***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر  سید جواد  هاشمی فشارکی

درمصاجبه با رادیو گفتگو

۷۰ میلیون ایرانی در دوران کرونا وارد فضای مجازی شدند

 

یک استاد دانشگاه بهره‌گیری از رسانه‌های خبری در فضای مجازی را بعد از کرونا تا 70 میلیون نفر تخمین زد.

 1399/08/17

|

 ۰۹:۳۴

|

 http://seda.ir/sh/?2378307

98


نظرات

اشتراک

چاپ

سیدجواد هاشمی فشارکی با حضور در استودیوی پخش زنده رادیو گفت‌وگو در برنامه «انعکاس» با اشاره به معنای رسانه در راستای انتقال پیام و فرهنگ اظهار کرد: رسانه‌ها گذشته‌ای طولانی دارند که در عصر جدید پیشرفت بسیاری داشته‌اند.

وی رسانه را یک ابزار دانست که به مفهوم تهدید و ضرر معنا نمی‌شود، اما در بستر آن می‌توان شاهد آسیب‌های بسیاری بود.

به گفته هاشمی جامعه هدف با اهدافی مختلف درپی رسانه رفته که عده‌ای تنها بدنبال آگاهی یابی و برخی در راستای فضای کسب و کار از رسانه بهره می‌گیرند.

در این میان پدافند غیرعامل در برابر تهدیدات دشمن عمل می‌کند و بر قوای مسلح کشور تمرکز دارد.

هاشمی دفع تهدیدات علیه اشخاص و نهادها را از وظایف پدافند غیر عامل دانست که منجر به پایداری ملی می‌شود و ادامه داد: این اقدامات باید قبل از حادثه صورت گیرد تا بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.

این کارشناس و استاد دانشگاه در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: عمده ترین بحث در موضوع پدافند غیر عامل، کنترل افکار عمومی در شرایط بحران است و این بحران همان حادثه‌ای است که بصورت ناگهانی رخ می‌دهد.

هاشمی این پیامدها را به قدری سنگین دانست که پدافند غیر عامل باید اقداماتی اساسی صورت دهد و مدیریت بحران را در پیش گیرد و ادامه داد: بخشی از مسائل ناظر بر افکار عمومی است که مشخص می‌کند آیا مردم در بعد رسانه‌ای با دشمن همراه می‌شوند یا خیر!

وی افزود: رسانه بستری برای این مهم است؛ چراکه دشمن به راحتی بر نگرش‌ها، باورها و رفتارهای فردی و اجتماعی در راستای بحران زایی در جامعه اثر می‌کند.

هاشمی اضافه کرد: امروزه که تنوع گسترده‌ای از رسانه‌ها در خدمت ماست، از فناوری نیز بهره گرفته و قابلیت‌های بسیاری یافته است و در این میان اینترنت، بستر انتقال بسیاری اطلاعاتِ رسانه‌ای است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 15هزار شبکه رادیو و تلویزیونی توسط ماهواره‌های مخابراتی پوشش داده می‌شود و خبرگزاری‌ها نیز امروزه موجی از اطلاعات را در بستر اینترنتِ رسانه‌ای منتقل می‌کنند.

هاشمی با ابراز تاسف از اینکه فناوری‌های رسانه‌ای آسیب‌هایی در دل خود دارند، تاکید کرد: این رسانه در ید افرادی است که اهدافی غیر انسانی دارند؛ لذا ما باید ابزارهای رسانه‌ای را بدرستی بشناسیم و توسعه‌ی آن را در راستای نیاز جامعه رونق دهیم.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مسئول باید توسعه رسانه‌ای را در راستای نیاز جامعه پیش برند و بر اساس راهبردی منسجم آن را به کار گیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه سوره بر اساس آمار، جامعه هدف رسانه‌های مجازی را 70 میلیون کاربر بعد از کرونا تخمین زد و تاکید کرد این رقم حتی افزایش یافته است....

خبرنگار : آزده خواجه‌نصیری

 

 http://seda.ir/sh/?2378307

 

http://radiogoftogoo.ir/NewsDetails/?m=177106&n=736241