***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

 مرحوم آیت‌الله میرزا حسن شیرازی –مرجع تقلید مطلق- به طور ویژه مورد تایید حضرت مهدی(ع) بود؛ واقعیتی که مورد تایید همگان است. زمانی که حکومتی ها، روشنفکران و فرهیختگان در برابر چپاول نعمت های مادی ایران توسط انگلیس سکوت کردند، آیت الله سید محمد فشارکی از شاگردان میرزا به ایشان فرمود: چرا احتیاط می کنید و فتوای جهاد علیه انگلستان نمی دهید؟ آیا می ترسید؟ آیا خون شما از خون امام حسین(ع)، رنگین تر است؟ آیا می دانید چه بلایی بر سر مردم آمده است؟

https://fa.shafaqna.com/news/171190/

زمان انتشار : ۱ خرداد ,۱۳۹۵ | ساعت : ۱۱:۱۳ | کد خبر : 171190 | پرینت

چگونگی انجام وظیفه طلاب در برابر امام زمان (عج)

شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه )- استاد حوزه علمیه گفت: میرزای شیرازی در جلسه‌ای که با هدف تبریک به ایشان برای صدور فتوای تحریم تنباکو برگزار شد، به گریه افتاد. علت را که پرسیدند، فرمود: دشمن با این فتوی، قدرت مرجعیت را درک کرد. بنابراین بعد از این، روحانیت را تخریب می‌کند.
به گزارش شفقنا به نقل از شبستان وقتی فردی وارد حوزه علمیه می‌شود، سرباز امام زمان (عج) به حساب می‌آید. طلبه‌ای که انتخاب شده امام زمان (عج) است با داشتن وظیفه‌ای خطیر و مهم، باید جایگاه خود را بشناسد، چرا که به محض ورود به حوزه، تکلیف و رسالتی به اندازه توانایی هایش به گردن خواهد داشت. بنابراین طلبگی و سرباز امام زمان (عج) شدن، بی حساب و کتاب نیست و از عنایات خداوند و فضل الهی است.
مراجع تقلید و علما معتقدند طلبهای که طالب علم نباشد، نمیتواند سرباز امام زمان(عج) باشد؛ لذا با جدیت در تحصیل و پژوهش باید قلب حضرت ولی عصر(عج) را خشنود سازد. طلاب باید با زبان و عمل، سرباز و یاور خاص حجت ابن الحسن (ارواحنا فداه) باشند و به عنوان مبلغ و محقق با اخلاق، مایه زینت امام زمان(عج) شود. از سوی دیگر، از مردم انتظار میرود شأن طلاب را حفظ کنند، چرا که آنها سربازان امام زمان(عج) هستند.
طلبه را نوکر امام زمان(عج) می‌نامند بنابراین باید وقف حضرت باشد و همه وجودش از استعداد، فکر، توان، قلم، بیان، مجاهدات و فعالیت اجتماعی‌اش را به پای ارباب بریزد و افتخارش، خدمت گزاری تمام وقت باشد.
خبرنگار ما در آستانه میلاد باسعادت حضرت مهدی موعود(عج)، چگونگی انجام وظیفه و رسالت طلاب در برابر فرمانده و مولایشان را در گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر شریعت پناه، استاد سطوح عالی حوزه، نویسنده و پژوهشگر مهدوی و امام جماعت مسجد حضرت عباس(ع) تهران، واکاوی و بازخوانی کرد که مشروح این گفتو گوی دلنشین و شنیدنی، تقدیم میشود.

حجت الاسلام والمسلمین شریعت پناه گفت: همان طور که بقای هر حکومتی مشروط به داشتن نیرو و سازمان است، حکومت امام زمان(عج) حتی در دوران غیبت نیز نیازمند یاران و تشکیلات است. بنابراین آحاد شیعیان خاصه علما، فضلا و طلاب، سربازان و لشکریان حضرت هستند. البته بقیه الله الاعظم(ع) در عصر غیبت، به نیروها و یاران حداقلی بسنده می‌کنند.

چرا امام زمان(عج)، حاج علی بغدادی را تایید کرد؟
وی با بیان اینکه هر فردی در هر کسوت و مقامی، در صورت انجام صحیح و شرعی وظیفه اش به حضرت مهدی(عج) خدمت می کند و سرباز مولا است، خاطرنشان کرد: بنابراین هر کاسبی، هر دکتری، هر مسئولی و … در صورت انجام وظیفه دینی خود، خدمتگزار حضرت است. همچنان که ولی عصر(ع) شخصی مانند مرحوم حاج علی بغدادی را به دلیل انجام دقیق وظایف شرعی –معنوی و مادی- تایید کردند.

پژوهشگر مهدوی اضافه کرد: علما در میان اقشار و گروه‌های مختلف مردم، بیشترین خدمت را به امام زمان (عج) می‌کنند زیرا اولا، معارف الهی و سنت و سیره اهل بیت(ع) را تدریس می‌کنند؛ ثانیا، حضرت مهدی(عج) درآمدشان را تامین می‌کند. ثالثا، لباسشان شبیه‌ترین پوشش‌ها به انبیا و اولیا است. رابعا، همت و انگیزه آن‌ها تبیین و تبلیغ آموزه‌های دین و دفاع از مرزهای عقیدتی جامعه است.

مراجع تقلید، مورد تایید حضرت مهدی(عج) هستند
وی با اشاره به اینکه هر صنفی، خوب و بد دارد، افزود: تمام مراجع تقلید عام مانند آیات عظام، سید ابوالحسن اصفهانی و سیدحسین بروجردی با دستگیری حضرت ولی عصر(ع) به چنین جایگاه خطیر و مهمی رسیدند. البته استفاده برخی مراجع مانند شیخ مفید، سیدرضی، سید مرتضی، سید بحرالعلوم، شیخ انصاری، شیخ عبدالکریم حائری، سید شهاب الدین مرعشی نجفی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از وجود مقدس امام زمان(عج) بیشتر است.

حجت‌ا‌لاسلام‌ والمسلمین شریعت پناه ادامه داد: مرحوم آیت‌الله میرزا حسن شیرازی –مرجع تقلید مطلق- به طور ویژه مورد تایید حضرت مهدی(ع) بود؛ واقعیتی که مورد تایید همگان است. زمانی که حکومتی ها، روشنفکران و فرهیختگان در برابر چپاول نعمت های مادی ایران توسط انگلیس سکوت کردند، آیت الله سید محمد فشارکی از شاگردان میرزا به ایشان فرمود: چرا احتیاط می کنید و فتوای جهاد علیه انگلستان نمی دهید؟ آیا می ترسید؟ آیا خون شما از خون امام حسین(ع)، رنگین تر است؟ آیا می دانید چه بلایی بر سر مردم آمده است؟
میرزا در پاسخ فرمود: مدتی است درباره جوانب و ابعاد مختلف این موضوع فکر کردم و به این نتیجه رسیدم باید از مولایم، اجازه فتوی بگیرم که امروز در حرمین عسکرین در سامرا، از مولایم اجازه گرفتم. بنابراین حکم را نوشتم. سپس دست به زیر فرش بردند و اجازه فتوی را بیرون آوردند «الیوم استعمال تنباکو و توتون بِأَیِ نحوٍ کان در حکم محاربه با امام زمان علیه‌السلام است».
این فتوی اثر بسزایی در خنثی کردن دسیسه‌ها و شکستن هیمنه انگلیس بر اقتصاد ایران داشت. به همین دلیل علما و فضلا از شهرهای دور و نزدیک برای عرض تبریک نزدِ مرحوم میرزا آمدند که ایشان در جلسه‌ای به گریه افتاد. علت را که پرسیدند، فرمود: دشمن با این فتوی، قدرت مرجعیت را درک کرد. بنابراین بعد از این در تکاپوی تخریب روحانیت و مرجعیت خواهد افتاد.
رهبری، فرمانده ارشد لشکر امام زمان(عج) است
وی گفت: مراجعی مانند مرحوم میرزای شیرازی و مقام معظم رهبری، فرماندهان ارشد لشکر امام زمان(عج) در عصر خود هستند.
امام جماعت مسجد حضرت عباس (ع) با بیان اینکه طلاب تحت مدیریت و هدایت حضرت مهدی(ع) هستند، اضافه کرد: «آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی، در چهارده سالگی برای ادامه تحصیل به اصفهان رفت و در «مدرسه صدر» مشغول تحصیل شد. شبی از شب های زمستان، وقتی پدرش وارد حجره شد، با وضع تأسف باری روبرو شد و حجره خالی از هرگونه وسایل اولیه زندگی را مشاهده کرد. دل سوزی های پدر به نوجوان بی قرارش، روح وی را آزرده خاطر و دل شکسته کرد. سید رو به سوی قبله ایستاد و امام زمان(عج) را مورد خطاب قرار داد و با چشمانی اشک بار و لحنی ملتمسانه، از مولای خود، عنایتی کارساز را تقاضا کرد. وی با این توسل، مورد توجه ویژه ولی عصر(عج) قرارگرفت و حضرت به سید گفت: به پدرت بگو، ما صاحب داریم».

طلاب، امام زمان(عج) را گم نکنند
وی افزود: طلاب، امام زمان(عج) را گم نکنند زیرا «لولا الحجه لساخت الأرض بأهلها: اگر حجت در روى زمین نباشد، زمین، مردم را به کام خود فرو مى کشد». بزرگانی مانند آسید ابوالحسن اصفهانی از ابتدای طلبگی، خود را از امام زمان(عج) جدا نکردند به همین دلیل حضرت نیز در مواقع مختلف، یاور ایشان بودند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شریعت پناه در پایان گفت: شاگردی طلاب نسبت به سایر مردم برای امام زمان(عج) بیشتر باشد. البته این شاگردی باید با شکرگزاری فراوان همراه شود.

انتهای پیام

 

 

https://fa.shafaqna.com/news/171190/