***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

مشاوره در اعلمیّت

پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۰۹:۳۱ ق.ظ

فرزند مرحوم سید محمد فشارکی رحمهم الله فرموده است: 

شخصیت ها

  علما و بزرگان دینی  قرن سیزدهم  فشارکی اصفهانی، سید محمد  مشاوره در اعلمیّت 

مرحوم ایه الله سید احمد زنجانی قدس سره می نویسد:فرزند مرحوم سید محمد فشارکی رحمهم الله فرموده است: بعد از وفات میرزای شیرازی بزرگ، پدرم توسط من به مرحوم اقا میرزا محمد تقی شیرازی پیغام داد که "اگر شما خود را اعلم از من می دانید بفرمایید تا من زن و بچه ام را، در امر تقلید، به شما ارجاع دهم و اگر مرا اعلم می دانید شما خانواده ی خود را در مسیله ی تقلید، به من ارجاع دهید".

هنگامی که این پیام را به میرزا رساندم، تاملی کرده و فرمود: (خدمت اقا عرض کنید که اقا خودشان، چه گونه می دانند؟). من این سوال را، که به منزله ی جواب بود، خدمت پدرم عرض کردم. پدرم فرمود: (برو عرض کن که: شما در اعلمیت، چه چیز را میزان و معیار می دانید؟ اگر دقت نظر، میزان باشد، شما اعلم اید، و اگر فهم عرفی معیار باشد، من اعلم ام).

من، دو باره این پیام را به میرزا رساندم. ایشان باز تاملی کرده و فرمودند: (خودشان کدام یک از این دو را میزان قرار می دهند؟)

من بازگشتم و این جواب را که سوال بود، ابلاغ کردم. اقا تاملی کرد و فرمود: (بعید نیست که دقت نظر، میزان و ملاک اعلمیت باشد. ان گاه فرمود که همگی از میرزای شیرازی تقلید کنیم.)

 

مشاوره در اعلمیّت 

https://hawzah.net/fa/Mostabser/View/62131/1641/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%91%D8%AA?SearchText=%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D9%83%D9%8A

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۱۴