بررسی تاثیر کاریو کیشن بر پاسخ ریل به بارهای دینامیکی قطار
بررسی تاثیر کاریو کیشن بر پاسخ ریل به بارهای دینامیکی قطار
بررسی تاثیر کاریو کیشن بر پاسخ ریل به بارهای دینامیکی قطار
محل انتشار: دوازدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی
نویسندگان: حمیدرضا فرجی - سعید محمذزاده - محمد فشارکی
تعداد صفحات: ۱۷ | زبان ارائه مقاله: فارسی
مشخصات نویسندگان مقاله بررسی تاثیر کاریو کیشن بر پاسخ ریل به بارهای دینامیکی قطار
حمیدرضا فرجی - کارشناس ارشد راه اهن _ مهندسین مشاور ایمن سازان
سعید محمذزاده - دانشیار دانشکده راه اهن
محمد فشارکی - کارشناس ارشد راه آهن
چکیده مقاله:
مقاله حاضر به بررسی پدیده کاریو کیشن یا ناهمواری سطحی ریل و تاثیر آن بر تغییر شکل های ایجاد شده در ریل می پردازد. جهت بررسی مقاله فوق قطار و خط توسط مجموعه ای از فنرها و میراگرها مدلسازی شده و با تشکیل ماتریس های جرم ، سختی و میرایی ، معدلات تعادل دینامیکی خط و قطار تشکیل شده و سپس این معادلات در حوزه زمان توسط روش اجراء محدود حل گردیده است. کاریو کیشن توسط یک رابطه سینوسی با طول موج و دامنه مشخص در معادلات وارد و تاثیر آن در تغییر شکل هاب وارد شده در ریل سنجیده می شود. در ادامه با انجام تحلیل حساسیت بر روی پارامترهای مختلف خط و قطار ، میزان تاثیر عوامل مختلف بر جابجایی ریل سنجیده می شود. نتایج بررسی های انجام شده نشان می دهد که تغییر دامنه و طول موج کاریو کیشن تاثیر قابل ملاخظه ای ذر جابجایی ریل دارد بخصوص اگر همراه با افزایش بار محوری و سرعت قطارها باشد.
کلیدواژهها:
کاریوکیشن ، تحلیل دینامیکی ، بار محوری ، سرعت ، طول موج ، دامنه
کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-RTC12-RTC12_094.html
کد COI مقاله: RTC12_094
https://www.civilica.com/Paper-RTC12-RTC12_094=بررسی-تاثیر-کاریو-کیشن-بر-پاسخ-ریل-به-بارهای-دینامیکی-قطار.html