بررسی نقش میانجی فرهنگ کارآفرینی سازمانی در تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد کسب و کار
سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۶:۳۴ ق.ظ
دکترفرزاد فشارکی - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبایی
بررسی نقش میانجی فرهنگ کارآفرینی سازمانی در تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد کسب و کار
بررسی نقش میانجی فرهنگ کارآفرینی سازمانی در تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد کسب و کار
سال انتشار ۱۳۹۶
محل انتشار: کنفرانس سالانه پارادایم های نوین مدیریت در حوزه هوشمندی
نویسندگان: فرزاد فشارکی - اکبر عالم تبریز - علی عبدالهی
تعداد صفحات: ۱۳ | زبان ارائه مقاله: فارسی
محل انتشار: کنفرانس سالانه پارادایم های نوین مدیریت در حوزه هوشمندی
نویسندگان: فرزاد فشارکی - اکبر عالم تبریز - علی عبدالهی
تعداد صفحات: ۱۳ | زبان ارائه مقاله: فارسی
مشخصات نویسندگان مقاله بررسی نقش میانجی فرهنگ کارآفرینی سازمانی در تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد کسب و کار
فرزاد فشارکی - دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطباییاکبر عالم تبریز - استاد مدیریت کارآفرینی، دانشگاه شهید بهشتی
علی عبدالهی - استاد مدیریت کارآفرینی، دانشگاه شهید بهشتی
چکیده مقاله:
مطالعات صورت گرفته در زمینه تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد کسب و کار، دو رویکرد متفاوت را اتخاذ نموده اند. در حالی که صاحب نظران اولیه به تاثیر مستقیم و بی واسطه فناوری های اطلاعاتی بر عملکرد بنگاه های تجاری معتقد بودند؛ پژوهشگران بعدی این تاثیر را غیر مستقیم و توسط نقش میانجی قابلیت (شایستگی) های سازمانی دانسته اند. تحقیق حاضر در پارادایم پسین قرار دارد و به بررسی نقش میانجی فرهنگ کارآفرینی سازمانی در تاثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد کسب و کار می پردازد. در اینجا فناوری اطلاعات به دو دسته منابع فنی فناوری اطلاعات و منابع مدیریتی فناوری اطلاعات تقسیم شده است که تاثیر هر کدام به صورت جداگانه سنجیده می شود. این تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی و از نظر هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری تحقیق، شرکت های دانش بنیان مراکز رشد واحدهای فناور و کارآفرین دانشگاه های شهیدبهشتی و تهران می باشد و حجم نمونه 117 عدد است. برای گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه استفاده گردید و به منظور تحلیل آن ها از روش تحلیل مسیر با کمک نرم افزار SmartPLSv.3.2.1 بهره گرفته شد. نتایج حاصله از تحقیق گویای این مطلب است که منابع فناوری اطلاعات از طریق فرهنگ کارآفرینی سازمانی برای شرکت مزیت رقابتی پایدار به همراه می آورد که موجب ارتقای عملکرد کسب و کار خواهد شد.کلیدواژهها:
منابع فناوری اطلاعات، فرهنگ کارآفرینی سازمانی، عملکرد کسب و کار.کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:https://www.civilica.com/Paper-OICONFERENCE03-OICONFERENCE03_048.html
کد COI مقاله: OICONFERENCE03_048
https://www.civilica.com/Paper-OICONFERENCE03-OICONFERENCE03_048=بررسی-نقش-میانجی-فرهنگ-کارآفرینی-سازمانی-در-تاثیر-فناوری-اطلاعات-بر-عملکرد-کسب-و-کار.html
۹۷/۰۶/۱۳