
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرخمیر به عاشورای سال 88 اشاره کرد و افزود: بعد از گذشت 13 قرن عده‌ای قلیلی نسبت به عزاداری امام حسین (ع) جسارت کردند و این مساله تکرار تاریخ بود زیرا امویان در سال 61 هجری قمری نیز این کار را کرده بودند. 
بیراوند خاطرنشان کرد: منویات و هدایت‌های مقام معظم رهبری، پشتیبانی و همراهی مردم موجب خنثی کردن فتنه شد و اجازه ندادند فتنه ‌گران در این جریان به اهداف شوم خود دست یابند. 
این مسوول اظهارداشت: 9 دی هر سال در واقع سالگرد حماسه مردم است و بحق از آن جمله ایام الهی است که در آن مردم حق طلب با عنایت الهی و بهره گیری از بصیرت بالا و اندیشه های مقام معظم رهبری به پا خواستند تا گمراهان را از ظلمات بی بصیرتی به نور بصیرت رهنمون کنند. 
وی شناخت ریشه ها و منشاء فتنه 88 را ضروری دانست و گفت: اساس و ریشه این فتنه، در آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بوده، از این رو نباید بگذاریم ریشه ها و جریان های اصلی این فتنه با جریان های رسانه ای، رو به فراموشی سپرده شود. 

**حماسه 9 دی نماد بصیرت و هوشیاری ملت ایران بود 
رییس اداره تبلیغات اسلامی میناب نیز گفت: حماسه 9 دی، نماد عزت، استقلال، بصیرت و هوشیاری ملت ایران بود که با حضور خود حماسه ای ماندگار را در تاریخ ایران اسلامی رقم زدند. 
حجت الاسلام محمد بنی خزاعی افزود: مردم، انقلابی و ارزشی بودن خود را در حماسه 9 دی ماه نشان دادند و با بصیرت و ولایتمداری خود تمامی نقشه‌ ها و توطئه‌ های دشمنان را خنثی کردند و در واقع این حماسه را ملت ایران بازآفریدند. 
وی ضمن گرامیداشت این روز که نماد بصیرت و عزت و ولایتمداری ملت بود،‌ خاطرنشان کرد: فتنه ‌گران با همسویی و همگرایی جریان قدرت طلب و نظام سلطه با تاسی از سلطنت طلبان خارج نشین، ضمن هتاکی به مقدسات، هنجارشکنی، عبور از قانون و خط قرمزها در پی ساقط کردن نظام اسلامی بودند که با راهبرد حکیمانه «دفع حداقلی و جذب حداکثری» رهبری فرزانه انقلاب نقش برآب شد. 
وی ادامه داد: مردم بابصیرت درحماسه 9 دی با تمام وجود تا پای جان در راستای دفاع از ارزش‌های انقلاب و اصول نظام جمهوری اسلامی در مقابل مستکبران و توطئه‌گران و فتنه‌گران خارجی و داخلی ایستادند و سربلند و ظفرمند دشمنان نظام را پس زدند. 
وی بیان داشت: بیگانگان از سال‌ ها قبل، به دنبال اجرایی‌ کردن براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی ایران بودند و از ماه‌ها قبل از انتخابات 88، فتنه خود را با طرح تقلب در انتخابات کلید زدند و با تاثیرگذاری بر خواص بی ‌بصیرت این کشور، به دنبال سقوط این نظام و سلطه بر ملت و کشور ما بودند. 

**9 دی نشانه حمایت قاطع مردم از ولایت فقیه است 
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سیریک نیز گفت: حماسه 9 دی، نشانه حمایت قاطع مردم از ولایت فقیه و رهبر فرزانه انقلاب است. 
حجت الاسلام علی جعفری افزود: در حماسه 9 دی مردم به همه دشمنان این پیام را دادند که به رغم همه مشکلات و وفشارهای سیاسی بیگانگان، از آرمان های این نظام مقدس دست نخواهند کشید و تا پای جان ایستادگی خواهند کرد. 
وی ادامه داد: دشمن در واقع با حمله به جایگاه ولی فقیه در حکومت اسلامی می خواست بین مردم و نظام و رهبری فاصله بیندازد که با هوشیاری مردم این توطئه خنثی شد. 
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی سیریک اظهارداشت: : امسال در سالروز 9 دی بار دیگر مردم انقلابی و ولایی با حضور این مراسم با وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی تجدید بیعت دوباره با آرمان های امام راحل و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند. 
جعفری گفت: خواهیم آمد تا بگوییم تا پای جان برای دفاع از این انقلاب آماده هستیم و پرچم این انقلاب را توسط رهبر معظم انقلاب، به دست صاحب اصلی آن امام زمان (عج) خواهیم داد. 

**مردم با حضور در حماسه 9 دی رهبر خود را تنها نگذاشتند 
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی جاسک نیز گفت: حماسه 9 دی ماه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است و مردم با حضور پررنگ خود در این حماسه از رهبر فرزانه انقلاب حمایت کردند. 
حجت الاسلام محمد صحرانشین افزود: ملت ایران با بصیرت و آگاهی نشان دادند در هیچ شرایطی دست از ولی فقیه و رهبر فرزانه انقلاب بر نمی دارند و هیچگاه رهبر خود را تنها نخواهند گذاشت. 
وی ادامه داد: این ملت همچنین نشان دادند که دشمنان خود را خوب شناخته و ثابت کردند که هرگز فریب تبلیغات آنان را نخواهد خورد و اگر دشمن بخواهد به خط قرمز های ایران تعدی کند تا آخرین نفس ایستاده اند و دشمنان را زیر پا له خواهند کرد. 
این مسوول اظهارداشت: دشمنان پس از ناامیدی از 8 سال جنگ تحمیلی و ترور شخصت های سیاسی و دانشمندان هسته ای، وارد عرصه های دیگری چون صحنه های خیابانی شدند و زمانی که دیدند نمی‌توانند در خیابان ها هم کاری کنند وارد عرصه‌های اقتصادی علیه ملت ایران شدند. 
صحرانشین افزود: دشمنان بدانند که این انقلاب حاصل خون هزاران شهید و ایثار هزاران جوان و اسارت آنان است پس این انقلاب راحت بدست نیامده که از دست بدهیم و مردم همیشه برای حفظ کیان ایران اسلامی و آرمانهای انقلاب و امام راحل(ره)آماده اند. 
9 دی که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است، در واقع برگ زرینی در کارنامه ملت ایران برای همیشه تاریخ است، چرا که مردم با حضور پررنگ خود در این صحنه با غلبه بر توطئه دشمن، راه پیشرفت و توسعه کشور را در سایه امنیت فراگیر تضمین کردند. 
اهانت به ساحت گرامی امام حسین(ع) در فتنه سال 88 از سوی برخی عناصر خود فروخته داخلی و فتنه گران موجب شد تا ملت ایران به ‌طور یکپارچه به میدان آمده و توطئه دشمنان را نقش برآب کنند. 
7195/6048 
گزارش از رقیه غلامی زاده

 

https://www.irna.ir/news/83151820/%D8%AF%D9%81%D8%B9-%D9%81%D8%AA%D9%86%D9%87-88-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D9%85%D8%A7%D8%B3%D9%87-9-%D8%AF%DB%8C

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۰۱

نظرات  (۱)

۰۱ شهریور ۹۸ ، ۲۱:۴۵ مجله اینترنتی لبخند

سلام رفیق مارو لینک نمیکنی تو سایتت؟

عنوان:چت روم

لینک:http://www.parsigap.com/

بازم بهت سر میزنم لینک کرده باشی خوشحال میشم نکردی هم همین که خوندی نظرمو ممنونتم