***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

تعداد نتایج از صفحه 1 تا 469 : 1


  • این مطلب فوق همان بحثی است که میرزای نائینی از مرحوم فشارکی - رحمه اللَه - و او هم از استادش
    (صفحه 466)

درس خارج اصول آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی سال 90-91

درس خارج اصول آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی سال 90-91

درس خارج اصول آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی سال 90-91
مشخصات کتاب:
سرشناسه:هاشمی شاهرودی ،سید محمود، ۱۳۲۸
عنوان و نام پدیدآور:درس خارج اصول آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی سال 90-91/ سید محمود هاشمی شاهرودی .
به همراه صوت دروس
منبع الکترونیکی : سایت مدرسه فقاهت
مشخصات نشر دیجیتالی:اصفهان:مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان ، ۱۳94.‬
مشخصات ظاهری:نرم افزار تلفن همراه و رایانه
موضوع: خارج اصول
عناوین اصلی کتاب شامل:
بحث اجزاء (90/07/03)؛ ادامه بحث قبل(90/07/04)؛ اجزاء اوامر اضطرارى (90/07/05)؛ ادامه بحث قبل(90/07/09)؛ مسلک عقلى و ثبوتى اجزاء(90/07/10)؛ ادامه بحث قبل (90/07/11)؛ ادامه بحث قبل (90/07/012)؛ وجوهى براى اجزا امر اضطرارى (90/07/16)؛ ادامه بحث قبل (90/07/18)؛ مقتضاى اصل عملى (90/07/19)؛ ادامه بحث قبل (90/07/23)؛ ادامه بحث قبل (90/07/24)؛ ادامه بحث قبل (90/07/25)؛ ادامه بحث قبل (90/07/26)؛ اجزا از قضا (90/07/30)؛ اجزا فعل اضطرارى(90/08/01)؛ ادامه بحث قبل(90/08/02)؛ ادامه بحث قبل(90/08/03)؛ اجزاء امر ظاهرى از واقعى (90/08/08)؛ وجه اول اجزا امر ظاهرى(90/08/09)؛ ادامه بحث قبل(90/08/10)؛ ادامه بحث قبل(90/08/17)؛ وجه دوم اجزاء امر ظاهرى(90/08/21)؛ وجه سوم اجزاء امر ظاهرى(90/08/22)؛ ادامه بحث قبل(90/08/23)؛ ادامه بحث قبل(90/08/28)؛ ادامه بحث قبل(90/08/29)؛ ادامه بحث قبل(90/08/30)؛ ذیل اجزا امر ظاهرى (90/09/01)؛ اجزا احکام ظاهریه (90/09/20)؛ ادامه بحث قبل(90/09/21)؛ انکشاف خلاف حکم ظاهرى(90/09/22)؛ ادامه بحث قبل(90/09/26)؛ تبدل حکم ظاهرى(90/09/27)؛ تبدل حکم ظاهرى به اصل عملى(90/09/28)؛ ادامه بحث قبل(90/09/29)؛ مقدمه واجب(90/10/03)؛ تقسیمات واجب (90/10/04)؛ ادامه بحث قبل(90/10/05)؛ ادامه بحث قبل(90/10/06)؛ اجزا و مقدمات داخلى وجوب(90/10/10)؛ ادامه بحث قبل(90/10/12)؛ شرط متاخر و معقولیت(90/10/13)؛ شرط متاخر در باب احکام(90/10/17)؛ ادامه بحث قبل (90/10/18)؛ ادامه بحث قبل(90/10/19)؛ ادامه تقسیمات واجب(90/11/09)؛ واجب مشروط(90/11/10)؛ ادامه بحث قبل(90/11/11)؛ تفسیرات واجب مشروط(90/11/15)؛ ادامه بحث قبل(90/11/16)؛ ادامه بحث قبل(90/11/17)؛ واجب مشروط و اشکال ثبوتى (90/11/18)؛ واجب معلق و منجز(90/11/23)؛ کلام صاحب فصول در تقسیم واجب (90/11/24)؛ واجب معلق و اشکالات(90/11/25)؛ ادامه بحث قبل(90/11/29)؛ ادامه بحث قبل(90/11/30)؛ دو شکل متصور در واجب معلق(90/12/01)؛ مقدمات مفوته و وجوه مذکور(90/12/02)؛ ادامه بحث قبل(90/12/06)؛ وجه ششم(90/12/07)؛ ادامه وجه ششم(90/12/08)؛ بحث ثبوتی در مقدمات مفوته(90/12/09)؛ ادامه بحث قبل(90/12/14)؛ مقتضای اصل عملی در مقدمات مفوته (90/12/15)؛ ادامه بحث قبل(90/12/20)؛ ادامه بحث قبل(90/12/21)؛ ادامه بحث قبل(90/12/22)؛ بررسی حکم وجوب تعلم(90/12/23)؛ تنبیه سوم (91/01/14)؛ ادامه بحث قبل(91/01/15)؛ دوران امر مقیدی (91/01/20)؛ ادامه بحث قبل(91/01/21)؛ ادامه بحث قبل(91/01/22)؛ بحث کبروى(91/01/26)؛ واجب نفسی و غیرى(91/01/27)؛ ادامه بحث قبل(91/01/28)؛ صور متعدد اصل عملى(91/01/29)؛ ادامه بحث قبل(91/02/09)؛ ادامه بحث قبل(91/02/10)؛ ادامه بحث قبل(91/02/11)؛ دوران بین نفسیت و غیریت(91/02/12)؛ ادامه بحث قبل(91/02/16)؛ ادامه بحث قبل(91/02/17)؛ ادامه بحث قبل(91/02/18)؛ ادامه بحث قبل(91/02/19)؛ قربیت و عبادیت طهارات ثلاث(91/02/24)؛ ادامه بحث قبل(91/02/25)؛ توسعه در مورد انقیاد(91/02/26)؛ جهت پنجم (91/02/30)؛ ادامه بحث قبل(91/02/31)؛ اشکالاتی بر قول به وجوب مقدمه(91/03/01)؛ ادامه بحث قبل(92/03/02)؛ ادامه بحث قبل(91/03/06)؛ ادامه بحث قبل(91/03/07)؛ تصویر صحیح(91/03/08)؛ ادامه بحث قبل(91/03/09)؛ تنبیهات ذیل بحث مقدمه (91/03/20)؛ تعارض به مقدمه(91/03/21)؛ ادامه بحث قبل(91/03/22)

https://www.ghbook.ir/index.php?option=com_dbook&task=viewbook&book_id=11977&Itemid=167&lang=fa

 

تعداد نتایج از صفحه 1 تا 469 : 1


  • این مطلب فوق همان بحثی است که میرزای نائینی از مرحوم فشارکی - رحمه اللَه - و او هم از استادش
    (صفحه 466)

 

این مطلب فوق همان بحثی است که میرزای نائینی از مرحوم فشارکی - رحمه اللَه - و او هم از استادش میرزای بزرگ - رحمه اللَه - نقل کرده که مراد شیخ - رحمه اللَه - است نه اینکه کلاً وجوب غیری مخصوص به مقدمه با قصد توصل باشد چنانچه ظاهر تقریرات شیخ است و قبلاً میرزای نائینی گفته بود که مقصود شیخ - رحمه اللَه - این نیست بلکه مقصود ایشان جائی است که مقدمه محرم باشد و در آنجا این مطلب را فرموده است که: وقتی حرمت به خاطر واجب اهم رفع شود و مقدمه موصله در صورت قصد توصل واجب شود و حرمتش رفع می گردد پس مقدمه موصله ای که با قصد توصل انجام می گیرد واجب می شود نه مطلق مقدمه موصله.

وجه این مطلب این است که اگر از اول، فعل حرام مقدمه نبود همه افراد و مصادیق آن غصب، حرام بود ولی چون انقاذ غریق که واجب اهم است متوقف بر این حرام شد این جا اگر حرمت باقی باشد وجوب قابل امتثال نیست و آن وجوب، چون اهم است ساقط نمی شود پس باید حرمت قید به اندازه ای که لازم است قید بخورد نه بیشتر و آن به مقداری است که راهی برای انجام ذی المقدمه که اهم است باز باشد تا مقدور باشد و مکلف قادر بر انجام آن باشد و روشن است که در تکلیف به ذی المقدمه این که خصوص حصه موصله از مقدمه که با قصد توصل انجام شود حرام نباشد، کافی است ولذا اگر حرمت را به همین مقدار قید بزنیم و حرمت حصه موصله ای که به غیر قصد توصل آورده باقی باشد، با وجوب انقاذ غریق منافات ندارد و لذا به مقداری که تزاحم اقتضا می کند حرمت رفع می شود نه بیشتر.

ص: 466

https://www.ghbook.ir/index.php?name=%D8%AF%D8%B1%D8%B3%20%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%20%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84%20%D8%A2%DB%8C%D8%AA%20%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87%20%D8%B3%DB%8C%D8%AF%20%D9%85%D8%AD%D9%85%D9%88%D8%AF%20%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C%20%D8%B4%D8%A7%D9%87%D8%B1%D9%88%D8%AF%DB%8C%20%D8%B3%D8%A7%D9%84%2090-91&option=com_dbook&task=readonline&book_id=11977&page=466&chkhashk=AA953DEE9F&sword=%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C&tmpl=component&lang=fa

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۲۷