***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

 

کد خبر: ۳۴۷۶۷۵۹

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶

معارف » اندیشه

گفت‌وگوی ایکنا با ابوذر پورمحمدی/

ارتباط بی‌واسطه با قرآن در شیوه تعلیمی استاد لسانی فشارکی

گروه اندیشه: تهیه کننده فیلم شیار ۱۴۳ و از شاگردان استاد لسانی فشارکی، اظهار کرد: در جلسات استاد، ما احساس می‌کردیم خود می‌توانیم به راحتی با قرآن ارتباط برقرار کنیم و خود پاسخ نیازهای خود را از قرآن دریافت کنیم و حتما لازم نیست کسی مسائل قرآن را به ما آموزش بدهد.

 

 

ارتباط بی‌واسطه با قرآن در شیوه تعلیمی استاد لسانی فشارکی

 

 ارتباط بی‌واسطه با قرآن در شیوه تعلیمی استاد لسانی فشارکی

تهیه کننده فیلم شیار 143 و از شاگردان استاد لسانی فشارکی، اظهار کرد: در جلسات استاد، ما احساس می‌کردیم خود می‌توانیم به راحتی با قرآن ارتباط برقرار کنیم و خود پاسخ نیازهای خود را از قرآن دریافت کنیم و حتما لازم نیست کسی مسائل قرآن را به ما آموزش بدهد. ابوذر پورمحمدی، تهیه‌کننده سینما و از شاگردان محمدعلی لسانی فشارکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در تجلیل از شخصیت محمدعلی لسانی‌فشارکی گفت: من در دانشگاه امام صادق(ع) با دکتر لسانی‌فشارکی آشنا شدم؛ سال 74 ایشان در دانشگاه امام صادق، سوره «یونس» را تفسیر می‌کرد. تفسیر ایشان بسیار با تفاسیر دیگری که تا به آن روز ‌شنیده بودم، متفاوت بود.

وی در ادامه گفت: در این جلسات دید و رویکرد من و دیگر شاگردان ایشان نسبت به قرآن تغییر پیدا کرد؛ و از آن زمان به بعد ما احساس می‌کردیم خود می‌توانیم به راحتی با قرآن ارتباط برقرار کنیم و خود پاسخ نیازهای خود را از قرآن دریافت کنیم و حتما لازم نیست کسی مسائل قرآن را به آموزش بدهد.

این تهیه‌ کننده سینما افزود: جلسات تفسیری که ایشان با عنوان «ضرورت بازنگری در روش‌های آموزش و ترویج قرآن» برگزار می‌کرد، دید ما را بسیار تغییر داد؛ من و دیگر شاگردان با تفسیر قرآن آشنا بودیم، اما تفسیر ایشان بسیار متفاوت بود. نوع آشنایی که ایشان از قرآن به ما عرضه می‌کرد، برای زندگی ما بسیار راهگشا بود.

پورمحمدی در خصوص خُلق و منش شخصیتی لسانی فشارکی گفت: من احساس می‌کنم ایشان مانند بندگان برگزیده خداوند هستند. ایشان هر کسی را که برای نخستین بار می‌دید، آنچنان گرم با آن شخص برخورد می‌کرد که آن شخص گمان می‌کرد استاد از صمیم قلب او را‌ دوست دارد.

وی اظهار کرد: نحوه برخورد ایشان با دیگر اساتید نیز هم حکیمانه بود که بدون تردید همین رویکرد را امروز نیز دنبال می‌کنند، به گونه‌ای که اگر انتقادی نسبت به دیگران داشت، آنها هیچ‌گاه آزرده‌خاطر نمی‌شدند.

این تهیه‌کننده سینما در خصوص دغدغه اصلی لسانی فشارکی گفت: دغدغه اصلی ایشان آموزش قرآن است. ایشان می‌خواهد قرآن در جامعه فراگیر شود و همه به زبان قرآن با هم سخن بگویند و زبان قرآن، زبان همه مردم شود.

وی حلقه اول شاگردان ایشان را آقایان خوش‌منش، مرادی و مهدی غفاری معرفی کرد و افزود: من نیز از شاگردان ایشان هستم و با اینکه دکتری علوم قرآن و حدیث دارم، اما به کار تهیه کنندگی سینما مشغول هستم، در این مسیر هیچگاه از آموزه‌های قرآنی فاصله نگرفتم و سعی کردم تهیه‌کنندگی کارهای ارزشی را برعهده بگیرم. به عنوان مثال در فیلم شیار 143 به نوعی سعی کردیم وامدار آموزه‌های استاد لسانی فشارکی باشیم.

پورمحمدی گفت: من خاطرات خوب زیادی از ایشان دارم. یادم می‌آید معلمان قرآن یکی از شهرستان‌های چهارمحال بختیاری برای اردوی یک ماهه به تهران آمدند. آقای لسانی برای آنها یک دوره آموزش قرآن گذاشتند؛ من به صورت آزاد در این جلسات شرکت می‌کردم و بسیار از این جلسات لذت می‌بردم، به گونه‌ای که خاطرات آن روزها هنوز برای من زنده است.

وی در آخر گفت: ایشان آنقدر به شاگردان خود نزدیک می‌شدند که آنها برای جزییات زندگی به استاد مراجعه می‌کردند. به نظر من آقای فشارکی برای شاگردان خود فراتر از استاد بودند و همواره رابطه عجیبی بین ایشان و دانشجویان برقرار می‌شد. هر شخصی که ایشان سوالی مطرح می‌پرسید، ایشان از قرآن پاسخ را می‌دادند.

 

http://ahsanalhadis.com/اخبار/item/3691-ارتباط-بی‌واسطه-با-قرآن-در-شیوه-تعلیمی-استاد-لسانی-فشارکی.html

 

 

https://iqna.ir/fa/news/3476759/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%B7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%DB%8C%D9%88%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D9%84%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C