***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دوم خردادی‌ها دنبال توقف انقلاب بودند

يكشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۸:۵۳ ق.ظ

با سلام وتشکر از مواضع اصولی سردارجعفری چند نکته حایز توجه است :
1-اینکه شما میفرمایید :" فعلاً باید سکوت کنیم و بغض در گلو نگه داریم" سکوت به مصلحت شرایط اقتضایی خوبست ولی بغض در گلو را با رزمایش دندان شگن به آمریکا ، توان وامادگی دفاعی را به رخ دشمن تهدیدگر به نمایش دراورید ورعب را بر مسولین بی مغز امریکایی بیاندازید تا گول سازش کاران را نخورند.
2- اینکه میفرمایید:" در دوم خرداد برخی به دنبال توقف انقلاب بودند" کاش چنین بود زیرا انها بدنبال انحراف انقلاب و سپس همانند سایر انقلابات جهان بدنبال استحاله واضمحلال انقلاب بودند.
3- ارزوی موفقیت برای ایشان و همکاران وی در حراست از دستاوردهای انقلاب را داریم

سید جواد هاشمی فشارکی

https://www.javanonline.ir/fa/news/634827/

 

کد خبر: 634827

 لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/002f99

تعداد نظرات: ۶ نظر

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴

صفحه نخست » سیاسی

فرمانده کل سپاه پاسداران:

دوم خردادی‌ها دنبال توقف انقلاب بودند

سیستم‌ اداری حاکم بر کشور، برخی نهادهای انقلابی را استحاله کرده و از بین برده و به سپاه هم هجمه می‌آورند اما سپاه در برابر این هجمه‌ها مقاومت می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد که به دلیل مقطع حساسی که باید مذاکرات به جلو برود تا بهانه دست کسی ندهیم، فعلاً باید سکوت کنیم و بغض در گلو نگه داریم اما هیچ کس نباید از خطوط قرمز عبور کند.

 

دعوای خیابانی سال 88 سر انقلاب بود

سرلشکر محمدعلی جعفری در مراسم افتتاحیه نشست مسئولان حوزه‌های بسیج دانشجویی سراسر کشور خطاب به حاضران گفت: ببینید انقلاب چه انتظاری دارد، تلاش کنیم تا این انتظارات برآورده شود و به نظرم دغدغه شما هم همین است. اگر این دغدغه‌ها را نداشته باشید نمی‌توانید اسمتان را بسیجی بگذارید، بسیجی دغدغه انقلاب دارد. شما نسل آینده و اثرگذار آینده هستید و آینده کشور به دست شما سپرده شده است.

وی تصریح کرد: در مرحله اول باید انقلاب را معنا کنیم. سر همین موضوع اختلاف و دعوا شده است، دعوای خیابانی سال 88 سر موضوع انقلاب بود. انقلاب اسلامی حرکت جمعی در جامعه، ملت و امت تحت رهبری یک فقیه عادل است که جامعه را به سمت اسلامی شدن می‌برد. البته مرحله انقلاب فقط پیروزی و مبارزه با طاغوت نبود بلکه مرحله اولیه این بود و حضرت آقا از آن به عنوان مرحله اول انقلاب نام برده‌اند.

سرلشکر جعفری به تشریح مرحله سوم و چهارم در انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مرحله سوم و چهارم، اسلامی شدن دستگاه‌های نظام، اسلامی کردن جامعه و جامعه اسلامی است که با مرحله سوم فاصله داریم.

در دوم خرداد برخی به دنبال توقف انقلاب بودند

فرمانده کل سپاه با طرح این پرسش «سِرّ انقلاب چیست که بعد از 35 سال پویاست و هر چه به جلو می‌رود شفاف‌تر به حرکت خود ادامه می‌دهد،» گفت: این نشان می‌دهد که اهداف بالاست و البته راه بسیار طولانی هم در پیش داریم. دیدیم در دوم خرداد شعار توقف انقلاب را سر دادند و متأسفانه برخی که در حاکمیت نفوذ کرده بودند هم دنبال توقف انقلاب بودند، مشکل با این نگاه است، چراکه بعضی اعلام می‌کنند و بعضی دیگر اعلام نمی‌کنند، ولی در عمل اعتقادی به ارزش‌ها و اصول انقلاب ندارند و نگاه آنها به خارج، غرب و اروپایی‌هاست و معتقدند باید از آنها الگوبرداری کنند.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی به دنبال این است تا مبانی دینی را در تاروپود و در حوزه‌های اقتصاد، سیاست، مدیریت جامعه، فرهنگی، رشد و هدایت جامعه پیاده کند و این موضوع مغایرتی با رشد و پیشرفت ندارد بلکه مشکل از نگاهِ غربی، سکولاری و لیبرالیستی به فرهنگ، اقتصاد و. . . شروع می‌شود.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: مشکل همین است، چراکه خیلی‌ها حرف واقعی به مردم نمی‌زنند و چهره واقعی خود را نشان نمی‌دهند و اعتقاد دیگری دارند. یک جور حرف می‌زنند و طور دیگری عمل می‌کنند، قرآن به آنها منافق می‌گوید.

امریکا می‌خواهد چهره موجهی از خود به نمایش بگذارد

فرمانده کل سپاه، با اشاره دو نوع آرمان سلبی و ایجابی، تسلیم نشدن در برابر باج‌خواهی نظام سلطه و نفی سلطه را از آرمان‌های سلبی عنوان کرد و گفت: تا کنون در آرمان‌های سلبی که نفی نظام سلطه و ایستادگی در برابر نظام سلطه است، موفق بوده‌ایم.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرموده بودند که امریکا می‌خواهد چهره موجهی از خود نشان دهد تا از این طریق خود را علاقه‌مند به ما نشان دهد اما تلاش آنها به نتیجه نخواهد رسید.

کتاب‌های علوم انسانی غربی

در دانشگاه‌های ایران

سردار جعفری به اهمیت علوم انسانی پرداخت و تأکید کرد: مبنای علوم انسانی غرب جدایی دین از سیاست است اما کتاب‌های آنها در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، در حالی که این کتاب‌ها و مطالب برای شناخت ایدئولوژی غرب خوب است اما نه برای بسیجی‌ها که می‌خواهند در آینده نقش مهمی را برعهده بگیرند. حضرت آقا در همین زمینه بر موضوع تحول تأکید کرده بودند، اما هنوز اتفاقی نیفتاده و ما فقط افتخار می‌کنیم که دکترا می‌دهیم! دکترا برای چه؟ چه کار می‌کنیم؟ در علوم انسانی باید با مبانی دینی آشنا شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: باید به فکر آینده باشیم چراکه مسئولیت‌های بخش‌های مختلف در آینده در دست شما است. امیدی به نسل قبل نداشته باشید چون یا مسن شده‌اند و از حالت انقلابی خارج شده‌اند یا تربیت شده علوم غربی هستند و دوره‌هایی را در اروپا گذرانده‌اند بنابراین شما به فکر آینده انقلاب باشید و خودتان را خوب بسازید تا اگر 40 ساله هم شدید باز انقلابی بمانید که این کار خیلی سختی است، اگر یک درصد هم بگویم باز زیاد گفته‌ام! مشکل ما با انقلابیون قبل هم همین بوده که خود را انقلابی می‌دانستند اما به حرف ولی فقیه گوش ندادند و انقلابی نماندند.

فرمانده کل سپاه بار دیگر بر علوم انسانی تأکید کرد و اظهار داشت: ما باید علوم انسانی را از فقه بگیریم، اما از جاهای دیگر می‌گیریم. از حرف‌هایی که آقا می‌زنند عقب هستیم و فکر می‌کنیم این حرف‌ها برای دیگران است.

اگر معنویت نباشد، آمادگی نظامی هم به درد نمی‌خورد

وی، توانمند شدن در عرصه‌های علمی و تخصصی را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه باید در این عرصه هم جهادگونه کار کرد، اظهار داشت: ما نیاز به تخصص و علم داریم البته نه علم غربی، در علوم انسانی باید معنویت و خودسازی داشت. اگر این دو مقوله را مورد توجه قرار دهیم، انقلابی بودن هم به دنبالش می‌آید.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: آقا بر معنویت تأکید کرده و گفته‌اند اگر معنویت در سپاه نباشد، آمادگی نظامی هم به درد نمی‌خورد و مثال جنگ را می‌زنند که حقیقتا مثال درستی هم است.

صدور انقلاب پیشکش، داخل را درست کنیم

سرلشکر جعفری در بخش دیگری از این برنامه دانشجویی به سؤالات تعدادی از دانشجویان بسیجی پاسخ داد و خطاب به مجری برنامه گفت: اگر سؤالات حضوری باشد، به جلسه روح بیشتری می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که «راهبرد ما برای صدور انقلاب باید چه باشد،» تأکید کرد: صدور انقلاب پیشکش، من می‌گویم کاری کنیم تا داخل را درست کنیم، چراکه صدور انقلاب با همین ایستادگی و مقاومت انجام می‌شود و بزرگترین مقطع صدور انقلاب جنگ بود که انجام شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: اگر آرمان‌های ایجابی را مورد توجه قرار دهیم دیگران با نگاه الگوگیری به ما نگاه می‌کنند. همین تشکیل بسیج را برخی از کشورها التماس می‌کنند و می‌گویند به ما بگویید بسیج را چگونه تشکیل داده‌اید تا ما هم آن را در کشور خود راه‌اندازی کنیم، ما می‌گوییم الزام آن اعتقاد به شیعه است.

فعلاً باید سکوت کنیم

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه با بیان اینکه دشمن مشخص است که چه کسی است، افزود: دشمن موضع می‌گیرد و با این موضعگیری به عزت ملی خدشه‌ای وارد می‌کند و قطعاً مسئولان می‌توانند بهتر جواب دهند تا غرور ملی زیر سؤال نرود.

سردار جعفری با اشاره به فشارهای دشمنان علیه ایران و مذاکراتی که با طرف مقابل انجام می‌شود، ادامه داد: به دلیل مقطع حساسی که باید مذاکرات به جلو برود، تا بهانه دست کسی ندهیم، فعلا باید سکوت کنیم و بغض در گلو نگه داریم چون کار بسیار حساسی است و هدف اصلی هم برداشتن فشار اقتصادی بر مردم است که بسیار مهم است لذا باید با ملاحظه عبور کرد اما هیچ کس نباید از خطوط قرمز عبور کند.

به نظر می‌رسد در مذاکرات به مشکل بخوریم

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: واقعا نمی‌دانم چه می‌شود. البته نمی‌توان به امریکا خوشبین بود و به نظر می‌آید به مشکل می‌خوریم که امیدواریم اینطور نشود.

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص حصر سران فتنه نیز اظهار داشت: مجازات سران فتنه همین است.

منبع: فارس

 

 

https://www.javanonline.ir/fa/news/634827/%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%AE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%8A%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D9%88%D9%82%D9%81-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86%D8%AF

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۱