***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 پدیدآور: حمیدرضا محمدی فشارکی

https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/31fc36d800613e1ca9f2baeb3173c2f5

 

https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/43aaa4ce3a4f011d1fc6ac5dbd5676ea

 

شناسایی و اولویت بندی معیارهای ارزیابی تامین کنندگان کالا با در نظر گرفتن قوانین و آیین نامه معاملات درشرکت مهندسی آب و فاضلاب با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی

شناسایی و اولویت بندی معیارهای ارزیابی تامین کنندگان کالا با در نظر گرفتن قوانین و آیین نامه معاملات درشرکت مهندسی آب و فاضلاب با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی


 پارسای داخل کشور

 کارشناسی ارشد

 1397

 رشته: مدیریت - مدیرت بازرگانی ـ بازرگانی بین‌المللی

 پدیدآور: حمیدرضا محمدی فشارکی استاد راهنما: علی شاه نظری استاد مشاور: سعید عبدالمنافی

 دانشگاه پیام نور استان اصفهان، مرکز پیام نور خوانسار

چند برگ نخست

https://ganj.irandoc.ac.ir/viewer/31fc36d800613e1ca9f2baeb3173c2f5?sample=1

امروزه انتخاب بهترین تامین‌کننده از میان شمار تامین‌کنندگان در صدر برنامه‌های خریداران قرار دارد. با توجه به اینکه در مدل های سنتی بیشتر معیار قیمت در سازمانهای دولتی ملاک عمل بوده ودر شرکتهای خصوصی نیز معیار های متفاوت و متعددی برای تحلیل و آنالیز دخیل هستند و این امر فرآیند تصمیم گیری را برای مدیران پیچیده و مشکل می کند ،امروزه مدیران از تکنیک های جدید همچون مدل تصمیم گیری چند معیاره برای انتخاب و اتخاذ بهترین تصمیم استفاده می نمایند . این پژوهش باموضوع " شناسایی و اولویت بندی معیارهای ارزیابی تامین کنندگان کالا با در نظر گرفتن قوانین و آیین نامه معاملات درشرکت مهندسی آب و فاضلاب با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی " که با طرح سئوال و بدون در نظر گرفتن فرضیه ای و با استفاده از نظرات تصمیم گیرندگان و خبرگان فرایند خرید شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان شش شاخص اصلی ارزیابی تامین کنندگان راکه به ترتیب اهمیت شامل 1-کیفیت کالا2-توان مالی 3- ارزیابی مشتریان قبلی 4-توان تجهیزاتی 5-سیاست گارانتی وتضمین کالا6 -آمادگی و تمایل تامین کننده شناسایی کرده وبا روش AHP فردی ، گروهی با وزن یکسان ، و گروهی وزن دار مختلف وزن هر یک از معیارهای اصلی و زیر معیارها را که 18 معیار را که بترتیب اولویت شامل 1- توان مالی و وضعیت مالی 2- مدیریت کیفیت کالا QC 3- کیفیت و مشخصه فنی کالا4- رعایت استانداردهای تولید 5- سیاست تضمین و گارانتی 6- موعد تحویل 7- میزان رضایت مشتریان قبلی8- سازگاری و قبول رویه ها 9- سابقه تاریخی عملکرد 10- توان فنی 11- کیفیت بسته بندی کالا 12- تمایل به داد و ستد 13- شهرت و سابقه تجاری 14- خدمات پس از فروش 15- لزوم پاسخگویی 16- و برخورد فروشنده 17- ظرفیت تولید 18- برنامه ریزی آموزشی بدست آورده است و نسبت به الویت بندی تامین کننده های کالاهای استراتژیک در شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اقدام گردید

تامین کننده کالا / Supplier

سلسله مراتبی / Assembly

همرسانی

صفحه فصل اول :کلیات پژوهش 1 -1.مقدمه 2 2 -2 بیان مساله 3 1-3 اهمیت و ارزش پژوهش 5 1-4 ضرورت انجام پژوهش 5 1-5 شاخص های عملکرد 6 1-6 روش های ارزیابی عملکرد 7 1-7 سوال های تحقیق 8 1-8 اهداف اساس از پژوهش 9 1-9 تعاریف متغیر ها و اصطلاحات کلیدی 9 فصل دوم : ادبیات موضوع 2-1مقدمه 15 2-2مبانی نظری 15 2-3 معرفی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان 30 2-4پیشینه پژوهش 31 2 -5 نتیجه گیری 34 فصل سوم : روش شناسائی پژوهش 3-1 مقدمه 36 3-2 روش تحقیق 36 3-3 روش گرد آوری اطلاعات 36 3-4 جامعه آماری 44 3-5 حجم نمونه 44 3-6 روش های تجزیه و تحلیل داده ها 45 3-7 تصمیم گیری گروهی 49 3-8 گام های تحقیق 51 فصل چهارم : تجزیه وتحلیل داده های آماری 4-1 مقدمه 53 4-2 تعریف شاخص ها 53 4-3 مدل سازی براساس AHP 56 4-4 محاسبه وزن شاخص های ارزیابی از لحاظ یک تصمیم گیرنده 59 4-5 محاسبه وزن شاخص های اصلی و فرعی از لحاظ AHP گروهی با وزن یکسان 61 4-6 محاسبه وزن شاخص های اصلی و فرعی از لحاظ AHP گروهی با وزن مختلف 64 4-7 رتبه بندی تامین کنندگان 67 4-8 بحث و نتیجه گیری 75 فصل پنجم : نتیجه گیری وپیشنهادات 5-1– مقدمه 79 5-2– مروری مختصر به هدف ، مسئله 79 5-3– نتیجه گیری 79 5-4 ارائه پیشنهادات بر اساس یافته‌های پژوهش 83 5-5 محدودیت های تحقیق 84 5-6 پیشنهادات برای تحقیقات آتی 85 پیوست پرسشنامه کارپردازان ومامورین خرید 87 پرسشنامه مدیران و رئوسای 89 منابع 94 چکیده انگلیسی 97

همرسانی

1. غضنفری، م.، ریاضی، ا. و کاظمی، م. 1380 "مدیریت زنجیره عرضه" مجله علمی- آموزشی تدبیر شماره 11۷آبان 2. اصغرپور، محمد جواد، 1387، تصمیم‌گیری های چند شاخصه، انتشارات دانشگاه تهران. 3. جوانروح کیوی،سعید و سلمان‌زاده،سیما(1382).«طراحی سیستم ارزیابی عملکرد سازندگان قطعات در زنجیره تامین قـطعات خـودرو(مورد:شرکت ساپکو)»،پایان‌نامه کارشناسی‌ ارشـد،سـازمان مـدیریت صـنعتی. 4. سرمد، زهره، بازرگان، عباس و حجازی، الهه، 1385، "روش-های تحقیق در علوم رفتاری"، تهران، انتشارات آگاه، چاپ هفتم 5. سکاران، اما، 1381، روش های تحقیق در مدیریت، ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی، تهران: موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی. 6. غضنفری,مهدی . فتح اله,مهدی.1385 – نگرشی جامع بر مدیریت زنجیره تامین . انتشارات دانشگاه علم و صنعت ایران. چاپ اول. 7. خرسند هادی ، 1396، قانون برگزاری مناقصات - همراه با آیین نامه های اجرایی ، چاپ خرسند 8. آذر عادل ، رجب زاده علی ،1387، تصمیم گیری کاربردی (رویکرد MADM)،چاپ نگاه دانش 9. اصغرپور، محمد جواد، 1387 ، تصمیم‌گیری های چند شاخصه، انتشارات دانشگاه تهران 10. مومنی، منصور، 1385 ، مباحث نوین در تحقیق در عملیات، انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 11. نادری، عزیزالله و سیف نراقی، مریم، 1374، "روش‌های تحقیق و چگونگی ارزیای آن در علوم انسانی"، تهران، دفتر تحقیقات و انتشارات بدر. 12. حافظ نیا، محمد، 1377، "مقدمه‌ای بر روش تحقیق در علوم انسانی"، تهران، انتشارات سمت.. 13. سرمد، زهره، بازرگان، عباس و حجازی، الهه، 1385، "روش‌های تحقیق در علوم رفتاری"، تهران، انتشارات آگاه، چاپ هفتم 14. دانایی‌فر، حسن، الوانی، سید مهدی، آذر، عادل، 1383، روش‌شناسی تحقیق کمی در مدیریت، انتشارات صفار. 15. صفاری، مهدی، حق شناس، فریده و هادی نژاد، منیژه، 1384، آمار و احتمالات در مدیریت و اقتصاد، تهران، انتشارات آوای نور، جلد اول. 16. بازرگان، عباس و الهه حجازی و زهره سرمد، (1377)، روش‌های پژوهش در علوم رفتاری، تهران، نشر آگاه. 17. خاکی، غلامرضا، 1378، روش تحقیق در مدیریت، تهران، مرکز انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی. 18. آذر عادل ، رجب زاده علی ،1387، تصمیم گیری کاربردی (رویکرد MADM)،چاپ نگاه دانش 19. حبیبی آرش ، ایزدیار صدیقه و سرافرازی اعظم،1393، مبانی زیربنایی کامل منطق فازی و کاربرد آن در مدیریت به همراه تصمیم گیری چندمعیاره فازی، چاپ کاوش

همرسانی

20. Sanayei, A., Mousavi, S. F., and Yazdankhah, A., (2010), Group decision making process for supplier selection with VIKOR under fuzzy environment, Expert Systems with Applications, 37(1), 24-30.
21. Hugos, M., (2003), Essentials of Supply Chain Management, John Wiley & Sons, Inc.
22. Weber, C.A., Current, J.R. and Desai, A., (2000), An optimization approach to determining the number of vendors to employ, Supply Chain Management: an International Journal, 5 (2), 90-98.
23. Zhang, Z., Lei, J., Cao, N., To, K. and Ng, K., (2005), Evolution of Supplier Selection Criteria and Methods, International Journal of Production Economic, 116, 199 - 218.
24. Chou, S.Y., and Chang, Y.H, (2008), A decision support system for supplier selection based on a strategy-aligned fuzzy smart approach, Expert Systems with Applications, 34, 2241–2253
25. Weber, C. A., Current, J. R., and Benton, W. C., (1991), Vendor selection criteria and methods, European Journal of Operational Research, 50(1), 2–18.
26. Sonmez, M., (2006), A review and critique of supplier selection process and practices, Occasional Papers Series, Loughborough University.
27. Dickson, G. W., (1966), An analysis of vendor selection systems and decisions, Journal of Purchasing and Supply Management, 2, 5–17.
28. Dempsey, W.A., (1978), An analysis of vendor selection systems and decision, Journal of purchasing, 7, 257-267
29. Bach, J., Carr, R., Parnaby, J. and Tobias, A. M., (1987), Supplier development system, International Journal of Technology Management, 2(2), 219-228.
30. Ellram, L. M., (1990), The supplier selection decision in strategic partnerships, Journal of Purchasing and Material Management, 26(4), 8–12.
31. Weber, C. A., Current, J. R., and Benton, W. C., (1991), Vendor selection criteria and methods, European Journal of Operational Research, 50(1), 2–18.
32. Timmerman, E., (1986), An approach to vendor performance evaluation, Journal of Purchasing and Supply Management, 1, 27-32.
33. De Boer, L., Labro, E. and Morlacchi, P., (2001), A review of methods supporting supplier selection, European Journal of Purchasing and Supply Management, 7, 75–89.
34. Grando A. and Sianesi A., (1996), Supply management: a vendor rating assessment, CEMS Business Review, 1, 199-212.
35. Gregory, R.E., (1986), Source selection: a matrix approach, Journal of Purchasing and Materials Management, 22 (2), 24-29.
36. Soukup, W.R., (1987), Supplier selection strategies, Journal of Purchasing and Materials Management, 23 (3), 7-12.
37. Nydick, R.L., Hill, R.P., (1992), Using the Analytic Hierarchy Process to structure the supplier selection procedure, International Journal of Purchasing and Materials Management, 28 (2), 31-36.
38. Sarkis, J. and Talluri, S., (2000), A model for strategic supplier selection, In: Leenders, M. (Ed.), Proceedings of the 9th international IPSERA Conference, Richard Ivey Business School, London, Ontario, 652-661.
39. Willis, T.H., Huston, C.R. and Pohlkamp, F., (1993), Evaluation measures of just-in-time supplier performance, Production and Inventory Management Journal, 2nd quarter, 1-5
40. Belton, V., & Stewart, T. J. (2002). Multiple criteria decision analysis: An integrated approach. Kluwer Academic Publisher.
41. -Chou, S.Y., Chang, Y.H., 2008. A decision support system for supplier selection based on a strategy-aligned fuzzy SMART approach. Expert Systems with Applications 34 (4), 2241- 2253.
42. -Liu, F.H.F., Hai, H.L., 2005. The voting analytic hierarchy process method for selecting supplier. International Journal of Production Economics 97 (3), 308 _317
43. Lonsdale, C., (2001). “Locked into Supplier Dominance: On the Dangers of Asset Specificity for Outsourcing Decision”, the Journal of Supply Chain Management, May 2001.
44. Fearon, H.E., Leenders, M.R., (1995) Purchasing Organizational Roles and Responsibilities; Temple, AZ: CAPs
45. Chopra, S., Meindl, p. (1999). “Supply Chain Management: Strategy, Planning and Operation; Pearson; 2nd Edition
46. James, j. H. liou, Yu-Tai chung. (2010). ( developing a hybrid multi model for selection of outsourcing providers)

همرسانی

 

 

 

 

https://ganj.irandoc.ac.ir/#/articles/31fc36d800613e1ca9f2baeb3173c2f5

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۱۵