***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکترمحمد علی لسانی فشارکی

https://www.magiran.com/paper/1681175

 

ویژگی های مربی صالح در پرورش و مدیریت استعداد ها؛ پژوهشی قرآنی

نویسنده:

محمد امین پهلوان شریف ، سید رضاسیدجوادین ، علی اصغر پورعزت ، محمد علی لسانی فشارکی

چکیده:

مربی گری یکی از بهترین و موثرترین موضوعاتی است که می تواند موجب توسعه و پرورش استعدادهای سازمانی شود که از این طریق، پیشرفت شغلی آن ها را نیز در پی خواهد داشت. برخی از پژوهش های انجام شده با هدف اثربخش تر کردن رابطه مربی گری، بر ویژگی هایی متمرکز شده اند که مربی بایستی داشته باشد تا تاثیرگذارتر و مفیدتر باشد. پژوهش حاضر نیز با اتخاذ رویکردی مشابه و با هدف مبنایی، بر بومی سازی مفاهیم مدیریتی از طریق محور قرار دادن قرآن کریم تاکید کرده و در پی معرفی ویژگی های مربی صالح می باشد. روش مورداستفاده، تدبری سیاق محور است که روش تحقیق موضوعی در قرآن نام گرفته است. پژوهشگران به منظور شناسایی ویژگی های مربی صالح در قرآن، پس از تعیین کلیدواژه مرتبط، آیات متناسب با آن و تدبر در این آیات نورانی، به مفاهیمی مرتبط هدف پژوهش دست یافته اند. سپس مفاهیم مذکور که مربی را در مسیر رشد و پرورش افراد یاری می دهد در دسته بندی پنج گانه ای که شامل ویژگی های اعتقادی، اخلاقی-رفتاری، شخصیتی، روشمندی و هدفمندی می باشد معرفی کرده اند. درنهایت پیشنهاد شده است به منظور تکمیل و تقویت این بحث، پژوهش هایی با هدف مشابه از طریق استفاده از کلیدواژه های مشابه در قرآن کریم یا استفاده از سایر منابع اصیل اسلامی طرح ریزی و اجرا شود.

کلیدواژگان:

مربی گری ، روش تحقیق موضوعی در قرآن ، مدیریت استعداد ، توسعه استعدادها

زبان:

فارسی

انتشار در:

فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج، پیاپی ۷۲ (پاییز ۱۳۹۵)

صفحه:

۵

 

فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج

فصلنامه علوم انسانی

آخرین شماره  |   آرشیو

ISSN: 1735-501X

این نشریه تا شماره ۵۳ با نام مطالعات بسیج منتشر شده است.

صاحب امتیاز:

دانشگاه جامع امام حسین

مدیر مسئول:

دکتر ابراهیم نجفی

سردبیر:

دکتر خدابخش احمدی نوده

https://www.magiran.com/paper/1681175

محمد امین پهلوان شریف, سیدرضا سیدجوادین, علی اصغر پورعزت, محمد علی لسانی فشارکی

ویژگی های مربی صالح در پرورش و مدیریت استعداد ها

 

 

محمد امین پهلوان شریف, سیدرضا سیدجوادین, علی اصغر پورعزت, محمد علی لسانی فشارکی

ویژگی های مربی صالح در پرورش و مدیریت استعداد ها

خبرگزاری فارس: ویژگی های مربی صالح در پرورش و مدیریت استعداد ها

مربی‌گری یکی از بهترین و مؤثرترین موضوعاتی است که می‌تواند موجب توسعه و پرورش استعدادهای سازمانی شود که از این طریق، پیشرفت شغلی آن‌ها را نیز در پی خواهد داشت.

 

 

چکیده

مربی‌گری یکی از بهترین و مؤثرترین موضوعاتی است که می‌تواند موجب توسعه و پرورش استعدادهای سازمانی شود که از این طریق، پیشرفت شغلی آن‌ها را نیز در پی خواهد داشت. برخی از پژوهش‌های انجام‌شده با هدف اثربخش‌تر کردن رابطه مربی‌گری، بر ویژگی‌هایی متمرکز شده‌اند که مربی بایستی داشته باشد تا تأثیرگذارتر و مفیدتر باشد. پژوهش حاضر نیز با اتخاذ رویکردی مشابه و با هدف مبنایی، بر بومی‌سازی مفاهیم مدیریتی از طریق محور قرار دادن قرآن کریم تأکید کرده و در پی معرفی ویژگی‌های مربی صالح می‌باشد. روش مورداستفاده، تدبری سیاق محور است که روش تحقیق موضوعی در قرآن نام گرفته است. پژوهشگران به‌منظور شناسایی ویژگی‌های مربی صالح در قرآن، پس از تعیین کلیدواژه مرتبط، آیات متناسب با آن و تدبر در این آیات نورانی، به مفاهیمی مرتبط هدف پژوهش دست یافته‌اند. سپس مفاهیم مذکور که مربی را در مسیر رشد و پرورش افراد یاری می‌دهد در دسته‌بندی پنج‌گانه‌ای که شامل ویژگی‌های اعتقادی، اخلاقی-رفتاری، شخصیتی، روشمندی و هدفمندی می‌باشد معرفی کرده‌اند. درنهایت پیشنهاد شده است به‌منظور تکمیل و تقویت این بحث، پژوهش‌هایی با هدف مشابه از طریق استفاده از کلیدواژه‌های مشابه در قرآن کریم یا استفاده از سایر منابع اصیل اسلامی طرح‌ریزی و اجرا شود.


کلمات کلیدی: مربی گری; روش تحقیق موضوعی در قرآن; مدیریت استعداد; توسعه استعداد ها

نویسندگان:

محمد امین پهلوان شریف, سیدرضا سیدجوادین, علی اصغر پورعزت, محمد علی لسانی فشارکی

فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج - سال نوزدهم، شماره 72، پاییز 1395.

https://www.farsnews.com/news/13960322000980/ویژگی-های-مربی-صالح-در-پرورش-و-مدیریت-استعداد-ها

 

پایگاه مجلات تخصصی نور


فصلنامه مطالعات راهبردی بسیج ، سال نوزدهم، شماره 72



عنوان:
ویژگی های مربی صالح در پرورش و مدیریت استعداد ها ؛ پژوهشی قرآنی 


نویسنده(گان):
محمد امین پهلوان شریف، سیدرضا سیدجوادین، علی اصغر پورعزت، محمد علی لسانی فشارکی،


چکیده:
مربی گری یکی از بهترین و موثرترین موضوعاتی است که می تواند موجب توسعه و پرورش استعدادهای سازمانی شود که از این طریق، پیشرفت شغلی آن ها را نیز در پی خواهد داشت. برخی از پژوهش های انجام شده با هدف اثربخش تر کردن رابطه مربی گری، بر ویژگی هایی متمرکز شده اند که مربی بایستی داشته باشد تا تاثیرگذارتر و مفیدتر باشد. پژوهش حاضر نیز با اتخاذ رویکردی مشابه و با هدف مبنایی، بر بومی سازی مفاهیم مدیریتی از طریق محور قرار دادن قرآن کریم تاکید کرده و در پی معرفی ویژگی های مربی صالح می باشد. روش مورداستفاده، تدبری سیاق محور است که روش تحقیق موضوعی در قرآن نام گرفته است. پژوهشگران به منظور شناسایی ویژگی های مربی صالح در قرآن، پس از تعیین کلیدواژه مرتبط، آیات متناسب با آن و تدبر در این آیات نورانی، به مفاهیمی مرتبط هدف پژوهش دست یافته اند. سپس مفاهیم مذکور که مربی را در مسیر رشد و پرورش افراد یاری می دهد در دسته بندی پنج گانه ای که شامل ویژگی های اعتقادی، اخلاقی-رفتاری، شخصیتی، روشمندی و هدفمندی می باشد معرفی کرده اند. درنهایت پیشنهاد شده است به منظور تکمیل و تقویت این بحث، پژوهش هایی با هدف مشابه از طریق استفاده از کلیدواژه های مشابه در قرآن کریم یا استفاده از سایر منابع اصیل اسلامی طرح ریزی و اجرا شود. 

کلیدواژگان:
مربی گری، روش تحقیق موضوعی در قرآن، مدیریت استعداد، توسعه استعدادها

 

 

http://www.magiran.com/view.asp?Type=pdf&ID=1681175

 

http://www.magiran.com/view.asp?Type=pdf&ID=1681175

 

 

ویژگی های مربی صالح در پرورش و مدیریت استعداد ها ؛ پژوهشی قرآنی

نویسندگان

1 دانشگاه تهران

2 دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

3 پژوهشکده علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

چکیده

مربی‌گری یکی از بهترین و مؤثرترین موضوعاتی است که می‌تواند موجب توسعه و پرورش استعدادهای سازمانی شود که از این طریق، پیشرفت شغلی آن‌ها را نیز در پی خواهد داشت. برخی از پژوهش‌های انجام‌شده با هدف اثربخش‌تر کردن رابطه مربی‌گری، بر ویژگی‌هایی متمرکز شده‌اند که مربی بایستی داشته باشد تا تأثیرگذارتر و مفیدتر باشد. پژوهش حاضر نیز با اتخاذ رویکردی مشابه و با هدف مبنایی، بر بومی‌سازی مفاهیم مدیریتی از طریق محور قرار دادن قرآن کریم تأکید کرده و در پی معرفی ویژگی‌های مربی صالح می‌باشد. روش مورداستفاده، تدبری سیاق محور است که روش تحقیق موضوعی در قرآن نام گرفته است. پژوهشگران به‌منظور شناسایی ویژگی‌های مربی صالح در قرآن، پس از تعیین کلیدواژه مرتبط، آیات متناسب با آن و تدبر در این آیات نورانی، به مفاهیمی مرتبط هدف پژوهش دست یافته‌اند. سپس مفاهیم مذکور که مربی را در مسیر رشد و پرورش افراد یاری می‌دهد در دسته‌بندی پنج‌گانه‌ای که شامل ویژگی‌های اعتقادی، اخلاقی-رفتاری، شخصیتی، روشمندی و هدفمندی می‌باشد معرفی کرده‌اند. درنهایت پیشنهاد شده است به‌منظور تکمیل و تقویت این بحث، پژوهش‌هایی با هدف مشابه از طریق استفاده از کلیدواژه‌های مشابه در قرآن کریم یا استفاده از سایر منابع اصیل اسلامی طرح‌ریزی و اجرا شود.

خلاصه ماشینی:

"قرآن کریم در مقابل چنین شخصی ، مؤمن آل فرعون را معرفی می کند که واقعا هدفش هدایت مردم به سوی راه رشاد بود: و قال الذی ءامن یاقوم اتبعون اأهدکم سبیل الرشاد )سوره غافر، آیه ٣٨( ٤-٨- مهربانی مهربانی ، یکی دیگر از ویژگی های مربی صالح است که مبنای خیرخواهی او می باشد. مثال دیگر در داستان اصحاب کهف است که اشاره می شود به ایشان قلوبی قوی اعطا شده بود، درحالی که در اقلیت بودند و امکان این وجود داشت که حکومت ، با آن ها برخورد شدیدی کند عقیده خود را علنی کردند: و ربطنا علی قلوبهم اذ قاموا فقالوا ربنا رب إ السماوات و الĝأرض لن ندعوا من دونه الها )سوره کهف ، آیه ١٤( إ ٥- جمع بندی و پیشنهادها همان گونه که ذکرشدتعریف اولیهمربی گری رابطه ای است میان یک مربی باسن وتجربه بیشتر و متربی با سن و تجربه کمتر با هدف کمک به توسعه شغلی متربی )Ragins and ٥ . به عنوان مثال ، بحث حاضر ادعا نمی کند همگی مفاهیم قرآنی در موضوع ویژگی های مربی صالح را شناسایی و معرفی کرده است ، بلکه پیشنهاد می شود پژوهش های دیگر با استفاده از همین کلیدواژه توسط افراد مختلف اجرا شده و نتایج آن ها بحث حاضر را تکمیل نماید."

کلیدواژه‌ها

 

http://www.bsrq.ir/article_80440.html