کتاب حرم مطهر سامرا؛ تهدیدات و راهکارها
نویسندگان: دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی، مهندس پدرام موسوی مبارکه
این کتاب، رویکردی را برای حفاظت از مکانهای مذهبی بهویژه حرم مطهر سامرا از خطر حملات تروریستی ارائه میدهد. اطلاعات ارائهشده در این کتاب در درجه اول برای مهندسان و یا مسئولین امنیتی که رویکردی فنی دارند، در نظر گرفته شده است. این اثر برای پاسخگویی به نیازهای مکانهای مذهبی با اهمیت زیاد بهویژه حرم مطهر سامرا، که در خصوص مسائل امنیتی نگرانیهای جدی دارند تدوین شده است گرچه هر مکان مذهبی نیز ممکن است نوع و میزان تهدیدات و تمهیدات آن تفاوتهایی را نیز داشته باشد.
مکانهای مذهبی که کمتر مشغولیت مسائل امنیتی را دارند، ممکن است با حجم زیادی از اطلاعات و رویکردهای فنی مواجه شوند، این مکانهای مذهبی ضمن کسب دیدگاه کلی در خصوص ملاحظات امنیتی و مدیریت ریسک، باید بهصورت انتخابی دستورالعملهای مورد نیاز خود را برگزینند و ببینند کدامیک از روشها متناسب با نیازها و موقعیت آنها است.
http://jdqazvin.ir/cheraq24/2019/05/29/ /
حرم مطهر سامرا؛ تهدیدات و راهکارها
نویسندگان: دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی، پدرام موسوی مبارکه
نوبت چاپ: اول 1398
تعداد صفحه: 146
قیمت: 320000 ریال
این کتاب، رویکردی را برای حفاظت از مکانهای مذهبی بهویژه حرم مطهر سامرا از خطر حملات تروریستی ارائه میدهد. اطلاعات ارائهشده در این کتاب در درجه اول برای مهندسان و یا مسئولین امنیتی که رویکردی فنی دارند، در نظر گرفته شده است. این اثر برای پاسخگویی به نیازهای مکانهای مذهبی با اهمیت زیاد بهویژه حرم مطهر سامرا، که در خصوص مسائل امنیتی نگرانیهای جدی دارند تدوین شده است گرچه هر مکان مذهبی نیز ممکن است نوع و میزان تهدیدات و تمهیدات آن تفاوتهایی را نیز داشته باشد.
مکانهای مذهبی که کمتر مشغولیت مسائل امنیتی را دارند، ممکن است با حجم زیادی از اطلاعات و رویکردهای فنی مواجه شوند، این مکانهای مذهبی ضمن کسب دیدگاه کلی در خصوص ملاحظات امنیتی و مدیریت ریسک، باید بهصورت انتخابی دستورالعملهای مورد نیاز خود را برگزینند و ببینند کدامیک از روشها متناسب با نیازها و موقعیت آنها است.
- فصل اول : معرفی جمالی کشورعراق
- فصل دوم : معرفی حرم مطهر سامرا
- فصل سوم :پیشینه تهدیدات متوجه حرمهای مطهر
- فصل چهارم : فصل تهدید شناسی
- فصل پنجم :الویت بندی تهدیدات متوجه حرم مطهر
- فصل ششم : امنیت پایدار حرم مطهر
- فصل هفتم : لایه های امنیت پایدارحرم
http://opac.nlai.ir/opac-prod/search/briefListSearch.do?command=FULL_VIEW&id=5638751&pageStatus=1&sortKeyValue1=sortkey_title&sortKeyValue2=sortkey_author
سرشناسه | : | هاشمی فشارکی، سیدجواد، ۱۳۴۰ - |
عنوان و نام پدیدآور | : | حرم مطهر سامرا؛ تهدیدات و راهکارها/ مولفان سیدجواد هاشمیفشارکی، پدرام موسویمبارکه. |
مشخصات نشر | : | قزوین: جهاد دانشگاهی، سازمان انتشارات، واحد قزوین، ۱۳۹۸. |
مشخصات ظاهری | : | ۱۴۶ ص.: مصور، جدول. ؛۵/۱۴ × ۵/۲۱ س م. |
شابک | : | 978-600-8786-98-6 |
وضعیت فهرست نویسی | : | فیپا |
یادداشت | : | کتابنامه. |
موضوع | : | زیارتگاههای اسلامی -- عراق -- سامرا -- پیشبینیهای ایمنی |
موضوع | : | Islamic shrines -- Iraq -- Samarra -- Safety measures |
موضوع | : | زیارتگاههای اسلامی -- پیشبینیهای ایمنی |
موضوع | : | Islamic shrines -- Safety measures |
شناسه افزوده | : | موسوی مبارکه، پدرام، ۱۳۶۵- |
شناسه افزوده | : | جهاد دانشگاهی. سازمان انتشارات. واحد قزوین |
رده بندی کنگره | : | DS۷۹/۹ /س۲ھ۲ ۱۳۹۸ |
رده بندی دیویی | : | ۹۵۶/۷۴ |
شماره کتابشناسی ملی | : | ۵۶۳۸۷۵۱ |
################################################################################################################
در گردهمایی معاونین فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور معرفی شد:
انتشارات جهاددانشگاهی قزوین، شعبه برتر سازمان انتشارات جهاددانشگاهی کشور
مهدی گلدوزها معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد قزوین در گفتوگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، اظهار کرد: روزگذشته در گردهمایی معاونین جهاد دانگشگاهی کشور در تبریز، شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در قزوین بهعنوان واحد برتر انتشارات در توسعه فعالیتهای کتابخوانی در محیطهای دانشجویی و فضاهای مجازی شناخته شد و از معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی قزوین تجلیل بهعمل آمد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قزوین گفت: انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه در میان دانشگاهیان مرکز چراغ مطالعه را تأسیس نمود و از این طریق موفق شد تا هم دانشجویان علاقهمند به کتابخوانی را جذب نماید و هم در زمینه ترویج کتابخوانی گامهای مؤثری بردارد.
گلدوزها برگزاری سیر مطالعاتی، طرح تورق کتاب، معرفی کتاب و دیگر طرحهای انجام شده در مرکز چراغ مطالعه را در موفقیت انتشارات جهاد دانشگاهی مؤثر خواند و تأکید کرد: همه ما میدانین تا به دست آمدن سطح مطلوب مطالعه در کشور و رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی راه طولانی در پیش داریم، اما آنچه که در توان داریم و تکلیف ما است انجام خواهیم داد تا در محیطهای دانشجویی و دانشگاهی به موفقیت دست پیدا کنیم.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قزوین در پایان تأکید کرد: انتشارات جهاددانشگاهی تنها به انتشار آثار علمی اکتفا نمیکند، بلکه آثار پس از انتشار در محیطهای دانشگاهی و دانشجویی به نقد گذاشته میشود و همچنین با برگزاری مسابقات گوناگون کتابخوانی زمینه معرفی بیشتر و بهتر کتابها را فراهم میکند.
به گزارش ایسنا، انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین هم اکنون در زمینه انتشار کتابهای علمی بهویژه انتشار کتابهای تخصصی هنر و معماری به فعالیت خود ادامه میدهد.
انتهای پیام
https://qazvin.isna.ir/default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=32986
مقدمه با عنایت به تجربیات گسترده و سابقه ممتد جهاد دانشگاهی در زمینه چاپ و انتشار کتب علمی و دانشگاهی و براساس بند 2، ماده 3 اساسنامه جهاد دانشگاهی مبنی بر «ایجاد تکشیلات مناسب به منظور تألیف، ترجمه و انتشار کتب، نشریات، نتایج تحقیقات و مقالات علمی، فرهنگی و تولید مواد کمک آموزشی» و در جهت تحقق استراتژی برنامه توسعه جهاد دانشگاهی مبنی بر «ایجاد هماهنگی و تمرکز در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها و عدم تمرکز در اجرای برنامه ها» مطابق این اساسنامه، «سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی» تأسیس می گردد.
فصل اول- کلیات
ماده 1- تعریف: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی تشکیلاتی است وابسته به جهاد دانشگاهی که مطابق این اساسنامه و به منظور سیاستگذاری، برنامه ریزی، نظارت، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در امور انتشاراتی جهاد دانشگاهی تشکیل می شود.
ماده 2- هدف: هدف از تأسیس سازمان، تمرکز در سیاستگذاری و برنامه ریزی، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه، انجام فعالیت های تولیدی، ترویجی، تبلیغی و کمک آموزشی در خصوص فرهنگ مکتوب با تأکید بر آثار دانشگاهی، انضباط تشکیلاتی و نیز افزایش بهره وری فعالیت های انتشاراتی جهاد دانشگاهی است.
ماده 3- مرکز سازمان: مرکز اصلی سازمان در تهران است و با تصویب شورای مرکزی می تواند شعبه هایی در سراسر کشور داشته باشد.
ماده 4- مدت سازمان: مدت سازمان از تاریخ تأسیس نامحدود است.
فصل دوم- وظایف
ماده 5- وظایف سازمان عبارتست از: 1- تدوین سیاست ها و الویت های انتشاراتی جهاد دانشگاهی و ارائه به شورای علمی جهاد دانشگاهی جهت تصویب. 2- برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت انتشارات جهاد دانشگاهی مطابق با سیاست های تفصیلی و اولیت های انتشاراتی مصوب شورای علمی. 3- چاپ و انتشار کتب و نشریات علمی، فرهنگی، تخصصی از طریق شعب سازمان. 4- برگزاری نمایشگاه های کتاب و اطلاع رسانی به صورت سراسری، استانی و دانشگاهی. 5- تشکیل گروه های تخصصی به منظور بررسی و اعلام نظر درباره ابعاد علمی و اقتصادی کتب آماده انتشار. 6- ایجاد شبکه پخش و توزیع کتاب به صورت متمرکز با همکاری شعب سازمان . 7- اقدام به هر گونه عملیات مجاز بارزگانی مطابق آیین نامه های مصوب شورای مرکزی. 8- تشکیل صندوق تعاون با مشارکت واحدها. 9- همکاری و مشارکت با سازمان ها و نهادهای انتشاراتی دولتی و غیر دولتی براساس ضوابط.
ماده 6- ارکان سازمان: 1- مجمع عمومی (معانان فرهنگی واحدها). 2- شورای مرکزی. 3- رئیس ازمان. 4- شعب سازمان.
ماده 7- مجمع عمومی: مجمع عمومی متشکل از کلیه معاونان فرهنگی واحدهای دارای مراکز انتشاراتی فعال و اعضای شورای مرکزی می باشد. این مجمع حداقل سالی یکبار تشکیل جلسه خواهد داد. تبصره: مرجع تشخیص مراکز انتشاراتی فعال رئیس جهاد دانشگاهی است.
ماده 8- وظایف مجمع عمومی: 1- تعیین خطوط کلی و خط مشی کلان سازمان. 2- انتخاب 5 نفر از معاونان فرهنگی جهت عضویت در شورای مرکزی. 3- انتخاب بازرس و تدوین وظایف آن. 4- استماع گزارش مسئولین اجرایی سازمان و بازرس. 5- ارائه هرگونه پیشنهاد درخصوص اصلاح آیین نامه ها و دستورالعمل های سازمان.
ماده 9- اعضای شورای مرکزی سازمان: 1- رئیس جهاد دانشگاهی (رئیس شورای مرکزی). 2- نماینده هیأت امناء جهاد دانشگاهی. 3- معاونان فرهنگی (نایب رئیس شورا). 4- رئیس سازمان (دبیر شورا).
|
http://www.isba.ir/ShowPage.aspx?kind=1&bcode=54