***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سید سهراب هاشمی فشارکی

 

http://khorasannews.com/Newspaper/MobileBlock?NewspaperBlockID=530070

 

درمان تشنج با جراحی مغزبرای اولین بار در ایران

امکان درمان صرع مقاوم به دارو با کارگذاشتن الکترود در مغز

 

جراحان مغز و اعصاب کشورمان موفق شدند، با گذاشتن الکترود های مغز برای پیدا کردن نقطه دقیق تشنج، بیماران دچار تشنج را که مقاوم به درمان دارویی هستند، خوشحال کنند.
به گزارش مهر، دکتر سید سهراب هاشمی فشارکی نورولوژیست و عضو تیم جراحی تشنج در حاشیه این جراحی اظهارداشت: این جراحی تنها برای بیمارانی که کانون تشنج در آن ها مشخص بود، انجام می شد و سایر بیماران قابل درمان نبودند.وی با اشاره به این موضوع که این بیماران در طول روز یا هفته به صورت مکرر دچار حملات صرع می شوند، گفت: در بسیاری از کشور ها برای این بیماران نیز روش های جراحی با مشارکت تیم های مختلف پزشکی انجام می شود، اما متاسفانه در کشور ما این جراحی امکان پذیر نبود.
این نورولوژیست ادامه داد: خوشبختانه این امکان در کشور فراهم شد و ما شاهد انجام2 جراحی بزرگ برای گذاشتن الکترود های مغز با هدف پیدا کردن محل دقیق تشنج بودیم.
برای انجام این جراحی 2 بیمار کاندید شدند که یک نفر هر روز دچار حملات مکرر تشنج و نفر دیگر در طول هفته دچار حملات تشنج می شد.هاشمی با اشاره به حضور دکتر امینا از آمریکا برای انجام این جراحی در کشورمان، گفت: ایشان این نوع جراحی را در خارج از کشور داشته و از این رو، تیم جراحی کشورمان با اطمینان خاطر بیشتری این جراحی را انجام داد.این جراحی با حضور متخصصان اعصاب داخلی، جراح، متخصص بیهوشی، پرستار، روانپزشک و... انجام شد.
همچنین دکتر رضا ملاحسینی یکی دیگر از اعضای تیم جراحی تشنج با تاکید بر آن که این نوع جراحی تنها روی بیمارانی انجام می شود که مقاوم به درمان دارویی هستند، گفت: این جراحی برای شناخت دقیق نقطه تشنج زا انجام می شود.در واقع این جراحی، نوعی نقشه برداری سطحی مغز است و 3 ساعت زمان عمل جراحی است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر شهرام امینا فوق تخصص اعصاب و بیماری های مغز از دانشگاه اوهایو گفت: عمل گذاشتن الکترود داخل مغز بیمار بسته به نوع پیشرفت بیماری با موفقیت همراه بوده و حتی می تواند درمان 100درصدی صرع به همراه مصرف دارو را در پی داشته باشد. وی افزود: صرع در30 درصد موارد با دارو کنترل نمی شود و عارضه ای بسیار پیچیده است که باید آن را از داخل مغز کنترل کنیم.دکتر امینا اظهار داشت: برای اولین بار است که عمل گذاشتن الکترود داخل مغز بیمار در ایران انجام می شود و قسمتی از مغز که صرع و تشنج از آنجا شروع می شود از طریق این الکترود کاملا نقشه برداری می شود و مورد جراحی دوم قرار می گیرد.وی با اشاره به این که در بیماری تشنج و صرع نمی توان تمام قسمت های آسیب دیده را طی جراحی برداشت، افزود: از طریق این الکترود می توان محل اصلی ایجاد تشنج را شناسایی و برداشت کرد.این الکترود دقت بسیار میلی متری دارد و به جراح کمک می کند به سایر بخش های مغز آسیب نزند.
 

 

 

http://khorasannews.com/Newspaper/MobileBlock?NewspaperBlockID=530070

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۲۴