***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

 

آشنایی با هیئت مدیره ترابرنت - مهندس کیوان جعفری فشارکی

https://www.aparat.com/v/DzXCM/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%D8%A8%D8%A7_%D9%87%DB%8C%D8%A6%D8%AA_%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D9%87_%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AA_-_%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3_%D8%AC%D8%B9%D9%81%D8%B1%DB%8C

 

 

درباره ترابرنت

 

 

ترابرنت (به انگلیسی Taraabarnet) اولین بازارگاه اینترنتی حمل‌ونقل کالا در ایران است. ترابرنت حاصل همکاری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور نارین ایده پاسارگاد، حصین قشم، سامیکس و مهد تجارت گستران عطار است.

 

 

ترابرنت دو  اپلیکیشن جداگانه اما یکپارچه برای رانندگان و صاحبان کالا دارد.

 

 

با استفاده از ترابرنت، صاحبان کالا و ترخیص کنندگان در سیستم اعلام بار می‌کنند و راننده‌ها از طریق اپلیکیشن تلفن همراه، آمادگی خود برای حمل کالا از پایانه‌ها و مراکز تولید کالا را اعلام می‌کنند. صاحب کالا در طول مسیر می‌تواند بار را به صورت آنلاین رهگیری کند و پس از دریافت بار در مقصد، هزینه را به راننده می‌پردازد.

 

 

تاریخچه ترابرنت

 

 

ترابرنت ایده مشترک کیوان جعفری فشارکی، محسن فشارکی، سیدصابر سیدعلیدر سال ۹۴ است. آشنایی این افراد و صحبت در مورد ایجاد زیرساخت سیستم یکپارچه حمل‌ونقل، منجر به سرمایه‌گذاری مشترک آنها روی این پروژه شد. با شکل‌گیری ترابرنت، در سال ۹۵ شرکت‌های حصین و عطار سرمایه‌گذاری بر روی ترابرنت را شروع کردند. ورود این شرکت‌های سرمایه‌گذاری، باعث رشد سریع‌تر و شکوفایی ترابرنت شد.

 

 

 

 

 

رونمایی از اولین مجوز بازارگاه اینترنتی حمل و نقل کالا در ایران

 

 

روز سه شنبه ۷ آذر ماه ۱۳۹۶، طی مراسمی با حضور دکتر اسماعیل قادری فر، رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مهندس فرامرز مداح، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سالن شیخ بهایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اولین مجوز رسمی بازارگاه اینترنتی حمل و نقل کالا در ایران رونمایی شد و به کیوان جعفری، مدیر عامل ترابرنت اهدا گردید.

 

 

 

 

 

مطالب پربازدید

 

 

حضور ترابرنت به عنوان استارت آپ منتخب در نمایشگاه روز جهانی ارتباطات

 

 

با یک کلیک، استعلام قیمت حمل جاده ای بگیرید

 

 

خط و نشان کشیدن انجمن شرکت‌های حمل و نقل اصفهان برای استارتاپ‌های لجستیک داخلی

 

 

استعلام قیمت حمل جاده ای کالا به شکل فراگیر و تخصیص هوشمند ناوگان، توسط ترابرنت رونمایی شد

 

 

استعلام قیمت حمل جاده ای به شکل فراگیر و تخصیص هوشمند ناوگان ممکن می شود

 

 

۱۲ استارت آپ موفق حمل و نقل جاده ای در جهان

 

 

مفهوم استارت آپ در حوزه حمل و نقل

 

 

دلالان حوزه حمل و نقل از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند!

 

 

آیا دوران پایانه‌ها به پایان رسیده؟

 

 

هدف از راه‌اندازی ترابرنت چیست؟

 

 

وبلاگ ترابرنت، محلی برای انتشار اخبار و معرفی آخرین تکنولوژی‌های روز ایران و دنیا در حوزه حمل‌ونقل هوشمند است. همچنین در این وبلاگ مشکلات رانندگان و صاحبان کالا در سیستم سنتی را بررسی خواهیم کرد.

 

 

 

 

 

 

 

تماس با ترابرنت

 

شماره تماس: 35095555-021

https://taraabar.net/blog/درباره-ترابرنت/

 

 

 

 

 

در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شد؛

رونمایی از اولین بازارگاه اینترنتی حمل و نقل کالای کشور
سیناپرس: در این مراسم که با حضور مدیران شرکت ترابرنت در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد از اولین بازارگاه اینترنتی حمل و نقل کالا در کشور رونمایی شد.
 

 مهندس کیوان جعفری فشارکی مدیرعامل شرکت ترابرنت ضمن ابراز خرسندی از تاسیس این شرکت عنوان کرد: موضوعی که اهمیت این نشست را زیاد می کند ضرورت وجود بازارگاه های اینترنتی با توجه رشد سریع تکنولوژی است. در ابتدا، دولت این تلاش را داشت تا این کار را انجام دهد که به خاطر برخی موضوعات این امر به تعویق افتاد تا اینکه سال گذشته طی تعاملی که بین سازمان راهداری، حمل و نقل جاده ای و معاونت علمی انجام شد ، ضرورت این موضوع عنوان و برای اولین بار در کشور آیین نامه بازارگاه اینترنتی حمل و نقل تصویب شد.

وی ادامه داد: طی اتفاقاتی که افتاد دولت قبول کرد که این اتفاق باید توسط بخش خصوصی انجام شود و در نتیجه اولین مجوز رسمی بازارگاه الکترونیکی حمل و نقل کالا به نام ترابرنت صادر شد. هدف ما ایجاد یک بستر شفاف و تعاملی با سرویس های ارزش افزوده برای بازیگران حمل و نقل است. ما با ایجاد بستر فناوری اطلاعات باعث این اتفاق شدیم.

فشارکی همچنین گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که اهمیت این نشست را چند برابر می کند ایجاد هم افزایی در بدنه شرکت های بخش خصوصی دانش بنیان و فناوری اطلاعات است؛ در واقع این نشست و این شرکت توسط چندین شرکت و مجموعه اداره می شود.

اسماعیل قادری فر، رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی نیز در خصوص برنامه های معاونت علمی و پژوهشی ریاست جمهوری گفت گفت:

رویکرد معاونت علمی در این دوره بر حمایت از استارتاپ ها کسب و کارهای نوینی است که هم به عنوان شرکت های خلاق و هم به عنوان کسب و کارهای مهم توانایی ایجاد تحول در فضای اقتصادی کشور را دارند و هم با دسترسی های خوب به منابع و پاسخگویی به مشکلات کشور را دارند بتوانند اشتغال زایی پایداری را برای جامعه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: مشابه فعالیت های انجام شده استارتاپ های بزرگ و کوچکی هستند که اسم های آن ها امروزه به گوش می خورند؛ پیش تر در زمینه حمل و نقل درون شهری و مدل های مختلف دیگر عنوان شده است و اکنون در حوزه فعالیت های جابجایی کالا در حوزه برون شهری در حال رونمایی است.

قادری فر همچنین عنوان کرد: معاونت علمی فناوری سعی دارد در برنامه جامع خود که توسعه اکوسیستم و زیست بوم کسب و کارهای نوآوری است به همکاری بین شرکت های نوآوری و دانش بنیان اهتمام بورزد تا راه را برای ورود جوانان به این عرصه را تسهیل کند. حمل و نقل بار یکی از موضوعات اصلی کشور است؛ نیاز به این موضوع در بخش های مختلف کشور باعث شد که ما نگاهی نوین به این موضوع داشته باشیم. حمایت از استارتاپ های موجود در این زمینه مورد توجه قرار گرفت و با همکاری هایی که بین سازمان حمل و نقل و راهداری وزارت مسکن و شهرسازی اتفاق افتاد، ضرورت حمایت از استارتاپ های موجود در این بخش مورد دفاع قرار گرفت.

شرکت ترابرنت توانسته اولین مجوز رسمی حمل و نقل کالا را دریافت کند و در پایانه های اصلی کشور مستقر شود و مشکلات اساسی موجود در این زمینه را تا حدی پاسخگو باشد.

در ادامه کیوان جعفری فشارکی، کاهش هزینه، بالا رفتن سرعت در تحویل کالا، دسترسی ساده به محموله مورد نظر و ردیابی آن، ایمنی بالا در انتقال محموله، ثبت نام رایگان، استفاده از رانندگان مجرب و تعامل راننده و صاحب بار را از مزایای این طرح عنوان کرد.

در پایان نیز مدیران برخی از شرکت هایی که با این مجموعه همکاری میکنند توضیحاتی در خصوص نحوه فعالیت های خود در این مجموعه ارائه دادند.

https://sinapress.ir/news/70662/رونمایی-از-اولین-بازارگاه-اینترنتی-حمل-و-نقل-کالای-کشور

 

 

 

عتراض بازار سنتی حمل و نقل به فعالیت استارتاپ ها

 

همچنان شاهد واکنش‌های اعتراضی بازار سنتی نسبت به فعالیت استارتاپ‌ها هستیم. مدتی است که شاهد حضور استارتاپ‌ها در حوزه حمل و نقل (لجستیک) هستیم؛ اما این بازیگران جدید صنعت لجستیک که قصد متحول کردن این صنعت را دارند، در معرض واکنش‌های تند بخش سنتی قرار گرفته‌اند. پس از آنکه خبر ضرب و شتم بعضی از کارکنان این مجموعه‌ها را شنیدیم، اکنون برخوردهای دیگری از جمله تهدید و عدم همکاری شهر اصفهان با آنها خبرساز شده است.

 

به گزارش اکوسیستم، انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های حمل و نقل کالای اصفهان طی یک دستورالعمل به روسای انجمن‌های صنفی شهرهای اصفهان، اردستان، خمینی شهر، دولت آباد، درچه، زرین‌شهر، شاهین شهر، شرق اصفهان، شهرضا، فلاورجان، گلپایگان، کاشان، مبارکه، نجف‌آباد و  شرکت فرآورده‌های نفتی ابلاغ کرده است که از هرگونه همکاری با استارتاپ‌های فعال در زمینه حمل و نقلی خودداری کنند. این دستورالعمل به امضای عبدالرسول باقری (رئیس کانون حمل و نقل استان اصفهان) نیز رسیده است.

بر اساس دستور العمل انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های حمل و نقل کالای اصفهان، این تصمیم برای خدشه وارد کردن به فعالیت این استارتاپ‌ها به منافع شرکت‌های حمل و نقل موجود و منافع صنفی اتخاذ شده است.

بازار سنتی همچنان به فعالیت استارتاپ ها معترض است

کیوان جعفری فشارکی (مدیرعامل استارتاپ ترابرنت) که در حوزه لجستیک فعالیت دارد، ضمن اشاره به این موضوع که از زمان آغاز فعالیت همواره با تهدید و حتی خشونت واسطه‌ها و دلالان پایانه‌های حمل و نقل مواجه بوده‌اند، از درگیری و تحصن بعضی دلالان با هدف ممانعت از فعالیت‌های ترابرنت در پایانه حمل بار اصفهان خبر داد و گفت: در مدت کوتاه فعالیت ما در اصفهان، همکاران ما در پایانه‌ها مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و اجازه نمی‌دهند تا رانندگان کامیون به این سامانه بپیوندند. استارتاپ‌ها تلاش دارند تا به بهترین شکل ممکن یک معامله برد-برد را رقم بزنند. امروزه تعداد کثیری از کاربران استارتاپ‌های حوزه لجستیک را شرکت‌های حمل و نقل تشکیل می‌دهند که برای صاحبان بار، کامیون مناسب را از طریق اپلیکیشن ترابرنت انتخاب می‌کنند.

مدیرعامل استارتاپ ترابرنت به این موضوع اشاره کرد که اصفهان دومین استان بزرگ ایران از نظر تعداد رانندگان کامیون و حجم جابجایی کالا است.

اما حامد تاج الدین که مدیرعامل استارتاپ اوبار (یکی دیگر از استارتاپ‌های فعال در این حوزه لجستیک) است، علت این امر را این چنین بیان کرد: علت اصلی درگیری‌هایی که کم و بیش در تمام شهرها به خصوص شهرهای که مبدا بارگیری هستند، به وجود آمده است، عمدتا به عدم شفافیت قیمت‌ها در بازار فعلی و دخالت دلال‌ها در پروسه بارگیری مربوط می‌شود. این عدم شفافیت برای خیلی‌ها از جمله واسطه‌ها سود بسیاری دارد و از این رو تمایل ندارند که سیستم‌های آنلاین سایه این ابهام پرسود را از سر بازار حمل بار کم کند. اوبار با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای نخستین بار سیستم قیمت دهی را وارد حوزه حمل بار کرده است و این موضوع می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات ناشی از عدم شفافیت و منصفانه نبودن کرایه‌ها را برطرف کند و همین باعث ناراحتی خیلی از دلال‌ها شده است.

تاج الدین معتقد است که تنها مزیت سیتم آنلاین قیمت رقابتی نیست و امکانات دیگری از جمله کاهش سفر خالی برای کامیون‌ها و به وجود آوردن سیستم مانیتورینگ بار به شکل آنلاین را برای صاحبان بار فراهم می‌کند؛ امکانی که به عقیده وی در سیستم‌های سنتی ممکن نبود.

بازار سنتی همچنان به فعالیت استارتاپ ها معترض است

بابایی پور (رئیس کانون انجمن صنفی کامیون داران استان اصفهان) نظر مساعدتری نسبت به انجمن صنفی کافرمایی شرکت‌های حمل ونقل دارد و معتقد است که فرهنگ استارتاپی در بازار کامیون داران جا نیفتاده است.

وی گفت: این مخالفت‌ها و جبهه‌گیری‌ها حاکی از آن است که هنوز فرهنگ هوشمند سازی حمل و نقل برای رانندگان کامیون استان‌ها جا نیفتاده است و به همین دلیل اغلب شرکت‌های حمل و نقلی نسبت به گسترش سریع اپلیکیشن‌های لجستیک نگران و معترض هستند.

باید دید این اختلافات تا چه زمانی می‌تواند مانع از رشد استارتاپ‌های پیشرو در صنعت حمل و نقل شوند. اکوسیستم اقتصادی کشورمان به منظور مقابله با رکود به راهکارهای جدیدی احتیاج دارد و بازارگاه‌های هوشمند بهترین روش برای ایجاد ارزش در این ساختار ناکارآمد هستند. در واقع می‌توان گفت موثرترین راهکار برای سامان دادن به این بازار آشفته این است که قادر باشیم از پتانسیل‌های این بخش که یکی از مزیت‌های استراتژیک ایران در منطقه به شمار می‌رود، به بهترین شکل استفاده کنیم.

 

http://www.ecosystem.ir/2018/02/26/traditional-logistic-market-complains-about-startups/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۳