تعلیم و تربیت کودک از دیدگاه قران ائمه معصومین و روانشناسی رشد
خانم نفیسه سادات هاشمی فشارکی - مربی دانشگاه پیام نور
تعلیم و تربیت کودک از دیدگاه قران ائمه معصومین و روانشناسی رشد
مشخصات نویسندگان مقاله تعلیم و تربیت کودک از دیدگاه قران ائمه معصومین و روانشناسی رشد
نفیسه هاشمی فشارکی - مربی دانشگاه پیام نور
چکیده مقاله:
خداوندمتعال درسوره فرقان یکی از ویژگیهای بندگان راستین را توجه خاص به تربیت فرزند و خانواده خویش می داند قران کریم با روشی معجزه آسا از نظر ایجاد و دلالت به مراحل رشد جنین از آغاز بارداری تا تولد اشاره فرموده است قبل از تولد مومنون آیات 12-14 و زمر آیه 6 بعد از تولد مومن آیه 67 و مرحله کمال و ورزیدگی اصطلاح اشد اشاره به بحث مراحل رشد درروانشناسی دارد مراحل رشد و تربیت از نظر روانشناسان پنج یا شش مرحله و برطبق روایات اسلامی سه مرحله می باشد چنانکه پیامبر اسلام فرمود فرزند هفت سال آقا و سرور هفت سال بنده و هفت سال وزیر است همچنین نقش مادردرتربیت کودک درسوره قصص آیه 13 لقمان 15 احقاف 15 و روایات ائمه معصومین اشاره شده است احترام و تکوین شخصیت انسان و محبت اساس موفقیت خانواده و از موثرترین روشهای تربیتی است که درقرآن و روایات ائمه معصومین به آن توجه خاصی شده است و درروانشناسی مهمترین عامل شکل گیری شخصیت کودک شناخته شده است.
کلیدواژهها:
تربیت، قرآن، ائمه معصومین، روانشناسی
کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-QURANSAFINEH03-QURANSAFINEH03_043.html
کد COI مقاله: QURANSAFINEH03_043
https://www.civilica.com/Paper-QURANSAFINEH03-QURANSAFINEH03_043=تعلیم-و-تربیت-کودک-از-دیدگاه-قران-ائمه-معصومین-و-روانشناسی-رشد.html