تهویه تونلهای تالون در مراحل مختلف حفاری - پایان نامه کارشناسی ارشد
اساتید مشاور دکتر محمدجعفری فشارکی،
دسترسی به فایل تمام متن | : | برای دستیابی به فایل تمام متن منبع، به "تالار منابع رقمی" مراجعه فرمایید. آدرس الکترونیکی منبع |
شماره بازیابی | : | ۵۱-۵۱۹ |
شماره بازیابی | : | ۵۱-۱۹۷۵۷ |
شماره کتابشناسی ملی | : | ۱۰۸۳۶۱۵ |
پدیدآور | : | پیوندی، اردشیر |
عنوان و نام پدیدآور | : | تهویه تونلهای تالون در مراحل مختلف حفاری[پایاننامه]/نگارش اردشیر پیوندی ؛ استاد راهنما محمدجواد جعفری ؛ اساتید مشاور محمدفشارکی، شهناز باکند. |
مقطع و رشته تحصیلی | : | ( کارشناسی ارشد): بهداشت حرفهای. |
محل و سال اخذ مدرک | : | ، ۱۳۸۱. |
نام دانشگاه/ پژوهشگاه | : | دانشگاه علومپزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، دانشکده بهداشت. |
مشخصات نشر | : | ۱۳۸۱. |
مشخصات ظاهری | : | ۲۳۵ ورق:مصور، جدول، نمودار |
یادداشت | : | چکیده: فارسی- انگلیسی. |
یادداشت | : | کتابنامه : ص. ۲۳۳-۲۳۵. |
شناسه افزوده | : | جعفری، محمدجواد، ۱۳۳۱ - ، استاد راهنما |
شناسه افزوده | : | جعفری فشارکی، محمد، استاد مشاور |
شناسه افزوده | : | باکند، شهناز، ۱۳۴۱ - ، استاد مشاور |
توصیفگر | : | تهویه طراحی حفاری تونلها |
شناسه افزوده | : | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران. دانشکده بهداشت |
چکیده | : | در این پژوهش تهویه تونلهای تالون در حین حفاری مطالعه و روش های مختلف تهویه تونلهای در حین حفاری مشخص کردیده است. سیستم تهویه این تونلها با روشهای مختلف مکشی، دمشی و ترکیبی طراحی شده است. پس از مقایسه ویژگیهای روشهای مختلف از نظر کارایی ، امکان پذیری و هزینه بهترین آنها برای طراحی سیستم تهویه تونلهای تالون انتخاب شده است. تاثیر جنسهای مختلف کانال ( فلزی، پی وی سی ، پارچه ای ) قطرهای مختلف کانال ( ا، ۱/۱، ۲/۱، ۳/۱، ۴/۱، ۵/۱ متر ) و فواصل مختلف نصب بادبزن در طول کانالهای تهویه ( ۲۰۰، ۶۰۰، ۱۲۰۰، ۲۴۰۰و ۴۸۹۶ ) نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. سیستم تهویه ترکیبی با دریچه تبدیل مکش به دمش و کانالهای فلزی دارای ضریب نشست ۳۴= K به دلیل قابلیتها و مزایای خاصی که دارد به عنوان یک روش ارجح انتخاب گردد. و سرانجا سیستم تهویه برای حالتی که ۱۴ جبهه کار همزمان در حفاری تونل فعال هستند. در ۷ فاز مختلف متناسب با پیشرویحفاری در تونل طراحی شده است. نتیجه اینکه ۱- تهویه مکشی به علت آنکه غلظت آلاینده ها رادر سینه کار به حداکثر می رساند به جز در ساعات اولیه بعد از انفجار مناسب نمی باشد. ۲- تهویه دمشی در ساعات اولیه بعد از انفجار به علت پخش ذرات گردو غبار و گارهای آلاینده در تمام تونل مناسب نمی باشند. ۳- تهویه ترکیبی با دو کانال مکش و دمش جداگانه باعث می شود در قسمتهای از تونل جریان هوا بدون حرکت و ساکن بماند. ۴- روش تهویه ترکیبی با دریچه تبدیل مکش به دمش بهترین روش تهویه می باشد. ۵- با توجه طول زیاد کانالهای تهویه بهترین جنس کانال، آهن گالونیزه با ضریب نشت۳۴= K می باشد. در سیستم تهویه ترکیبی با دریچه بهترین حالت فواصل نصب بادبزن ۲۴۰۰ تا ۱۲۰۰ متر می باشد. ۷- اقتصاد ی ترین روش از نظر انرژی مصرفی و طول کانال مورد نیاز به ترتیب در حفاری همزمان سه تونل و سپس در حفاری همزمان دو تونل می باشد. |
http://opac.nlai.ir/opac-prod/search/briefListSearch.do?command=FULL_VIEW&id=1083615&pageStatus=1&sortKeyValue1=sortkey_&sortKeyValue2=sortkey_
تهویه تونلهای تالون در مراحل مختلف حفاری
تهویه تونلهای تالون در مراحل مختلف حفاری
پایان نامه
- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران - دانشکده بهداشت
- نویسنده اردشیر پیوندی
- استاد راهنما محمدجواد جعفری محمد فشارکی شهناز باکند
- سال انتشار 1380
چکیده
پروژه آزاد راه تهران- شمال یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی ( جاده ای ) کشور است که در نهایت تهران را از طریق یک آزاد راه به شهرستان چالوس در کناره های دریای مازندران میرساند.در طول 121 کیلومتری این آزاد راه حدود 35 کیلومتر تونل دوقلو ساخته خواهد شد و از 80واحد تونل احدائی در این آزاد راه دو واحد آن جز درازترین تونلهای ایران خواهند بود. تونل اول بنام تالون و بطول تقریبی 5 کیلومتر و تونل دیگر بنام البرز بطول تقریبی 5/6 کیلومتر است . در پروژه های راهسازی ، حفاری تونل از سخت ترین ، وقت گیرترین و پرهزینه ترین بخشهای کار محسوب می شود. آلودگی بیش از حد هوای تونل یکی از عوامل محدودکننده فعالیتهای کاری در تونل می باشد. در حفاری تونل به روش انفجار یکی از روشهایی که با اعمال آن زمان حفاری را می توان کاهش داد طراحی مناسب سیستم تهویه است.
https://www.virascience.com/thesis/22181/