***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

 به مربیگری  آقای امیرمهدی فشارکی و ... 

دانش‌آموزان ایران در جایگاه یازدهم تورنمنت فیزیکدانان جوان ایستادند

دانش‌آموزان ایران در جایگاه یازدهم تورنمنت فیزیکدانان جوان ایستادند

تهران- ایرنا- سی و چهارمین دوره تورنمنت بین المللی فیزیکدانان جوان IYPT در گرجستان با قرار گرفتن تیم ایران در جایگاه یازدهم برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه انجمن فیزیکدانان جوان، تورنمنت بین المللی فیزیکدانان جوان  IYPT  هر سال به میزبانی کشورهای مختلف جهان برگزار می شود که در تاریخچه آن ایران نیز در سال ۲۰۱۰ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر یک بار میزبان این رویداد بین المللی برای دانش آموزان حدود ۳۵ کشور بوده و سابقه کسب یک مدال طلا و دو نقره را دارد.

سی و سومین دوره این رویداد به دلیل همه گیری بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار شد و سی و چهارمین دوره آن از ۷ تا ۱۴ ژوئیه در شهر کوتائیسی گرجستان و به دلیل محدودیت های کرونا تنها با شرکت ۱۵ تیم برگزار شد.

ایران نیز با ترکیب تیم کامل پنج نفره شامل تهمینه لهراسبی، موژان معینیان، باربد نادری، صدرا دیندار، ماهان فلاح پور به مربیگری آناهیتا عبداللهی، امیرمهدی فشارکی و سرپرستی دینا ایزدی (مدیر موسسه اندیشه های خلاق و نماینده رسمی مسابقات فیزیکدانان جوان در ایران ) در این رویداد بین المللی شرکت کرد.

دانش‌آموزان ایران در جایگاه یازدهم تورنمنت فیزیکدانان جوان ایستادند

در پایان این رویداد طبق قوانین، سه تیم راه یافته به فینال شامل کشورهای لهستان، اسلواکی و اتریش مدال طلا گرفتند. تیم های سوئیس و روسیه هم نقره دریافت کردند.

تیم ایران نیز در بین تیم های دیگر در رتبه یازدهم قرار گرفت. کشورهای اوکراین، چک، یونان، بلاروس، بلغارستان، پاکستان مجارستان و گرجستان از دیگر تیم های حاضر در این مسابقه بودند.

مراسم اختتامیه این رویداد سه شنبه شب ۲۲ تیرماه برگزار و جوایز تیم ها اهداء شد و تیم پنج نفره ایران ظهر امروز - چهارشنبه ۲۳ تیرماه -  وارد کشور شدند.

دینا ایزدی سرپرست تیم ایران در تورنمنت بین المللی فیزیکدانان جوان در گرجستان در این باره گفت: این رویداد یک مسابقه بین المللی و در رده سنی ۱۶ تا ۱۹ است و هر سال یک کشور میزبان می شود.

وی افزود: این رویداد در شرایطی برگزار می شود که دانش آموزان هر کشور تحت قالب یک تیم و با اجرای پروژه های مشخص شده ( ۱۷ طرح مسأله ) به صورت آزمایشگاهی آن را به اجرا در می آورند.

وی ادامه داد: علاوه بر حضور در مسابقات، دانش آموزان در این رویداد یاد می گیرند چطور از مسائل حل شده به زبان انگلیسی دفاع کرده و درباره آن مسأله بحث علمی انجام بدهند.

 

https://www.irna.ir/news/84403802/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85-%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%86%D9%85%D9%86%D8%AA-%D9%81%DB%8C%D8%B2%DB%8C%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF%D9%86%D8%AF

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۱۰