***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

 

Image result for ‫شورای عالی انقلاب اسلامی‬‎

 

سند مصوب جدید :

مشاهده بصورت تصویری :
#سند_ملی #شهرسازی و #معماری #اسلامی_ایرانی
https://www.aparat.com/v/uds598z

 

دریافت متن کاملdownlod

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص سند ملی شهرسازی و معماری اسلامی - ایرانی طی نامه شماره ۱۴۰۳/۷۸۱۵/دش مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۳۰ توسط سرپرست ریاست جمهوری و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شد.

https://dotic.ir/news/16801

 

 

جلسه 475 شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر بصیرنیا در خصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: مأموریت دستگاه­ها در اجرای سند و نقشه راه تحول آموزش و پرورش و سند ملی معماری و شهرسازی ایرانی - اسلامی؛ مورد بررسی و تصویب گرفت.

وی با اشاره به طرح موضوع نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در جلسه پیشین شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: طبق این ماده واحده که در راستای ایجاد انضباط در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه راه آن پیشنهاد شده است؛ وزارت آموزش و پرورش مکلف است سند تحول بنیادین و نقشه راه آن را بر اساس برنامه‌های زمان‌بندی ‌شده اجرا کند.

دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین تصریح کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند بر اساس تقسیم کار ملی اجرای سند تحول و در راستای تحقق اهداف مندرج در نقشه راه سند مذکور؛ با وزارت آموزش و پرورش همکاری نمایند و از سوی دیگر؛ سازمان برنامه و بودجه کشور، بودجه و اعتبار موردنیاز برای تحقق شاخص‌های نقشه راه را هر سال متناسب با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش در زمان مقرر تأمین می­نماید و سازمان اداری و استخدامی کشور هم بر اساس شاخص‌های اختصاصی آن سند، دستگاه‌ها را مورد ارزیابی قرار می­دهد.

وی افزود: مبنای هر گونه نظارت بر حسن اجرای  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توسط نهاد‌های نظارتی، شاخص‌های مندرج در نقشه راه سند خواهد بود و دستیابی به اهداف تعیین شده آن مبنای پاسخگویی وزارت آموزش و پرورش می­باشد. ستاد راهبری و نظارت تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مأمور نظارت راهبردی بر حسن تحقق نقشه راه اجرای سند تحول آموزش و پرورش شد.

دبیر شورای معین همچنین ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص پیشینه طرح و تصویب موضوع سند ملی معماری و شهرسازی ایرانی- اسلامی به مثابه الگوی آذین سیما و منظر شهری؛ از تصویب این سند ملی در جلسه مذکور با هدف احیاء و تقویت هویت ایرانی- اسلامی در معماری شهری و ایجاد زمینه تحقق شهر و معماری متعادل بر مبنای الگوی اسلامی- ایرانی خبر داد.

دکتر بصیرنیا همچنین در خاتمه تصریح کرد: تحقق اهداف این سند مستلزم برنامه‌ریزی بلندمدت تمام ارکان مؤثر بر شهر و معماری معاصر است.

«سند ملی شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی» تصویب و ابلاغ شد

اصفهان-مسئول دبیرخانه دائمی شهر اسلامی شهرداری اصفهان گفت:سندملی شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی پس از 6 سال توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزار ی مهر، علی‌محمد ظهرابی با اعلام این خبر گفت: در سند ملی شهرسازی و معماری اسلامی- ایرانی بر مسئله نشانه‌های فرهنگ کشور در بناها و کارهای عمرانی همچون شهرسازی و بناهای گوناگونی که در کشور ساخته می‌شود، تاکید شده است.

وی افزود: در این سند تاکید شده است که معماری اسلامی ایرانی دارای وجوه معرفتی، معنوی و عملکردی است که شامل نقش طبیعت و وضع مطلوب و ویژگی‌های بوم ایرانی است و این نوع شهرسازی و معماری باید بر اساس آموزه‌های حکمت اسلامی و متناسب با بوم ایرانی شکل بگیرد، زیرا حکمت اسلامی به عنوان مبنای طراحی و اجرای این آثار نقش مؤثری دارد.

مسئول دبیرخانه دائمی شهر اسلامی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: رعایت عدالت خانواده‌محوری، حقوق شهروندی، حفظ حقوق و کرامت انسانی و روابط همسایگی، حفظ حریم امن و خصوصی، معنویت مومنانه، دسترسی به منابع و مواهب طبیعی مناسب حفظ سلامت محیط زیست، صیانت از حق محرمیت و عدم اشراف، حفظ حقوق سالمندان و حقوق معلولان، رعایت اصول اقلیمی و محیطی از جمله شاخص‌های شهر اسلامی ایرانی بر اساس سند مذکور است.

وی با بیان اینکه طبق سند ملی شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی، شورای عالی معماری و شهرسازی ضمن ارائه گزارش سالانه اجرای سند به شورای عالی انقلاب فرهنگی حداکثر هر پنج سال یک بار، روزآمدسازی سند را جهت تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد می‌کند، اظهارکرد: پس از شش سال تحقیق و برگزاری جلسات مشورتی، سند ملی شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی با همکاری نخبگان و اندیشکده شهر اسلامی ایرانی، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ شد.

 

 

#######################

سند مصوب قبلی :

###############################

درخبرها امده که :  

"سند ملی معماری و شهرسازی ایرانی – اسلامی" تصویب شد. 

 

https://www.isna.ir/news/95110503757/سند-ملی-معماری-و-شهرسازی-ایرانی-اسلامی-تصویب-شد

http://javadfesharaki.blog.ir/1397/02/06/سند-ملی-معماری-وشهرسازی-ایرانی-–-اسلامی-،-

 

ولی از متن ومحتوای آن خبری بصورت رسمی منتشر نشده است . لکن براساس پیگیریهای انجام شده

"سند ملی معماری وشهرسازی ایرانی – اسلامی " که در جلسه 791 مورخ 5/11/1395 شورای عالی انقلاب فرهنگی با یک مقدمه ودو فصل ( سیاستها – سیاست گذاری، نظارت واجرا )  به تصویب رسیده و به دستگاههای مختلف ابلاغ شده است ، به شرح زیر می باشد :

 

 

 

"سند ملی معماری و شهرسازی ایرانی – اسلامی" که در جلسه 791 مورخ 05/11/1395 شورای عالی انقلاب فرهنگی با یک مقدمه و دو فصل (سیاستها – سیاست گذاری، نظارت و اجرا) به تصویب رسیده و به دستگاههای مختلف ابلاغ شده است، به شرح زیر می­ باشد.

 

مقدمه

در راستای بازیابی، احیاء و تقویت هویت ایرانی – اسلامی در شهر و معماری معاصر، متناسب با شأن و جایگاه آن در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران و با هدف ایجاد زمینه تحقق شهر و معماری متعادل در وجوه و مراتب مختلف، ارتقاء کیفیت فضایی شهر و معماری به مثابه عامل زمینه ساز ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان، تحقق شهر و معماری هویتمند، قانونمند نمودن به کارگیری مبانی اندیشه ایرانی – اسلامی و توجه به کیفیت در شهر و معماری و حفاظت از بناها و بافتهای تاریخی – فرهنگی، به مثابه نشانه های اصیل معماری و شهرسازی ایرانی – اسلامی "سند ملی معماری و شهرسازی ایرانی – اسلامی" به شرح زیر به تصویب می رسد. تحقق اهداف این سند با عنایت به ماهیت فرهنگی شهر و معماری، مستلزم برنامه ریزی بلند مدت به منظور حذف عوامل مخل و ایجاد زمینه های مساعد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عزمی فراگیر در تمام ارکان مؤثر بر شهر و معماری معاصر است.

 

فصل اول – سیاستها

1-تدوین و تصویب و رعایت سبک معماری و شهرسازی ایرانی – اسلامی بر مبنای میراث معنوی مشترک ایران اسلامی و با استفاده از فنون و مهارتها و شیوه های پدید آمده در ادوار تاریخ ایران و پاسخگوی نیازها و مقتضیات عصر حاضر در راستای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

تبصره: شورای عالی شهرسازی و معماری موظف است پیشنهاد مربوط به این بند را ظرف مدت 6 ماه برای تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه نماید.

2-نهادینه سازی و توسعه روابط و تعاملات خانه، مسجد، مدرسه، محله و مراکز فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی با مرکزیت مسجد

3-ایجاد کرسی های نظریه پردازی و قطب ها و مراکز علمی، عملی و پژوهشی جامع، ارتقای سطح دانش و توانمندی های فنی، اصلاح و بازنگری در محتوا، رشته ها، گرایش ها و شیوه های آموزشی در حوزه معماری و شهرسازی ایرانی – اسلامی

4-توجه و اهمیت به پدافند غیرعامل و آمادگی در حوادث غیر مترقبه و پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح فضاهای نا امن شهری در معماری و شهرسازی ایرانی – اسلامی  

5-حفاظت و احیای بناها و بافتهای تاریخی شهری و روستایی به عنوان مهمترین مصادیق و الگوهای هویت بخش معماری و شهرسازی ایرانی – اسلامی

6-ارتقاء کیفیت شاخص های عدالت در مسکن و شهرسازی و تأمین آن برای اقشار گوناگون اجتماع و رصد دائمی آن در معماری و شهرسازی ایرانی – اسلامی

7-مدیریت فضای زیست شهری و روستایی در جهت زیباسازی و تأمین نشاط در زندگی شهری و روستایی ضمن پرهیز از تجمل گرایی و اشرافی گری و سبک زندگی غیر اسلامی در معماری و شهرسازی ایرانی – اسلامی

8-ارتقاء بینش و افزایش آگاهی های عمومی در خصوص ویژگی ها، اصول و ارزش های شهر و روستا و معماری ایرانی – اسلامی و اهمیت آن در ارتقاء کیفیت زندگی معاصر

9-بازنگری سیاستها، قوانین، برنامه ها، آیین نامه ها، ضوابط و الگوهای معماری و شهرسازی و متناسب سازی آنها مبتنی بر (مبانی اندیشه ایرانی – اسلامی در معماری و شهرسازی معاصر) هویت تاریخی، فرهنگی و طبیعی

10-ایجاد زمینه های قانونی و اجتماعی بر اساس تقدم مصالح اجتماعی بر منافع فردی و جلوگیری از سوداگری های غیرقانونی در عرصه معماری و شهرسازی

11-ترغیب، گسترش و حمایت از نهادها و تشکلهای علمی، فرهنگی، اجتماعی و مردمی و فراهم کردن زمینه های نظارت همگانی و مطالبات مردمی در ارتقاء شهرسازی و کیفیت محیط شهری و روستایی

12-تدوین و تصویب پیوست فرهنگی طرح جامع شهرها 

 

فصل دوم – سیاستگذاری، نظارت و اجرا

1-سیاستگذاری و نظارت کلان در حوزه معماری و شهرسازی ایرانی – اسلامی به عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

2-سیاستگذاری اجرایی و ایجاد نظام مدیریت اجرایی و عملیاتی کردن سیاست های این سند در راستای ایجاد سبک و الگوی معماری و شهرسازی جمهوری اسلامی با همکاری و هماهنگی وزارت راه و شهرسازی به عهده شورای عالی شهرسازی و معماری است.

تبصره: شورای عالی شهرسازی و معماری موظف است هر 6 ماه یکبار گزارش اجرای این سند را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهد.

3-تعیین وظایف هر یک از دستگاه ها و نهادها به منظور تحقق راهبردها و انجام اقدامات و همچنین اولویت بندی اقدامات و تعیین ساز و کار هماهنگی میان دستگاه ها با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری انجام خواهد شد.

4-وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف اند با تدوین و اجرای سیاست های رسانه ای نسبت به ارتقاء بینش و افزایش آگاهی های عمومی در خصوص ویژگی ها، اصول و ارزش های معماری ایرانی – اسلامی و اهمیت آن در ارتقاء کیفیت زندگی، از طریق رسانه های جمعی به ویژه رسانه های تصویری اقدام و همچنین جشنواره معماری و شهرسازی ایرانی – اسلامی و اعطاء جایزه جهانی معماری و شهرسازی ایرانی – اسلامی را با همکاری شورای عالی شهرسازی و معماری برگزار نمایند.

http://javadfesharaki.blog.ir/1397/02/06/سند-ملی-معماری-وشهرسازی-ایرانی-–-اسلامی-،-

 

 

 

شماره۹۴۸۰۹/۳۰۰ ۱۳۹۹/۷/۲۰ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران پیرامون سند ملی معماری و شهرسازی ایران ـ اسلامی ریاست محترم دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی شهرسازی و معماری، در جلسه مورخ۱۳۹۹/۵/۲۷ سندملی معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی، موضوع مصوبه جلسه۷۹۱ مورخ۱۳۹۵/۱۱/۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی را حسب دستور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران (موضوع مکاتبه شماره ۵۲۵۸ مورخ ۱۳۹۹/۱/۲۵ رئیس دفتر محترم وسرپرست نهاد ریاست جمهوری) وبا توجه به صورتجلسه مورخ ۱۳۹۹/۳/۱۳ کمیته تخصصی معماری، طراحی شهری و بافت های واجد ارزش، مورد بررسی قرار داد و در چارچوب وظایف و اختیارات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، مواردی رابشرح ذیل، به عنوان پیشنهادهایی جهت اصلاح و تکمیل سند مذکور به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می نماید . ۱ـ کلیات سند ملی معماری وشهرسازی ایرانی ـ اسلامی، که ناظر بر رویه ها و اقدامات لازم به منظور بازیابی هویت ایرانی ـ اسلامی درشهر و معماری معاصر بوده و با توجه ویژه به فرابخشی بودن موضوع و لحاظ ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و آموزشی تهیه شده است، مورد تأیید است . ۲ـ با توجه به وظایف مصرح شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مندرج در ماده یک قانون تاسیس آن، بند یک سند، در قالب «سیاست» به این شرح اصلاح و جایگزین شود: "ایجاد زمینه های استمرار اندیشه و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در شهر و معماری معاصر از طریق تدوین و تصویب اصول، مبانی و شاخص های معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی بر مبنای میراث معنوی مشترک ایران اسلامی، مبتنی برعقلانیت و با استفاده از فنون و مهارت ها و شیوه های پدید آمده در ادوار تاریخ ایران و پاسخگوی نیازها و مقتضیات عصر حاضر در راستای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت" ۳ـ مدت زمان تعیین شده برای تهیه پیشنهاد مربوط به این بند توسط شورای عالی شهرسازی و معماری، به یک سال افزایش یابد. ۴ـ نظر به اهمیت سازماندهی نظام مند و یکپارچه فضاهای شهری در مقیاس های مختلف و تأکید بر وجه اجتماعی و فرهنگی تعاملات خانه، مسجد، مدرسه، بند دو سند، به این شرح اصلاح و جایگزین شود:" نهادینه سازی روابط سلسله مراتب فضاهای شهری از مقیاس منطقه شهری تا مقیاس محله و زیر محله و توسعه روابط و تعاملات خانه، مسجد، مدرسه و محله و مراکز فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی با محوریت مسجد" ۵ ـ با توجه به آنکه محدوده های پیرامون بقاع متبرکه، شواهد اصیل معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی هستند، بند پنج سند، به این شرح اصلاح و جایگزین شود: " حفاظت و احیای شواهد و الگوهای معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی، موجود در بناها و بافت های تاریخی شهری و روستایی، به ویژه ایجاد سرزندگی در محدوده های شهری و روستایی پیرامون بقاع متبرکه" ۶ ـ نظربه اهمیت حفاظت ازمحیط زیست وتاکید برارتباط با طبیعت درآموزه های دینی، بندی به این شرح به سیاست های سندافزوده شود: "حفاظت از محیط زیست و اجتناب از هرگونه آسیب رساندن به آن، سازگاری با اقلیم، ایجاد امکان ارتباط انسان با نشانه های الهی در بستر شهر و معماری ایرانی اسلامی و استفاده بهینه از سرمایه های ملی در ساخت و سازها" ۷ـ در بند ۱۰ سند، عبارت «سوداگری غیرقانونی» به «سودجویی های فرصت طلبانه» تغییر یابد. ۸ ـ در بند ۱۲، عبارت «طرح های جامع»، با «طرح های توسعه و عمران» جایگزین شود . ۹ـ با توجه به نقش محوری شورای عالی در سیاستگذاری و نظارت کلان در حوزه معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی، بند ۱ فصل ۲، با تبصره ای به شرح زیر تکمیل شود: "رئیس شورای عالی شهرسازی و معماری در جلسات مربوط با حق رأی حضور خواهد داشت". ۱۰ـ در برگزاری جشنواره معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی و اعطاء جایزه جهانی معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی (موضوع بند چهار فصل دوم)، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به عنوان دستگاه همکار ذکر شود. ۱۱ـ با توجه به نقش موثر "ایجاد زمینه های قانونی و اجتماعی تقدم مصالح اجتماعی بر منافع فردی" در تحقق شهر و معماری ایرانی اسلامی، که در بند ۱۰ سیاست های سند درج شده است، ضروری است تحقق این موضوع به نحو مقتضی، با همکاری قوه قضائیه و قوه مجریه (از طریق شورای عالی شهرسازی و معماری) پیگیری شود. ۱۲ـ در تدوین سند الگوی معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی توسط شورای عالی (موضوع تبصره بند یک فصل اول) لازم است در گام نخست، عوامل مخل تحقق شهر و معماری ایرانی ـ اسلامی در تمامی ارکان موثر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، مدیریتی و...مورد آسیب شناسی قرار گرفته و مبنای تهیه سند قرار گیرد. ۱۳ـ امکان بازنگری و تکمیل دوره ای سند، بر اساس مطالعات منجر به تدوین و تصویب اصول، مبانی و شاخص های معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی (تکلیف شورای عالی شهرسازی و معماری در بند یک سند) و تجارب اجرای سند، در بازه های زمانی پنج ساله پیش بینی گردد . مراتب جهت استحضار و صدور دستور اقدام لازم اعلام می گردد. معاون شهرسازی و معماری و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

 

 

جمالی نژاد تاکید کرد؛

اهتمام به اجرای سند ملی معماری ایرانی اسلامی در صنعت ساختمان

اهتمام به اجرای سند ملی معماری ایرانی اسلامی در صنعت ساختمان

ایسنا/یزد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر اهتمام به سبک معماری ایرانی اسلامی در شهرسازی به ویژه اجرای طرح نهضت ملی مسکن، رعایت توازن و عدالت در اجرای این طرح را خواستار شد.

«مهدی جمالی‌نژاد» در اجلاس ملی سازندگان حرفه‌ای مسکن و ساختمان که از امروز و به مدت دو روز در شهر میراث جهانی یزد در حال برگزاریست، اظهار کرد: برای داشتن شهری با آرامش و کیفیت نیازمند اجرای سبک معماری متناسب با شرایط ایرانی اسلامی هستیم و بدین منظور باید تمام ویژگی‌ها و قابلیتهای مورد نیاز یک شهر ایرانی اسلامی مانند کرامت و تفکر، حیا و تواضع، احسان، عزت و امنیت، عبودیت، توازن و تعادل و بسیاری از واژگان دیگر در کالبد و روح آن مورد توجه قرار گیرد که این مهم به صورت کامل در سبک معماری ایرانی اسلامی دیده شده است.

وی با اشاره به تصویب سند ملی معماری ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی معماری و شهرسازی، از ضعف عملکردی در حوزه اجرای این سند گلایه و بر اهتمام به آن با جدیت بیشتری در حوزه بازآفرینی شهری تاکید کرد.

جمالی‌نژاد بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن بر اساس توازن و عدالت و در راستای پویایی شهرهای مختلف کشور تاکید کرد و گفت: نامتوازنی در این بخش آسیبهای متعدد دیگری مانند مهاجرت‌های گسترده را به دنبال خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش رونق صنعت ساختمان بر اقتصاد کشور با توجه به ارتباط این صنعت با قریب به ۳۰۰ صنعت دیگر و اشتغالزایی بالای حاصل از این بخش، عنوان کرد: البته در راستای رونق بخشی این حوزه باید مولفه‌های مختلفی را مورد توجه داشته باشیم که موضوع معماری ایرانی اسلامی از مهمترین آنهاست.

وی به ایجاد افزون بر چهار میلیون واحد مسکونی در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در پهنه‌های مختلف، عنوان کرد: باید این پهنه‌ها کاملا بر اساس معماری ایرانی اسلامی طراحی شود و علاوه بر برخورداری از توان ایستادگی بالا در برابر حوادث، توازن و عدالت محوری نیز در مورد آن رعایت شود.

جمالی‌نژاد در پایان نیز خاطرنشان کرد: این توازن باید به گونه‌ای باشد که در شهرها و روستاهای کوچک هم مطابق نیازها ساختمان‌سازی شود و متناسب با سیاست جوانی جمعیت، توزیع متوازن جمعیت و خدمات را شاهد باشیم.

گفتنی است؛ اجلاس ملی سازندگان حرفه‌ای مسکن و ساختمان با هدف بررسی معیارها و شاخص های سازنده ذیصلاح از نگاه قانون ملی مقررات و کنترل ساختمان، معرفی و تشریح پروژه های با تکنولوژی صنعتی سازی، آشنایی سازندگان ذیصلاح با بیمه تضمین کیفیت ساختمان، معرفی و نمایش مصالح ساختمانی استاندارد و فرهنگ سازی و ایجاد مطالبه گری در جامعه در راستای بهره گیری از سازندگان ذیصلاح در ساخت و سازهای شهری به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در حال برگزاریست.

محورهای این اجلاس دو روزه که همراه با کارگاه های آموزشی و پنل های تخصصی خواهد بود، شامل سازنده ذیصلاح و مقررات ملی ساختمان، بهبود کیفت ساختمان و مصالح استاندارد، بهره گیری از فناوری های نوین ساختمان، ایمنی پایدار ساختمان ها در بـحران و تاثیر بیمه تضمـین کیفیـت ساختمان تعریف شده است.

انتهای پیام

 

شهرداری ها در تحقق مفاد سند ملی شهرسازی ایرانی– اسلامی توجه ویژه داشته باشند/زیبایی و حفظ هویت شهری و تاریخی شهرها مخصوصا شهرهای تاریخی و بنام ما خیلی مهم است

شناسه خبر : 118682پنج‌شنبه 27 آذر 1399 - 14:30

من تاکید می‌کنم ضمن تشکر از همه شهرداران محترم، سند ملی معماری و شهرسازی ایرانی- اسلامی که مصوب هست و روی این سند زحمات زیادی کشیده شد و در این دولت در شورای انقلاب فرهنگی جلساتی را برای این کار گذاشته شد، طبق این سند عمل شود. زیبایی شهرهای ما برای ما مهم است مخصوصا شهرهای تاریخی و بنام ما. وقتی بر زیبایی شهرها افزوده کنیم، ساختمان‌ها در چارچوب اصول هویت شهری و تاریخی آن شهر باشد آن شهر جاذبه درست می‌کند برای گردشگری داخلی و خارجی، خودِ این می‌تواند موجب آبادانی شهرهای مهم ما شود که انشاءالله هم وزارت کشور و هم شهرداری‌های ما بر این مساله توجه خواهند کرد.