***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

برترین پژوهش های جشنواره در حوزه مدیریت شهری

دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۰۴:۰۴ ق.ظ


فهرست برترین های پژوهش­های در حوزه مدیریت شهری – بخش کتاب

ردیف

نام و نام خانوادگی (با سمت علمی/ حرفه ای)

نام اثر

سال چاپ

7

مهندس سید جواد هاشمی فشارکی

کارشناس ارشدسازمان پدافند غیرعامل کشور

مبانی طراحی و ساخت فضاهای امن پناه گاهی

1390

 




 




بر اساس این گزارش در این مراسم از دومین نمونه اطلس کلانشهر تهران رونمایی و از برگزیدگان جشنواره قدردانی شد .

همچنین از برترین پژوهش های ارسالی به جشنواره در بخش های... تقدیر به عمل آمد که برگزیدگان عبارت بودند از:


 

فهرست برترین های پژوهش­های در حوزه مدیریت شهری  بخش کتاب

ردیف

نام و نام خانوادگی (با سمت علمی/ حرفه ای)

نام اثر

سال چاپ

1

دکتر محمد فاضلی

عضوهیات علمی دانشگاه مازندران

ارزیابی تأثیرات اجتماعی

1389

2

دکتررحیم سرور

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

دکترعلیرضا استعلاجی

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

آینده شهری قرن 21 دستورکار جهانی برای قرن بیست و یکم

1389

3

مهندس علی اصغر قائمی

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات وارتباطات شهرداری تهران

دکتر حسنعلی فرجی سبک بار

عضو هیات علمی دانشگاه تهران

اطلس کلانشهر تهران(انگلیسی و فارسی)

1389

4

 

دکترجهانشاه پاکزاد

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی

سیر اندیشه ها در شهرسازی(1، 2، 3)

1389

5

دکتررمضان میرعباسی

مشاور برنامه ریزی معاونت هماهنگی در امور مناطق شهرداری تهران

خادمیت رویکرد نوین در مدیریت

1390

6

دکترعلیرضا عندلیب

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع)

 

اصول نوسازی شهری رویکردی نو به بافت های فرسوده

1389

7

مهندس سید جواد هاشمی فشارکی

کارشناس ارشدسازمان پدافند غیرعامل کشور

مبانی طراحی و ساخت فضاهای امن پناه گاهی

1390

8

علی فیروز زارع

مجتبی شاکری روش

میترا ژاله رجبی

در بخش ترجمه کتاب:

شناخت اقتصاد محلی راهنمای مرجع برای شهرها

 


 




بیانیه هیات داوران کمیته علمی

 در پایان چهارمین جشنواره پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری  نیز بیانیه هیات داوران جشنواره از سوی دکتر پور موسوی قرائت شد.

بر اسا س این گزارش متن بیانیه چهارمین جشنواره پژوهش و نوآوری در حوزه مدیریت شهری  به شرح ذیل است:

با استعانت از خداوند منان و در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) و در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) مبنی بر ضرورت علم محوری در جریان پیشرفت کشور و با توجه به تاکیدات شهردار محترم تهران جناب آقای دکتر محمدباقرقالیباف مبنی بر بستر سازی علمی برای سیاست های اجرایی، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران اقدام به برگزاری چهارمین جشنواره انتخاب برترین های پژوهش  در حوزه مدیرت شهری نموده است.

در این زمینه، فراخوان برگزاری جشنواره مورد استقبال گسترده متخصصان ، اندیشمندان و پژوهشگران محترم قرار گرفت و از شهرداری های کلان شهرهای کشور و مراکز آموزشی و پژوهشی ، متخصصان حوزه مدیریت شهری و نیز بخش خصوصی بیش از دو هزار و هشتصد اثر با موضوعات طرح پژوهشی ، کتاب ، مقاله علمی و پژوهشی، رساله ها و پایان نامه های دوره دکتری و کارشناسی ارشد به دبیر خانه علمی جشنواره ارسال شد.

آثار پژوهشی دریافت شده در 9 محور:ـ مدیریت بحران ـ معماری و شهرساز ـ مالی و سرمایه گذاری ـ خدمات شهری ـ اجتماعی و فرهنگی ـ  فنی- عمرانی و استانداردسازی ـ مدیریت ، فن آوری و حمکرانی شهری ـ حمل و نقل و ترافیک ـ محیط زیست و توسعه پایدارطبقه بندی گردید.

کمیته علمی جشنواره با تشکیل 9 کارگروه تخصصی در محورهای فوق اقدام به بررسی شکلی و محتوایی آثار رسیده نمود. جهت بررسی این آثار از همکاری بالغ بر 80 نفر از استادان برجسته دانشگاه های سراسر کشور استفاده و در نهایت طی 3 مرحله بررسی دقیق علمی برترین آثار انتخاب گردید.

هیات داوران بر این نکته تاکید می کند که در انتخاب و معرفی نهایی «برترین های پژوهش  در حوزه مدیرت شهری» ، بی طرفی، انصاف و تکیه بر معیارها و موازین شناخته شده‌ی علمی و حرفه ای در نظر گرفته شده است؛ بر همین اساس اگر در جایی و موردی، انتظارات شرکت کنندگان بر آورده نشده پیشاپیش عذر می خواهد و در عین حال از هرگونه انتقاد منصفانه و کارشناسانه و اندرز مشفقانه استقبال می کند.

هیأت داوران ضمن تشکر از کلیه مدیران ارشد شهرداری تهران، شهرداری های سراسر کشور، مراکز آموزشی و پژوهشی و پژوهشگران ارجمند اعلام می دارد نتیجه داوری مبتنی بر انتخاب برترین ها از میان انبوهی از آثار فاخر و ارزشمند ، حاکی از ظرفیتی بی نظیر در پژوهش های شهری است که برای مدیرت شهری و مراکز اجرایی مرتبط فرصتی مغتنم و بی بدیل به شمار می آید تا از نتایج آن در جهت کاربست و توسعه ادبیات علوم شهری استفاده نمایند.

هیأت داوران ضمن تشکر ویژه از رئیس محترم ستاد برگزاری جشنواره جناب آقای مهندس مجابی و جناب آقای دکتر عسکری آزاد رئیس محترم مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ، کار کنان و پژوهشگران اعلام می دارد به رغم شایستگی های پژو هشی آن مرکز ، با توجه به مسئولیت خطیر آنان در برگزاری جشنواره ، همچون ادوار گذشته مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از فهر ست رقابت علمی حذف گردید تا همچنان فرصت تلاش و رقابت در همه زیرمجموعه های علمی فراهم باشد. در پایان از همه کسانی که در روزهای اخیر آثار خود را ارائه ولی امکان ثبت و ارزیابی آنان مقدور نبوده پوزش خواسته و به ویژه از شهرداری تبریز که آثار فراوانی به دبیرخانه جشنواره ارسال نموده با تواضع عذرخواهی می نماییم.

امیدواریم که علاقمندان ودست اندرکاران حوزه مدیرت شهری از هم اکنون خود را برای رقابت های سال آینده که انشاء... در سطح بین المللی اجرا شود آماده نمایند.

توفیق همکارارن را از خداوند بزرگ خواستاریم

 

پیام قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس سازمان جهانی اسکان بشر

همچنین در این مراسم پیام دکتر خوان کلوسه قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس سازمان جهانی اسکان بشر به چهارمین جشنواره انتخاب برترین های پژوهش در حوزه مدیریت شهری نیز قرائت شد.

در متن این پیام آمده است:

     اکنون که بیش از نیمی از جمعیت جهان در مناطق شهری زندگی میکنند، شهرها بیش از هر زمان دیگری کلیدی برای پیشرفت اجتماعی و اقتصادی میباشند. اگرچه شهرها همواره از موتورهای محرکه فرهنگ، تجارت ، آموزش و توسعه به شمار می آمده اند اما مسبب تخریب محیط زیست، فقر و نابرابری های اجتماعی درحال رشد نیز میباشند.

در بسیاری از کشورها سرعت شهرنشینی بیش از آن است که امکان ارائه کیفیتی مناسب از زندگی برای همه فراهم باشد.

برای غلبه بر این چالش ها درک این مساله مهم است که تنگناهای توسعه پایدار لزوما کمبود تکنولوژی ، دانش فنی، مالی و یا توافق نامه های بین المللی نیست، بلکه به دلیل اجرای راهکارهای محلی برنامه ریزی شده ای است که براساس اصول حکمرانی شهری مورد توافق قرار گرفته است.

این رویداد، می تواند فرصتی برای گردآوری ایده ها و پروژه هایی باشد که به بالابردن کیفیت زیست در ایران ومحیط زیست در منطقه و خاور میانه کمک خواهد کرد.

من، از این ابتکار مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران در فراهم آوردن زمینه ای برای طرح نظرات پژوهشگران و اندیشمندان در جهت آنالیز، اولویت بندی و تعیین چالش های اصلی شهری قدردانی و از شهرداری تهران برای حمایت از این ابتکار عمل تشکر می کنم و برای ایرانیان موفقیت در اجرای پژوه های برگزیده را آرزومندم.



http://rpc.tehran.ir/default.aspx?tabid=671&ArticleId=4218

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۳