***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

آشنایی با سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری

دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۰، ۰۵:۴۰ ب.ظ

مهندس سید علی هاشمی فشارکی در سمت مدیریت شهرک صنعتی امیرکبیر

آشنایی با سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری

در راستای اجرایی شدن بند 20 ماده 55 قانون شهرداریها در سال 1365 در دفتر طرح و برنامه­ریزی شهرداری ، مطالعات مقدماتی تشکیل موسسه ساماندهی صنایع و مشاغل شهری آغاز و سپس تاسیس گردید. این موسسه به دلیل گسترش وظایف محوله از سال 1370 به سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری تغییر نام پیدا نمود که از بدو تاسیس این سازمان تا کنون آقایان کریم­پور ، مهندس علی امامی ، مهندس حسن فقیهیان ، فرامرز موحد ، حاج عباس جمشیدی ، حاج رضا ایقانی و مهندس محسن رنجبر مدیریت عامل سازمان را به عهده داشته­اند. و طی این دوران آقایان حاج منصور بنایی­زاده ، محمدعلی عباسی ، سید تقی ناظری ، پرویز همتیان و مهندس سید علی هاشمی فشارکی در سمت مدیریت شهرک صنعتی امیرکبیر انجام وظیفه نموده­اند.

با انتصاب آقای مهندس رنجبر در سال 1386 فصل جدیدی از کلر و فعالیت بر اساس اصول علمی بنا نهاده شد و سند راهبردی سازمان با چشم­انداز دستیابی به یک شهر آرام و روان با فاهم شدن توازن در دسترسی به امکانات ، خدمت و فرصتها بر مبنای اصل عدالت با هفت هدف کلان زیر تهیه گردید.

    توسعه شبکه توزیع مناسب و افزایش نقش نظارتی سازمان
    ایجاد ساختار استاندارد ساماندهی مشاغل شهری
    ایجاد بستر مناسب و جذب مشارکت بخش خصوصی
    افزایش عملکرد سازمان در حیطه سیاست­گذاری و نظارت
    رشد مداوم و پایدار مالی سازمان
    بهبود مستمر اداری و اجرائی و ارتقاء توانمندیهای سخت­افزاری و نرم­افزاری سازمان
    ایجاد مدیریت متمرکز و متخصص در زمینه ساماندهی مشاغل شهری در راستای تحقق مدیریت واحد شهری

لازم به ذکر است هم­اکنون در حال اجرای طرح­های توسعه فازهای جدید شهرک می­باشد.

برنامه های کاهش آلاینده ها

در دست ساخت

توسعه فضای سبز

در دست ساخت

منشور اخلاقی

اعضاء هیئت امناء شهرک صنعتی امیرکبیر و پرسنل این دفتر بعنوان عضوی از جامعه صنعتی ، به منظور ارائه خدمات مطلوب به همکاران حاضر در شهرک و با نگاه به این مقوله که جامعه صنعت کشور بتواند از توانمندیهای صنعتی موجود در این شهرک بهره مند گردد و از این طریق سهم بازار کار صنعتگران شهرک افزایش یافته رضایتمندی آنها حاصل گردد خود را بر باورهای ذیل متعهد می داند :
 
1- ایجاد فضای مشارکتی و همفکری بین کلیه واحدهای مستقر در شهرک
2- خوشرفتاری و متانت در تعامل با کسبه و همکاران
3- ارائه اطلاعات و راهنمائی لازم به مراجعه کنندگان به منظور تسریع در انجام امور و ارتقای روحیه همکاری
4- انجام امور محوله بدون هیچ چشم داشت مادی و صرفا جهت انجام وظیفه
5- تلاش در جهت بهبود فراگیر و مستمر وضعیت شهرک از نظر بهداشتی ، امنیتی و ...
6- ارتقاء سطح علمی صنعتگران
7- رعایت عدالت و انصاف در برخورد با صنعتگران و اجتناب از ضایع شدن حقوق آنها
8- استفاده صحیح از اختیارات و امکانات موجود و بهینه سازی آن
9- رازداری و پرهیز از مصادیق غیر اخلاقی

آئین نامه انضباطی شهرک صنعتی امیرکبیر

1- رعایت نظافت و بهداشت اماکن و معابر عمومی شهرک
2- جلوگیری از آلوده شدن محیط و همت گماشتن در ایجاد محیطی سالم
3- رعایت ساعت عرف کاری واحدهای بلوک و امتناع از سرو صداهای بی مورد
4- خودداری از هرگونه سد معبر در رواق ها و فضاهای عمومی و ایجاد مزاحمت برای دیگران
5- امتناع از افزایش زیربنا ،تغییر در نمای ساختمانها ،تفکیک و جداسازی داخلی کارگاهها و فروشگاهها مگر با هماهنگی و اخذ مجوز کتبی
6- نصب وسایل اطفاء حریق و رعایت اصول ایمنی و بهداشت کار در کارگاهها و فروشگاهها
7- مطالعه و اجرای اطلاعیه ها و بخشنامه های مربوط به نماینده بلوک و هیئت امناء ، نصب شده در تابلو اعلانات بلوک
8- اخذ مجوز کتبی از نماینده بلوک و دفتر هیئت امناء جهت حضور پرسنل کارگاه در طول شب در کارگاه بمنظور کنترل حضور افراد متفرقه در شب
9- ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده عمومی به هیئت امناء از طریق صندوق نصب شده در هر بلوک تحت نظارت بازرس هیئت امناء
10- عدم تغییر کاربری کارگاه بمنظور هماهنگی با واحدهای شاغل در هر بلوک
11- راه اندازی محل خریداری شده حداکثر طی مدت دو ماه پس از تحویل بمنظور رونق بخشیدن به شکوفائی شهرک
12- نهایت همکاری و تشریک مساعی با هیئت امناء و نمایندگان بلوک و پرداخت بموقع هزینه های مربوط به خدمات عمومی
 
 توجه : در موقع بروز حوادث و اتفاقات ضمن حفظ خونسردی کامل ، سریعا عوامل انتظامات و دفتر هیئت امناء را مطلع فرمائید.

نحوه اداره شهرک

فلسفه مدیریت شهرک به گونه ای تعریف گردیده که با اتکا به توان علمی ، فنی ، مالی و تجارب صنعتگران شهرک ، کلیه مسائل و مشکلات صنعتی ، فرهنگی ، پزشکی ، آموزشی ، امنیتی و مشاوره ای به نحو احسن حل و فصل شده و اعضاء هیئت امناء نیز با تقبل مسئولیت ، در مدت 2 ساله وظیفه محوله را بدون چشم داشتی در این راستا انجام می دهند صنعتگران این شهرک وظیفه خود می دانند که با حمایت مالی و پرداخت شارژ خود از این تشکل صنعتی به بهترین نحو پشتیبانی کنند.

درآمد ناشی از دریافت شارژ واحدها صرف اداره مراکز مدیریتی ، پزشکی ، مشاوره ای و همچنین عقد قراردادهای آموزشی ، امنیتی ، مشاوره ای ، پزشکی IT و پیگیری دیگر مسائل و معضلات شهرک می گردد.

چارت تشکیلاتی هیئت امنا شهرک صنایع کارگاهی امیرکبیر اصفهان

چارت45

 

عملکرد هیات امنا از دوره اول تا دوره چهارم

هیات امنا شهرک امیرکبیر از ابتدای دوره اول تا کنون ( دوره چهارم ) با تشکیل جلسات کاری متعدد به بحث و بررسی مسائل و مشکلات شهرک پرداخت ضمن تصمیم گیری و ارائه راه حل های کارشناسی اقدام به پیگیری امور نموده است.

1-    پیگیری اسناد مالکیت

پیگیریهای مستمر و تشکیل جلسات متعدد کاری با شورای شهر ، شهرداری اصفهان ، مدریت ساماندهی مشاغل شهری و همت مسئولین وقت ساماندهی سبب گردید تا پس از چندین سال صنعتگران شهرک موفق به دریافت اسناد خود شوند.

2-    پیگیری صدور اسناد

روان سازی در فرآیند صدور اسناد و حل موارد اختلافی همچون دیرکرد برخی از واحد ها ، نحوه محاسبه متراژ پلکان و سازه های فلزی و ... از جمله فعالیت های انجام شده می باشد.

3-    پیگیری رفع اشکالات فنی ساختمان های معیوب

در این مورد ضمن پیگیری قضائی ابتدا موارد بلوکهای 17 و 18 تامین دلیل گردیده جلسات متعددی با مسئولین ساماندهی در خصوص رفع عیب واحدها برقرار گردید که تاکنون بجز چند مورد در بلوک 13 و 17 نسبت به سایر موارد اقدامی انجام نگرفته است.

4-    پیگیری ساخت مکانهای عمومی

با استقرار ایستگاه آتش نشانی در شهرک و آماده شدن نقشه مکانهای عمومی همچون مسجد ، درمانگاه ، ورزشگاه و ... انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد اجراو ایجاد فضاهای مذکور باشیم.

5-    پیگیری آب شرب شهرک

با تلاشهای انجام گرفته شبکه آب رسانی شهرک تکمیل گردیده و در حال حاضر امکان استفاده از آب شرب نصفیه شده برای تمامی واحدهای مستفر در شهرک فراهم می باشد.

6-     پیگیری شبکه گازرسانی

پیگیریهای به عمل آمده سبب گردید تا علاوه بر برخورداری شهرک از شبکه گاز مطلوب ، امکان داشتن انشعاب مستقل برای هر واحد صنعتی فراهم شود. علاوه بر این با تلاش بسیار ایستگاه افزایش فشار در ورودی بولوارعطا الملک تجهیز و راه اندازی گردید

7- فراگیر نمودن بیمه در شهرک

رایزنی های انجام شده با سازمان تامین اجتماعی و اطلاع رسانی در زمینه مزایای مختلف استفاده از بیمه به به کارفرمایان ، باعث گردید گستره استفاده از بیمه تامین اجتماعی ، تکمیل درمان ، مسئولیت مدنی کارفرما ، بیمه حوادث عمر و پس انداز در بین صنعتگران افزایش یابد.

8- پیگیری کسب مجوز برق صنعتی

در این راستا ضمن پیگیریهای انجام شده با اداره برق توافق گردید که با ارائه مدارک صنعتی اعم از گواهی فعالیت صنعتی ، جواز کسب و دیگر مدارک مورد نیاز تعرفه تجاری به صنعتی تبدیل گردد. در این خصوص مالکین محترم می توانند جهت تبدیل تعرفه برق کارگاه خود به دفتر هیئت امناء مراجعه نمایند.

9- پیگیری امور ایاب و ذهاب صنعتگران

پیگیریهای چندین ساله هیئت امناء سبب گردید سازمان اتوبوسرانی اصفهان دو دستگاه اتوبوس جهت شهرک اختصاص دهد تا در مسیر میدان جمهوری اسلامی – شهرک امیر کبیر تردد نماید.

10- ارتباط با مراکز دولتی

هیئت امناء در طول سالهای گذشته حجم وسیعی از مکاتبات در تائید و مهرفی صنعتگران به مراکز دولتی ، بانکها ، اتحادیه ها، سازمان تامین اجتماعی ، موسسات ، کارخانجات و مراکز صنعتی داشته است.

11- راه اندازی مرکز بهداشت و درمان

از جمله خدمات هیئت امناء تجهیز و راه اندازی مرکز بهداشت و درمان می باشد . این مرکز روزانه 10 ساعت خدمات پزشکی اورژانس به صنعتگران داخل و خارج از شهرک ارائه می نماید . همچنین در زمینه تجهیز درمانگاه تاکنون دستگاه اسلیت لامپ جهت چشم پزشکی ، تخت جراحی اتوماتیک ، دستگاه اتوکلاو 70 لیتری ، فشارسنج سیار ، ست های مختلف جراحی و سایر وسائل مورد نیاز خریداری و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

12- نمازخانه شهرک

لزوم وجود محلی جهت انجام فرائض دینی موجب گردید تا هیئت امناء به طور موقت به تجهیز و راه اندازی محلی بعنوان نمازخانه نماید.

13- برقراری امنیت شهرک

در بخش انتظامی ضمن استفاده از پاس بخشهای آموزش دیده در تعاملی نزدیک با نیروی انتظامی (کلانتری 24) اقدام به تجهیز ، آموزش و نظارت بر عملکرد نگهبانان بلوکها نموده بطوری که در حال حاضر فضای امنیتی قابل قبولی در سطح شهرک فراهم شده است . ایجاد مرکز متمرکز حفاظت الکترونیکی از اهداف آتی هیئت امناء می باشد.

14- آموزش صنعتی

با پیگیری های انجام شده هیئت امناء توانسته است از امکانات آموزشی شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان و سازمان فنی و حرفه ای اصفهان استفاده نموده و اخیرا ضمن عقد قراردادی با گروه آموزش امیرکبیر آموزشهای نرم افزاری CATIA I ، CATIA II، OUTOCAD ، POWER MILL ، نقشه کشی و نقشه خوانی ، زبان اینترنت و .......... را بطور مستمر جهت استفاده صنعتگران فراهم نموده است.

15- نشر خبرنامه

هیئت امناء شهرک توانست با چاپ و توزیع نشریه و خبرنامه ، اخبار و مطالب مورد نیاز صنعتگران شهرک را تهیه و در اختیار واحدهای صنعتی قرار دهد.

16- چاپ کتاب شهرک

با چاپ و توزیع کتاب توانمندیهای شهرک در دو مرحله ، اطلاعات جامعی از توانمندیهای صنعتگران در اختیار موسسات و مراکز صنعتی قرار گرفته است.

17- راه اندازی وب سایت

در حال حاضر با تلاشهای انجام گرفته وب سایت شهرک در زمینه لازم جهت تبادل گسترده اطلاعات با جامعه صنعت کشور فراهم گردیده است.

18- پیگیری امور مخابرات

پیگیریهای متعدد هیئت امناء منجر به نصب دو دستگاه کیوسک تلفن عمومی در سطح شهرک گردید.

19- حضور در نمایشگاهها و تورهای صنعتی

فراهم نمودن شرایط حضور گسترده صنعتگران در نمایشگاههای داخلی و خارجی هم چنین راه اندازی تورهای صنعتی جهت بازدید از کارخانجات و مراکز صنعتی داخل و خارج کشور از جمله فعالیتهای هیئت امناء می باشد.

کمیته های تخصصی

هیئت امنا به منظور ایجاد زمینه مشارکت هر چه بیشتر صنعتگران و صاحب­نظران و اشاعه فرهنگ همکاری ، همفکری ، تبادل نظر و ارائه راه­ حل­های کارشناسی برای اجرای اهداف و برنامه ­های خود در شهرک اقدام به فعال نمودن کمیته­ های تخصصی در زمینه های برنامه ریزی و تشکیلات ، حقوقی و حل اختلاف ، آموزش ، اداری و مالی ، حفاظت و امنیت ، بهداشت و درمان ، اجرائی ، روابط عمومی ، تبلیغات ، تربیت بدنی ، نمایشگاه و تورهای صنعتی و بانک  اطلاعات و وب سایت نمود که هریک از اعضای هیئت امنا با همکاری دیگر اعضا و کاندیداهای دوره های قبل و پیشکسوتان در شهرک با عضویت در این کمیته ها به پیشبرد و ارتقا کمی و کیفی اهداف شهرک و هیئت امنا کمک می نماید.

 

کمیته برنامه ریزی و تشکیلات:

1- نظارت عالیه بر نحوه اجرای ضوابط و تشکیلات هیئت امناء

2- نظارت عالیه بر عملکرد دفتر کنترل پروژه به منظور اجرای برنامه ها طبق زمانهای تعیین شده

3- پیگیری و تدوین چشم انداز، اهداف

4- پیگیری تدوین اساسنامه و پیگیری ثبت آن

5- دستورالعمل ها، آئین نامه ها و ...

6- شرح وظایف ها و چارت تشکیلاتی

7- برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت در رابطه با تحقق اهداف

8- تنظیم تقویم سالانه اقدامات مربوط به هیئت امناء

 

کمیته حقوقی و حل اختلاف:

1- نظارت عالیه بر اجرای مفاد قراردادهای هیئت امناء

2- پیگیری تشکیل شورای حل اختلاف

3- رسیدگی به اختلافات واحدها و اقدام در جهت حل آنها

4- تدوین تفاهم نامه ها و قراردادهای پرسنلی، پیمانکاری و ...

5- تنظیم لوایح حقوقی در جهت دفاع از منافع شهرک و هیئت امناء

 

کمیته آموزش و روابط عمومی:

1- سیاست گذاری، برنامه ریزی و انجام نظارت عالیه بر امور آموزش

2- تدوین طرح ها و برنامه های آموزشی با هماهنگی مراکز ارائه خدمات آموزشی

3- برآورد نیازهای آموزشی شهرک و تعیین اولویت های آن از طریق نظرسنجی از صنعتگران

4- نظارت عالیه بر عملکرد برگزارکننده کلاس ها و امور آموزش

 

کمیته اداری مالی:

1- سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت عالیه بر امور اداری و مالی هیئت امناء

2- برآورد بودجه سالانه هیئت امناء

3- کارشناسی برآورد شارژ واحدها

4- برنامه ریزی جهت ایجاد منابع درآمد مالی و تهیه دستورالعمل های مربوطه

5- برنامه ریزی امور اداری و پرسنلی

6- نظارت عالیه بر نحوه هزینه ها

7- نظارت عالیه بر امور اداری و پرسنلی

8- تهیه لیست اموال منقول و غیرمنقول و نظارت عالیه بر حفظ آن

9- نظارت عالیه بر عملکرد مسئول حسابداری و امور پرسنلی

 

کمیته نمایشگاه و تورهای صنعتی:

1- سیاست گذاری و برنامه ریزی جهت بازدید و شرکت در نمایشگاه های استانی و کشوری

2- سیاست گذاری و برنامه ریزی جهت برگزاری نمایشگاه موقت و دائمی در شهرک

3- سیاست گذاری و برنامه ریزی جهت برگزاری تورهای صنعتی

4- نظارت عالیه بر عملکرد پیمانکاران برگزارکننده (نمایشگاه و تورهای صنعتی)

5- نظارت عالیه بر عملکرد امور نمایشگاه و تورهای صنعتی

6- نظرسنجی در رابطه با برآورد نیازهای نمایشگاهی و تورهای صنعتی صنعتگران شهرک

 

کمیته اجرائی و حفاظت و امنیت:

1- سیاست گذاری و برنامه ریزی امور اجرائی شهرک از قبیل آئین انضباطی (رفع سد معبر، زیباسازی، نظافت عمومی، جمع آوری ضایعات، تغییر کاربری، توسعه فضای سبز، پیگیری اشکالات روشنائی شهرک)

2- نظارت عالیه بر عملکرد مسئول اجرائیات

3- نظارت عالیه بر عملکرد پیمانکار ضایعات

4- سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت عالیه بر پیمانکار حفاظت و واحد انتظامات شهرک

5- تدوین طرح های حفاظتی شهرک

6- برنامه ریزی جهت اجرای طرح های مصوب

7- نظارت عالیه بر عملکرد پرسنل انتظامات

8- برنامه ریزی جهت استفاده از تجهیزات پیشرفته به منظور بالابردن امنیت شهرک (دوربین و ...)

 

کمیته پرتال، وب سایت و بانک اطلاعات :

1- سیاست گذاری و برنامه ریزی جهت ایجاد بانک اطلاعاتی شهرک

2- سیاست گذاری و برنامه ریزی جهت ایجاد وب سایت شهرک

3- سیاست گذاری و برنامه ریزی جهت آمارگیری های نوبه ای به منظور به روز کردن اطلاعات

4- سیاست گذاری و برنامه ریزی جهت ایجاد شبکه اطلاع رسانی به صورت وایرلس در سطح شهرک

 

کمیته بهداشت و درمان:

1- سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت عالیه بر عملکرد مرکز بهداشت و درمان

2- نظارت عالیه بر عملکرد امور درمانگاه و امور بهداشت حرفه ای

3- برنامه ریزی و ارائه طرح های درمانی، بهداشت حرفه ای، بهداشت محیط و طب صنعتی

4- برنامه ریزی و ارائه طرح هایی جهت ارتقاء سطح رعایت مقررات ایمنی در شهرک

5- نظارت عالیه بر کیفیت اجرای بیمه تکمیل درمان

6- کارشناسی تعیین میزان تعرفه ها با هماهنگی کمیته اداری مالی

 

کمیته تربیت بدنی:

1- سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت عالیه جهت امور ورزشی شهرک

2- برنامه ریزی جهت ایجاد گروه های ورزشی از جمله (کوهنوردی، فوتبال، والیبال و ...) و اجرای برنامه های متنوع

3- برنامه ریزی جهت برگزاری مسابقات

4- نظرسنجی در رابطه با برآورد نیازهای ورزشی شهرک و پیگیری تامین امکانات مورد نیاز آن

5- نظارت عالیه بر عملکرد امور تربیت بدنی هیئت امناء

 

آشنایی با خط مشی هیئت امنا

هیئت امنا شهرک صنعتی امیر کبیر با نگاه به این مقوله که جامعه نیازمند به فناوری­های صنعتی ، بتواند از توانمندی­های صنعتی موجود در شهرک بهره­مند گردد و از این طریق سهم بازار صنعتگران شهرک افزایش یابد و رضایت­مندی ایشان را فراهم کند رئوس اهداف خود را به شرح زیر تنظیم نمود.

    کمک به ارتقاء توانائی­های تخصصی و علمی صنعتگران
    فراهم کردن زمینه ­های ارائه خدمات مشاوره­ای و تخصصی به واحدهای صنعتی شهرک
    برآورد نیازهای آموزشی و فراهم کردن بستر اجرای آن در شهرک
    ایجاد فضای فکری و فعالیتی برای مشارکت و فعال شدن شرکت­های هولدینگ
    فراهم آوردن زمینه­های دفاع از منافع واحدهای صنعتی در مجامع حقوقی
    زمینه سازی در اجرای طرح­های ایمنی و بهداشت حرفه­ای و طب صنعتی در واحدهای صنعتی شهرک
    ایجاد بانک اطلاعاتی و شبکه اطلاع رسانی به منظور شناساندن توانتمندیهای واحدهای صنعتی شهرک به جامعه صنعتی کشور

آشنایی با هیئت امنا

اقدامات وسیعی که در کلیه سطوح صنعتی کشور برای خودکفائی و ساخت داخل کالاهای مورد نیاز صنعت آغاز گردید سازندگان و متخصصان صنعتی کشور را بر این باور قرار داد تا ضمن سرعت بخشیدن به تأمین نیازمندیها در داخل کشور با ارائه راه­ حل­های کارشناسانه نقش سازنده خود را در این عرصه ایفا نمایند.

شهرک صنعتی امیرکبیر به عنوان یک مجموعه بزرگ خدمات صنعتی در این میان می­توانست نقش بسیار ارزشمندی را داشته باشد و فضای پشتیبانی فنی و اعتماد به نفس را برای اجرای پروژه­های بزرگ صنعتی در منطقه و کشور فراهم آورد.

اعتقاد به این امر که با یکدست کردن توانمندیهای واحدهای صنعتی در شهرک و رفع مشکلات دست و پا گیر آنها و گردآوری کلیه واحدهای صنعتی حول محور مدیریتی واحد، ضرورت ایجاد تشکلی تحت عنوان هیئت امناء را ایجاب نمود.

اعضاء منتخب صنعتگران اولین جلسه هیئت مؤسس را در اسفند ماه سال 1378 تشکیل و پس از تصویب اساسنامه شهرک ، هیئت امناء دوره اول در شهریور ماه سال 1380 کار خودرا شروع کرد. گفتنی است صاحبان صنایع حاضر در شهرک امیر کبیر با تجربه سه دوره انتخابات هیات مدیره ، در مردادماه 87 اعضاء منتخب خود در دوره چهارم هیات امنا شهرک صنعتی امیر کبیر را انتخاب نمودند تا بتوانند با اتحادی مثال زدنی ظرفیتها و پتانسیل های خود را در عرصه صنعتی کشور ارائه و جایگاه حقیقی خود را در صنعتی ایران زمین تثبیت نمایند.

آشنائی با شهرک صنعتی امیرکبیر اصفهان

مطالعات بانک جهانی نشان داده که واحدهای کوچک صنعتی در کشورهای صنعتی و در حال توسعه ، اثرات محسوسی بر اشتغال ، درآمد ملی و نیز دستیابی به رشد متعادل جامعه داشته و نقش مهمی را ایفا کرده اند.  سیاست های موفق کشورهای صنعتی و در حال توسعه در ارائه خدمات نرم افزاری مهندسی و کمک به واحد های کوچک صنعتی در راستای افزایش کیفیت و کمیت تولیدات آنها ، باعث شده تا جهش چشمگیر و غیر قابل تصوری در رشد اقتصادی ، فرهنگ صنعتی ، اشتغال مولد پایدار و توسعه صادرات صنعتی این گونه کشورها بوجود آید.
در این راستا در سال 1369 شهرک صنعتی امیرکبیر در غرب شهر اصفهان در کیلومتر 8 اتوبان امام خمینی بلوار عطاءالملک در زمینی به وسعت 127 هکتار توسط موسسه ساماندهی صنایع و مشاغل شهری شهرداری اصفهان طراحی و احداث گردید. فاز اول این مجتمع شامل 18 بلوک با تعداد 950 واحد صنعتی فعالیت خود را از اوائل سال 70 شروع و به دنبال آن فاز دوم با تعداد 5 بلوک پس از فاز اول فعال گردید. در حال حاضر فاز سوم شهرک در دست مطالعه و طراحی می باشد.
این شهرک با پوشش بیش از 1200 واحد صنعتی فعال و اشتغال بالغ بر 5000 نفر سهم به سزائی را در اعتلای تولید و صنعت استان و کشور ایفا نموده است.
ازوجوه بارز این شهرک یکی وجود ظرفیت های ارزشمند انسانی خصوصا فارغ التحصیلان دانشگاهی در کنار صنعتگران خبره و پیشکسوت و دیگری قرا گرفتن واحدهای مختلف صنعتی با فعالیت متنوع در کنار یکدیگر می باشد به طوریکه با حداقل جابجایی امکان بهره مندی از توانمندیهای مختلف صنعتی میسر خواهد بود.
این شهرک بسیاری از نیازمندیهای صنعتی کشور از قبیل قطعه سازی ، قالب سازی ، ماشین سازی ، ساخت تجهیزات معدنی و غیره را مرتفع ساخته و زمینه پشتیبانی از صنایع موجود در منطقه از جمله کارخانجات و صنایع بزرگی همچون ذوب آهن و فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان ، صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی ، نیروگاه ها ، صنایع نظامی و خودرو ، صنایع سیمان و کاشی و غیره را فراهم نموده است.

 

 

http://akportal.ir/13-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%A7

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۳۰