***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

خاتمی؛ مردی ضد تحجر

چهارشنبه, ۷ مهر ۱۴۰۰، ۰۵:۳۴ ق.ظ

و از مرحوم  آیت الله العظمی سید محمد فشارکی اجازهٔ اجتهاد گرفت. 

 کدخبر: 333729 ارسال به دیگران پرینت

خاتمی؛ مردی ضد تحجر

سالگرد ارتحال عالم فرزانه سید روح الله خاتمی

خاتمی؛ مردی ضد تحجر

وی در اردکان، به فعالیت‌های مذهبی و سیاسی در مخالفت با حکومت رضاشاه پرداخت و در کنار آن، هیچگاه از مبارزه با تحجر و مقدس‌مآبی غافل نشد.

گروه سیاسی خبرگزاری برنا: سید روح‌الله خاتمی شامگاه دوشنبه ۵ آبان ۱۲۸۵ (۱۰ رمضان ۱۳۲۴ قمری) در اردکان دیده به جهان گشود. پدر و مادرش از خانواده‌ای روحانی بودند.

 

 

او با همنشینی پدر و مادر خود توانست فارسی و عربی را به خوبی بیاموزد و از سیزده سالگی نیز به عنوان طلبه به آموختن علوم دینی در زادگاه خود تحت نظر پدر پرداخت.

بیشتر بخوانید:

سید روح الله خاتمی تحصیلات تکمیلی خود را در حوزه علمیه اصفهان به سرانجام رسانید و از سید محمد فشارکی اجازهٔ اجتهاد گرفت. حاج میرزا علی آقای شیرازی، محمد خوانساری، سید محمد نجف‌آبادی و حاج آقا رحیم ارباب از جمله استادان او بودند.

وی در اردکان، به فعالیت‌های مذهبی و سیاسی در مخالفت با حکومت رضاشاه پرداخت و در کنار آن، هیچگاه از مبارزه با تحجر و مقدس‌مآبی غافل نشد. هنگامی که نخستین جرقه‌های انقلاب اسلامی با سخنان امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۱ شمسی شعله‌ور شد، به وی پیوست و فعالیت سیاسی خود را شدت بخشید و یکی از ارکان انقلاب اسلامی را در یزد و اردکان پی افکند.

 

پس از پیروزی انقلاب، وی با حکم خمینی به عنوان امام جمعهٔ اردکان و پس از ترور محمد صدوقی به سمت امام جمعهٔ یزد و نمایندهٔ امام خمینی(ره) در آن دیار منصوب شد.

از آثار او میتوان به کتابهای «راستین» و «آینه مکارم » اشاره کرد.

همچنین چند کتاب دربارهٔ احوال و آثار وی از جمله ”یادنامهٔ خاتمی” به قلم محمدتقی فاضل میبدی منتشر شده‌است. یکی دیگر از این آثار کتابی با عنوان ”تندیس دینداری و فرزانگی” است.

سید روح الله خاتمی موسس مدرسه علمیه اردکان و نمایندهٔ امام خمینی(ره) در استان یزد و امام جمعه شهر یزد بود. وی پدر سید محمد خاتمی، رئیس‌جمهور سابق ایران بود.

سید روح‌الله خاتمی در ۵ آبان ۱۳۶۷ درگذشت و در اردکان به خاک سپرده شد. امام خمینی(ره)، در پیامی وی را «یکی از چهره‌های تقوا، خلوص و ایمان» توصیف کرد.

 

 

https://www.borna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-3/333729-%D8%AE%D8%A7%D8%AA%D9%85%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%B6%D8%AF-%D8%AA%D8%AD%D8%AC%D8%B1

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۷/۰۷