***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

منتشر شده در پایگاه 598 :

http://www.598.ir/fa/news/481854/

مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان

http://amrebemaroof.ir/?p=74500

کد خبر: ۴۸۱۸۵۴ /

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

صفحه نخست » صفحه نخست

بازهم قصه پرغصه برجام و وعده دولت:

برجام چه دستاوردی برای مردم و کشور داشت/ چرا دولت همه توانش را برای حفظ برجام گذاشته است؟

دولت، به‌جای پیروی از نقدها و نصایح مشفقانه دلسوزان، بخصوص تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی، دستور کار اصلی را حفظ برجام و وعده رفع تحریم عنوان می‌کند و نه مدیریت بر توان داخلی و نظارت بر امور داخل؛ مقوله‌ای است که برای مشخص شدن آن بایستی باز هم نگران پیامدهای این وعده‌ها در ماه‌های پایانی دولت بود و منتظر آینده و رخدادهای احتمالی آتی بود.

سرویس سیاسی پایگاه 598-دکتر سید جواد هاشمی فشارکی-پژوهشگر و مولف کتاب فرهنگ موضوعی گام دوم انقلاب/ رئیس‌جمهور در پانزدهمین نشست خبری(طی هفت و نیم سال گذشته ) در مورخ ۲۴آذر ۱۳۹۹ مطالبی گفت، که چند پرسش مطرح است و نیاز به تعمق و تدبر بر جملات ایشان وجود دارد. در ابتدا متن جمله ایشان از خبرگزاری‌های مختلف نقل شد و سپس پرسش و تدبر بر آن جمله:

 

1) " یکی از خدمات دولت دوازدهم  این بود که با همه توان نگذاشت که برجام نابود شود."

خوب است ایشان، بجای کلی‌گویی بگویند، برجام چه دستاوردی برای مردم و کشور داشت و چه ادله‌ای جز خدمات دولت خویش می‌پندارد و چرا دولت همه توانش را برای حفظ برجام گذاشته است؟

 

2) "ما به دنبال این بودیم که برجام زنده بماند تا باز هم در وقت خود، نقش خود را ایفا کند."

وقتی برجام نه‌تنها خاصیت نداشته ، بلکه به‌صراحت بیان رهبر انقلاب خسارت محض بوده است ، چرا ایشان بدنبال این بوده و هستند تا جنازه برجام را تا آخر عمر دولت با شوکه‌ای بی‌ثمر احیا کنند؟ و با توجه به فشارهای اقتصادی چند برابری بر مردم ، این وعده "در وقت خود، نقش خود را ایفا کند"، چه موقع است ؟ و تفاله برجام به‌جز وعده سرخرمن چه چیزی را می‌خواهد ایفا کند ؟

 

3) "ترامپ هدف اصلی خود را نابودی برجام گذاشته بود ولی ناموفق بود."،" تمام تلاش ترامپ بر این بود که برجام را از بین ببرد."

با توجه به اینکه ایران به همه تعهداتش عمل کرد و صنعت صلح امیر هسته‌ای را روبه نابودی گذاشت ؛ بعد امریکا بدون عمل به تعهداتش از برجام بیرون رفت . نه تنها تحریم‌ها را برنداشت ، بلکه تحریم‌ها را بیشتر هم کرد.خوب است رئیس‌جمهور به وعده‌های خود در آغاز مذاکرات مراجعه کندو بفرماید کدام‌یک از تحریم‌ها برداشته‌شده است؟! ادله‌ ایشان از ناموفق بودن ترامپ چیست؟

 

4) " جنگ اقتصادی ترامپ شکست خورد و همه دنیا این را معترف هستند. همه دنیا دارند فشار می‌آورند که آمریکا به برجام برگردد و برجام فعال شود."

لطفاً این اعتراف همه دنیای ادعایی‌تان را فهرست کنید تا مشخص شود چند کشور هستند و این چند تا به‌جز ادعای در زبان دیپلماسی ،عملاً چه میگویند و چگونه عمل می‌کنند؟ و بفرمایید چه فشاری می‌آورند؟ و مگر اثر دارد؟ اگر اثر داشت ، مانع خروج امریکای وحشی می‌شد!

 

5) " یکی از خدماتی که دولت دنبال می‌کند شکستن تحریم است. دولت بسیار امیدوار است که در این زمینه گام‌های خوبی را بردارد."

این جملات هم که همه‌اش وعده به آینده، بدون برنامه و چشم‌انداز مشخص و بدون ابزار لازم است. آینده‌ای که اندکی از عمر دولت مانده. در هفت و نیم ساله گذشته هیچ دستاوردی دستاورد نداشته و آینده هم به مذاکرات آتی و شرط و شروط جدید غربی‌ها منوط شده و مناسب بود رئیس‌جمهور بجای وعده گام‌ها در آینده ، عنوان گام‌ها را نام می‌بردند و از این چرخه تسلسل ادامه بی‌فرجامی خارج می‌شدند.

 

6) "در داخل هم عده‌ای دنبال نابودی برجام بودند! "

خوب بود ایشان بجای اتهام‌زنی موهوم، حداقل می‌گفت که چگونه دنبال نابودی برجام بودند؟ دلسوزان و دلواپسان برجام، که اشکالات برجام را تذکر می‌دادند و عواقب تعهدات یک‌جانبه را گوشزد و پیش‌بینی کرده بودند! و کاش موردتوجه قرار می‌گرفت و نمی‌شد آنچه نباید می‌شد!

 

7) مقصود این نیست که مذاکرات یا توافق بی‌نقص است، بی‌نقص فقط خداست. ممکن است در این توافق هم ایراد و اشکالاتی باشد اما به‌طور نسبی توافق بسیار تاریخی و بی‌سابقه‌ای بوده است.

وقتی رئیس‌جمهور مدعی بسیار تاریخی و بی‌سابقه می‌شود، خوب بود، در مقایسه با سایر توافق‌نامه‌های قبل از انقلاب (شاهان) و یا بعد از انقلاب (مثل قطع‌نامه 598) می‌کردند و چند ویژگی انرا به‌جز خسارات وارده بر کشور و بی اثر بودن رفع تحریم‌ها را بیان می‌کردند!

 

8) دست و پای برجام را شکستند ولی با این دست و پای‌شکسته رودروی ترامپ ایستاد و در سازمان ملل ۳ بار ترامپ و امریکا را مفتضح کرد!

خوب است رئیس‌جمهور ارتباط عدم موفقیت آمریکا در تحریم موشکی و... که مدتش تمام‌شده بوده است را به‌پای برجام نگذارد و افتضاح ترامپ در برابر برجام را بیان کند!

 

9) "گذاشتن پیش‌شرط برای بازگشت آمریکا به برجام؛ یعنی راه انداختن جنگ جهانی"

به بیان صریح رهبر انقلاب مبنی بر "بدعهدی امریکا و اروپا"خوب بود ایشان بیان می‌کردند که برای گزیده نشدن از یک سوراخ چه فکری کرده‌اند و آیا مطالبه حقوق پایمال‌شده خود در یک توافق جهانی، معنی‌اش راه انداختن جنگ است؟ مگر رئیس‌جمهور مدعی نبودند سایه جنگ را از سر کشور برداشته‌اند؟ ایشان به‌عنوان مسئول عالی پرونده برجام لازم است توضیح دهند که این چه توافقی است که اگر ایران طبق آن، مطالبه خسارت و تضمین کند، باعث جنگ می‌شود؟!

 

10) دولت نمی‌گذارد عده‌ای پایان تحریم را به تأخیر بیاندازند و به یک دقیقه و یک ساعت تأخیر انداختن هم رضایت نخواهد داد.

این ادعای مبهم عده‌ای را کنار بگذاریم ، بفرمایید مگر نشانه‌ها و ادله‌ای از پایان تحریم‌ها مشاهده می‌کنید ؟ خوب است بجای وعده مبهم برای ماه‌های پایانی عمر دولت بی‌ثمر ، بفرمایید چه چیزی را می‌خواهید نگذارید ، یک دقیقه و یک ساعت به تأخیر بیافتد؟ خوب است به این سخن خود در سال رجوع کنند که ۹۴: "کاسبان تحریم؛ ناراحتید تحریم برداشته‌شده است؟ تحریم برنمی‌گردد!"

 

سخن پایانی

-متأسفانه نگرش دولت به بیرون؛ و ریشه مشکلات و گرانی‌های شدید اخیر را به گردن تحریم‌ها انداختن، سبب می‌شود، توهم دشمنان جری‌تر شوند وهم مدیرانش بازهم چشم‌انتظار رفع تحریم باشند و برای حل مشکلات همچنان تحرک به خرج ندهند.

-دولت، به‌جای پیروی از نقدها و نصایح مشفقانه دلسوزان، بخصوص تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی، دستور کار اصلی را حفظ برجام و وعده رفع تحریم عنوان می‌کند و نه مدیریت بر توان داخلی و نظارت بر امور داخل؛ مقوله‌ای است که برای مشخص شدن آن بایستی باز هم نگران پیامدهای این وعده‌ها در ماه‌های پایانی دولت بود و منتظر آینده و رخدادهای احتمالی آتی بود.

-کاش توجه می‌کردند که دوران این وعده‌های کلی‌گویی پایان رسیده است و دوران ارائه گزارش عملکرد فرا رسیده است!

-به مدد الهی؛ توسط ملت مبارز ایران به رهبری زعامت ولی‌فقیه خود، فتنه‌های دشمنان خارجی و داخلی با شکست دیگری مواجه خواهد شد و شرایط کشور را از پیچ تاریخی به وادی ایمن رسانده و زمینه‌ساز ظهور مهدوی خواهد بود.

 

برچسب ها: رئیس‌ جمهور ، نشست خبری ، دولت تدبیر ، روحانی ، برجام ، بایدن ، ترامپ ، 1003

 

 

 

http://www.598.ir/fa/news/481854/%D8%A8%D8%B1%D8%AC%D8%A7%D9%85-%DA%86%D9%87-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D9%88-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D9%87%D9%85%D9%87-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%81%D8%B8-%D8%A8%D8%B1%D8%AC%D8%A7%D9%85-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

 

 

 

 

 

نظرات  (۲)

۲۵ آذر ۹۹ ، ۲۱:۰۵ اسید فسفریک

عالی

۲۵ آذر ۹۹ ، ۱۹:۴۰ موتور برقی ۲۰۰۰

سلام مرسی