***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

او با اشاره به زندگی سخت بزرگان دین و علمای بنام همچون آیت الله فشارکی گفت: حوزه های علمیه از ابتدا در فقر اقتصادی بوده اند و علمای ما پمپانی فقر بوده اند یعنی در اوج نداری قرار داشتند اما با این همه نخبه پروری می کردند.

https://fa.shafaqna.com/news/290710/

زمان انتشار : ۲۵ آذر ,۱۳۹۵ | ساعت : ۲۳:۱۵ | کد خبر : 290710 | پرینت

بزرگداشت مرحوم آیت الله بهاءالدینی در قم برگزار شد / صدیقی: تعلق به دنیا دین و دنیای ما را نابود می کند

شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)- امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تعلق به دنیا هم دین و هم دنیای ما را نابود می کند؛ گفت: به همین دلیل در روایات ما تحذیر شده که علمای ما به دنیا علقه پیدا نکنند.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، مراسم بزرگداشت آیت الله بهاءالدینی با حضور طلاب، فضلا و شخصیت های حوزوی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران در سخنانی با بیان اینکه همه عالم و جهان خلقت جلوه ای از حق تعالی و کلمات الله است تصریح کرد: هیچ تردیدی نیست که هر آنچه هست مخلوق خداست که همه در یک درجه و رتبه نیستند.

او بااشاره به جایگاه بشر در مقابل ملائکه گفت: بشر توانست مخزن اسرار الهی شود؛ مجموعه ای به این معنا که مجموعه اسماء خدا در وجود او انعکاس یابد و آینه تمام نما شود اما ملائکه با وجود مقام شهادت و عصمت این ظرفیت را ندارند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مقام بهشتیان بیان کرد: در بهشت نه از گرسنگی و نه از سیری خبری نیست بلکه در بهشت ابتهاج است، غذای بهشتی و جسم بهشتی متناسب با بهشت است.

او بااشاره به مقام خلیفه اللهی انسان گفت: اگر خلافتی که خداوند از ما خواسته در دنیا بدست آوریم، این مقام خود را در بهشت نشان می دهد همین است که وقتی حضرت آدم در بهشت بود یادگیرنده اسماء الله بود.

صدیقی ادامه داد: علوم مجتهدین ولو شیخ طوسی و سید مرتضی همه خطابردار است و علمای بعدی آنها را تخطئه می کنند اما علومی که انبیا داشتند از این جنس نیست یعنی هیچ انبیا و امامی علم انبیا و امام قبلی را تخطئه نکرده است.

او با اشاره به زندگی سخت بزرگان دین و علمای بنام همچون آیت الله فشارکی گفت: حوزه های علمیه از ابتدا در فقر اقتصادی بوده اند و علمای ما پمپانی فقر بوده اند یعنی در اوج نداری قرار داشتند اما با این همه نخبه پروری می کردند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: علما در طول تاریخ عزت زهد و بی تعلقی به دنیا را به جهان نشان دادند چون علمشان برای خدا بود و خدا را کفیل رزق خود می دانستند لذا فقر برایشان مایه سرافکندگی نبود به همین دلیل خطا و لغزش بین علما در آن زمان وجود نداشت.

او با بیان اینکه تعلق به دنیا هم دین و هم دنیای ما را نابود می کند عنوان کرد: به همین دلیل در روایات ما تحذیر شده که علمای ما به دنیا علقه پیدا نکنند.

صدیقی با بیان اینکه امامان اهل سنت به طور مستقیم و غیر مستقیم از چشمه جوشان علم امام صادق(ع) بهره مند شدند افزود: دنیای اسلام و مکاتب اربعه اهل سنت هرچه دارند به برکت امام صادق(ع) است؛ نظام حدیثی در عالم اسلام منحصرا از چشمه امام صادق(ع) جوشیده است.

او سپس به ویژگی آیت الله بهاءالدینی اشاره کرد و افزود: علم در آسمان نیست بلکه در وجود شخص است و برخی علمای ما با استقامت در مسیر عبودیت و تهجد به این علم دست پیدا کردند و برخی آن را داشته و تکمیل کرده اند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آیت الله بهاءالدینی در تفسیر و علوم نقلی و عقلی صاحب نظر و صاحب فکر بود. این مرجع فقیه اهل فکر بود و در درون خود همه چیز را هضم می کرد؛ علم جزئی از وجودش و در قلب او بود اما مهم تر از همه اینکه آیت الله بهاءالدینی خدا را داشت و جز خدا هیچ نداشت.

او اضافه کرد: آیت الله بهاء الدینی با اینکه علاقه ای به دنیا نداشت اما ولایت امام خمینی(ره) را ولایت تکوینی می دانست و برای امام خمینی و رهبر انقلاب اسلامی احترام فراوانی قائل بود و این باید درسی برای مسئولان باشد.

صدیقی در پایان خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد ملّا هستند اما فهم لازم را ندارند یعنی دوست را از دشمن تشخیص نمی دهند و نقشه های دشمن را نمی شناسند.

در مراسم بزرگداشت آیت الله بهاءالدینی آیات اعرافی مدیر حوزه های علمیه، علوی بروجردی، تولیت مسجد اعظم، علوی گرگانی، نماینده دفتر رهبر انقلاب، نماینده ویژه رئیس جمهور و برخی شخصیت های استانی و حوزوی حضور داشتند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

 

 

https://fa.shafaqna.com/news/290710/