کتاب : نظام مدیریت فرهنگی در شهر اسلامی – ایرانی ( برپایه مبانی نظری و فرایند فکری سازنده شهر اسلامی )
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ....
دکتر حیدر جهان بخش
دکتر علی دل زنده
انتشارات جهاد دانشگاهی
معرفی و ساختار پژوهش
فرهنگ فرایند راهبردسازی آن در نظام شهرسازی اسلامی
نظام فرهنگی در سنداسلامی ایرانی
فصل اول: معرفی و ساختار پژوهش 7
1-1- بیان موضوع، ضرورتها و تبیین مسأله: 8
1-2- روش تحقیق و مسیر پژوهش: 10
1-3 - پیشینهی تحقیق 13
فصل دوم:مروری برادبیات موضوع 14
2-1- شهراسلامی و ساختارسازنده آن 15
2-2- مبانی شهر اسلامی: 16
2- 3- اوصاف شهر اسلامی: 17
2-4-اجزاء و ارکان شهر اسلامی: 18
فصل سوم: فرهنگ و فرآیند راهبردسازی آن در نظام شهرسازی اسلامی 24
3- 1- فرهنگ و شهر اسلامی: 25
3- 2- روش راهبردسازی فرهنگی شهر اسلامی: 27
3- 3- اصول راهبردسازی فرهنگی شهر اسلامی: 28
3-4- مدلسازی راهبرد فرهنگی درقالب روش فرآیند طراحی شهر(نظام فکری سازنده)شهراسلامی – ایرانی 31
فصل چهارم: جمعبندی و نتیجهگیری 36
فهرست منابع: 43
گسست فرهنگی و تزریق مؤلفههای غیربومی به پیکرهی شهرهای اسلامی-ایرانی در دهههای اخیر به نبود راه مشخص، الگوی توسعه و پیشرفت باز میگردد. با پیروزی انقلاب اسلامی بازگشت به مبانی اسلامی، توجه به کرامات انسانی و اتکاء به فکر و ابتکار ایرانی بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است. تدوین نقشهی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از سوی مقام معظم رهبری موجب شده حیات دینی و طراحی فرهنگ منسجم اسلامی دستور کار متخصصین در حوزههای مختلف از جمله شهرسازی قرار گیرد.
در این راه آنچه اهمیت دارد، روش پیادهسازی نظام مدیریت فرهنگی نظام اسلامی متناسب با دستور زبان خاص آن حوزه و تدوین مدلی کارآمد در اجرای برنامهها و سیاستهای کلی نظام ارزشی حاکم است. به گونهای که بتوان الگویی نظری و عملیاتی از شهر اسلامی– ایرانی متناسب با مهندسی فرهنگی اهداف انقلاب اسلامی ارائه نمود.
این تحقیق از یک سو بنیادی(توسعهی دانش و مبانی) و از سوی دیگر کاربردی(توسعهی راهکارها و راهحلها) است. در این تحقیق با روشی نظری و عملیاتی با رویکرد توصیفی، تحلیلی و کیفی و از روش استدلال منطقی بر پایهی منابع کلام الهی و معصومین و استنباط عقلی به ارائهی مدلی مفهومی و عملیاتی از مبانی سازندهی شهر اسلامی، مدل اجرایی راهبرد فرهنگی با تبیین پیوست فرهنگی و مهندسی فرهنگی نظام حاکم در ساختار شهر اسلامی و ارائهی الگوی پیشنهادی از شهر اسلامی با بستری فرهنگی و ارزشی پرداخته شده است.
بر مبنای استدلالهای صورت گرفته راهبرد سامانه¬های فرهنگی به عنوان مدل اجرایی راهبرد فرهنگی نظام اسلامی با دو اصل مهندسی فرهنگی و پیوست فرهنگی ارائه گردیده است. این مدل، برشی از مبانی سازندهی شهر اسلامی در سطح راهبردهای فرهنگی با هویتی سیستمی و سامانهای است که دو قطب درونی(اصول راهبردی) و بیرونی(نظام راهبردی) لایهی فرهنگی شهر اسلامی را با ارائهی راهکار مفهومی و کاربردی به سمت اهداف شکلگیری شهر اسلامی هدایت مینماید. در نهایت، بر مبنای بنیانهای نظری و استدلالهای مطرح شده ساختاری مرکزی از شهر نوین اسلامی با نظام شبکهی فرهنگی از شهر اسلامی مدلسازی عملیاتی شده است.
نظام مدیریت فرهنکی در شهر اسلامی – ایرانی
( برپایه مبانی نظری و فرایند فکری سازنده شهر اسلامی )
نظام مدیریت فرهنگی در شهر اسلامی-ایرانی
نویسندگان: حیدر جهانبخش، سیدجواد هاشمی فشارکی، علی دلزنده
نوبت چاپ: اول 1397
تعداد صفحه: 102
قیمت: 240000 ریال
فصل 1: معرفی و ساختار پژوهش
فصل 2: مروری بر ادبیات موضوع
فصل 3: فرهنگ و فرآیند راهبردسازی آن در نظام شهرسازی اسلامی
فصل 4: نظام فرهنگی شهر اسلامی-ایرانی
http://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/5564161
سرشناسه | : | جهانبخش، حیدر، ۱۳۴۵ - |
عنوان و نام پدیدآور | : | نظام مدیریت فرهنگی در شهر اسلامی - ایرانی (بر پایه مبانی نظری و فرآیند فکری سازنده شهر اسلامی)/ تالیف حیدر جهانبخش، سیدجواد هاشمیفشارکی، علی دلزنده؛ [به سفارش مرکز خدمات تخصصی هنر و معماری جهاددانشگاهی قزوین]. |
مشخصات نشر | : | قزوین: جهاد دانشگاهی، سازمان انتشارات، واحد قزوین، ۱۳۹۷. |
مشخصات ظاهری | : | ۱۰۲ ص.: مصور، جدول؛ ۱۴/۵×۲۱/۵ سم. |
شابک | : | ۲۴۰۰۰۰ ریال:978-600-8786-73-3 |
وضعیت فهرست نویسی | : | فیپا |
یادداشت | : | چکیده اثر به زبان انگلیسی در انتهای کتاب آورده شده است. |
یادداشت | : | ص.ع. به انگلیسی: Heidar Jahanbakhsh, Seyyed Javad Hashemi Fesharaki, Ali Delzendeh. The explanation of culturl engineering and connection in modeling Iranian - Islamic City (Modeling the technique of designing cultural - residential City). |
یادداشت | : | کتاب حاضر با حمایت انجمن علمی معماری و شهرسازی اسلامی، مرکز مطالعات شهرسازی و معماری اسلامی ژرفا، حوزه هنری مرکز معماری اسلامی، مرکز تخصصی هنر و معماری جهاد دانشگاهی، قطب علمی معماری اسلامی، انتشارات جهاددانشگاهی قزوین منتشر شده است. |
یادداشت | : | کتابنامه: ص. ۷۷ - ۹۱. |
موضوع | : | مدیریت فرهنگی -- ایران |
موضوع | : | Cultural animation -- Iran |
موضوع | : | شهرسازی -- جنبههای مذهبی -- اسلام |
موضوع | : | City planning -- Religious aspects -- Islam |
شناسه افزوده | : | هاشمی فشارکی، سیدجواد، ۱۳۴۰ - |
شناسه افزوده | : | دلزنده، علی، ۱۳۶۷ - |
شناسه افزوده | : | جهاد دانشگاهی. واحد قزوین. مرکز خدمات تخصصی هنر و معماری |
شناسه افزوده | : | جهاد دانشگاهی. سازمان انتشارات. واحد قزوین |
رده بندی کنگره | : | HM۶۲۱/ج۹ن۶ ۱۳۹۷ |
رده بندی دیویی | : | ۳۰۶/۰۹۵۵ |
شماره کتابشناسی ملی | : | ۵۵۶۴۱۶۱ |
http://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/5564161
################################################################################################################
در گردهمایی معاونین فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور معرفی شد:
انتشارات جهاددانشگاهی قزوین، شعبه برتر سازمان انتشارات جهاددانشگاهی کشور
مهدی گلدوزها معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد قزوین در گفتوگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، اظهار کرد: روزگذشته در گردهمایی معاونین جهاد دانگشگاهی کشور در تبریز، شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در قزوین بهعنوان واحد برتر انتشارات در توسعه فعالیتهای کتابخوانی در محیطهای دانشجویی و فضاهای مجازی شناخته شد و از معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی قزوین تجلیل بهعمل آمد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قزوین گفت: انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه در میان دانشگاهیان مرکز چراغ مطالعه را تأسیس نمود و از این طریق موفق شد تا هم دانشجویان علاقهمند به کتابخوانی را جذب نماید و هم در زمینه ترویج کتابخوانی گامهای مؤثری بردارد.
گلدوزها برگزاری سیر مطالعاتی، طرح تورق کتاب، معرفی کتاب و دیگر طرحهای انجام شده در مرکز چراغ مطالعه را در موفقیت انتشارات جهاد دانشگاهی مؤثر خواند و تأکید کرد: همه ما میدانین تا به دست آمدن سطح مطلوب مطالعه در کشور و رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی راه طولانی در پیش داریم، اما آنچه که در توان داریم و تکلیف ما است انجام خواهیم داد تا در محیطهای دانشجویی و دانشگاهی به موفقیت دست پیدا کنیم.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قزوین در پایان تأکید کرد: انتشارات جهاددانشگاهی تنها به انتشار آثار علمی اکتفا نمیکند، بلکه آثار پس از انتشار در محیطهای دانشگاهی و دانشجویی به نقد گذاشته میشود و همچنین با برگزاری مسابقات گوناگون کتابخوانی زمینه معرفی بیشتر و بهتر کتابها را فراهم میکند.
به گزارش ایسنا، انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین هم اکنون در زمینه انتشار کتابهای علمی بهویژه انتشار کتابهای تخصصی هنر و معماری به فعالیت خود ادامه میدهد.
انتهای پیام
https://qazvin.isna.ir/default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=32986
دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) مسئولیت اصلی را در ایجاد ارتباطات دوسویه بین معاونت ها و مراکز گوناگون جهاددانشگاهی استان و نیز دانشکده ها و بخش های محتلف دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) دارد. از جمله این موارد می توان به ایجاد ارتباط اعضای هیأت علمی و نیز انجمن های علمی با مراکز تخصصی مستقر در معاونت پژوهشی، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی از طریق سازمان دانشجویان و کانون های دانشجویی آن، نشر آثار علمی دانشجویان اساتید از طریق انتشارات واحد، ارائه خدکات رسانه ای از طریق خبرگزاری های ایسنا و ایکنا و نیز جذب مخاطب دانشجویی برای دوره های آموزشی کوتاه مدت در معاونت آموزشی اشاره کرد. برخی از فعالیت های شاخص صورت گرفته در این دفترشامل موارد زیر است:
- اجرای برخی از پروژه های تحقیقاتی با همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه
- نشر بیش از ۲۰ عنوان کتاب تالیفی اساتید دانشگاه
- برگزاری بیش از ۴۰ برنامه متنوع فرهنگی در هر سال تحصیلی
- برگزاری دوره های آموزش کوتاه مدت در دانشگاه در حوزه های عمومی و تخصصی
- شناسایی و جذب دانشجویان توانمند متناسب با ماموریت های جهاد و معرفی آن به بخش های مختلف
http://qaz.acecr.ac.ir/fa/page/2697/%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D9%87-
نظام مدیریت فرهنگی در شهراسلامی-ایرانی
نویسنده :حیدرجهانبخش، سیدجواد هاشمی فشارکی، علی دلزنده
مترجم :
انتشارات :جهاددانشگاهی قزوین
سال چاپ :1397
قیمت :270000ریال
15 صفحه کناب : دانلود
نظام مدیریت فرهنگی در شهر اسلامی ایرانی(بر پایه مبانی نظری و فرآیند فکری سازنده شهر اسلامی)
ناشر | جهاد دانشگاهی واحد قزوین |
نویسنده | |
تعداد صفحات | ۱۰۲ |
قیمت | ۲۴,۰۰۰ تومان |