***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

مهندس محمد فشارکی

تحلیل دینامیکی سیستم دال خط با در نظر گرفتن اندرکنش خط و قطار


تحلیل دینامیکی سیستم دال خط با در نظر گرفتن اندرکنش خط و قطار


سال انتشار ۱۳۸۹
محل انتشار: دوازدهمین همایش بین المللی حمل و نقل ریلی
نویسندگان: حمید رضا فرجی - سعید محمدزاده - محمد فشارکی
تعداد صفحات: ۱۷ | زبان ارائه مقاله: فارسی




مشخصات نویسندگان مقاله تحلیل دینامیکی سیستم دال خط با در نظر گرفتن اندرکنش خط و قطار

حمید رضا فرجی - کارشناس ارشد راه آهن _ مهندسین مشاور ایمن سازان
سعید محمدزاده - استادیار دانشکدد راه اهن
محمد فشارکی - کارشناس ارشد راه اهن

چکیده مقاله:

با افزایش بار محوری و میزان مسافر و بار در سالهای اخیر ، استفاده از رویکردهای جدیددر طراحی خطوط الزامی می باشد. با توجه به حجم بالای عملیات نگهداری و زمان زیاد مسدودی و کیفیت پاسسن هندسه خط در خطوط بالاستی به نظر می رسد طراحی خطوط به شیوه کلاسیک امکان رقابت راه آهن با سایر گزینه های حمل و نقل را محدود کرده است. با پیدایش قطارهای سریع السیر و خطوط ریلی درون شهری نیاز به خطوط با حداقل نگهداری و مسدودی بیش از پیش احساس شده است. این نیاز منجر به توسعه خطوط با دال بتنی شده است. اگرچه این خطوط جوابگوی الزامات فنی و هندسی خط می باشند و میزان عملیات تعمیر و نگهداری را به صفر نزدیک نموده اند ولی هزینه بسیار بالای ساخت ، توسعه آنها را با مشکل مواجه نموده است. بنابراین بهینه سازی طراحی این خطوط و انتخاب مناسب پارامترهای آن به گونه ای که ضمن حفظ صلبیت و استحکام روسازی در برابر بارهای وارده ، که منجر به افزایش عمر این خطوط می گردد ، از اهمیت زیادی برخوردار است. گام اول در طراحی بهینه خطوط با دال بتنی ، تحلیل مساله دینامیکی خط و اندکنش خط و قطار و همچنین تعیین نیرو و لنگر خمشی ایجاد شده در اجزاءخط است . در نتیجه می توان تاثیر عوامل مختلفی چون ضخامت و سختی تکیه گاه دال را در پاسخ سیستم دال خط تعیین نمود. در این مقاله از برنامه matlab ، جهت حل معادلات دیفرانسیل حاکم بر مساله اندرکنش خط و قطار استفاده شده است. در این برنامه تحلیل حساسیت بر روی ضخامت دال که به صورت تیر اولر برنولی ، مدلسازی شده است انجام گرفته است. همچنین سختی فلز این دال به عنوان یک عامل مهم در کنترل پاسخ خط ، به بازهای وارده مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس نتایج به دست آمده افزایش ضخامت و سختی تکیه گاه دال سبب کاهش نیروها و لنگرهای وارده بر ریل و دال می گردد.

کلیدواژه‌ها:

دال خط ، نیروی برشی ،‌لنگر خمشی ، ضخامت دال ، سختی تکیه گاه دال ،‌اندرکنش خط و قطار

کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله

برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.c




https://www.civilica.com/Paper-RTC12-RTC12_007=تحلیل-دینامیکی-سیستم-دال-خط-با-در-نظر-گرفتن-اندرکنش-خط-و-قطار.html



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۲۵