***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

آیت‌الله عطاءالله اشرفی اصفهانی

جمعه, ۲۶ مهر ۱۳۹۸، ۰۸:۱۵ ب.ظ

در محضر اساتیدی چون آیات  مرحوم فشارکی و .... آموخت.

 

آیت‌الله عطاءالله اشرفی اصفهانی

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 15

 

عطاءالله اشرفی اصفهانی در شعبان 1322 قمری مصادف با 1281 شمسی در خمینی‌شهر اصفهان متولد شد. پدرش از ائمه جماعات و اهل منبر و مادرش از خانواده مویدی، از سادات معروف اصفهان بود. وی تحصیلات ابتدایی را در خمینی‌شهر گذراند و در 12 سالگی جهت ادامه تحصیل راهی اصفهان شد و طی حدود 10 سال، دروس ادبیات، سطح فقه و اصول و یک دوره درس خارج را در محضر اساتیدی چون آیات سیدمهدی درچه‌ای، سیدمحمد نجف‌آبادی، مرحوم فشارکی و مرحوم مدرس آموخت.در 20 سالگی به قم رفت و در آنجا به مدت یک‌سال در جلسه درس آیت‌ا... حائری شرکت کرد و پس از رحلت ایشان، چند سالی از محضر آیات ثلاث بهره‌مند شد. وی همچنین در درس آیت‌ا... بروجردی حاضر می‌شد و در سال 1335 نیز به دستور ایشان جهت تبلیغ و نشر معارف و احکام دین به کرمانشاه اعزام شد.

 

آیت‌ا... اشرفی‌اصفهانی که از زمان حضور امام خمینی در قم با ایشان ارتباط داشت، پس از انتشار خبر دستگیری ایشان در نیمه خرداد 42 به تهران آمد و به مراجع بزرگی که از قم و دیگر شهرها آمده بودند گفت: «امروز روزی نیست که ما بخواهیم در مقابل این رژیم جنایتکار سکوت کنیم، ما نباید در ارتباط با دستگیری آقای خمینی آرام بنشینیم.» از همان زمان وی مبارزات خود را شروع کرد.

 

 

 آیت‌الله اشرفی اصفهانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از سوی امام خمینی به‌عنوان امام‌جمعه کرمانشاه منصوب شد. با آغاز جنگ تحمیلی و بسیج همه‌جانبه مردم و قوای مسلح برای حضور در جبهه‌ها و پشتیبانی جبهه‌های جنگ، آیت‌ا... اشرفی نیز با مهم توصیف کردن مساله جنگ، در مدت ۲۵ ماه در تمام خطبه‌های نمازجمعه و مصاحبه‌ها و پیام‌هایشان به حضور مردم در جبهه‌ها تاکید می‌کرد. وی همچنین با حضور در جبهه‌ها به دیدار رزمندگان می‌شتافت و برایشان سخنرانی می‌کرد.

 

اولین‌بار در سال 1359، منزل آیت‌ا... اشرفی‌اصفهانی هدف بمب صوتی قرار گرفت. در دومین اقدام منافقین، در تیرماه 1360 هنگامی که آیت‌ا... اشرفی‌اصفهانی برای اقامه نماز ظهر عازم مسجد بروجردی کرمانشاه بود ناگهان سه مهاجم مسلح از داخل یک اتومبیل به سوی وی آتش گشودند که گلوله‌ها به او اصابت نکرد. مهاجمان هنگام فرار نارنجکی به سوی او پرت کردند که به ایشان آسیبی نرسید ولی تعدادی از مردم بی‌گناه شهید و مجروح شدند.

سومین اقدام تروریستی منافقین علیه آیت‌ا... اشرفی‌اصفهانی، در روز جمعه، 23 مهرماه 1361 بود. هنگامی که او خطبه اول نماز را آغاز کرده بود ناگهان یک نفر به طرف او هجوم آورده، ایشان را در آغوش گرفت و بر اثر انفجار نارنجک، آیت‌ا... اشرفی به شهادت رسید.

 

http://www.irdc.ir/fa/news/1441/%D8%A2%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%B9%D8%B7%D8%A7%D8%A1%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A7%D8%B4%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C

 

 

شهید محراب

عطاء الله اشرفی اصفهانی در سال ۱۲۸۱ شمسی در خمینی شهر اصفهان در خانواده‌ای روحانی به دنیا آمد . وی تحصیلات مقدماتی را در خمینی شهر گذرانده و در سن 12 سالگی جهت ادامه تحصیل راهی اصفهان شد و طی حدود 10 سال از محضر علمایی چون آیت الله سید مهدی درچه‌ای، آیت الله سید محمد نجف آبادی، مرحوم فشارکی، مرحوم مدرس و ... استفاده کرد.
ایشان دوران طلبگی خود را با نهایت مشقت اقتصادی گذراند و در مدتی که در حوزه اصفهان بودند هر هفته فاصله میان اصفهان تا خمینی شهر را که 12کیلومتر بود طی می کرد.
در سال 1302 در سن 20 سالگی جهت ادامه تحصیل و نیل به مقامات عالیه و دینی رهسپار حوزه علمیه قم گردید. در تمام طول مدت 23 سال اقامت در قم ، ایشان تنها 3 یا 4 ماه با خانواده خود بود و بقیه این سالها را تنها سپری کرد.
شهید اشرفی با همه مشکلات و مسائل آن زمان، در تحصیل علوم اسلامی و دینی جدیت به خرج می‌داد.  پس از اندک زمانی از فضلا و مدرسین نامی و برجسته حوزه علمیه قم به شمار آمد و در سن 40 سالگی اجازه اجتهاد خود را از آیت الله خوانساری دریافت کرد. لذا مدت دوازده سال که آیت الله اشرفی در محضر ایشان حضور می یافت تمام دروس آن مرحوم را می‌نوشت و این نوشته ها هنوز موجود می‌باشد.
در سال 1335 شهید اشرفی بنا به دستور مرحوم آیت الله بروجردی جهت تبلیغ و نشر معارف و احکام دین و تقویت بنیه دینی و مذهبی اهالی کرمانشاه به آنجا اعزام و رحل اقامت افکند. او  پس از ورود به کرمانشاه طلاب و شاگردان بسیاری را تربیت نمود.
با اوجگیری انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) شهید اشرفی نیز حرکت های وسیعی را در کرمانشاه پایه گذاری کرد. عمده ترین مراسم که تا آن روز سابقه نداشت در واقع جرقه ای بود در جهت شعله ور شدن یک آتش عظیم در این منطقه.  مجلس بزرگداشت شهادت آیت الله حاج سید مصطفی خمینی بنا به دعوت شهید اشرفی اصفهانی در مسجد آیت الله بروجردی منعقد گردید. در مجلس، سخنرانی‌های پر هیجان و انقلابی مطرح شد و ساواک با وجود بسیج تمام نیرو و قوای خود برای دستگیری و کار شکنی در مراسم موفق نشد و سخنرانان به طور مخفیانه از شهر خارج شدند.
آیت الله اشرفی اصفهانی پس از 80 سال زندگی پرافتخار و خدمت به اسلام و قرآن، توسط یکی از مزدوران آمریکا در روز 23 مهر ماه 1361 در سنگر نماز جمعه مسجد جامع و در محراب نماز به شهادت رسید و به «شهید محراب» معروف شد. «گذرستان» حاضر به بررسی ابعاد مختلف این شهید بزرگوار اختصاص دارد.

 

 

 

http://gozarestan.ir/show.php?id=1464

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۲۶