***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

حجت الاسلام محمد علی مطلبی فشارکی، مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران 

 

https://rasanews.ir/fa/news/155613/

 

۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۶۱۳
پ

یکی از مدیران حوزه علمیه تهران:

روحانیت باید با حضور در مراکز مختلف به مقابله با آفات جامعه بپردازد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حجت ابن الحسن(عج) تهران با اشاره به تلاش‌های دشمن برای ایجاد فتنه و توطئه، حضور روحانیان در مراکز مختلف را عامل مهمی در شناسایی و مقابله با آفات جامعه دانست.

حوزه علمیه

حجت الاسلام محمد علی مطلبی فشارکی، مدیر مدرسه علمیه حجت بن الحسن(عج) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نهضت‌های مردمی و اسلامی که روحانیت نقش مهمی در آن ایفا می‌کنند بیان داشت: در تمام نهضت‌های مردمی اسلامی، روحانیت وظیفه و نقش قابل توجهی را بر جای گذاشته است زیرا در آموزه‌های دینی به جهاد تاکید داشته و روحانیت که خود را ادمه دهنده راه اولیای خدا می‌دانند شرکت در این نهضت‌های اسلامی را وظیفه شرعی خود دانسته است.

وی تصریح کرد: نهضت‌های مردمی اسلامی برگرفته از دین اسلام است که در راه ظلم ستیزی و عدالت خواهی قدم برداشته و در این راه روحانیت با حضور در خط مقدم جنگ علیه ظلم نقش خود را به خوبی ایفا می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه حجت ابن الحسن(عج) در خصوص راه نهضت امام راحل(ره) بیان کرد: خط مقدم پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) بودند که در بین مردم و روحانیت یک همدلی، اتحاد و وحدت ایجاد کردند و باعث پیروزی این انقلاب در سه دهه قبل بود.

حجت الاسلام مطلبی فشارکی در ادامه اظهار داشت: وقتی که مردم در بیش از سه دهه قبل بیداری لازم را پیدا کردند و نهضت به بلوغ رسید این روحانیان بودند که فرمایش‌های امام خمینی(ره) را به مردم ابلاغ می‌کردند و بیشترین خدمت به این ملت را روحانیان به دوش کشیدند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: به وجود آوردن انقلاب آسان است ولی نگه داشتن و به ثمر نشاندن انقلاب یک امر مهم تلقی می‌شود زیرا با پیروزی در انقلاب و ناکامی دشمن، توطئه‌هایی با ظاهر جدید شروع می‌شود.

مدیر مدرسه علمیه حجت ابن الحسن(عج) در خصوص توطئه‌های دشمن بعد از ناکامی برای جلوگیری از انقلاب اظهار داشت: بعد از ناکامی دشمن در جلوگیری از انقلاب قطعا فکر ممانعت از پیشرفت علمی را در سر خواهند داشت. در زمان انقلاب اسلامی با ترور متفکرانی چون" استاد شهید مطهری، بهشتی و مفتح قصد جلوگیری از پیشرفت اهداف علمی را داشتند اما در این زمینه دشمن خوب عمل نکرد و نتیجه عکس داشت.

حجت الاسلام مطلبی فشارکی افزود: روحانیت باید در مراکز مختلفی به انجام وظیفه بپردازند تا آفات جامعه را شناسایی کرده و برای خنثی کردن آفات اقدامات مقتدرانه‌ای را اتخاذ کنند.

وی مرحله بعدی شناسایی آفات را جلوگیری از آنچه که جای آفات را می‌گیرد دانست و گفت: جایگزین آفات قطعا مثل آفات برای پیشبرد اهداف انقلاب خطر آفرین خواهد بود و پیشگیری از آن باید با علم و دانش همراه باشد.

مدیر مدرسه علمیه حجت ابن الحسن(عج) در پایان بیان کرد: زمان قبل از انقلاب باب‌های فقه بر روی حوزه و جامعه بسته بود اما به برکت امام خمینی(ره) و خون شهدا ناامیدی تبدیل به امید گشت که باعث پویایی فقه و به وجود آمدن مسائل احکامی جدید در قالب قانونمندی شد./9599/ت302/ص

برچسب ها: آفات انقلاب نهضت امام راحل

لینک کوتاهrasanews.ir/000eTt

 

 

 

 

https://rasanews.ir/fa/news/155613/%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B2-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%A2%D9%81%D8%A7%D8%AA-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%A8%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B2%D8%AF