***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

چهارمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران

شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۶:۵۸ ق.ظ

دکتر فشارکی، معاون سازمان صنایع هوافضا 

 

https://www.isna.ir/amp/8111-01906/

 

 

چهارمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه چهارمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران روز گذشته با حضور مسوولان، دانشگاهیان و مدیر عاملان شرکتهای هواپیمایی به کار خودپایان داد.

به گزارش خبرنگار ترانزیت و گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسین حسینی تودشکی، رییس دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم اختتامیه این کنفرانس از برگزاری موفقیت‌آمیز آن ابراز خرسندی کرد و خاطرنشان ساخت: این موفقیت را مدیون جامعه هوافضا - که متشکل از استادان و دانشجویان می‌باشد - هستیم.

وی از وجود دو محور در صنعت هوافضا خبر داد و افزود: فعالتیهای دانشگاه و صنعت در ارتباط و چگونگی بهبود این صنعت و همچنین بحث استراتژی در صنعت هوافضا این دو محور را تشکیل می‌دهند.

تودشکی ، دانشگاه را یک مرکز تربیت نیروی انسانی و متخصص برای تزریق به محیط صنعت دانست و تاکید کرد: انتظار ما از دانشگاه این است که برنامه‌های موجود در زمینه‌های طراحی، مدیریت و همچنین ساخت و تحقیق را تقویت کند.

وی، دانشجویان را دارای پتانسیلهای بالایی عنوان کرد و افزود: ارتباط ایجاد شده میان دانشجویان و صنعت در زمینه‌های طراحی و ساخت به دلیل وجود پتانسیل بالا در دانشجویان است.

رییس دانشکده مهندسی هوافضا، وظیفه صنعت در رابطه با رفع مشکلات دانشجویان را ایجاد تسهیلات برای آنان دانست و خاطرنشان کرد: صنعت وظیفه دارد که برای تعالی استعدادهای دانشجویان تسهیلاتی ایجاد کند تا فعالیتهای تخصصی لازم در دانشگاهها انجام شود.

وی در رابطه با انتظار بی‌دلیل صنعت از دانشجویان گفت: صنعت نباید از دانشجویان انتظار کار تخصصی و تکنسینی داشته باشد، اما باید در عرصه‌های صنعتی نیازسنجی کند و در این عرصه‌ها دانشجو تربیت کرده و وارد بازار کار کند.

حسینی تودشکی افزود: ما انتظار داریم افرادی که از دانشکده‌های هوافضا فارغ‌التحصیل می‌شوند تحت حمایت صنعت قرار گیرند.

وی در خصوص ارتباط بین دانشگاه و صنعت گفت: بعضی از استادان در زمینه‌هایی پروژه‌ ارائه داده‌اند که در حال اجرا با همکاری صنعت هستند. به اعتقاد ما باید یک ارتباط سازمان یافته‌ میان صنعت و دانشگاه وجود داشته باشد و نخستین ایجادکننده این ارتباط نیز وجود مراکز تحقیقاتی در کنار دانشگاهها و همچنین واگذاری برخی کارها به پتانسیلهای موجود در دانشگاه است.

تودشکی درباره فعالیتهای تحقیقاتی برای ارتقای کیفی دانشگاهها توضیح داد:‌ پیشنهاد می‌شود که استادان دانشگاه بتوانند فعالیتهای تحقیقاتی را در جهت ارتقای کیفی دانشگاهها و همچنین صنعت انجام دهند.

وی افزود: در حال حاضر یکی از ضعفهای صنعت هوافضا در سطح کلان، عدم وجود یک استراتژی ملی است.

درادامه این مراسم، امیرسرتیپ احمد دادبین، مدیرعامل شرکت پشتیبانی ونوسازی هلی‌کوپترهای ایران (پنها) به نقش هلیکوپترها در 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کشور ما با وجود این هلیکوپترها توانست در شرایط سنگین جنگ به پشتیبانی نیروهای کشور بپردازد.

وی به ماموریت پشتیبانی مهندسی، تعمیراتی، دفاعی و قطعاتی شرکت “پنها“ اشاره کرد و افزود: این شرکت با داشتن ساختار منسجم ارزشمند و تجهیزات و امکانات بسیار مدرن ماموریت خود را به خوبی انجام داد.

دادبین گفت: شرکت “پنها“ ضمن انجام ماموریت قطعات ناوگان به پشتیبانی هلیکوپترها پرداخته و تا جایی پیش رفته که به ساخت هلیکوپتر نائل آمده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی ونوسازی هلیکوپترهای ایران در ادامه به ساخت نخستین هلیکوپتر در سال 1375 اشاره کرد و گفت: در این سال نخستین هلیکوپتر به نام “شباویز“ از سوی شرکت “پنها“ ساخته شد که در حال حاضر ما شاهد ساخت هلیکوپترهای 206، 205، 214 (دوموتوره) در این شرکت بوده‌ایم.

وی در ادامه به حدود 90 پروژه در کنفرانس هوافضای ایران اشاره کرد و اظهار داشت: با تعریف شدن این پروژه‌ها می‌توان دانشجویان این رشته را نسبت به طراحی و ساخت ناوگان آموزش داد.

درادامه دکتر علایی، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی درباره تولید هواپیماهای “ایران 140“ گفت:‌ دولت تصمیم گرفته که صنعت هوافضا را از طریق تولید و ساخت این هواپیما توسعه دهد.

وی از وجود صنعت هوافضا در داخل وزارت دفاع خبر داد و تصریح کرد: قوانین حمایتی لازم برای ما و صنعت هوافضا تدوین نشده و لازم است که حمایتهای قانونی و دولتی در این زمینه لحاظ شود.

علایی افزود: در حال حاضر هر کشوری که بخواهد در کلاس هواپیمای “ایران 140“ هواپیما بسازد، متحمل عوارض و مالیات نخواهد شد.

وی در زمینه خرید هواپیماهای دست دوم گفت: اواخر سال گذشته حدود 6 فروند از این نوع هواپیماها خریداری شد و این در حالی است که بازار خارجی، دستاوردهای نوین خود را به راحتی در اختیار ایرانیان قرار نمی‌دهد، اما ایران دستاوردهای خود را بدون گرفتن هزینه در اختیار بازار خارجی قرار می‌دهد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی با اشاره به تحریم ایران از سوی آمریکا خاطرنشان کرد: صنعت هوافضا یک صنعت گران قیمت است و این در حالی است که کسانی که به این امر می‌پردازند باید مورد تشویق و حمایت سیاسی از سوی مسوولان قرار گیرند.

وی، توسعه صنعت هوافضا را در ایران لازم دانست و تاکید کرد: دنیا در حال تسخیر فضا و آسمان است و این در حالی است که اگر ایران به دنبال تسخیر فضا نباشد، نمی‌تواند با سایر کشورهای صنعتی دراین زمینه برابری کند.

علایی، یکی از چالشهای موجود در صنعت هوافضا را چالشهای فکری و فرهنگی عنوان کرد و افزود: به دلیل وجود چالشهای فکری و فرهنگی این صنعت از پیشرفت لازم به دور است.

وی، توسعه صنعت هوافضا را در جهت توسعه صنعت کشور عنوان کرد و توضیح داد: در حال حاضر نیروهایی که در صنایع هوایی مشغول به کار هستند، پس از 65 سال به عنوان گران‌قیمت‌ترین کادر به صنعت خودروسازی دعوت خواهند شد.

دکتر فشارکی، معاون سازمان صنایع هوافضا نیز در ادامه این مراسم به بررسی وضعیت موشکهای کشور پرداخت و گفت: جمهوری اسلامی در خاورمیانه (شرق) در رابطه با قدرت بازدارنده موشکها حرف اول را می‌زند.

وی در ارتباط با موشکهای سوخت “بارستیگ“ گفت: در حال حاضر طراحی موشکهای سوخت جامد بارستیگ با 100 درصد امکانات داخلی و استفاده از پتانسیل استاندارد، رتبه نخست جشنواره خوارزمی را کسب کرده است. البته کشور پاکستان در این زمینه با کمک چینی‌ها نسبت به ایران جلوتر است.

فشارکی، موشکهای “کروز“ را نیز یکی دیگر از عوامل دفاعی مرزهای آبی کشور دانست و افزود: موشکهای “کروز“ برد قابل قبول برای دفاع از مرزهای آبی را دارا بوده و می‌توان ادعا کرد که کشور ما می‌تواند این تکنولوژی را به کشورهای دوست منتقل کند.

معاون سازمان صنایع هوافضا به تولید موشک‌های پدافند هوایی و بهینه‌سازی تحویل پیش پرتاب با برد بالا اشاره کرد.

فشارکی درباره روند توسعه صنایع هوافضا گفت: روند توسعه صنایع هوافضا را باید با قرار دادن یک ماهواره فراهم کرد و ایران در فاصله 2 تا 3 سال آینده باید جزو کشورهایی باشد که خود به ساخت ماهواره می‌پردازد.

وی در پایان، توجه به امر خصوصی‌سازی و NGOها را از برنامه‌های سازمان صنایع هوافضا عنوان کرد.

انتهای پیام

  •  سه‌شنبه/ ۸ بهمن ۱۳۸۱ / ۱۳:۴۶
  •  دسته‌بندی: تولید و تجارت
  •  کد خبر: 8111-01906

 

https://www.isna.ir/amp/8111-01906/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۷