***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

"اتفاقی بنیادی" چاشنی صعود بعدی شاخص

چهارشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۰۶:۰۹ ق.ظ

دکتر سید علی هاشمی فشارکی مدیر تحلیل شرکت مشاور سرمایه گذاری مدبران هما 

 

boursenews.ir/000yQl

 

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"اتفاقی بنیادی" چاشنی صعود بعدی شاخص

۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

 

سهامداران اگر دانش مالی کافی برای تحلیل سهم ها ندارند بهتر است بطور مستقیم اقدام به سرمایه گذاری نکنند یا اینکه از بین سهم های بزرگ و شاخص ساز بازار که p/e ttm شان روی سایت TSETMC مشخص است، هر کدام که P/E ttm کمتری دارند سرمایه گذاری کنند.‌

احتیاط، به محدوده اصلاح شاخص نزدیک می شوید!

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران هفته سبزی را پشت سر گذاشت و باید دید مثبت های بازار این هفته هم ادامه خواهد داشت یا نه.

سید علی هاشمی فشارکی مدیر تحلیل شرکت مشاور سرمایه گذاری مدبران هما در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه رشد خوبی داشته و از کف شاخص فاصله گرفته و برخی سهم‌ها حتی رشد ۵۰ درصدی داشته‌اند؛ بنابراین انتظار رشد شارپ سهم‌ها نمی‌رود و به نظر می‌رسد شاخص بورس در محدوده یک میلیون و ۵۰۰ الی یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی اصلاح خواهد داشت و برای صعود از این محدوده نیازمند یک اتفاق بنیادی است.

وی افزود: محتمل‌ترین اتفاق اثرگذار بر بازار سرمایه ما تا پایان سال جاری، توافق با بایدن و رفع بخشی از تحریم‌هاست تا امکان فروش نفت ایران و آزادسازی قسمتی از پول‌های بلوکه‌شده صورت بگیرد و این اتفاق احتمالی تأثیر زیادی هم بر بازار ارز خواهد داشت.

هاشمی فشارکی تاکید کرد: فعلاً درگیری‌های بین مجلس و دولت چالش ایجاد کرده و مانع از کاهش نرخ ارز شده، ولی به‌هرحال روند هر بازاری بیش از آنکه تابع واقعیت‌ها باشد، تحت تأثیر انتظارات سرمایه‌گذاران قرار دارد و اگر مردم انتظار توافق با آمریکا و رفع تحریم نفتی را داشته باشند، قبل از آنکه درآمد نفتی ایران افزایش یابد، نرخ دلار در بازار آزاد به‌راحتی تا محدوده ۲۰ هزارتومانی ریزش خواهد داشت. این کاهش نرخ ارز، البته اثر منفی روی بازار سرمایه خواهد داشت و در صورت کاهش نرخ ارز احتمال کسب بازدهی مثبت از بازار سرمایه تا پایان سال بسیار ضعیف است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:، اما ازآنجاکه توافق و کاهش نرخ ارز فقط یک احتمال است، توصیه می‌شود سهم‌های بنیادی نگهداری شود که در صورت کاهش نرخ ارز، ضرر و زیان کمتری نصیب سهامداران شود و در صورت افزایش نرخ ارز به سبب عدم توافق و... از بالا رفتن نرخ ارز جا نمانند. با در نظر گرفتن روند قیمت‌های جهانی، افت چندانی برای بازار سرمایه متصور نیستم.

هاشمی در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری اظهار کرد: در گروه بانکی، پتروشیمی، معدنی و فلزی سهم‌های ارزنده برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. ولی اگر سهامداران دانش مالی کافی برای تحلیل سهم‌ها ندارند بهتر است به‌طور مستقیم اقدام به سرمایه‌گذاری نکنند یا اینکه از بین سهم‌های بزرگ و شاخص ساز بازار که p/e ttm شان روی سایت TSETMC مشخص است، هرکدام که P/E ttm کمتری دارند سرمایه‌گذاری کنند. ضمن اینکه باید روند قیمت‌های جهانی را هم در تحلیل‌های خود لحاظ کنند.

 

https://www.boursenews.ir/fa/news/232299/%D8%A7%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%82%DB%8C-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%DA%86%D8%A7%D8%B4%D9%86%DB%8C-%D8%B5%D8%B9%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B5

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۱۹