***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

ایران نیز با ترکیب تیم کامل ۵ نفره شامل ... و امیرمهدی فشارکی و ... (نماینده رسمی مسابقات فیزیکدانان جوان در ایران) در این رویداد بین‌المللی شرکت کرد.

۱۶:۲۷-۲۹ تیر ۱۴۰۰

۷۸۲۷۹۵۶

علمی پزشکیدانشگاه و کنکور

نظر دادن

اشتراک گذاری

دانلود PDF

درخشش دانش آموزان ایرانی در مسابقات بین‌المللی فیزیکدانان جوان

سی و چهارمین دوره از مسابقات بین‌المللی فیزیکدانان جوان در گرجستان با قرار گرفتن تیم ایران در جایگاه یازدهم، به پایان رسید.

 

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی فیزیکدانان جوان IYPT در گرجستان با قرار گرفتن تیم ایران در جایگاه یازدهم پایان یافت.

‎سی و سومین دوره این رویداد به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار شد و سی و چهارمین دوره آن از ۷ تا ۱۴ ژوئیه در شهر کوتائیسی و در دانشگاه بین‌المللی این شهر در گرجستان به دلیل محدودیت‌های کرونا با شرکت ۱۵ تیم برگزار شد.

‎ایران نیز با ترکیب تیم کامل ۵ نفره شامل تهمینه لهراسبی، موژان معینیان، باربد نادری، صدرا دیندار، ماهان فلاحپور به مربیگری آناهیتا عبداللهی و امیرمهدی فشارکی و سرپرستی دینا ایزدی (نماینده رسمی مسابقات فیزیکدانان جوان در ایران) در این رویداد بین‌المللی شرکت کرد.

مسابقه بین‌المللی فیزیکدانان جوان به انگلیسی: International Young Physicists’ Tournament, IYPT بزرگ‌ترین مسابقه فیزیک است که سالیانه برگزار می‌شود. این مسابقه دارای ۱۷ سؤال است که به صورت پژوهشی، کار گروهی و بحث بین افراد حل و بررسی می‌شود.

این مسابقه یک رویداد یک هفته‌ای است که در ۱۵۰ پیش دانشگاهی برگزار می‌شود. بین سال‌های ۱۹۸۸–۲۰۱۳ نزدیک به ۴۰ دبیرستان با ۲۵۰۰ دانش‌آموز در مسابقهٔ پایانی این مسابقه شرکت کردند.

تجهیزات ما برای شرکت در این مسابقه قدیمی بود

تهمینه لهراسبی، دانش آموز شرکت کننده مسابقه بین‌المللی فیزیکدانان جوان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هدف ما از شرکت در این مسابقه این بود که افتخاری برای ایران شویم.

او افزود: به علت شیوع کرونا و برای حل کردن سوالات فیزیک از رفتن به آزمایشگاه صرف نظر کردیم و فعالیت خودمان را در منزل انجام دادیم، البته دو بار برای انجام کار‌های آزمایشگاهی به دانشگاه شهیدبهشتی  رفتیم.

لهراسبی تصریح کرد: در مدرسه ما، یعنی فرزانگان همه دانش آموزان باید در قسمت پژوهش شرکت کنند و به همین علت به علاقه به کارگروهی در این مسابقه شرکت کردم.

دانش آموز شرکت کننده مسابقه بین‌المللی فیزیکدانان جوان ادامه داد: برای شرکت در این مسابقه دارای تجهیزات کم و قدیمی بودیم، اما با همین تعداد هم توانستیم حضور داشته باشیم؛ بنابراین انتظار داشتم که تجهیزات به روز تری داشته باشیم تا بتوانیم آزمایش‌های بهتری انجام دهیم؛ چرا که آزمون و خطا در این مسابقه زیاد است و اگر آزمایش‌ها دقیق‌تر باشند، نمره بالاتری دریافت خواهیم کرد.

لهراسبی درباره حمایت‌هایی در خصوص شرکت در این مسابقه گفت: این موسسه به صورت بین المللی ما را برای شرکت در مسابقات کمک کرده است.

این دانش آموز شرکت‌کننده مسابقه بین‌المللی فیزیکدانان جوان اضافه کرد: برای شرکت در این مسابقه مدال طلا کسب کردیم و خیلی راضی هستیم. شرکت در این مسابقه بخشی از کلاس‌های ما به شمار می‌آمد و بنده هم با علاقه جذب این موضوع شدم.

حمایت‌های مدرسه برای شرکت در مسابقه بین المللی فیزیک

باربد نادری دانش آموز شرکت کننده مسابقه بین‌المللی فیزیکدانان جوان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره هدف از شرکت در این مسابقه اظهار کرد: بنده علاقه زیادی به شرکت در این مسابقه داشتم، اول به ریاضی علاقه‌مند بودم و سپس به فیزیک علاقه‌مند شدم.

او افزود: از طرف مدرس ابتدا در مسابقات کشوری شرکت کردیم و سپس به مسابقات جهانی راه یافتیم. این عوامل شوق بنده را برای شرکت در این مسابقه افزایش داد.

نادری تصریح کرد: وضعیت مسابقه بسیار خوب بود، اما تا حدودی مشکلات آزمایشگاهی و تجهیزاتی گریبانگیر ما بود، اما این موضوع را توانستیم ادامه دهیم و خیلی کمبود‌ها احساس نشد.

او افزود: فراهم کردن تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی بزرگ‌ترین حمایتی بود که از طرف مدرسه انجام شد. همچنین از طرف موسسه‌ای که به خارج از کشور رفتیم، کارگاه‌های آزمایشگاهی گذاشتند که کمک کننده بود.

نادری تصریح کرد: مدرسه ما تا حدودی پژوهش داشت که باید روی آن کار می‌کردیم و از آن جایی که علاقه‌مند بودم، توانستم روی سوالات کار کنم؛ در این زمینه هیجان و اشتیاق زیادی را برای ادامه مسیر یافتم، به همین علت وارد مسابقه کشوری و سپس مسابقه جهانی شدم.

او درباره بازه زمانی مطالعه برای شرکت در مسابقه گفت: رده سنی شرکت در این مسابقه بین ۱۵ تا ۱۹ سال است، اما تیم‌های شرکت‌کننده دارای سنین ۱۷ سال به بالا بودند.

این فیزیکدانان جوان یادآوری کرد: چون دارای سن پایینی بودیم، باید مطالعات خارج از کتاب خود را در خصوص ریاضی و فیزیک افزایش می‌دادیم؛ بنابراین در طول این مسیر مطالب زیادی یاد گرفتیم. باید گفت که انجام هرکاری در این زمینه ارزش مخصوص به خود را داشت.

تشکیلات آزمایشگاهی به راحتی در اختیارمان نبود

موژان معینیان، دیگر دانش آموز شرکت کننده در مسابقه بین‌المللی فیزیکدانان جوان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: فعالیت‌های پژوهشی در مدرسه ما به صورت کلاس‌های آموزشی برگزار شد. به علت اینکه ارگان‌های مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کردند، توانستیم در حوزه مربوطه شرکت کنیم.

او افزود: ابتدا باید در مسابقه داخلی شرکت می‌کردیم که در این زمینه رتبه اول را به دست آوردیم و سپس در مسابقه بین المللی شرکت کردیم.

معینیان تصریح کرد: تشکیلات آزمایشگاهی تا حدودی محدود بود و راحت به آن دسترسی نداشتیم و این عامل یکی از مشکلات ما بود.

این دانش آموز گفت: از طرف خانواده حمایت زیادی شدیم؛ چرا که برای شرکت در مسابقه باید کلاس‌های زیادی را می‌رفتیم.

او افزود: با این مسابقه حدود چند سال پیش آشنا شدم، اما در آن زمان نتوانستم شرکت کنم. از آن جایی که به کار‌های علمی و آزمایشگاهی علاقه‌مند بودم به همین علت حاضر به شرکت در این مسابقه شدم.

انتهای پیام/

 

https://www.yjc.news/fa/news/7827956/%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D8%B4%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D8%B2%DB%8C%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86