***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

معاشرت - کتاب

شنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۹، ۰۶:۵۰ ق.ظ

آیه اللّٰه فشارکی و فرار از مرحعیت شیعه

معاشرت

 

معاشرت
مشخصات کتاب:
سرشناسه:انصاریان، حسین، ۱۳۲۳ -
عنوان و نام پدیدآور:معاشرت/مولف حسین انصاریان؛ ویرایش و تحقیق محمدجواد صابریان، آرش مردانی پور.
مشخصات نشر:قم: دارالعرفان، ۱۳۸۸.
مشخصات ظاهری:۴۰۰ص.
فروست:آثار استادحسن انصاریان؛ ۷
شابک:۴۰۰۰۰ ریال:978-964-94738-8-8
وضعیت فهرست نویسی: فاپا( چاپ چهارم)
یادداشت:پشت جلد به انگلیسی: Hussain Ansarian. Association
یادداشت:چاپ چهارم.
یادداشت:کتابنامه: ص. ۳۹۵-۳۹۸؛ همچنین به صورت زیرنویس.
یادداشت:نمایه.
موضوع:آداب معاشرت اسلامی
موضوع:دوستی -- جنبه های مذهبی -- اسلام
موضوع:اخلاق اسلامی
رده بندی کنگره:BP۲۵۴/الف۸م۶ ۱۳۸۸
رده بندی دیویی:۲۹۷/۶۵۱
شماره کتابشناسی ملی:۱۰۵۰۰۳۵
ص :

https://www.ghbook.ir/index.php?option=com_dbook&task=viewbook&book_id=331&Itemid=167&lang=fa

معاشرت

 

 

 

 

 

عداد نتایج از صفحه 1 تا 401 : 3


  • السلام است ، نمود ، برای قبول پرچمداری و ریاست و مرجعیت بر شیعه به آیت اللّٰه سید محمد فشارکی رجوع شد
    (صفحه 298)

  • مؤسس حوزه با عظمت قم آیه اللّٰه العظمی حائری می فرمودند : من از استادم آیه اللّٰه فشارکی شنیدم که
    (صفحه 299)

  • ، 133، 134، 166، 210فروید، 330فشارکی، سید محمد، 298، 299فیض کاشانی، 274*ص:381
    (صفحه 381)

 

 

 

 

 

مؤسس حوزه با عظمت قم آیه اللّٰه العظمی حائری می فرمودند : من از استادم آیه اللّٰه فشارکی شنیدم که فرمود : هنگامی که میرزای شیرازی صاحب فتوای معروف تحریم تنباکو درگذشت ، به منزل رفتم ، حس کردم انگار در دلم نشاطی هست ، هر چه فکر کردم چه جای نشاط است ؟ میرزای شیرازی درگذشته ، استاد و مربی من بوده ، آن عظمتی که مرحوم میرزا داشت از نظر علم و تقوا و زیرکی و ذکاوت عجیب و کم نظیر بود .

مدتی اندیشیدم ببینم کجای کار خراب است ، این نشاط از چیست ؟ بالاخره به این نتیجه رسیدم که شاید نشاط از این است که همین روزها من مرجع تقلید می شوم و ریاست شیعه را عهده دار می گردم ، از جای برخاستم و به حرم مطهر امیر المؤمنین علی علیه السلام مشرف شدم و از حضرت خواستم که این خطر را از من رفع کند ، گویا حس می کنم که تمایل به ریاست دارم !

آیت اللّٰه فشارکی تا صبح در حرم به سر می برد و صبح هنگامی که برای تشییع جنازه می آید ، او را با چشم های پر التهاب دیدند و معلوم بوده که همۀ شب را مشغول گریه بوده است ! در هر صورت ، تلاش معنوی کرد تا همای ریاست از خانۀ او به جای دیگر رود .

آری مردان خدا و تربیت شدگان قرآن به این صورت از خود مواظبت می کنند تا جایی که به سر منزل مرجعیت می رسند و زمینه را از هر جهت آماده می بینند ولی باز هم زیر بار آن نمی روند (1) .

ص:299


1- (1)) - یادنامۀ شهید قدوسی : 203 .

 

https://www.ghbook.ir/index.php?name=%D9%85%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D8%B1%D8%AA&option=com_dbook&task=readonline&book_id=331&page=299&chkhashk=79949C7C60&sword=%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C&tmpl=component&lang=fa