وبلاگ رسمی ترابرنت
کیوان جعفری فشارکی
«ترابرنت» استارتآپ برتر جشنواره جایزه ملی لجستیک
منتشر شده در توسط administratorنوشته شده در اخبار ترابرنت
شرکت دانشبنیان و فناور ترابرنت (بازارگاه اینترنتی حمل و نقل کالا) بهعنوان استارتآپ برتر نخستین دوره جایزه ملی لجستیک و زنجیره تأمین معرفی شد.
به گزارش عصرایران، نخستین دوره جایزه ملی لجستیک و زنجیره تأمین که توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزهای پایانی هفته گذشته برگزار شد، با معرفی شرکت ترابرنت (taraabar.net) به عنوان استارتآپ برتر به کار خود پایان داد.
بنا بر این گزارش، دانشگاه صنعتی امیرکبیر بهعنوان نخستین دانشگاهی که رشته لجستیک را در کشور ایجاد کرده است، با بررسی جوایز مختلف بینالمللی ازجمله الاسسی، موفق شد مدل مناسب جایزه ملی لجستیک و زنجیره تأمین را ارائه کند.
در همین راستا، با ۲۵۰۰ شرکت مکاتبه صورت گرفته بود که به حضور ۲۰ شرکت در نخستین دوره جایزه منتهی شده و در نهایت به اعطای ۴ تقدیرنامه و ۱۲ گواهینامه انجامید. در حاشیه این جایزه نیز ۴۲ کسبوکار نوپا (استارتاپ) در جشنواره شرکت کردند که در نهایت ۶ کسبوکار نوپای برتر انتخاب شدند تا در نخستین دوره لجستیک، طرح خود را ارائه کرده و سرمایهگذار جذب کنند که کاملترین و مجربترین مجموعه از میان آنها استارتاپ ترابرنت بود.
ترابرنت حاصل همکاری استراتژیک چندین شرکت دانشبنیان و فناور است که بیشترین تجربه و سابقه در اجرای پروژههای حملونقل هوشمند در کشور را دارند. این استارتاپ بهعنوان اولین و باسابقهترین بازارگاه اینترنتی حملونقل کالا، راهکاری جامع و یکپارچه برای تسهیل فرایند حملونقل هوشمند کالا در کشور ارائه داده است.
ترابرنت توانسته با تحت پوشش قرار دادن بیش از ۱۰۰ هزار راننده و کامیون بزرگترین شرکت حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند ایران تبدیل شود.
بر این اساس، صاحبان کالا میتوانند با توجه به نوع و خصوصیات محموله خود، وسیله نقلیه مورد نیاز برای حمل بار خود را در سامانه ترابرنت پیدا کنند. بدینترتیب قیمت حمل برای صاحبان کالا بهینه خواهد شد و مدیریت محمولهها مانند قابلیت رهگیری، پوششهای بیمهای متنوع، گزارشهای حمل و… بهصورت آنلاین فراهم میشود. از سوی دیگر، ترابرنت با ارائه بستری امن و سریع به صاحبان کالا، تجار، ترخیصکاران و واحدهای لجستیک کمک می کند تا خدمات حملونقل باکیفیت، مطمئن و متناسب با نیاز خود را در سریعترین زمان دریافت کنند.
خالی برگشتن کامیونها، صفهای طولانی برای پیدا کردن بار، حضور واسطهها، پیدا کردن محموله متناسب با بارگیر و مسیریابی بهینه از جمله دغدغه های اصلی مالکان ناوگان در کشورند که از طریق سرویسهای مبتنی بر اینترنت قابل حل هستند. از این رو، رانندگان خودروهای تجاری میتوانند با ثبت نام در اپلیکیشن ترابرنت، به شکل آنلاین، بدون محدودیت زمانی و بیواسطه اقدام به مشاهده، انتخاب و حمل بار متناسب با بارگیر خود کنند و همزمان امکان انتخاب بار برگشت خود را نیز داشته باشند.
خط و نشان کشیدن انجمن شرکتهای حمل و نقل اصفهان برای استارتاپهای لجستیک داخلی
منتشر شده در توسط taraabarنوشته شده در اخبار ترابرنت, حمل و نقل سنتی, حمل و نقل هوشمندتگ شده دربار اصفهان, باربری, حمل و نقل, حمل و نقل اصفهان, شرکت حمل و نقل
اعتراض های بازار سنتی در واکنش به فعالیت استارتاپها همچنان ادامه دارد و شاهد حملات تندی نسبت به صاحبان کسبوکار از سوی این قشر هستیم. حوزه حمل و نقل یا همان لجستیک به عنوان یکی از مهمترین بخشهای صنعت کشور بهتازگی بازیگران استارتاپی پیدا کرده که قصد تحول در آن را دارند اما مانند سایر کسبوکارهای نوپا، در معرض واکنشات تند بخش سنتی قرار گرفتهاند. بعد از اعلام خبر کتک زدن برخی از کارکنان این مجموعهها حالا خبر از تهدید و عدم همکاری حوزه حمل و نقل اصفهان با آنها خبرساز شده است.
دستور برای عدم همکاری
انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای حمل و نقل اصفهان طی یک دستورالعمل به روسای انجمن های صنفی شهرهای اصفهان، اردستان، خمینی شهر، دولت آباد، درچه، زرینشهر، شاهین شهر، شرق اصفهان، شهررضا، فلاورجان، گلپایگان، کاشان، مبارکه، نجفآیاد و فرآوردههای نفتی ابلاغ کرده است که از هرگونه همکاری با استارتاپهای حمل و نقلی خودداری کنند (تصویر شاخص).
در این دستورالعمل که به امضای «عبدالرسول باقری»، رییس کانون حمل و نقل اصفهان رسیده تاکید شده است:« این تصمیم به دلیل خدشه وارد کردن فعالیت این استارتاپها به منافع شرکتهای حمل و نقل موجود ومنافع صنفی اتخاذ شده است.»
«کیوان جعفری فشارکی»، مدیرعامل استارتاپ ترابرنت که در زمینه لجستیک فعالیت میکند، با اشاره به اینکه از شروع فعالیت خود همواره مورد تهدید و حتی خشونت واسطه ها و دلالان پایانه های حمل و نقل بودهاند از درگیری و تحصن برخی دلالان برای ممانعت از فعالیتهای ترابرنت در پایانه حمل بار اصفهان خبر میدهد:
«در مدت کوتاه فعالیت ما در حوزه حمل و نقل اصفهان ، همکاران ما را در پایانهها کتک میزنند و اجازه نمیدهند تا رانندگان کامیون به این سامانه بپیوندند. استارتاپ ها سعی دارند به بهترین شکل یک معادله برنده، برنده، برنده ایجاد کنند. بسیاری از کاربران استارتاپها امروزه شرکتهای حمل و نقل هستند که برای صاحبان بار کامیون مناسب را از طریق اپلیکیشن ترابرنت انتخاب میکنند.»
به گفته وی اصفهان دومین استان بزرگ ایران از نظر تعداد رانندگان کامیون و حجم جابجایی کالاست. از آنسو «بابایی پور»، رئیس کانون انجمن صنفی کامیون داران استان اصفهان نظر مساعدتری نسبت به انجمن صنفی کافرمایی شرکتهای حملونقل دارد و معتقد است که فرهنگ استارتاپی در بازار کامیونداران جا نیفتاده است:
« این مخالفتها و جبههگیریها نشان می دهد هنوز فرهنگ هوشمندسازی حمل و نقل برای رانندگان کامیون استان ها جا نیفتاده است و به همین دلیل اغلب شرکت های حمل و نقلی نسبت به گسترش سریع اپلیکیشنهای لجستیک نگران هستند و معترض شده اند.»
باید دید این اختلافات تا کی مانع از رشد استارتاپهای پیشرو در حوزه حمل و نقل خواهد بود. اکوسیستم اقتصادی ایران برای مقابله با رکود به راهکارهای جدید نیاز دارد و بازارگاه های هوشمند بهترین روش برای خلق ارزش در این ساختار ناکارآمد هستند. شاید بتوان گفت بهترین راهکار برای سامان دادن به این بازار آشفته این است که بتوانیم از پتانسیلهای این بخش که یکی از مزیتهای استراتژیک ایران در منطقه به شمار میرود استفاده کنیم.
https://taraabar.net/blog/%D8%AE%D8%B7-%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%85%D9%84-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87/