***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

نشست هم اندیشی درخصوص مسابقه معماری جنه البقیع

چهارشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۰۶:۲۱ ق.ظ

 

 

السلام علیک یا اهلبیت النبوه

نخستین نشست هم اندیشی درخصوص مسابقه معماری جنه البقیع درروز دوشنبه  تاریخ 14 بهمن 1398 برگزار شد :

منبع خبر : 

@omranbasij

 

 

🔳 نشست تخصصی جنة البقیع با موضوع فراخوان طراحی حرم ائمه بقیع (علیهم السلام):

🔘 نشست تخصصی جنة البقیع با حضور افراد متخصص این امر در سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری برگزار شد.
 
🔹 در ابتدا جناب دکتر هاشمی فشارکی، استاد دانشگاه و دبیر علمی و اجرایی در همایشها و کنفرانسهای معتبر کشور صحبت هایی از اقدامات آل سعود و سیاست های فعلی برای از بین بردن بقیع شریف، برای حضار بیان کردند.

➖ سپس جناب مهندس ایلخان، رئیس سازمان بسیج مهندسین و عمران در رابطه با دعوت از متخصصین معماری برای ارائه نظرات در راستای فراخوان طراحی حرم ائمه بقیع (علیهم السلام) صحبت کردند.

 ▫️مهندس ایلخان با تأکید بر کسب توفیق و سعادت در هر امری و بالاخص در امور مربوط به ائمه (علیهم السلام)، بر عظمت موضوع طراحی بقیع شریف تأکید کردند و به نظر و عنایت علماء در این موضوع، اشاره کردند.

✨ وی بیان داشت: الحمدلله کار را به گونه ای پیش بردیم تا یک بنیاد و مؤسسه ای هم برای بقیع شریف ثبت کنیم و در حال تکمیل این پروژه نیز هستیم.

🍃 دکتر نجفی، از اساتید دانشگاه، در رابطه با برگزاری فراخوان طراحی حرم ائمه بقیع (علیهم السلام) بیان داشت: اگر این طرح با رویکرد بیان شعائر الله، برگزار شود، کاری ارزنده و عظیم خواهد بود.
 وی جناب خوشنویس را از افراد پیشکسوت در زمینه بقیع شریف معرفی کرد.
 
 💎در ادامه، سردار باقری، عضو هیئت مدیره مجمع مهندسی دفاع مقدس معتقد به تنظیم مفاد پیش نویس فراخوان طراحی با لحاظ کردن محورهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی بودند. 


❇️ از پیشنهادات دیگر سردار باقری، دعوت از دانشجویان حجازی است که در ایران در رشته معماری مشغول هستند و توسط ما مورد حمایت فرهنگی، سیاسی و مالی قرار بگیرند.
 
⏺ از دیگر اساتید حاضر در جلسه بقیع، دکتر مصطفوی بودند که به عظمت کار بقیع اشاره کردند و پیشنهاد یک پژوهشکده معماری را در سازمان بسیج مهندسین ارائه دادند.

🍂 مهندس قادری پور، که در رابطه با بقیع شریف دو ماکت بقیع در زمان قبل از تخریب و بعد از آن تهیه کرده اند، با توجه به تجربیاتی که در این زمینه کسب کردند، پیشنهاد دادند هر ساله برای این شعائر، در حد طرح و پژوهش در جامعه مهندسین کار شود.
 
💫 همچنین دبیر انجمن معماری دانشگاه امام رضا (علیه السلام)، مهندس سیدی اذعان داشتند:
طبق بیانیه گام دوم انقلاب که مطرح شد شورای عالی علمی تخصصی نوین پیشرفته اسلامی داشته باشیم، پژوهشکده ای ذیل این شورا تأسیس شود و افرادی متخصص آماده عضویت در این پژوهشکده را دارند.

➖ در ادامه خانم صباغی، مدیر عامل شرکت نقش کوثر، حرکت و نقش در موضوع بقیع شریف را افتخاری عظیم برای خود و تیم‌ متخصص خود دانستند و برای هرگونه فعالیت در این امر، آمادگی خود را اعلام کردند.

🔘 همچنین از سایت جنة البقیع توسط مهندس نوید، رونمایی شد و این سایت را بعنوان پایگاه بقیع شریف معرفی کردند. 
 
▪️در پایان جناب دکتر هاشمی فشارکی از ارائه نظرات و راهکارهای تخصصی برای پیش برد اهداف بقیع شریف، تشکر کردند و برگزاری این جلسات را برای رسیدن به تجمیع آراء ضروری دانستند.

 


@omranbasij

 

https://what.sapp.ir/omranbasij/158131473033769008txxf-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86

 

 

 

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۱۶