***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

حجت الاسلام مطلبی فشارکی، مدیر حوزه حجت بن الحسن (ع) 

زمان انتشار : ۲۳ آبان ,۱۳۹۴ | ساعت : ۲۳:۱۰ | کد خبر : 56071 | پرینت

حجت الاسلام فشارکی:مساجد در پاسخگویی به شبهات تلاش کنند

شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) _ حجت الاسلام مطلبی فشارکی، مدیر حوزه حجت بن الحسن (ع) با اشاره به نقش تاثیرگذار مساجد در تولید علم دینی گفت: همه واژه های دینی باید در مسجد برای مردم تبیین شود، مردمی که در جامعه مشغول به کسب و کار هستند و فرصت کمی برای مطالعه دارند باید مسجد فرصت علم آموزی را برای مردم فراهم کند.
به گزارش شفقنا به نقل از شبستان وی با اشاره به دستور العمل اسلام برای همه امور بیان کرد: فضیلت تعلیم و تعلم در اسلام در ردیف عبادت قرار گرفته شده و مسجد به عنوان خاستگاه تعلیم و تعلم در این زمینه نقش تاثیر گذاری دارد. متولیان مساجد باید ضمن مهیا نمودن محیط مطلوب برای عبادت و بندگی خدا نسبت به تعلیم و تعلم نمازگزاران بویژه آموزش قرآن کریم و مسائل شرعی تلاش بیشتری داشته باشند و از ظرفیت های مساجد در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی استفاده کنند.
مدیر حوزه علمیه حجت بن الحسن (ع) ادامه داد: در شرایط کنونی شاهد ورود نسل جدیدی از شبهات اعتقادی به کشور بویژه در میان جوانان هستیم. در این شرایط، مساجد نباید کم فعال باشند بلکه در جهت پاسخگویی به این شبهات و تعمیق ایمان دینی مردم تلاش کنند و یکی از اقدامات ائمه جماعات همین موضوع باید باشد.
حجت الاسلام مطلبی فشارکی تصریح کرد: در امور اجتماعی و روزمره، بهترین مرکز برای هدایت مردم مساجد هستند زیرا که روزانه در مسجد افراد بسیاری حضور می یابند اگر فرهنگسازی در این زمینه صورت گیرد و از طرفی مردم باید مطالباتشان را از مسئولان و روحانیون ائمه جماعات بخواهند.
وی گفت: مسایل مبتلا به مردم همانند احکام شرعی، روزه، خمس، امر به معروف و نهی از منکر باید برای مردم بیان شود زیرا که اگر مردم احکام دین را بدانند دایره عمل شان در مورد خطاها کاهش می یابد. افرادی که دست به هر کاری می زنند به علت آن است که با احکام آشنا نیستند و در معامله ای وارد می شوند هر چقدر معرفت دینی مردم افزایش یابد دایره عملشان محدود می شود.
وی خاطر نشان کرد: لازم است،امام جماعت آگاه به امور و با روان شناسی شناخت و ارتباط با مردم آشنا و مطالبات و نیازهای مردم را تشخیص داد زیرا که مردم تک به تک نمی توانند از امام جماعت بخواهند که مطالبات آنها را بیان کند بلکه امام جماعت باید بنا بر تشخیص هر منطقه، محله، روستا و شهر باید مطالبات مردم را مطرح کند و علاوه بر بیان موضوعات عمومی بر موضوعات اختصاصی هر منطقه و مکان آشنا باشد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

 

 

 

https://fa.shafaqna.com/news/56071/

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۰۹