***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

تعداد نتایج از صفحه 1 تا 639 : 2


  • مطرح شده است.کیفیت وجود نسبت در قضایای کاذبهبعضی از بزرگان نقل می کنند مرحوم سید فشارکی(ره) که یکی از
    (صفحه 572)

  • این حرف نتیجه بگیرید، ملازمه ای وجود ندارد. حرف، درست است، جواب مرحوم سید بزرگوار فشارکی درست است، اما
    (صفحه 573)

سیری کامل در اصول فقه: دوره ده ساله دروس خارج اصول محمد فاضل لنکرانی جلد 9

 

 

سیری کامل در اصول فقه: دوره ده ساله دروس خارج اصول محمد فاضل لنکرانی جلد 9

سیری کامل در اصول فقه: دوره ده ساله دروس خارج اصول محمد فاضل لنکرانی
مشخصات کتاب:
سرشناسه:فاضل لنکرانی، محمد، ۱۳۱۰ - ۱۳۸۶.
عنوان و نام پدیدآور:سیری کامل در اصول فقه: دوره ده ساله دروس خارج اصول جلد1/ فاضل لنکرانی ؛ تهیه و تنظیم موسسه روزنامه فیضیه.
مشخصات نشر:قم: فیضیه، ۱۳۷۷
مشخصات ظاهری:16 ج.
شابک:۵۰۰۰۰۰ریال (دوره) ؛ ۲۵۰۰۰ ریال: ج. ۱: 9646764010 ؛ ۱۶۰۰۰۰ ریال:ج.۱،چاپ سوم:978-964-6764-01-0 ؛ ۲۵۰۰۰ ریال: ج. ۲ : 964-6764-02-9 ؛ ۲۵۰۰۰ ریال: ج. ۳: 9646764045 ؛ ۲۵۰۰۰۰ ریال (ج.۳) ؛ ۲۵۰۰۰ ریال: ج. ۴ : 964-6764-05-3 ؛ ۲۵۰۰۰ ریال: ج. ۷: 9646764088 ؛ ۲۵۰۰۰ ریال: ج. ۸: 9646764096 ؛ ۲۵۰۰۰ ریال: ج. ۹: 964676410X ؛ ۲۵۰۰۰ ریال: ج. ۱۰: 9646746118 ؛ ۴۵۰۰۰ ریال: ج. ۱۲: 9648320047 ؛ ۲۵۰۰۰ ریال: ج. ۱۳: 9646764207 ؛ ۴۵۰۰۰ ریالج. ۱۳،چاپ (۱۳۸۵) : 964-8320-05-5 ؛ ۲۵۰۰۰ ریال: ج. ۱۴: 9646764215 ؛ ۲۵۰۰۰ ریال: ج. ۱۵: 9646764223 ؛ ۲۵۰۰۰ ریال: ج. ۱۶: 9646764231
عنوان های دیگردوره ده ساله دروس خارج اصول حضرت آیه الله فاضل لنکرانی "مد ظله العالی"
ناشر: فیضیه
مکان نشر: ایران - قم
سال نشر: مجلد1الی مجلد3= 1377ش - مجلد4الی مجلد8= 1378ش - مجلد9 الی مجلد14= 1379ش - مجلد15 و مجلد16= 1380ش
موضوع:اصول فقه شیعه
شناسه افزوده:دادستان، محمد، تنظیم کننده، تهیه کننده
شناسه افزوده:موسسه روزنامه فیضیه
رده بندی کنگره:BP۱۵۹/۸/ف۱۸س۹ ۱۳۷۷
رده بندی دیویی:۲۹۷/۳۱۲
شماره کتابشناسی ملی:م ۷۸-۱۳۶۹۹
ص :1

عناوین اصلی کتاب شامل:
جلد 1؛ جلد 2؛ جلد 3؛ جلد 4؛ جلد 5؛ جلد 6؛ جلد 7؛ جلد 8؛ جلد 9؛ جلد 10؛ جلد 11؛ جلد 12؛ جلد 13؛ جلد 14؛ جلد 15؛ جلد 16

https://www.ghbook.ir/index.php?option=com_dbook&task=viewbook&book_id=1015272009&Itemid=167&lang=fa

 

تعداد نتایج از صفحه 1 تا 639 : 2


  • مطرح شده است.کیفیت وجود نسبت در قضایای کاذبهبعضی از بزرگان نقل می کنند مرحوم سید فشارکی(ره) که یکی از
    (صفحه 572)

  • این حرف نتیجه بگیرید، ملازمه ای وجود ندارد. حرف، درست است، جواب مرحوم سید بزرگوار فشارکی درست است، اما
    (صفحه 573)

    تعداد نتایج از صفحه 1 تا 639 : 2


 

 

اگر در نفس انسان واقعا یک تجزّمی وجود نداشته باشد، نمی شود انسان تجزّم را در نفس خودش خلق کند. وقتی که یک اعتقادی وجود نداشته باشد نمی شود انسان در نفس خودش اعتقاد را مثل قیام و قعود خارجی با اراده ایجاد کند و با اراده به وجود بیاورد، پس ملاک در صدق قضیه در قضایای کاذبه چیست؟

اینها گفته اند: ملاک آن به امر قلبی ارتباط ندارد، ملاک این است که هرچیزی که به صورت جزم القاء بشود، (به اینکه حالا پشت پرده چیست، در قلب چیست، کاری نداشته باشید) «و کان مشتملا علی النسبه التی یصح السکوت علیها، هذه قضیه» چه در قلب او تجزّم وجود داشته باشد یا نباشد.

پیدا است که مخبر کاذب هم مسأله را به صورت جزم و قطع مطرح می کند، و الاّ اگر مسأله را به صورت تردید بیان کرد، در همان مخبر صادقش هم لیست بقضیه، اگر گفت: احتمال دارد که زید از سفر آمده باشد، اینکه ملاک برای صدق و کذب نیست چه در باطن خودش هم این احتمال را بدهد یا در باطن، قطع به ثبوت داشته باشد، چون گاهی از اوقات انسان یک مسائلی را می داند، لکن شرائط اقتضاء نمی کند که به صورت قطع و بتّ بگوید، با اینکه می داند، به صورت احتمال می گوید، این«لیس بقضیه مشتمله علی نسبه یصح السکوت علیها». پس ملاک در قضیه بودن، این است که در قالب جزم و بت، ریخته بشود و اظهار بشود، اما در پشت این قالب، جزم و قطعی وجود دارد یا ندارد؟ آنها دیگر نقشی در این مسأله ندارد.

عدم ارتباط بین قضایای کاذبه و محل بحث

ما عرض می کنیم: درست است، باز این حرف را می پذیریم، ولی اگر بخواهید در مسأله موافقت التزامیه از این حرف نتیجه بگیرید، ملازمه ای وجود ندارد. حرف، درست است، جواب مرحوم سید بزرگوار فشارکی درست است، اما در موافقت التزامیۀ مورد بحث ما می خواهید چه نتیجه ای بگیرید؟ اگر در قضایای کاذبه، ملاک در صدق قضیه، عبارت از یک تجزّم قلبی اختراعی و اختلاقی نباشد، هذا لا یدل بر اینکه موافقت التزامیه در مقام عمل؛ یعنی در مقام تعلق تکلیف و به حسب مقام ثبوت، «لا یمکن ان یتعلق به التکلیف». آن حرف در جای خودش درست است اما اینجا هم به حسب مقام ثبوت، به نظر من در تعلق تکلیف، هیچ گونه منعی ملاحظه نمی شود.

https://www.ghbook.ir/index.php?name=%D8%B3%DB%8C%D8%B1%DB%8C%20%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84%20%D9%81%D9%82%D9%87:%20%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87%20%D8%AF%D9%87%20%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87%20%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%20%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%20%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84%20%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%20%D9%81%D8%A7%D8%B6%D9%84%20%D9%84%D9%86%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%20%D8%AC%D9%84%D8%AF%209&option=com_dbook&task=readonline&book_id=1015272009&page=573&chkhashk=BE3DD77EE0&sword=%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C&tmpl=component&lang=fa

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۳۰