بررسی تاثیر استفاده از آسفالت به عنوان لایه ی جاذب ارتعاش در خط راه آهن
بررسی تاثیر استفاده از آسفالت به عنوان لایه ی جاذب ارتعاش در خط راه آهن
بررسی تاثیر استفاده از آسفالت به عنوان لایه ی جاذب ارتعاش در خط راه آهن
محل انتشار: مجله ی مهندسی عمران شریف
نویسندگان: مرتضی اسماعیلی - محمد فشارکی
تعداد صفحات: ۶ | زبان ارائه مقاله: فارسی
مشخصات نویسندگان مقاله بررسی تاثیر استفاده از آسفالت به عنوان لایه ی جاذب ارتعاش در خط راه آهن
مرتضی اسماعیلی - استادیار دانشکده ی مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران
محمد فشارکی - دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده ی مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران
چکیده مقاله:
یکی از مهم ترین مشکلات راه آهن های درون شهری و خطوط سریع السیر، کنترل ارتعاشات ناشی از عبور قطارهاست این ارتعاشات ضمن اسیب رساندن به زیر ساخت های خط ریلی، باعث عدم آسایش ساکنین اطراف خط نیز می شود یکی از راهکارهای کاهش ارتعاش، استفاده از بتن اسفالتی به ویژه بتن آسفالتی اصلاح شده با لاستیک در زیرسازی خطوط ریلی است در این نوشتار به طور ویژه اثرات استفاده از اسلافت گرم HMA و بتن اسفالتی اصلاح شده با لاستیک RMAC بر کاهش ارتعاش در خطوط ریلی سریع السیر به روش عددی اجزاء محدود و به کمک نرم افزار PLAXISمورد مطالعه قرار گرفته است. تحلیل حساسیت انجام شده بر روی دامنه و سرعت بارگذاری و ضخامت لایه ی اسفالت نشان دهنده ی قابلیت بالای RMAC، در مقایسه با سایر مصالح، برای کاهش ارتعاشات موجود است.
کلیدواژهها:
آسفالت اصلاح شده با لاستیک، ارتعاش، میرایی، شتاب حداکثر، میانگین مجذور مربعات
کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-JR_SJCE-JR_SJCE-27-2_010.html
کد COI مقاله: JR_SJCE-27-2_010
https://www.civilica.com/Paper-JR_SJCE-JR_SJCE-27-2_010=بررسی-تاثیر-استفاده-از-آسفالت-به-عنوان-لایه-ی-جاذب-ارتعاش-در-خط-راه-آهن.html