***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

استاد راهنما : دکتر محسن محمدی فشارکی

https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/876c26f4cc3842fd46025b8d9c675253

 

آشنایی زدایی در دو داستان (مومیا و عسل و شرق بنفشه) شهریار مندنی پور


 پارسای داخل کشور

 کارشناسی ارشد

 1388

 موضوع: ادبیات فارسی

 رشته: زبان و ادبیات فارسی

 پدیدآور: فائضه زارعی استاد راهنما: محسن محمدی فشارکی استاد مشاور: هلن اولیایی‌نیا

 دانشگاه اصفهان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی

چند برگ نخستتمام‌متن

https://ganj.irandoc.ac.ir/viewer/876c26f4cc3842fd46025b8d9c675253?sample=1

آشنایی زدایی حاصل فرایندهای خاصی نظیر هنجارگریزی و انحراف از فرم زبان است که برگرفته از مباحث نقد صورت گرایی است و در سه سطح زبان، مفهوم و اشکال ادبی عمل می کند. در حالت عادی، زبان موجب عادی شدن و کلیشه شدن ادراکات و واکنش ما به متن ادبی می شود که در برگیرنده تجربه های انسانی است و در نتیجه، جاذبه خود را از دست می دهد.در هنر داستان نویسی، آشنایی زدایی از راه بیان دیدگاه شخصیت ها، کاربرد زبان و گزینش طرح ممکن می شود. نویسنده با گزینش لحظاتی از رخدادهای داستان و ترکیب آنها در طرح همه چیز را شگفت آور می کند.شهریار مندنی پور به عنوان یکی از مدرن ترین نویسندگان نسل سوم ایران شناخته شده است. فضای داستان های او در هاله ای از ابهام و پیچیدگی قرار دارد به طوری که خواننده باید بارها و بارها آن را بخواند تا بتواند رخدادهای معمول آن را کشف و درک نموده، آنها را به صورت پیرنگی معمول بازگو کند. راز مبهم بودن داستان‌های شهریار آشنایی زدایی است که در عناصر داستانی او از قبیل طرح، زبان، شخصیت، زاویه دید، فضا و صحنه دیده می شود.نثر و زبان شهریار مندنی پور از لحاظ سبکی، معنایی، نحوی و نیز در زمینه های دیگر سرشار از آشنایی زدایی است؛ همین موجب می شود، زبان داستانی او زیبا و برای خواننده گیرا باشد. هدف از این تحقیق شناخت آشنایی زدایی و چگونگی آن در داستان کوتاه است، که در دو مجموعه اثر داستانی (مومیا و عسل و شرق بنفشه) شهریار مندنی پور مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

بررسی‌آثار ادبی / Literature Reviews

مندنی‌پور، شهریار / Mandanipour, Shahriar

‌آشنایی‌زدایی / Defamiliarization

شرق بنفشه (داستان) / Violet Orient (Story)

داستان / Novel

مومیا و عسل (داستان) / Mummy and Honey (Story)

آشنایی زدایی

داستان کوتاه

شهریار مندنی پور

همرسانی

53. Abraham; 1981; A glossary of Literary Terms; e4; Holt _ Sunder; New York
54. Gudden; J.A; 1983; A Dictionary of Literary Terms; Nima; Tehran
55. http:// tadaneh. Blogspot. Com/2009/07/ mandanipour. Html
56. http:// www. Radiozamaneh. Org/ literature/ 2007/ 03
57. http://www.haftan.comm critiques/?id=_93831970
58. http:// fa.wikipedia.org/wiki/_cached_shimiha
59. http:// dastanekutah. Blospot. Com/2005_01_01

همرسانی

 

 

 

 

 

https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/876c26f4cc3842fd46025b8d9c675253