***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

آقای امیرحسن هاشمی‌فشارکی کارشناس امور دریانوردی کشورمان با اشاره به وجود سازمان بین‌المللی دریانوردی اظهار کرد:

کارشناس دریانوردی:

تمام دریانوردی بحرین به چند لنج صید مروارید خلاصه می‌شود

یک کارشناس دریانوردی با اشاره به میزبانی بحرین در نشست تأمین امنیت تردد دریایی در خلیج‌فارس گفت: بحرین در حد این موضوع نیست و تمام دریانوردی این کشور به چند لنج صید مروارید خلاصه می‌شود.

تمام دریانوردی بحرین به چند لنج صید مروارید خلاصه می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سازمان بین‌المللی دریانوردی یا آیمو با بیش از 30 سازمان بین دولتی ارتباط رسمی دارد و با 50 سازمان بین‌المللی غیردولتی نیز به‌صورت کارگزاران مشورتی همکاری می‌کند.

این کارگزاران به‌عنوان ناظر در کمیته‌های مختلف ایمو شرکت می‌کنند و طیف وسیعی از مسائل مربوط به شرکت‌های دریایی، حقوقی و محیط زیستی را پوشش می‌دهند و از طریق ارائه اطلاعات، اسناد و نظرات تخصصی در کار ارگان‌ها و کمیته‌های مختلف سهم بسزایی بر عهده دارند.

نهاد اداره‌کننده آیمو مجمعی متشکل از 167 کشور عضو است که هر دو سال یک‌بار، جلسه رسمی برگزار می‌کند.

در این باره امیرحسن هاشمی‌فشارکی کارشناس امور دریانوردی کشورمان با اشاره به وجود سازمان بین‌المللی دریانوردی اظهار کرد: هدف اصلی این سازمان استقرار مکانیزمی برای همکاری دریایی بین دولت‌هایی است که دارای ساحل هستند تا از این طریق بتوانند با وضع مقررات بین‌المللی، مسائل فنی مؤثر در کشتیرانی تجاری بین‌المللی را در هنگام تردد در آب‌های بین‌المللی امن کنند.

وی با اشاره به تصویب استانداردهای عملی در مورد ایمنی دریانوردی در این سازمان تصریح کرد: این استانداردها در قالب مقررات نه تنها به امنیت تردد دریایی توجه دارد بلکه حتی از آلودگی دریایی توسط کشتی‌ها ممانعت می‌کند.

این کارشناس دریایی با اشاره به توان اجرایی سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) خاطر نشان کرد: رسیدگی به کلیه مسائل مربوط به دریانوردی از طریق سازمان ملل متحد به این سازمان محول شود.

هاشمی‌فشارکی با تشریح روند تصویب یک پروتکل دریایی تأکید کرد: سندی که توسط سازمانی دریانوردی بین‌المللی تصویب شود به‌خودی‌خود موجب تأمین منافع همه کشورهاست برای همین توسط دولت‌ها در قوانین دریایی اجرا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نشست بین‌المللی تأمین امنیت تردد دریایی در خلیج‌فارس که بحرین میزبانی آن را برعهده دارد، خاطر نشان کرد: اساساً تردد در آب‌های بین‌المللی بر اساس قوانین بین‌المللی IMO انجام می‌شود و کشوری حق دخالت در آن را ندارد.

این کارشناس دریایی در این باره افزود: اگر غیر این باشد آبراه آزاد دیگر معنی ندارد و این خود موجب برهم زدن امنیت خواهد شد.

هاشمی‌فشارکی با تأکید بر بی‌تأثیر بودن نقش بحرین در این باره یادآور شد: از قدیم بحرین به داشتن چند لنج برای صید مروارید معروف بود و در حال حاضر نیز بندر فعالی در این کشور نیست که در صورت افزایش تنش موجب به هم خوردن اوضاع داخلی این کشور شود.

از سوی دیگر مسعود مافی دیگر کارشناس تأمین امنیت تردد بین‌المللی در مصاحبه با گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا با اشاره به هزینه‌های سنگین تأمین فیزیکی امنیت تردد در کریدورهای بین‌المللی افزود: آمریکا در نشست‌های این چنین در کشورهای عربی خلیج‌فارس به دنبال یافتن شریک تجاری است.

وی در این باره افزود: نیرو دریایی کشورهای خلیج‌فارس ظرفیت اجرای چنین ماموریتی را در مقابل نیروی دریایی ما را ندارند و از سوی دیگر کشورهای دیگر نیز هزینه تمام شده این عملیات برایشان بسیار سنگین است.

مافی با اشاره به حضور ناو هواپیمابر آمریکا در منطقه تصریح کرد: ناوهای هواپیمابر به عنوان یک فرودگاه نظامی مانع  عبور هواپیماها و شناورهای دیگر در اطراف خود هستند و این محدودیت تردد برای پرنده‌ها و شناورها در خلیج‌فارس با قوانین بین‌المللی تردد در کریدورهای بین‌المللی مغایرت دارد و نوعی اختلال محسوب می‌شود.

این کارشناس امنیت پرواز خاطر نشان کرد: وقتی هر پرنده یا شناور که دارای سامانه الکترونیکی است که توسط آن کد رهگیری بین‌المللی خود را در کریدور بین‌المللی منتشر می‌کند و تمام قوانین بین‌المللی در حوزه حمل‌ونقل دریایی یا هوایی را نیز رعایت می‌کند دیگر جایی برای ورود ائتلافی برای تأمین امنیت نه در خلیج‌فارس و نه در سراسر جهان وجود ندارد.

در این خصوص منوچهر تکین نیز در مصاحبه خود با اشاره به ماجراجویی آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس گفت: این موضوع که آمریکا چرا باید در خلیج‌فارس حضور یابد و امنیت تردد را تأمین کند در دوره‌های ریاست‌جمهوری‌های قبلی آمریکا هم مطرح بوده ولی هرگز برای این سؤال که آیا آمریکا که مدعی است باید امنیت خلیج‌فارس را تأمین کند و بقیه نیز هزینه‌های آن را به این کشور پرداخت کنند، حاضر است اجازه دهد که چین ناو هواپیمابر خود را به خلیج‌فارس بفرستد و به آمریکا مشترکاً کمک کند؟ مسلماً جواب خیر است  زیرا به هیچ‌وجه آمریکا چنین چیزی را قبول نخواهد کرد.

انتهای پیام/4129/

 

 

 

https://www.ana.press/news/407010/%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%87-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D9%84%D9%86%D8%AC-%D8%B5%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%84%D8%A7%D8%B5%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۰۱