***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

صدیقی: رمیده‌ها را برگردانیم

دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۰۵:۳۳ ق.ظ

وی گفت: اهل بیت برای رهایی از بیماری حسن و حسین به روزه پناهنده شدند نذر کرده بودند حسن و حسینشان از بیماری نجات بیابند و سه روز روزه بگیرند. آیت‌الله فشارکی برای مقابله با وبا سه روز حکم روزه داد و همراه کرد با زیارت عاشورا خدا آن را دفع کرد.

 

صدیقی: رمیده‌ها را برگردانیم

امام جمعه موقت تهران در ادامه تاکید کرد: در این ماه خدا هم دل‌ها را به همدیگر متحد می‌کند، کمک کنیم رمیده‌ها را برگردانیم سراغ آن‌ها که با ما نبودند برویم ببینیم مشکل و دردشان کجاست با دیدی که به پیامبر به جامعه نگاه می‌کرد نگاه کنیم. اگر ما نتوانیم همدیگر را تحمل کنیم آن وقت مسیحیان و یهودیان ما را تحمل کنند؟ جذب حداکثری خیلی مهم است تا جایی که می‌شود.

کد خبر:۱۱۵۲۲۸

تاریخ انتشار:۲۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۴20 August 2010

امام جمعه‌ موقت تهران گفت: اگر ما نتوانیم همدیگر را تحمل کنیم آن وقت مسیحیان و یهودیان ما را تحمل کنند؟ جذب حداکثری خیلی مهم است تا جایی که می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری کشتیبان کشتی انقلاب و خلف صالح آن عارف بزرگ رمضان را یک سفره گسترده و یک برنامه سیاسی عبادی معرفی کردند، چه برنامه‌ای سیاسی و اجتماعی مهمتر از روزه‌ای است که خداوند منان یک ماه تمام جهان اسلام را همرنگ و همراه می‌کند با یک برنامه همه را به سوی خود حرکت می‌دهد و گناهان را کاهش می‌دهد، خلاف‌ها پایین می‌آید، کدام برنامه سیاسی و اجتماعی و تربیتی و روانی برای سامان دادن و منسجم کردن و جهت دادن به حرکت جامعه توانسته مثل این برنامه باشد.


تبلیغات




وی افزود: عقبه‌ای در کار داریم برای نجات از مشکلاتی که بعد از مرگ هست. آنجا عملمان را نشان می‌دهند. تا وقتی دیر نشده خود را درست کنیم و پاک کنیم حق الناس را ادا کنیم مشکلات را خودمان برطرف کنیم.

وی گفت: حضرت آقا به دعای مکارم الاخلاق امام چهارم اشاره کردند و نکاتی برای اصلاح خود و جامعه متذکر شدند که از جمله آن‌ها تسلط بر خشم است، عصبانیت کلید تمام بدبختی‌ها و خوی درندگی است ماه رمضان ماه غلبه بر شهوت و غضب است، اگر این دو نیرو در مسیر درست بود ما را آباد می‌کند و الا ما را به خاک سیاه می‌نشاند.

وی یادآور شد: سیاسیون باید خود را پایین بکشند و خود را بزرگ نبینند عصبانیت خود را به جامعه تسری ندهند و سعادت جامعه را تباه نکنند.

صدیقی با تاکید بر «وحدت و همدلی» گفت: مساله دوم مساله نبود همدلی در میان قشری از جامعه ماست. نیاز بشر به این است که مثل یک خانواده باشند به خصوص ما باید این طور باشیم. طبق روایت پیامبر ما پدرمان رسول الله و امیرالمومنین است ما فرزندان آنها هستیم ما مال یک خانه و یک سفره هستیم باید این کینه‌ها و حقدها را از دل بیرون کنیم و الفت ایجاد کنیم. وقتی خدا بخواهد جامعه‌ای را چوب بزند آنها را گروه گروه می‌کند، جوانان ما را می‌دزدند دیوارها و فاصله‌ها ایجاد می‌کنند. وحدت جزو نعمت‌های بزرگ خداست و فقط هم به دست خداست.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تاکید کرد: در این ماه خدا هم دل‌ها را به همدیگر متحد می‌کند، کمک کنیم رمیده‌ها را برگردانیم سراغ آن‌ها که با ما نبودند برویم ببینیم مشکل و دردشان کجاست با دیدی که به پیامبر به جامعه نگاه می‌کرد نگاه کنیم. اگر ما نتوانیم همدیگر را تحمل کنیم آن وقت مسیحیان و یهودیان ما را تحمل کنند؟ جذب حداکثری خیلی مهم است تا جایی که می‌شود.

وی تصریح کرد: به این سیاسیونی که بیخود خود را از مردم جدا کردند و از زیر پرچم وحدت جدا کرده‌اند بگویم شما ضرر کردید، آمریکا برای شما بهتر از جمهوری اسلامی نیست، آمریکا هم شما را تحمل نخواهد کرد، شما برای او مثل یک پل هستید. بیایید ملت شما را قبول می‌کند و سعه‌ صدر نظام هم زیاد است. باید روی جذب حداکثری کار شود و کارگروه‌هایی این مشکلات را حل کنند. چرا خودی را دشمن تلقی کنیم؟

صدیقی در ادامه درباره تقابل نظام جمهوری اسلامی با استکبار جهانی تصریح کرد: تضاد استکبار با ما ماهوی است و تاکتیکی نیست. از روزی که انقلاب اسلامی به رهبری یک ولی خدا موجودیت خود را اعلام کرده است نظام استکباری عالم در مقام نفی اسلامیت آن است. آنها می‌دانند با ایجاد نظام اسلامی ما عدالت و ایمان به صحنه می‌آید خدا جلوه می‌کند اسارت‌ها از بین می‌رود و آزادی بشر مطرح می‌شود به همین دلیل با ما مقابله می‌کنند.

وی گفت: ما اسراییل را یک هویت جعلی می‌دانیم استکبار آمریکا تا وقتی مستکبر است با ما تضاد ماهوی دارد و می‌بینیم. البته عقلانیت شجاعانه را همواره رعایت می‌کنیم، دین ما دین انعطاف و تعقل است در عین حال ما تربیت شدگان مکتب شجاعت هستیم. مذاکره در جای خود درست است، اما مذاکره با کسی که می‌خواهد خود را به ما تحمیل کند درست نیست. رابطه‌ آمریکا با ما رابطه گرگ و میش است تا وقتی می‌خواهد ما را بخورد چه رابطه‌ای؟ اگر از نردبان پوسیده استکباری پایین بیاید می‌توان مذاکره کرد.

وی با انتقاد از برخی ادعاهای دروغین همراهی با امام زمان گفت: کسی دم از امام زمان بزند اما فقاهت و مرجعیت و رهبری که مرجع جهانی است را قبول نکند و برای خود دار و دسته درست کند، این کجای کار از امام زمان خبر دارد و از کجا امام زمان را شناخته است، امام زمان او غیر از آن است که خدا برای نجات برقرار کرده است. در خط او حرکت کردن کار می‌کند نه دم زدن از وجود او.

خطیب جمعه امروز تهران درباره سیل پاکستان گفت: پیامبر سپرده‌اند که به فکر فقرا و مسکینان باشیم. سیل خانمان براندازی بوده است، 6 میلیون آواره بوده است گروه‌های زیادی از شیعیان و غیرشیعیان همه چیز خود را از دست داده‌اند به کشورهای اسلامی و سازمان‌های بین المللی و آحاد مردم عزیز این کشور توصیه می‌کنم از این فرصت استفاده کنند و در حد امکان به داد سیل زدگان برسیم.

به گزارش ایسنا صدیقی همچنین در خطبه‌ اول نماز جمعه با نقل روایتی از امیرالمومنین علی (ع) گفت: بندگان خدا بدانید که اهل تقوا هم دنیا دارند و هم آخرت. خدا این قول‌ها را به آن‌ها داده است، در پایان این جملات نورانی امیرالمومنین یک مطلب عرفانی را دارند و می‌فرمایند اهل تقوا می‌دانند که در آخرت در پناه و سایه خدا هستند. تقوا پناه خداست و عزت دنیا و آخرت است.

وی در ادامه با اشاره به ماه میهمانی خدا گفت: از اسرار ماه رمضان و روزه چند نکته‌ای را به اذن خدا و عنایت ولی خدا می‌گویم. اسراری که برای روزه می‌شود استنباط کرد و بزرگان دین ما با سیر و سلوکی که داشتند برایشان مکشوف شده است و یافته‌های خود را به قلم آورده‌اند یکی این‌که روزه ربع ایمان است. زیرا که در حدیث نبوی آمده است روزه نصف صبر است و صبر راس و حقیقت ایمان است. انسان‌هایی که در زندگی مقاومت و استقامت ندارند و قدرت اراده‌شان در برابر فشار نفس و شهوات ضعیف است اینها ایمانشان نمی‌تواند ایمان باشد، اگر ایمان ضعیفی هم داشته باشند قدرت نگهداری‌اش را ندارند، لذا از دست می‌دهند. صبر حقیقت و راس دین است و نصف صبر در روزه است. در حدیثی دیگر از پیامبر آمده است که صبر نصف ایمان است، اگر روزه نصف صبر و صبر نصف ایمان است پس روزه یک چهارم ایمان انسان را تامین می‌کند.

وی افزود: مساله دوم این است که عبادت‌ها معمولا علنی و سری دارد ظاهر و باطنی دارد در میان عبادت‌ها دو عبادت است که ظاهر ندارد و حقیقتش همان سر است. یکی عشق و محبت و دلدادگی به خداست سری که خدا با دوستان خود دارد احدی از آن سر با خبر نیست.

صدیقی تصریح کرد: در جمع شما در این روز جمعه ماه مبارک رمضان چه می‌دانم چه کسانی در این صفوف دلی با مولایشان امام زمان دارند و له له می‌زنند و دنبال نوازش و عنایت هستند. عبادت دوم روزه است. روزه ظاهر ندارد نماز تکبیرالاحرام و سایر اعمال را دارد اما خود روزه سر است سری که جز آن چیزی نیست. بنابراین قدر این را بدانید و اهل سر باشید و بیایید این سر را ادامه دهیم.

وی یادآور شد: مطلب دیگری که در اسرار روزه می‌توان گفت این است که روزه را در روایات ما از ارکان دین به حساب آورده‌اند، رکن آن است که اگر نباشد آن بنا نیست، اسلام یک بنا است یک خیمه است یک قصر است یک سنگر است یک دژ است این دژ و بنا و خیمه به ستون‌هایی استوار است زیربناهایی دارد و بر 5 پایه بنا شده است. نماز و زکات و حج و روزه و ولایت. بنابراین روزه با عبادت‌های دیگر فرق دارد اساس است. اگر روزه در امت اسلامی نبود دین نبود. این روزه موجب بقای دین ماست و جزو دژهاست. دین را نگه می‌دارد. کسانی که روزه ندارند دین فردی‌شان زائل می‌شود کسی که می‌تواند روزه بگیرد و نمی‌گیرد دینش بقا ندارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه گفت: روزه موجب استجابت دعاست، همین نسخه را قرآن داده که اگر نازله‌ای و مصیبت و فاجعه‌ای شما را تهدید می‌کند شما دو پناهگاه دارید به این دو پناه ببرید. در موشک‌باران‌ها می‌گفتند وضعیت قرمز است به پناهگاه بروید. کسانی که از موشک‌های شیطان و آتش توپخانه نفس در امان نیستند به این دو پناهگاه پناه ببرند. روزه یک معجونی است که اگر کسی این را مصرف کند امکان ندارد همه دین گیرش نیاید.

وی گفت: اهل بیت برای رهایی از بیماری حسن و حسین به روزه پناهنده شدند نذر کرده بودند حسن و حسینشان از بیماری نجات بیابند و سه روز روزه بگیرند. آیت‌الله فشارکی برای مقابله با وبا سه روز حکم روزه داد و همراه کرد با زیارت عاشورا خدا آن را دفع کرد.

صدیقی با بیان این‌که «تمام گرفتاری‌ها را با روزه حل کنید » گفت: روزه پناهگاه و نسخه و دوای تمام دردهاست و قرآن مقید به هیچ دردی نکرده است. ماه رمضان مهمترین برجستگی‌اش نزول قرآن است. ولی قرآن برای ظالم و منحرف و کافر و مشرک و دل‌های خبیث ثمر نمی‌دهد. اگر انسان ایمان داشته باشد این نسخه الهی دردهای او را درمان می‌کند. با کدامین اکسیر این نفس و جان و دل را از آلودگی‌ها پاک کنیم جز روزه؟ چیزی که همچون چشمه‌ای جریان بیابد و گناهان را پاک کند و همچون شعله آتشی مشتعل شود و ریشه‌ خباثت‌ها را بسوزاند و انسان را رقیق القلب می‌کند گرسنگی و احساس ضعف و ناتوانی در پیشگاه پروردگار است.

وی در ادامه گفت: آقای ما و امام زمان ما در شب قدر بار عام می‌دهند قلم مبارکشان نسبت به کارنامه‌ سال پیش ما جریان پیدا می‌کند، امیدواریم ارفاق کنند و سرنوشت ما را هم رقم ‌زنند. این که قرآن می‌گوید در شب قدر همه‌ ملائکه و روح فرود می‌آیند آنها در قلب مبارک ولی الله است. درک شب قدر، یعنی درک مقام انسان کامل و دسترسی به دامن رحمت واسعه خدا که جلوه‌اش حضرت حجت، صاحب این انقلاب و کشور و خون‌های پاک و دل‌های پاک و جوانان عاشق پیشه است. امام زمان دارند پرونده‌ها را آماده می‌کنند که نمره بدهند و بر اساس آنچه هستیم آینده ما را رقم بزنند. خداوند از سر لطف ما را سر ضیافت رمضان قرار داده تا در وجود انسان کامل هضم شویم و بوی او را پیدا کنیم.

وی همچنین گفت: امام رضا فرمودند خدا روزه را واجب کرد تا بین اغنیا و فقرا مساواتی پیش بیاید غنی خبر از فقیر و زاغه نشینان ندارد خدا به این اغنیا با واجب کردن روزه لطف کرد تا حال فقرا و گرسنگان را درک کند و با رقت ناشی از گرسنگی، بی‌رحمی‌ها و قساوت‌ها و گران‌فروشی‌ها از بین برود.

صدیقی با تاکید بر مقابله با تحریم‌ها گفت: مگر نمی‌خواهید تحریم به شما صدمه نزند پیامبر نسخه داده است و گفته هر وقت فشار به شما آمد صدقه بدهید و سراغ فقرا و مستمندان بروید خدا ما را کمک می‌کند.

وی همچنین به ذکر مصیبت رحلت حضرت خدیجه پرداخت.

 

https://www.tabnak.ir/fa/news/115228/%D8%B5%D8%AF%D9%8A%D9%82%D9%8A-%D8%B1%D9%85%D9%8A%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%8A%D9%85