***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

تعداد نتایج از صفحه 1 تا 278 : 1


  • ، مرحوم امام، محقق نائینی، مرحوم جائری و مرحوم فشارکی فرموده اند که این اصل تعارض کرده و نماز شخص محکوم به
    (صفحه 278

آرشیو دروس خارج اصول آیت الله شیخ محمد تقی شهیدی پور زنجانی96

آرشیو دروس خارج اصول آیت الله شیخ محمد تقی شهیدی پور زنجانی96
مشخصات کتاب:
سرشناسه:شهیدی پور زنجانی، محمدتقی
عنوان و نام پدیدآور:آرشیو دروس خارج اصول آیت الله شیخ محمد تقی شهیدی پور زنجانی96 /محمد تقی شهیدی پور زنجانی.
به همراه صوت دروس
منبع الکترونیکی : سایت مدرسه فقاهت
مشخصات نشر دیجیتالی:اصفهان:مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان، ۱۳96.
مشخصات ظاهری:نرم افزار تلفن همراه و رایانه
موضوع: خارج اصول
عناوین اصلی کتاب شامل:
قاعده فراغ و تجاوز /قواعد فقهی/استصحاب 96/06/19؛ قاعده فراغ و تجاوز /قواعد فقهیه /استصحاب 96/06/21؛ عمومیت قاعده فراغ/قاعده فراغ و تجاوز /قواعد فقهیه /استصحاب 96/06/22؛ عمومیت قاعده فراغ/قواعد فقهی /استصحاب 96/06/25؛ وحدت یا تعدد فراغ و تجاوز /قواعد فقهیه /استصحاب 96/06/26؛ وحدت یا تعدد فراغ و تجاوز/قاعده فراغ وتجاوز /قواعده فقهیه /استصحاب 96/06/27؛ اتحاد یا تعدد فراغ و تجاوز/ قواعد فقهیه/ استصحاب 96/07/15؛ اتحاد یا تعدد فراغ و تجاوز /قواعد فقهیه /استصحاب 96/07/16؛ اتحاد و تعدد فراغ و تجاوز /قواعد فقهیه /استصحاب 96/07/17؛ شرطیت دخول در غیر/ قواعده فقهیه- فراغ و تجاوز/ استصحاب 96/07/18؛ اشتراط دخول در غیر /قواعد فقهیه / فراغ و تجاوز /استصحاب 96/07/19؛ عدم جریان تجاوز در طهارات ثلاث /قواعد فقهیه- قاعده فراغ و تجاوز /استصحاب 96/07/22؛ عدم جریان قاعد تجاوز در طهارات ثلاث - معنای خروج از شیء /قواعد فقهیه- قاعده فراغ و تجاوز /استصحاب 96/07/23؛ معنای خروج از شیء و دخول در غیر/ قواعد فقهیه- قاعده فراغ و تجاوز/ استصحاب 96/07/25؛ معنای خروج از شیء و دخول در غیر /قواعد فقهیه- قاعده فراغ و تجاوز /استصحاب 96/07/26؛ معنای دخول در غیر /قواعد فقهیه- قاعده فراغ و تجاوز/استصحاب 96/07/29؛ معنای دخول در غیر/ قواعد فقهیه- قاعده فراغ و تجاوز/ استصحاب 96/07/30؛ صور دخول در غیر /قواعد فقهیه- قاعده فراغ و تجاوز /استصحاب 96/08/01؛ معنای دخول در غیر /قواعد فقهیه- قاعده فراغ و تجاوز /استصحاب 96/08/02؛ شرطیت احتمال التفات حین عمل/ قواعد فقهیه- قاعده فراغ و تجاوز/ استصحاب 96/08/03؛ اشتراط التفات حال عمل/ قواعد فقهیه- قاعده فراغ و تجاوز/ استصحاب 96/08/06؛ شرطیت احتمال التفات حال عمل /قواعد فقهیه- قاعده فراغ و تجاوز /استصحاب 96/08/07؛ شرطیت احتمال التفات حال عمل/ قواعد فقهیه- قاعده فراغ و تجاوز/ استصحاب 96/08/08؛ اشتراط احتمال التفات حال عمل /قواعد فقهیه- قاعده فراغ و تجاوز /استصحاب 96/08/09؛ شرطیت التفات حال عمل- جریان فراغ و تجاوز در شروط/ قواعده فقهیه- قاعده فراغ و تجاوز/ استصحاب 96/08/10؛ جریان در شروط/ قواعد فقهیه- قاعده فراغ و تجاوز/ استصحاب 96/08/13؛ جریان در شروط/ قواعد فقهیه - قاعده فراغ و تجاوز/ استصحاب 96/08/14؛ جریان در شروط /قواعد فقهیه - قاعده فراغ و تجاوز /استصحاب 96/09/04؛ شرطیت حدوث شک بعد از عمل یا تجاوز محل /قواعد فقهیه- قاعده فراغ و تجاوز /استصحاب 96/09/05

 

 

 

آرشیو دروس خارج اصول آیت الله شیخ محمد تقی شهیدی پور زنجانی96

https://www.ghbook.ir/index.php?option=com_dbook&task=viewbook&book_id=14294&Itemid=167&lang=fa

 

 

 

 

تعداد نتایج از صفحه 1 تا 278 : 1


  • ، مرحوم امام، محقق نائینی، مرحوم جائری و مرحوم فشارکی فرموده اند که این اصل تعارض کرده و نماز شخص محکوم به
    (صفحه 278

 

در مثال محل بحث شخص علم اجمالی دارد که نماز او فاقد رکوع یا یک سجده بوده است که بین اصل مصحح و متمم تعارض رخ خواهد داد. مثال دیگر این است که اگر شخص علم اجمالی داشته باشد که رکوع یا قرائت نماز را ترک کرده است. در این صورت اگر ترک قرائت در حال نسیان هیچ اثری نداشته باشد، مطلب با توجه به اینکه قاعده تجاوز در قرائت اثر ندارد، روشن است. اما در صورتی که جریان قاعده تجاوز در فرض نسیان قرائت اثر داشته باشد مثل اینکه با جریان قاعده تجاوز ثابت شود که برای قرائت فراموش شده، انجام سجده سهو واجب یا مستحب نیست، اصل متمم جاری شده و با اصل مصحح تعارض خواهد کرد. در بحث تعارض اصل مصحح و متمم برخی بزرگان همانند صاحب عروه، مرحوم امام، محقق نائینی، مرحوم جائری و مرحوم فشارکی فرموده اند که این اصل تعارض کرده و نماز شخص محکوم به بطلان است اما برخی همانند محقق عراقی، مرحوم خویی، مرحوم استاد و آقای سیستانی قائل شده اند که اصل مصحح بلامعارض جاری خواهد شد.

https://www.ghbook.ir/index.php?name=%D8%A2%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D9%88%20%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%20%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%20%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84%20%D8%A2%DB%8C%D8%AA%20%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87%20%D8%B4%DB%8C%D8%AE%20%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%20%D8%AA%D9%82%DB%8C%20%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF%DB%8C%20%D9%BE%D9%88%D8%B1%20%D8%B2%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C96&option=com_dbook&task=readonline&book_id=14294&page=278&chkhashk=A31E1A219A&sword=%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C&tmpl=component&lang=fa