***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

مصاحبه خبرگزاری دفاع مقدس با دکتر«سید جواد هاشمی فشارکی»  مؤلف برگزیده پانزدهمین جشنواره «پاسداران اهل قلم»،

 لینک کوتاه: https://dnws.ir/445709

 

مؤلف برگزیده پانزدهمین جشنواره «پاسداران اهل قلم»:

شناخت ماهیت جنگ­‌های آتی/ نحوه مقابله ایران با جنگ‌ هیبریدی دشمن

هاشمی فشارکی با اشاره به مفهوم جنگ ترکیبی گفت: ویژگی­‌ها و ماهیت جنگ­‌های آتی و نیازهای آن، باید از هم‌اکنون پیش‌بینی و ابزارهای لازم برای حضور در چنین شرایطی فراهم شود.

کد خبر: ۴۴۵۷۰۹

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۴ - 14March 2021

ماهیت جنگ‌های ترکیبی و راهکارهای دفاعی«سید جواد هاشمی فشارکی» مؤلف کتاب «ماهیت جنگ‌های ترکیبی و راهکارهای دفاعی» و مؤلف برگزیده پانزدهمین جشنواره «پاسداران اهل قلم»، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با بیان این‌که رشد سرسام‌آور فن‌آوری‌های نوین و تأثیر محصولات فن‌آورپایه مانند جنگ سایبری، هواپیماهای بدون سرنشین، صنعت فضایی، زیردریایی‌های هسته‌ای، خودروهای تاکتیکی فوق سبک و... تأثیر زیادی بر راهبرد و سبک جنگ داشته‌اند، اظهار داشت: ما با جنگ‌های ترکیبی یا نبرد هیبریدی مواجه هستیم که انواع مختلفی از جنگ را به‌طور هم‌زمان به‌کار می‌گیرند.

وی افزود: در گذشته دشمنان برای تحقق اهداف خود از ایجاد آشوب و فتنه و یا راه انداختن جنگ بهره می‌بردند و برای موفقیت در آن، از سایر روش‌های عملیات روانی، فرهنگی، جاسوسی، تحریم و... استفاده می‌کردند؛ به‌عبارتی اغلب روش‌های تهدیدزا در جنگ و درگیری نظامی را به کار می‌گرفتند؛ اما در دو دهه اخیر، به لحاظ ارتقاء علوم و فناوری، از همه روش‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، سایبری و...، به‌صورت موازی بهره می‌گیرند؛ یعنی یک جنگ تمام‌عیار را رقم زده‌اند تا زودتر به اهداف خود دست یابند که می‌توان آن را «تحول در شیوه‌های مرسوم جنگ» عنوان کرد.

مؤلف برگزیده پانزدهمین جشنواره «پاسداران اهل قلم» عنوان کرد: جنگ‌های اخیر شاهد این سبک جنگ بوده و آینده جهان، نشان از وقوع بحران‌های شدید جهانی و نگرانی‌های رو به تزاید دارد و از آن‌جا که نظام‌های بین‌المللی در سیطره سلطه‌گران است، بنابراین بی‌واهمه از پیامدهای انسانی و زیست‌محیطی آن، از جنگ ترکیبی استفاده می‌کنند.

هاشمی فشارکی با بیان این‌که در کتاب «ماهیت جنگ‌های ترکیبی و راهکارهای دفاعی» به مبانی نظری تهدید و جنگ و نیز وجوه جنگ‌ها پرداخته شده است، گفت: در این کتاب همچنین به موضوع جنگ‌های متعارف و نامتعارف و دفاع در برابر آن پرداخته و راهکارهای دفاعی مقابله با جنگ‌های ترکیبی ارائه شده است.

وی با بیان این‌که جنگ یکی از پدیده‌هاست که به‌دلیل ماهیت، ویژگی و شکل عملیاتی آن، دچار تحول بنیادین شده است، افزود: در جهان امروز به لحاظ پیچیدگی‌های فزاینده محیطی، پدیده‌ها نیز به همان میان پیچیده و چندوجهی شده‌اند؛ بر همین مبناست که امروزه «جنگ ترکیبی» به‌عنوان مفهومی نوین در ادبیات نظامی و راهبردی مورد توجه قرار گرفته است؛ بنابراین شناخت مبانی، اصول، ویژگی‌‌ها و اهداف آن به‌عنوان یکی از مصادیق جنگ‌های آینده، از الزاماتی است که می‌‌تواند در سیاست‌گذاری کشور در اولویت قرار گیرد.

مؤلف کتاب «ماهیت جنگ‌های ترکیبی و راهکارهای دفاعی» بیان کرد: تهدیدات چندشیوه‌­ای که اغلب «جنگ‌ هیبریدی» نامیده می‌­شوند، اکنون موجب شده‌اند تا مبارزان، قابلیت­‌های چندشیوه‌­ای را فعال کنند و به‌کار ببرند تا با استفاده از مزیت جنگ‌های ناهمتراز (نامتقارن)، به پیروزی‌های کلیدی دست یابند.

وی ادامه داد: همان‌طور که قرن اخیر از نظر سرعت و میزان پیشرفت علوم و فناوری در قیاس با اعصار قبل از آن، دورانی برجسته و ممتاز در تاریخ زندگی بشر قلمداد می­‌شود، از نظر فرایند تکاملی جنگ­‌ها نیز یک استثناست و رویدادهای عظیمی در این قرن به‌وقوع پیوسته و اختراعات بزرگی، ماهیت جنگ‌­ها و چهره زندگی بشر را دگرگون ساخته که مربوط به همین بازه زمانی است.

هاشمی فشارکی گفت: روند فعلی نشان می‌­دهد که این تحولات در قرن جاری که محور مقاومت شکل گرفته و به‌عنوان یک محور قدرت جهانی بروز و ظهور یافته است، علی‌رغم میل و تلاش‌های کشورهای سلطه‌گر، در سال‌های آتی منشأ تحول در معادلات جهانی خواهد بود؛ بنابراین ضرورت دارد تا در مورد ابعاد مختلف این واقعیت و روند تحولات آن، کنکاش و خود را برای مواجهه با آن آماده کنند.

وی درخصوص آمادگی در برابر «جنگ ترکیبی»، تأکید کرد: میزان تأثیرات بنیادی و عمیق جنگ‌های ترکیبی، از یک سو بر سرنوشت یک ملت و از سویی دیگر بر میزان اهمیت آمادگی یک کشور برای مواجهه منطقی و جلوگیری از غافلگیر شدن در جنگ‌­ها مربوط می‌شود؛ بنابراین ایجاب می‌­کند تا ویژگی­‌ها و ماهیت جنگ­‌های آتی و نیازهای آن، از هم‌اکنون پیش‌بینی شده و ابزارهای لازم برای حضور در چنین شرایطی فراهم شود.

انتهای پیام/ 113

برچسب ها: جنگ ترکیبی ، جنگ هیبریدی ، هاشمی فشارکی ، سید جواد هاشمی فشارکی ، پاسداران اهل قلم ، جنگ سایبری ، صنعت فضایی ، عملیات روانی ، جنگ چندوجهی ، ادبیات نظامی ، ایران ، محور مقاومت ، جبهه مقاومت ، جنگ نامتقارن ، جنگ ناهمتراز

 

 

 

 لینک کوتاه: https://dnws.ir/445709

 

https://defapress.ir/fa/news/445709/%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%AA-%D8%AC%D9%86%DA%AF%C2%AD%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%AA%DB%8C-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%AC%D9%86%DA%AF%E2%80%8C-%D9%87%DB%8C%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B4%D9%85%D9%86

 

 

این کتاب شامل فصل زیر می باشد :

فصل اول:  مبانی نظری تهدید وجنگ

فصل دوم: مبانی  دفاع

فصل سوم: دفاع در جنگ‌های متعارف

فصل چهارم: جنگ‌های نامتعارف و دفاع در برابر آن

فصل پنجم: جنگ‌‌های سایبری ودفاع سایبری

 

http://javadfesharaki.blog.ir/1398/11/14/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%20%D9%85%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%AA%20%D8%AC%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%A8%DB%8C%20%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9%DB%8C