***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

سخنرانی در همایش قم

سه شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴ ب.ظ

دکتر سیدجوادهاشمی فشارکی

مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل:تاسیسات زیرساختی سرمایه ملی کشور هستندخبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: حجم زیادی از هزینه‌های عمرانی کشور صرف ساخت و توسعه زیرساخت‌ها می‌شود که جزو سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیدجواد هاشمی فشارکی در همایش روز مهندس و خواجه نصیرالدین طوسی که ظهر امروز در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد اظهار کرد: امروزه بحث زیرساخت‌ها به گونه‌ای است که می‌توان گفت اداره جامعه تنها در صورت ثبات و پایداری آنها ممکن خواهد بود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری در زمینه رعایت اصول ایمنی و حفاظتی و پدافند غیر عامل افزود: حجم زیادی از هزینه‌های عمرانی کشور صرف ساخت و توسعه زیرساخت‌ها می‌شود که جزو سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شوند.

مشاور رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه حیات جامعه وابسته به این زیرساخت‌ها خواهد بود گفت: اختلال در زیرساخت‌ها،‌ اختلال در فعالیت‌های جامعه و از بین رفتن آسایش و امنیت روانی مردم محسوب می‌شود به همین دلیل در شرایط جنگی، زیرساخت‌ها جزو اهداف نظامی تلقی شده و توسط دشمن نابود می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از سدها و پل‌های کشور در زمان جنگ تحمیلی مورد هجوم دشمن بعثی قرار گرفت و این امر نشان‌دهنده اهمیت استراتژیک این سازه‌هاست ضمن اینکه پالایشگاه‌ها و بانک‌ها نیز در این میان بسیار مهم بوده و دفاع از آنها در اولویت قرار دارد.

هاشمی فشارکی با اشاره به جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی با حزب‌الله لبنان گفت: بیش از 300 پل توسط اسرائیل در این جنگ مورد تهاجم واقع شده و خسارات  فراوانی به مردم وارد ساخت.

مشاور رئیس سازمان پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: ابرقدرت‌ها همواره با استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای اقدام به شناسایی تاسیسات دیگر کشورها کرده  و تمام مراحل ساخت آن را زیر نظر می‌گیرند.

وی به تهدید زیرساخت‌های شهری به وسیله اقدامات تروریستی اشاره کرد و افزود: همواره در جنگ‌ها، زیرساخت‌های کشور مورد حمله دشمن قرار می‌گیرد زیرا به دلیل کارکرد‌ی که دارند، ضربه به آنها امنیت ملی جامعه را به خطر می‌اندازد.

هاشمی فشارکی تاسیسات زیربنایی را مسئله‌ای حیاتی برای کشور دانست و تصریح کرد: حفاظت از این موارد بسیار اهمیت داشته و دارای اولویت است.

مشاور رئیس سازمان پدافند غیر عامل در ادامه به انواع تاسیسات زیربنایی اشاره کرد و گفت: نخستین تاسیسات مهم، شبکه‌های حمل و نقل هستند که به عنوان ستون فقرات و رگ‌های ارتباطی اعضای کشور،‌ نقش مهمی داشته و شامل جاده‌ها، راه‌آهن و مترو، فرودگاه‌ها، بنادر و اسکله‌ها می‌شود.

وی شبکه ارتباطات را دومین مورد از تاسیسات زیربنایی مهم در کشور دانست و اظهار کرد: سیستم‌های مخابراتی و شبکه‌های اطلاع‌رسانی مانند مراکز صدا و سیما و سامانه‌های موجود در این زمینه از جمله مواردی هستند که ایمنی آنها دارای اهمیت فراوانی است که در شرایط بحرانی، میزان آن افزایش می‌یابد.

هاشمی فشارکی به حوزه انرژی در کشور اشاره کرد و افزود: برق، نفت و گاز از جمله این موارد هستند که تولید،‌ پالایش،‌ ذخیره‌سازی، انتقال و توزیع آنها باید به دقت مورد حفاظت قرار گیرند.

مشاور رئیس سازمان پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: تامین، تصفیه،‌ ذخیره و انتقال آب از دیگر مسائلی هستند که به عنوان زیرساخت‌های یک کشور محسوب می‌شود ضمن اینکه بحث فاضلاب نیز به منظور تامین بهداشت جامعه ضروری است.

وی با بیان اینکه کشاورزی و مواد غذایی که شامل زنجیره تولید از مزرعه تا سفره‌های مردم می‌شود نیز از دیگر موارد مهم در دفاع غیرعامل است گفت: بهداشت عمومی از دیگر مسائل اساسی کشور محسوب می‌شود که باید تمهیدات لازم در این زمینه توسط مسئولین اندیشیده شود.

هاشمی فشارکی ادامه داد: نبض اقتصاد جامعه در شرایط کنونی وابسته به بانک‌هاست زیرا توقف در چرخه امور مالی به خصوص در شرایط تهدید، صدمات جبران‌ناپذیری به کشور وارد می‌سازد بنابراین باید ساختمان‌ها و تاسیسات مرتبط با آن را به خوبی حفاظت کرد.

مشاور رئیس سازمان پدافند غیر عامل، دولت را به عنوان مدیر جامعه و اداره‌کننده پشتیبانی جنگ به عنوان یکی دیگر از زیرساخت‌های مهم در بحث پدافند غیر عامل دانست و تصریح کرد: از دیگر زیرساخت‌های جامعه، صنایع دفاعی است زیرا تامین‌کننده نیازهای نظامی به منظور دفاع از کشور است.

وی افزود: در این حوزه باید به تولید، ‌ذخیره،‌ انتقال،‌ تعمیر،‌ بازسازی و ارتقای تاسیسات توجه کافی صورت گیرد و در این میان مهندسان و کارشناسان تاسیسات، نقش مهمی ایفا می‌کنند.

هاشمی فشارکی در ادامه به اجزای زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: عوامل انسانی سرمایه اصلی زیرساخت‌ها را تشکیل می‌دهند ضمن اینکه بحث تبادل اطلاعات نیز باید قابلیت بالایی داشته و فعالیت خود را در شرایط گوناگون انجام دهد.

مشاور رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه خطرات متعددی متوجه زیرساخت‌های هر کشور است ابراز کرد: تاثیرات اقلیمی، حوادث طبیعی، پیامدهای زندگی شهری، خطرات صنعتی، خطرات امنیتی و تهدیدات دشمنان خارجی از جمله این خطرات هستند.

وی یکی از مباحث موثر در دفاع غیر عامل را تقسیم‌بندی هر جامعه به حلقه‌های متعدد دانست و گفت: حلقه نخست، رهبری کشور به عنوان مغز سیستم است ضمن اینکه محصولات کلیدی و زیرساخت‌ها به عنوان حلقه‌های دوم و سوم در نظر گرفته می‌شوند.

هاشمی فشارکی با بیان اینکه جمعیت‌ مردمی و اراده ملی حلقه چهارم این مجموعه را تشکیل می‌دهند، افزود: حلقه پنجم نیز نیروهای عملیاتی هستند که شامل سیستم‌های اعلام خبر، پایگاه‌های زمینی،‌ هوایی و دریایی و نیز یگان‌های عملیاتی است.

انتهای پیام/خ10

https://www.farsnews.com/printable.php?nn=13901205000410

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۲۶