***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب


 مهندس محمد فشارکی - کارشناس ارشد مهندسی خطوط، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت

بررسی اندرکنش دینامیکی سازه خط- بستر و تعیین سطح ارتعاشات با توجه به شرایط بهره برداری خطوط ریلی


بررسی اندرکنش دینامیکی سازه خط- بستر و تعیین سطح ارتعاشات با توجه به شرایط بهره برداری خطوط ریلی


سرفصل انتشار مقاله: سازه
سال انتشار ۱۳۸۹
محل انتشار: اولین همایش ملی سازه، زلزله، ژئوتکنیک
نویسندگان: فرشاد هاشمی رضوانی - محمد فشارکی
تعداد صفحات: ۹ | زبان ارائه مقاله: فارسی



مشخصات نویسندگان مقاله بررسی اندرکنش دینامیکی سازه خط- بستر و تعیین سطح ارتعاشات با توجه به شرایط بهره برداری خطوط ریلی

  فرشاد هاشمی رضوانی - کارشناس ارشد مهندسی سازه، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
  محمد فشارکی - کارشناس ارشد مهندسی خطوط، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت

چکیده مقاله:

با توجه به اهمیت افزایش بارمحوری و سرعت بهره برداری از خطوط ریلی در مقاله حاضر به بررسی پاسخ سازه خط بالاستی به بارهای دینامیکی قطار و سطح ارتعاشات منتشر شده در نقاط دور از خط پرداخته شده است. بدین منظور ابتدا با حل روابط انتشار امواج در نیم فضای الاستیک و با در نظر گرفتن شرایط مرزی خط در حوزه فرکانس- عدد موج، سختی دینامیکی نیم فضا محاسبه گردیده است. سپس با اعمال سختی دینامیکی در معادلات دیفرانسیل حاکم بر ارتعاشات و اندرکنش دینامیکی اجزاء خط، پاسخ سازه خط به بارهای اعمالی، تحت شرایط مختلف بهره برداری محاسبه گردیده است. در ادامه این تحقیق با حل معادلات تعادل و با توجه به تحلیل حساسیت پارامترهایی همچون بارمحوری، سرعت عبور و سختی نیم فضا ارتعاشات منتقل شده از خط بالاستی در نقاط دور از خط محاسبه گردیده و در انتها با مقایسه نتایج حاصل از این تحلیل با ضوابط آیین نامه های مختلف، شرایط بهره برداری بهینه ای که طبق آن ارتعاشات خط در حریم راه آهن ایران ضوابط آیین نامه ای را رعایت خواهد نمود ارائه گردیده است.

کلیدواژه‌ها:

نیم فضا، انتشار امواج، ارتعاشات، خط راه آهن

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-NCSEG01-NCSEG01_286.html 
کد COI مقاله: NCSEG01_286



https://www.civilica.com/Paper-NCSEG01-NCSEG01_286=بررسی-اندرکنش-دینامیکی-سازه-خط--بستر-و-تعیین-سطح-ارتعاشات-با-توجه-به-شرایط-بهره-برداری-خطوط.html


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۲۵