***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

 خانم زهرا آقاجانی فشارکی۲  ۲- کارشناس ارشد، گروه مشاوره، دانشکده علوم انسانی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.

 

http://quranmed.com/article-1-427-en.html

عاطفه حیرت*۱، زهرا آقاجانی فشارکی۲، مریم صف آرا۳

۱- استادیار، گروه معارف اسلامی، دانشکده الهیات و معارف اهل‌بیت، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران (نویسنده مسئول). ، a.heyrat@chmail.ir ‏
۲- کارشناس ارشد، گروه مشاوره، دانشکده علوم انسانی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.
۳- استادیار، گروه روانشناسی، پژوهشکده زنان، دانشگاه الزهرا (س)، تهران، ایران.

چکیده:   (۲۱۹۹ مشاهده)

هدف: هدف این پژوهش، بررسی اثربخشی آموزش شناختی رفتاری با محوریت مبانی دینی بر افسردگی و اضطراب دختران نوجوان در ایام شیوع کرونا است.
مواد و روش ها: پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون - پس‌آزمون با گروه گواه بود. جامعه‌ی آماری شامل کلیه دختران نوجوان 16 تا 18 ساله‌ی مقطع  متوسطه دوم  در سال تحصیلی 1398-99 در شهر اصفهان می‌باشد.30 نفر به روش نمونه‌گیری در دسترس به‌عنوان نمونه انتخاب  شدند. ابزارها ‌پرسشنامه افسردگی بک و پرسشنامه اضطراب بک بود. داده‌های به‌دست‌آمده در دو سطح آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار) و آمار استنباطی تحلیل کوواریانس با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه 22 تجزیه و تحلیل شد.
یافته‌ها: یافته ها نشان داد آموزش شناختی رفتاری با محوریت مبانی دینی بر افسردگی و اضطراب دختران نوجوان تأثیر داشته است. میزان این تأثیر در افسردگی 7/24 درصد و در اضطراب 4/30 درصد بوده است.
نتیجه‌گیری: بر اساس نتایج اضطراب و افسردگی دختران نوجوان اصفهان بر اساس آموزش شناختی رفتاری با محوریت مبانی دینی در ایام شیوع کرونا کاهش یافته است.
 

واژه‌های کلیدی: اضطراب، افسردگی، آموزش شناختی رفتاری، مبانی دینی، دختران نوجوان

متن کامل [PDF 753 kb]   (۷۴ دریافت)    

نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: تخصصی
دریافت: 1399/12/25 | پذیرش: 1399/12/25 | انتشار: 1399/12/25

 

Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mendeley  

Zotero  

RefWorks


Heyrat A, Aghajani Fesharaki Z, Safara M. The Effectiveness of Cognitive-Behavioral Education With a focus on religious principles on Depression and Anxiety in Adolescent Girls in Corona Crisis. Quran and Medicine. 2021; 5 :58-62
URL: http://quranmed.com/article-1-427-fa.html

حیرت عاطفه، آقاجانی فشارکی زهرا، صف آرا مریم. اثربخشی آموزش شناختی رفتاری با محوریت مبانی دینی بر افسردگی و اضطراب دختران نوجوان در ایام شیوع کرونا. قرآن و طب. ۱۳۹۹; ۵ () :۵۸-۶۲

URL: http://quranmed.com/article-۱-۴۲۷-fa.html

 

http://quranmed.com/article-1-427-en.html

 

 

درباره طب و قرآن

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۱۱/۲۸ | 

با توجه به گسترش روزافزون تحقیقات و مطالعات میان‌رشته‌ای در زمینه قرآن و طب در کشور، نشریه "قرآن و طب" با مجوز رسمی مورخ ۲۰/۸/۱۳۹۱ از کمیسیون نشریات علوم پزشکی وزارت بهداشت، با صاحب امتیازی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز به کار نمود.