***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

 

 

روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران (rrk.ir)

جزئیات آگهی  
 

شماره روزنامه: ۱۸۴۵۳  تهران

شماره صفحه روزنامه:

تاریخ روزنامه: ۱۳۸۷/۴/۱۷

شماره نامه اداره ثبت: ۶۶۱۵/ث۳۲/۸۷

تاریخ نامه اداره ثبت:   ۱۳۸۷/۴/۳

شماره پیگیری روزنامه رسمی: ۱۲۶۰۵۸۳۵۶۰

آگهی تأسیس شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گردشگری یاس زیدشت سهامی‌خاص

شرکت فوق در تاریخ ۲۹/۰۳/۱۳۸۷ تحت شماره ۳۲۳۷۳۳ در این اداره به ثبت رسیده و در تاریخ ۲۹/۰۳/۱۳۸۷ از لحاظ امضاء ذیل دفاتر تکمیل گردیده و خلاصه اظهارنامه آن به شرح زیر جهت اطلاع عموم در روزنامه‌های‌ رسمی و کثیرالانتشار ابرار آگهی می‎شود:

۱ـ موضوع شرکت: فعالیت در تمامی امور مربوط به گردشگری ـ انجام مطالعات ارائه طرح‌های اجرائی ساخت و احداث پروژه‌های رفاهی ـ خدماتی ـ تفریحی ـ از قبیل هتلها ـ متل ـ مهمان‌سرا ـ رستوران ـ چایخانه ـ پارک ـ بازارچه‌های سنتی و مدرن ـ شهربازی ـ مراکز تفریحی و ورزشی ـ هتل ـ ویلا باغ ـ جذب سرمایه‌گذاری خارجی و مشارکت با آنها و پروژه‌ها و طرح‌های گردشگری ـ احداث و احیاِی اراضی ـ جنگلها و مراتع و اجرای طرح‌های مربوطه ـ جذب گردشگری ـ ارائه خدمات اقامتی ـ خرید و فروش ـ صادرات و واردات ابزار و لوازم تجهیزات مربوط به امور فوق ـ ارائه خدمات و سرویس‌های لازمه به خودروهای گردشگران ـ مدیریت و راهبری گروههای گردشگر در مناطق دریایی ـ کوهستانی ـ جنگلی ـ کویری ـ تاریخی ـ سرمایه‌گذاری در مناطق فوق برای ایجاد قطبهای گردشگری ـ تهیه هرگونه کتاب جزوه و عکس از مراکز و پتانسیل‌های گردشگری طبیعی ـ تاریخی و مذهبی ایران ـ ایجاد تاسیسات ساحلی و کوهستانی و جنگلی در راستای ارائه خدمات به گردشگران ـ ایجاد دفاتر و شعبات در داخل کشور و سایر کشورها به منظور ارائه خدمات فوق و جذب گردشگران ـ دریافت هرگونه تسهیلات و اعتبارات ارزی و ریالی از بانکهای دولتی و خصوصی ایرانی و خارجی موسسات مالی در قالب عقود و قراردادها و مشارکت آنها ـ همچنین دریافت هرگونه تسهیلات دولتی و عمومی و با رعایت کلیه قوانین و مقررات سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و پس از اخذ مجوزهای لازم.

۲ـ مدت شرکت: از تاریخ ثبت به مدت نامحدود.
۳ـ مرکز اصلی شرکت:
۱ـ۳ـ استان تهران ـ شهر تهران خ فاطمی ـ خ ۴ ـ پ ۱۶ ـ واحد ۲.
۴ـ سرمایه شرکت: مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۴۵۰ ریال منقسم به ۴۵۰۰۰ سهم ۰۰۰/۱۰ ریالی که تعداد ۴۵۰۰۰ سهم بی نام می‌باشد که مبلغ ۰۰۰/۵۰۰/۱۵۷ ریال توسط موسسین طی گواهی بانکی شماره ۱۳۸/۶۶۹ مورخ ۲۹/۰۲/۱۳۸۷ نزد بانک صادارت شعبه فلسطین شمالی پرداخت گردیده است و الباقی سرمایه در تعهد صاحبان سهام می‌باشد.

۵ ـ اولین مدیران شرکت:
۱ـ۵ ـ آقای مصطفی آقورلی‌خانی به سمت رئیس هیئت‌مدیره.
۲ـ۵ ـ آقای احمد اژدری به سمت نایب رئیس هیئت‌مدیره.
۳ـ۵ ـ آقای سیدسعید طباطبائی به سمت عضو هیئت‌مدیره.
۴ـ۵ ـ آقای سیدحسین شاه‌عالمی به سمت عضو هیئت‌مدیره.
۵ـ۵ ـ آقای محمدجعفر عظیمی‌اصفهانی به سمت عضو هیئت‌مدیره.
۶ـ۵ ـ آقای حامد مظاهریان به سمت عضو هیئت‌مدیره.

۷ـ۵ ـ آقای محمدابراهیم بحری‌حمامی به سمت عضو هیئت‌مدیره.
۸ـ۵ ـ آقای محمد ابراهیم‌بحری‌حمامی به سمت مدیرعامل به مدت ۲ سال انتخاب گردیدند.

۶ ـ دارندگان حق امضاء: امضاء کلیه وراق و اسناد بهادار و تعهدآور شرکت از قبیل چک ـ سفته ـ بروات ـ قراردادها و عقود اسلامی با امضاء مدیرعامل و نایب رئیس یا رئیس هیئت‌مدیره متفقاً همراه با مهر شرکت معتبر است و کلیه اورق و اسناد عادی و اداری شرکت با امضاء مدیرعامل به تنهائی با مهر شرکت معتبر است.

۷ـ اختیارات مدیرعامل: مطابق اساسنامه می‌باشد.
۸ـ بازرس اصلی و علی‌البدل:
۱ـ۱ ـ آقای مجتبی غروی به عنوان بازرس اصلی.
۲ـ۲ ـ آقای محمد اشتری به عنوان بازرس علی‌البدل.
اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری

 

روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران (rrk.ir)

 

********************

اطلاعاتی راجع به شرکت سهامی خاص

انواع شرکت های تجاری در ماده ۲۰ قانون تجارت هفت قسم هستند. شرکت سهامی،شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی و شرکت های تعاونی، شرکت های نام برده شده در ماده ۲۰ قانون تجارت می باشند.

 در ماده ۴ لایحه اصلاحی قانون تجارت, بیان گردیده است که شرکت‌های سهامی دارای دو نوع هستند، شرکت سهامی می‌تواند به صورت شرکت سهامی عام و یا شرکت سهامی خاص تشکیل گردد.

شرکت سهامی عام، شرکت‌هایی هستند که موسسین آنها قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تامین می کنند و در مقابل شرکتهای سهامی خاص، شرکت‌هایی هستند که تمام سرمایه آنها در موقع تاسیس منحصرا توسط موسسین تامین می گردد.

فرایند تأسیس شرکت سهامی خاص

برای تشکیل شرکت سهامی خاص و ثبت آن مثل شرکت سهامی عام باید اظهارنامه ثبت شرکت به عنوان شناسنامه شرکت به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم شود. اساسنامه را هم کلیه موسسین تصویب و امضا می‌کنند. صورتجلسه ای هم تنظیم می شود که طی آن اولین مدیران و بازرسان شرکت انتخاب می‌شوند و قبول زحمت می‌کنند و اولین روزنامه کثیرالانتشار شرکت نیز تعیین می گردد. اظهارنامه ی (یعنی آن درخواستی که از اداره ثبت شرکتها به عمل می آید) ثبت شرکت باید چند ویژگی داشته باشد:

  • باید به امضای کلیه سهامداران برسد
  • گواهینامه بانک حاکی است تأدیه ى قسمت نقدی سرمایه که حداقل ۳۵ درصد است پیوست به اظهارنامه شود.
  • صورت تقویم آورده های غیر نقد به تفکیک در آن قید شود.
  • امتیازات و موجبات ایجاد سهام ممتاز که به برخی از سهامداران در نطر گرفته شده است، شرح داده شود و در آن قید گردد.

نکته حائز اهمیت در این قسمت این است که تاسیس شرکت منوط به ثبت آن نیست. این موضوع در تمامی شرکت‌های تجاری صدق می‌کند و مختص به شرکت سهامی خاص نمی باشد.

  • تعداد شرکا: برای تشکیل شرکت سهامی بایستی حداقل تعداد شرکت‌های مورد نظر که در قانون ذکر گردیده است وجود داشته باشد. بر اساس ماده۳ لایحه اصلاحی قانون تجارت حداقل تعداد شرکا در این شرکت باید سه نفر باشد و در صورتی که این میزان تامین نگردد امکان تأسیس این شرکت وجود نخواهد داشت.
  • میزان مسئولیت: همانطور که پیش از این نیز گفته شد مسئولیت هر یک از شرکا در این نوع شرکت محدود به مبلغ اسمی سهام آنها میباشد.
  • سرمایه شرکت: قاعده این است که شرکت دارای مستقلی از دارایی اعضا دارد که این امر نتایجی را به دنبال دارد از جمله اینکه طلبکاران شخصی شریک حق مراجعه به شرکت را ندارند، طلبکار شرکت باید ابتدا به دارایی شرکت رجوع کند و در نهایت اگر ممکن نبود به خود شرکا رجوع کند، پس از انحلال شرکت دارایی ابتدا بین طلبکاران و سپس بین شرکا تقسیم می‌شود، بین طلب طلبکار شریک با طلب شرکت از طلبکار شریک تهاتر صورت نمی‌گیرد.
  • سهام شرکت یا با نام است یا بی نام. سهم بی نام شرکت، سند در وجه حامل است و به قبض و اقباض منتقل می گردد یعنی سندی است که نام دارنده در آن قید نمی شود و به محض اینکه آن سند به دست شخص دیگری داده می شود، آن سند به آن شخص منتقل می‌گردد. سهم بی نام، ملک دارنده آن شناخته می شود مگر اینکه خلافش ثابت شود که این امر بسیار دشوار است. سهم با نام وقتی منتقل می‌شود که مراتب انتقال آن در دفتر ثبت سهام شرکت به ثبت رسیده باشد. برای ثبت انتقال صرف امضای انتقال دهنده کافی است مگر اینکه باقیمانده مبلغ اسمی پرداخت نشده باشد که در این صورت نشانی و نام انتقال گیرنده و امضای او نیز اخذ می‌شود.
  • ارکان شرکت سهامی خاص

    شرکت سهامی خاص دارای سه رکن است. رکن تصمیم‌گیرنده، رکن اداره کننده و رکن نظارت کننده. مجمع عمومی صاحبان سهام و شرکت‌های سهامی عام و خاص از اجتماع تمامی سهامدارانی که حق حضور و رای دارند تشکیل می شود. شرکت سهامی خاص از جمله شرکت هایی است که توسط نهاد مجامع تصمیم گیری می نماید. رکن تصمیم گیرنده در شرکت های سهامی خاص شامل مجمع عمومی موسس (کلیه سهامداران)، مجمع عمومی فوق العاده و مجمع عمومی عادی میباشد.

    رکن تصمیم گیرنده:

  • مجمع عمومی موسس عمر موقتی دارد و حداکثر تا سه نوبت قابل دعوت است. بر خلاف شرکت سهامی عام باید توجه نمود که در شرکت سهامی خاص ما مجمع ای به نام مجمع عمومی موسس را نداریم و وظایف این مجمع را کلیه سهامداران انجام می دهند صلاحیت هایی مانند اینکه احراز کند کل سهام شرکت تعهد شده و مبالغ لازم پرداخت شده است، طرح اساسنامه را اصلاح کند و اولین مدیران و بازرسان را انتخاب نماید.
  • مجمع عمومی عادی علی الاصول سال یکبار در زمانی که در اساسنامه مقرر شده است تشکیل می گردد و زمانی که شرکت باقی است تشکیل مجمع عمومی عادی سالیانه نیز الزامی است. صلاحیت این مجمع است و هرچه در صلاحیت دیگر مجامع نباشد در صلاحیت این مجمع قرار دارد. ممکن است برحسب ضرورت مجمع عمومی عادی در زمانی غیر از موعد مقرر سالانه تشکیل شود مثل این که موعد سالانه تیر ماه باشد و مدیران شرکت یک ماه پس از انتخاب همگی فوت کنند بدیهی است که شرکت نمی تواند ۱۱ ماه بدون مدیر بماند پس لازم است مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده دعوت شود تا جانشینان مدیران فوت شده تعیین گردند. همانطور که گفته شد مجمع عمومی عادی باید حداقل سالی یک بار در موقعی که اساسنامه تعیین کرده است تشکیل شود در نوبت اول مانند مجمع عمومی فوق العاده باید دارندگان بیش از نصف سهام شرکت حاضر شوند تا جلسه رسمیت می‌یابد و در صورتی که این حد نصاب حاصل نشد در نوبت دوم مجمع عمومی عادی طبق ماده ۸۷ لایحه حضور هر وعده از سهامداران برای تشکیل مجمع کافی است. نحوه اتخاذ تصمیم در مجمع عمومی عادی باید اکثریت مطلق با آن تصمیم موافقت نمایند مگر اینکه تصمیم مورد نظر در خصوص انتخاب مدیران و بازرسان باشد که در این صورت نیازمند اکثریت نسبی هستیم و همچنین در صورتی که تصمیم در خصوص انتخاب رئیس هیئت مدیره به عنوان مدیرعامل است بایستی اکثریت آرای حاضر در مجمع عمومی موافق باشند.
  • مجمع عمومی فوق العاده برای امور مهم تشکیل می شود مثل تغییر در اساسنامه شرکت و یا تصویب انحلال شرکت پیش از موعد. مجمع عمومی فوق العاده برای تشکیل نیازمند حدنصاب است که در دعوت اول حضور دارندگان بیش از نصف سهامی که حق رای دارند لازم است و اگر این حد نصاب حاصل نشد برای بار دوم حضور دارندگان بیش از یک سوم به سهامی که حق رای دارند باید حاضر شوند .اما به حد نصاب نرسیدن آن موجب انحلال شرکت نیست مگر اینکه مطابق با ماده ۱۴۱ لایحه اصلاح قانون تجارت که هزینه می‌تواند انحلال آن را از دادگاه صلاحیتدار بخواهد. در مجمع عمومی فوق العاده تصمیمات با اکثریت دو سوم آرای حاضر این اتخاذ می گردد.
  • به موجب ماده ۱۰۱ لایحه هر مجمع عمومی وقتی تشکیل می‌شود که هیئت رئیسه ای داشته باشد هیئت رئیسه چهار عضو دارد. یک رئیس و دو ناظر و یک منشی. منشی می تواند سهامدار شرکت نباشد اما رئیس و ناظران مجمع باید سهامدار هم باشند و طبق ماده ۱۰۵ لایحه کل اعضای هیئت رئیسه مجمع باید ذیل صورتجلسه مجمع را امضا کند پس تا حداقل سه سهامدار که باید یکی رئیس و دوتا ناظر مجمع باشد در جلسه مجمع حاضر نشوند مجمع قابل تشکیل نیست.

    رکن اداره کننده:

    هر شرکت توسط هیئت مدیره و مدیر عامل اداره می گردد تعداد اعضای لازم جهت هیئت مدیره در شرکت سهامی خاص حداقل سه نفر است که این سه نفر از ابتدا توسط کلیه سهامداران و به اتفاق آرا مشخص می گردند و انتخاب های بعدی این ها توسط مجمع عمومی عادی صورت می گیرد. مدت مدیریت اعضای هیئت مدیره نباید متجاوز از دو سال باشد. لازم به ذکر است که هر یک از مدیران شرکت باید دارای سهام باشند و این سهام برای تضمین خسارات فردی یا خسارات مشترک ناشی از تقصیر مدیران است که با نام و غیرقابل انتقال بوده و به عنوان وثیقه در صندوق شرکت باقی می ماند به همین دلیل است که نام این سهام، سهام وثیقه میباشد.

    هیئت مدیره وظیفه دارند که مجامع را دعوت نمایند و این وظیفه بر عهده رئیس هیئت مدیره است هرگاه رئیس هیئت مدیره موقتاً نتواند وظیفه خود را انجام دهد این وظیفه را نایب رئیس هیئت مدیره انجام داده و دعوت می کند و در هر حال عده ای از مدیران که اقلاً یک سوم اعضای هیئت مدیره را تشکیل می دهند می توانند در صورتی که از تاریخ تشکیل آخرین جلسه حداقل یک ماه گذشته باشد هیئت مدیره را دعوت نمایند. نصاب تشکیل هیئت مدیره حضور بیش از نصف اعضای هیئت مدیره است و اتخاذ تصمیم با اکثریت آراء حاضر ای می باشد.

    یکی دیگر از اجزای رکن اداره کننده مدیرعامل می باشد مدیر عامل توسط هیئت مدیره انتخاب می شود و حداقل یک نفر است و حتماً شخص حقیقی می باشد که می تواند عضو هیئت مدیره باشد و یا نباشد همچنین او می تواند از سهامداران نباشد لازم به ذکر است که مدیرعامل محدوده اختیارات خود را از هیئت مدیره کسب می‌کند.

    رکن نظارت کننده:

    بر اساس قانون وجود بازرس در شرکت های سهامی از جمله شرکت سهامی خاص ضروری است و حداقل باید یک بازرس وجود داشته باشد این بازرس می‌تواند غیر از سهامداران شرکت و شرکا باشد همچنین در شرکت های سهامی خاص باید شخصی به عنوان بازرس علی البدل نیز تعیین گردد. انتخاب اولیه بازرس در شرکت سهامی خاص توسط کلیه سهامداران صورت می‌گیرد و انتخابهای بعدی آن توسط مجمع عمومی عادی است. مدت ماموریت بازرس در شرکت های سهامی خاص یک سال است و البته می‌توان مجدد او را به سمت بازرسی انتخاب کرد. در صورتی که شرکت سهامی خاص فاقد بازرس باشد تصویب صورت دارایی و ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت بدون دریافت گزارش از بازرس قانونی اثر قانونی نداشته و فاقد اعتبار است و این موضوعی است که در ماده ۱۵۲ لایحه اصلاح به آن تصریح شده است. در شرکت های سهامی خاص مجمع عمومی عادی هر وقت که بخواهد می تواند بازرس را از کند به شرط آنکه جانشین وی را تعیین نماید.

  • معایب و مزایای شرکت سهامی خاص

    با توجه به آنچه گفته شد اینک به بررسی مزایا و معایب شرکت سهامی خاص توجه نمایید:

    مزایای شرکت سهامی خاص:

  • همانطور که در قسمت‌های بالا بیان گردید در این شرکت محدودیت خاصی برای فعالیت وجود ندارد و این شرکت می‌تواند هر فعالیتی را که بخواهد انجام دهد حتی اگر آن فعالیت از دسته اعمال تجاری نباشد که در این صورت نیز شرکت، شرکت تجاری محسوب می شود. همچنین یکی از مزایای شرکت سهامی خاص این است که با جمع آوری سرمایه های کوچک که هر فرد به صورت خاص دارا می باشد میتوان انجام فعالیت های تجاری از طریق تاسیس شرکت سهامی خاص، پرداخت.
  • در این شرکت نقل و انتقال سهام به سادگی امکان پذیر است چراکه سرمایه سهامداران در شرکت‌های سهامی ازجمله شرکت سهامی خاص به قطعات کوچکی به نام سهام تقسیم می شود و اغلب این سهام، سهام بی نام هستند که برای نقل و انتقال این سهام نیازمند ثبت در دفتر ثبت شرکت نیستیم صرفاً می‌توان با قبض و اقباض این سهام را به شخص دیگری منتقل نمود بنابراین نقل و انتقال آن دارای سهولت ویژه می باشد.
  • معایب شرکت سهامی خاص:

  • شرکت سهامی خاص برخلاف سایر شرکت های تجاری از جمله شرکت تضامنی و شرکت نسبی در قانون دارای مقررات بیشتری می باشد و همین تعدد مقررات سبب پیچیدگی بیشتر این نوع شرکت شده است.
  • در شرکتهای سهامی خاص مالیات بر درآمد وجود دارد و دلیل آن هم اعمال کنترل های قانونی بر اساس قواعد و قوانین مالیاتهای مستقیم است.
  •  
  • از جمله مواردی که می‌توان به عنوان مزیت برای شرکت سهامی خاص بیان نمود وجود هیئت مدیره در این نوع شرکت است چرا که برای اتخاذ تصمیمات برای اداره شرکت نیازمند توافق کلیه شرکت ها نیستیم.
  • مسئولیتی که سهامداران در این شرکت دارند به صورت محدود است و آنها مسئولیتی محدود به مبلغ اسمی سهام خود را دارند و مسئولیت زائد بر آن بر سهامداران این شرکت بار نمی شود.

********************

اطلاعاتی راجع به ثبت شرکت 

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص

  • شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته می شود که در آن هر فرد به میزان سرمایه ی خود مسئولیت دارد پس چنین شرکتی به صورت شرکت سهامی خاص ثبت می شود.
  • در این نوع شرکت ها سرمایه به سهام تبدیل می شود و هر شخص به میزان سهام خود در شرکت مسئولیت دارد.
  • تعداد افراد تشکیل دهنده ی یک شرکت سهامی خاص حداقل 3 سهامدار و 2 بازرس می باشند.
  • نکته ی قابل توجه در نام گذاری این گونه شرکت ها این است که حتما باید قبل یا بعد از اسم شرکت عنوان “سهامی خاص” ذکر شود.
  • در شرکت های سهامی خاص ،سهامداران و بازرسان به هیچ عنوان نباید نسبت فامیلی داشته باشند.
  • یکی از قوانینی که در همه ی شرکت های سهامی خاص رعایت می شود این است که باید 35% از میزان سرمایه شرکت در یکی از بانکهای کشور در حسابی که به نام شرکت است بلوکه شود که این وجه پس از چاپ آگهی در روزنامه رسمی قابل برداشت می باشد.
  • حداقل سرمایه ای که برای یک شرکت سهامی خاص لازم است مبلغ یک میلیون ریال می باشد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه افراد که منظور از کلیه افراد اعضای هیئت مدیره، موسسین، سهامداران و بازرسین می باشد.
  2. تا سال 98 کلیه ی اعضا و بازرسین باید گواهی عدم سوء پیشینه ارائه می داند اما از سال 99 دیگر نیاز به ارائه گواهی عدم سوپیشنه نیست.
  3. مفاد قرارداد که شامل آدرس شرکت و سکونت و کد پستی ، سرمایه شرکت ،لیست اعضا و سهامداران ،درصد سهام و سهم الشرکه و سمت ها ،موضوع فعالیت است باید تکمیل شود در ضمن ارائه ی حداقل 5 مورد اسم 3 سیلاب خاص نیز ضروریست.
  4. ارائه ی فیش واریزی 35 درصد از سرمایه اولیه شرکت در حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس و ارائه آن فیش به اداره ثبت شرکتها
  5. اقرارنامه مدیران شرکت مبنی بر عدم ممنوعیت آنها جهت فعالیت تجاری
  6. اقرارنامه بازرسان شرکت مبنی بر اعم داشتن رابطه نسبی یا سببی با مدیران شرکت

نکته 1: بعد از دریافت آگهی تاسیس در روزنامه رسمی می توانید به بانک مراجعه کنید و مبلغ فوق را افزایش یا از حساب خارج کنید.

نکته 2: در صورت وجود شخص حقوقی در بین مدیران و سهامداران شرکت، اگر چنانچه شخص حقوقی داخلی باشد بایستی کپی آخرین روزنامه رسمی و نامه معرفی نماینده شخص حقوقی جزو مدارک لازم برای ثبت باشد.

در مورد اشخاص حقوقی خارجی سهامدار در شرکت، باید گواهی ثبت آن شرکت در خارج از کشور و ترجمه آن و ارائه اصل و نسخه ترجمه شده وکالت نامه وکیل شرکت خارجی لازم است.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

مرحله اول: عقد قرارداد
قرارداد «ثبت شرکت سهامی خاص» باید منعقد گردد که این کار می تواند به صورت تلفنی یا حضوری و یا آنلاین انجام شود.
مرحله دوم: تکمیل مدارک
هرچه مدارک سریع تر در اختیار کارشناس مربوط قرار گیرد طبیعتا روند کار سریع تر پیش خواهد رفت .
مرحله سوم: تأیید نام
این مرحله ، مرحله ی ارسال نام های پیشنهادی شما به اداره مربوطه می باشد در این مرحله برای این که نام انتخابی تایید شودباید با شرایط زیر هم خوانی داشته باشد.
– نام انتخابی حتما باید فارسی باشد.
– این نام نباید تکراری باشد یعنی سابقه ثبت نداشته باشد.
– دارای معنا ومفهوم باشد
– با فرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد
مسئول مربوطه با بررسی نام های ارائه شده و بررسی وجود یا عدم وجود هریک از شرایط نسبت به انتخاب و تعیین نام اقدام می کند و نام تعیین شده را در روی برگ اظهارنامه قید می نماید پس از قید نام بر روی اظهار نامه اخذ موافقت از مسئولین اداره ثبت شرکتها درخصوص نام تعیین شده نیز لازم است در صورت گرفتن موافقت این نام در واحد تعیین نام ،ثبت دفتر می شود.

مرحله چهارم : امضای اوراق
در این مرحله تقاضانامه و وکالت نامه توسط کارفرما تأیید می شود.
مرحله پنجم : تشکیل پرونده
در این مرحله مدارک توسط کارشناس به اداره مربوطه تحویل می شود که در آن جا پرونده تشکیل شود و سپس در دبیرخانه ثبت می شود.
مرحله ششم : کارشناسی
طی این مرحله کارشناس اداره ثبت با توجه به مدارکی که از طرف متقاضی ارسال شده ، پرونده را کارشناسی کرده و اعلام نظر می کند. حال اگر موردی وجود داشته باشد که باعث اخطار گردد پرونده مجدد از سوی کارشناسان رفع نقص می شود.
مرحله هفتم : تحویل اسناد شرکت
در صورت طی کردن شش مرحله ی فوق شرکت ثبت می گردد و مدارکی به شخص یا اشخاص متقاضی تحویل داده می شود عبارتست از:تقاضانامه، شرکت نامه، اساسنامه، صورتجلسه هیئت مدیره و آگهی تأسیس

قوانین ثبت شرکت سهامی خاص در سال 99

قوانین شرکت سهامی خاص

  • برای ثبت شرکت سهامی خاص حداقل سرمایه ای که لازم است یک میلیون ریال معادل صد هزار تومان است.
  • به هنگام ثبت بایستی 35 درصد سرمایه شرکت در حساب ویژه ای سپرده شود.
  • حداقل تعداد مدیران 3 نفر است.
  • حداقل تعداد سهامداران 3 نفر است.
  • مبلغ اسمی سهام شرکت های سهامی خاص محدودیتی ندارد.

نحوه ثبت شرکت سهامی خاص

زمانی می توان گفت یک شرکت سهامی خاص تشکیل شده است که مجمع عمومی موسسین شرکت، اساسنامه امضا شده، تعهد سرمایه، مدیران و بازرسان منتخب شرکت را مورد تایید قرار دهد.

به عبارتی امضای اساسنامه به معنای تعهد سرمایه گذار موسس شرکت برای تامین کلیه سهام و تایید کتبی سمت مدیران و بازرسان شرکت است. با امضای اساسنامه گام اول برای تشکیل شرکت سهامی خاص برداشته می شود.

تفاوت تشریفات تشکیل شرکت سهامی خاص و شرکت سهامی عام

تشریفات لازم برای تشکیل شرکت سهامی خاص سه تفاوت عمده با تشریفات تشکیل شرکت سهامی عام دارد. برای تشکیل شرکت سهامی خاص تشریفات پذیره نویسی لازم نیست (تشریفات پذیره نویسی عموما برای جذب سرمایه و توسط شرکت های سهامی عام انجام می شوند)، برگه تعهد در این مورد وجود ندارد و تشکیل مجمع عمومی موسسین شرکت اختیاری است.

اساسنامه شرکت سهامی خاص

در مورد تهیه اساسنامه شرکت سهامی خاص و موارد مندرج در آن، ماده 8 قانون تجارت می تواند کمک کننده باشد. این ماده قانونی شامل موارد زیر است:

  • در اساسنامه بایستی نام شرکت و نوع فعالیت آن به طور کاملا صریح و آدرس شرکت مرکزی همراه با کد پستی دقیق و تمام شعب آن ( در صورت داشتن شعبه ) قید شود.
  • مبلغ سرمایه شرکت (کل سرمایه نقد و غیر نقد آن به صورت مجزا)، تعهدات سهام آن (بی نام یا با نام) و مبلغ اسمی شرکت مشخص شود.
  • شرایط افزایش سرمایه شرکت و کاهش سرمایه شرکت قید شود.
  • شرایط انتقال سهام بانام و تبدیل سهام با نام به بی نام و برعکس ذکر شود.
  • قید مقررات مربوط به تشکیل مجامع عمومی شرکت با جزئیات کامل در اساسنامه ضروری است.
  • مشخصات کامل و آدرس مدیران شرکت و همچنین نحوه تعیین جانشین آنها، حدود اختیارات و … به طور کامل در اساسنامه آورده شود.
  • اطلاعات بازرسان شرکت نیز که شامل مدت ماموریت آنها و نحوه انتخابشان است بایستی در اساسنامه ذکر شوند.
  •  مدت زمان سال مالی شرکت مشخص باشد.
  • به عنوان مورد آخر، نحوه انحلال شرکت و شرایط آن به طور کامل بایستی در اساسنامه ذکر شود.

اظهارنامه شرکت سهامی خاص

ماده 7 قانون تجارت نیز مواردی را جهت درج در اظهارنامه شرکت سهامی الزام کرده است که به شرح زیرند:

  • اظهارنامه شرکت نیز همچون اساسنامه بایستی حاوی نام شرکت آدرس شعبه مرکزی و سایر شعبات آن، زمینه فعالیت شرکت و مشخصات کامل موسین شرکت باشد.
  • مبلغ سرمایه شرکت بایستی در اظهارنامه ثبت و مقدار نقد و غیر نقد آن به تفکیک ذکر شود.
  • تعهد سهام با نام و همچنین بی نام سهامداران و مبلغ اسمی سهام شرکت بایستی مشخص و در اظهارنامه قید شوند.
  • میزان مبلغی که هر یک از موسسین متعهد به پرداخت آن شده اند به همراه نام بانک و شماره حسابی که وجوه پرداختی در آن واریز شده است باید در اظهارنامه شرکت ذکر شود.
  • به عنوان مورد آخر، آورده غیر نقد شرکت و توضیح و مشخصات آن است که باید در اظهارنامه شرکت جهت اطلاع ذکر شود.

انتخاب نام برای شرکت سهامی خاص

قوانین ثبت شرکت های سهامی خاص، در مورد انتخاب نام برای این شرکت ها نیز دارای مفادی است:

  1. نام شرکت سهامی خاص بایستی سه سیلابی باشد.
  2. هر سیلاب از نام شرکت به طور مستقل دارای معنا باشد و این موضوع در لغت نامه دهخدا به صورت مستند موجود باشد.
  3. نام شرکت بایستی ریشه فارسی (نه لاتین) داشته باشد و همچنین عدد نباشد.
  4. مشابه آن پیش از این ثبت نشده باشد.
  5. مطابق با شئونات اسلامی باشد.
  6. همچنین به یاد داشته باشید که پیش از اقدام به ثبت در سامانه، بایستی 5 اسم سه سیلابی آماده کرده باشید و آنها را به ترتیب اولویت وارد سیستم کنید تا با انجام بررسی های لازم یکی از آنها مورد تایید واقع شوند.

********************

 

نحوه ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص

هر شرکتی پس از ثبت شدن در اداره‌ی ثبت شرکت‌ها و در طول فعالیت خود می‌تواند تغییراتی در ساختار، نام، میزان سرمایه، تعداد شرکا و ... داشته باشد که برای این کار، لازم است مراحلی طی و تغییرات اعمال شده، ثبت شوند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آسان ثبت، در نخستین گام برای ایجاد هر تغییر، جلسه‌ای با حضور اعضای شرکت برگزار و نتیجه‌ی این جلسه، به‌شکل صورتجلسه‌ای معتبر تنظیم می‌شود که تمامی اعضا مکلف به امضا کردن آن هستند. پس از این مرحله، لازم است تغییرات ایجاد شده درسامانه‌ی اداره‌ی ثبت شرکت‌ها به‌ثبت برسد تا شکل قانونی به خود بگیرد و نهایی شود.
 
شرکت سهامی خاص چیست؟

شرکت سهامی خاص یکی از انواع هشت‌گانه‌ی شرکت در قانون تجارت ایران است که ویژگی مهم آن، ارائه‌ی تمامی سرمایه‌ی شرکت توسط شرکا و تقسیم سرمایه به سهام است.
از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به تقسیم مسئولیت هریک از شرکا بر اساس میزان سهام‌شان اشاره کرد.
 
نهادهای تصمیم‌گیرنده برای ثبت تغییرات در شرکت سهامی خاص

در شرکت‌های سهامی (عام و خاص) سه نهاد، مرجع تصمیم گیرنده درباره‌ی فعالیت و تغییرات شرکت هستند.

۱) مجمع عمومی عادی: مجمع عمومی عادی، مجمعی است که با حضور سهامداران و مدیران شرکت، به‌صورت سالانه و پس از پایان سال مالی شرکت برگزار می‌شود که در آن به تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی شرکت می‌پردازند.

به‌طور کلی تصمیم‌گیری درباره‌ی تغییراتی که در حوزه‌ی انحلال و ادغام شرکت، تغییر موضوع شرکت، تغییر مفاد اساسنامه، تغییر آدرس شرکت، ورود و خروج اعضا و تغییر نام شرکت است، در این مجمع انجام می‌شود.
همچنین تنظیم صورت‌های مالی و انتخاب هیئت مدیره باید با صلاح‌دید مجمع عمومی عادی انجام شود.

۲) مجمع عمومی فوق‌العاده: به هر مجمعی که غیر از مجمع عمومی عادی برگزار می‌شود، مجمع عمومی فوق‌العاده می‌گویند که در صورت نیاز و با تصمیم هیئت‌مدیره تشکیل می‌شود.
 در مجمع عمومی فوق‌العاده باید بیش از نصف سهام‌دارانی که حق رأی دارند، حاضر باشند و تصمیمات با اکثریت دو سوم آرای افراد حاضر در جلسه اعتبار دارد.
تصمیم‌گیری برای ایجاد تغییرات در اسم شرکت، آدرس و مکان شرکت، تغییر مفاد اساس‌نامه، تغییر و الحاق موضوع شرکت، ورود و خروج اعضای شرکت و ادغام و انحلال شرکت باید با صلاح‌دید مجمع عمومی فوق‌العاده انجام شود.

۳) جلسه‌ی هیئت مدیره: تغییر هیئت مدیره، انتخاب و تغییر مدیرعامل و مشخص کردن صاحبان امضاء در شرکت سهامی خاص با صلاح‌دید جلسه هیئت مدیره انجام می‌شود.
 
صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص

ثبت تغییرات شرکت سهامی خاص نیز همانند ثبت شرکت سهامی خاص الزامی است. هر تغییری که ایجاد می‌شود باید در قالب صورتجلسه تنظیم شود و ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص طبق قانون الزامی است.
انواع صورت‌جلسات تغییرات در شرکت‌های سهامی خاص را بشناسید.

  • صورت‌جلسه‌ی مجمع عمومی عادی سالیانه برای انتخاب مدیران و بازرسان، روزنامه و تصویب تراز در شرکت‌های سهامی خاص
  • صورت‌جلسه‌ی مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده برای انتخاب مدیران و بازرسان، روزنامه و تصویب تراز در شرکت‌های سهامی خاص
  • صورت‌جلسه‌ی هیئت‌مدیره برای تعیین سِمت و دارندگان امضای مجاز
  • صورت‌جلسه‌ی مجمع عمومی فوق‌العاده برای اجازه نقل و انتقال سهام
  • صورت‌جلسه‌ی هیئت‌مدیره درباره‌ی اجازه‌ی نقل و انتقال سهام (در صورتی که وفق اساسنامه هیئت‌مدیره مجاز به صدور اجازه باشد)
  • صورت‌جلسه‌ی مجمع عمومی فوق‌العاده درباره‌ی تغییر محل
  • صورت‌جلسه‌ی هیئت‌مدیره درباره‌ی تغییر محل
  • صورت‌جلسه‌ی مجمع عمومی فوق‌العاده درباره‌ی تغییر نام شرکت سهامی خاص.
  • صورت‌جلسه‌ی مجمع عمومی فوق‌العاده درباره‌ی تغییر موضوع
  • صورت‌جلسه‌ی مجمع عمومی فوق‌العاده درباره‌ی انحلال شرکت
  • صورت‌جلسه‌ی مجمع عمومی فوق‌العاده درباره‌ی کاهش سرمایه اختیاری
  • صورت‌جلسه‌ی هیئت‌مدیره درباره‌ی عملی شدن کاهش سرمایه اختیاری
  • صورت‌جلسه‌ی مجمع عمومی فوق‌العاده درباره‌ی کاهش سرمایه اجباری
  • صورت‌جلسه‌ی مجمع عمومی فوق‌العاده درباره‌ی افزایش سرمایه
  • صورت‌جلسه‌ی هیئت‌مدیره درباره‌ی عملی شدن افزایش سرمایه
  • صورت‌جلسه‌ی تبدیل سهام بانام به بی‌نام
  • صورت‌جلسه‌ی تبدیل سهام بی‌نام به بانام
  • صورت‌جلسه‌ی پرداخت سرمایه تعهدی شرکت
  • صورتجلسه‌ تغییرات شرکت سهامی خاص درباره‌ی کاهش یا افزایش تعداد اعضای هیئت‌مدیره
  • صورت‌جلسه‌ی انتخاب مدیر یا مدیران و ناظر یا ناظران تصفیه
  • صورت‌جلسه‌ی جلسه‌ی هیئت‌تصفیه

*این نکته‌ی بسیار مهم برای ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص را به‌خاطر بسپارید که طبق بخش‌نامه‌ی جدید قوه‌ی قضائیه، افزودن بند اقرارنامه به صورت‌جلسه‌ی ثبت تغییرات الزامی است.
براین اساس، لازم است تا عبارت زیر در تمامی صورت‌جلسه‌های تغییرات که در سربرگ شرکت تنظیم شده و ممهور به مهر شرکت و امضای سهامداران است، درج شود.
«کلیه‌ی اعضای هیئت‌مدیره اقرار می‌نمایند که دارای سوءپیشینه‌ی کیفری نیستند و مشمول ممنوعیت‌های مندرج در اصل ۱۴۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مواد ۱۱۱ و ۱۲۶ لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی‌شوند.»
 
 مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت سهامی خاص

۱) تنظیم صورت‌جلسه: بسته به نوع تغییر و مرجع تصمیم‌گیرنده درباره‌ی تغییرات، نحوه‌ی تنظیم صورت‌جلسه‌ی تغییرات متفاوت است.
۲) آماده‌سازی مدارک شناسایی اعضا
۳) آماده‌سازی مدارک مربوط به مشخصات شرکت
۴) آماده سازی و ثبت مدارک مربوط به تغییرات در اداره‌ی ثبت شرکت‌ها: مدارک مربوط به ثبت تغییرات در اداره‌ی ثبت شرکت‌ها متناسب با هر تغییری، متفاوت است. برای آگاهی درباره‌ی مدارک مورد نیاز برای هر تغییر می‌توانید به سامانه‌ی اداره‌ ثبت شرکت‌ها مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز را آماده کنید.
۵) ثبت درخواست تغییرات در اداره ثبت شرکت‌ها: تا پیش از این، برای ثبت تغییرات شرکت نیاز به مراجعه‌ی حضوری به اداره‌ی ثبت شرکت‌ها بود اما، با راه اندازی سامانه‌ی اینترنتی اداره‌ی کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری، نیازی به مراجعه‌ی حضوری متقاضیان نیست.
۶) دریافت گواهی ثبت آگهی: کارشناسان پس از بررسی مدارک ارسال شده، نسبت به صدور گواهی ثبت آگهی اقدام می‌کنند.
۷) درج آگهی در روزنامه رسمی
۸) انتشار آگهی تغییرات در روزنامه کثیرالانتشار: تغییرات در شرکت زمانی جنبه قانونی به خود می‌گیرد و نهایی می‌شود که آگهی تغییرات ایجاد شده در روزنامه کثیرالانتشار، منتشر شود.

https://www.isna.ir/news/1400060604190/

********************

شکایت از شرکت خصوصی چگونه است؟

شرکت های خصوصی و علل شکایت از آنها

شرکت های عمومی به شرکت هایی اطلاق می شود که توسط دولت یا حکومت اداره می شوند. و خدماتی را برای دولت و مردم فراهم می کنند. حال شرکت خصوصی و نحوه شکایت از شرکت خصوصی که موضوع بحث ماست، به شرکتی اطلاق می شود که توسط افراد خاصی اداره می شوند. در واقع این شرکت ها می تواند شامل سازمان ها و تجارت های خاصی باشد که تحت پوشش بخش خصوصی فعالیت می کنند.

در وصف شرکت های عمومی می توان گفت که مردم در طبقه های پایین تر جامعه بیشتر مورد فشار قرار می گیرند و به حمایت بخش های عمومی برای فراهم کردن خدمات اساسی هم چون حمل و نقل نیازمند هستند. اما شرکت های خصوصی را می توان اینگونه توصیف کرد و شرح داد که انگیزه اصلی برای به وجود آمدن چنین سازمان هایی در سود آوری آنها نهفته است. البته بسیار می بایست مراقب این امر بود چرا که می تواند به قیمت سوء استفاده از شهروندان تمام گردد. به همین دلیل است که در اکثر مواقع شاهد طرح دعوای کیفری کلاهبرداری بعنوان شکایت از شرکت خصوصی مواجه هستیم.

سمت و اختیار شاکی در شکایت از شرکت خصوصی

وکیل متخصص امور شرکت ها میگوید: همانطور که مستحضر هستید در جرائم قابل گذشت دادگاه بدون اجازه از فرد ذینفع یا به عبارت دیگر تقدیم شکواییه به دادگاه اجازه تعقیب و رسیدگی به موضوعات را ندارد. پس در این طیف جرائم، فرد شاکی می بایست تمامی دلایل و مدارک خویش را ضمیمه پرونده نموده و طرح شکایت نماید. در اینجا و در این مرحله با تایید سمت ایشان برای قاضی رسیدگی کننده, موضوع در دست اقدام قرار می گیرد و در غیر از آن به پرونده با موضوع شکایت از شرکت خصوصی ترتیب اثری داده نمی شود. اما در جرائم غیر قابل گذشت به این خاطر که جنبه عمومی جرم از جنبه خصوصی آن از اهمیت بیشتری برخوردار است، مقام قضایی به محض وقوع و اطلاع از چنین جرائمی مطابق با قانون مکلف به رسیدگی و تعقیب خواهد بود. حتی اگر شاکی فاقد سمت باشد.

مسئولیت سهامداران در پرداخت خسارت ناشی از شکایت از شرکت خصوصی

وکیل متخصص امور تجاری بیان میدارد که در مورد شرکت های تجاری این موضوع بستگی به نوع شرکت دارد و در ارتباط مستقیم با نوع شرکت است. چرا مسولیت هر شرکت مطابق با قانون تجارت متفاوت است. می دانیم که در چنین شرایطی مسئولیت اصلی بر عهده شرکت یا در واقع شخصیت حقوقی آن است. پس شرکت با توجه به اموال و دارایی های خود پاسخگو خواهد بود. اما اگر به هر طریقی اموال شرکت برای جبران خسارت کافی نباشد بسته به نوع شرکت، سهامداران مسئول جبران خسات به اندازه آورده یا بیشتر از آن خواهند بود.

شکایت از شرکت خصوصی باید کجا طرح گردد؟

ما می دانیم که برای طرح شکایت و اقامه دعوا علیه اشخاص حقیقی یا حقوقی می بایست با در دست داشتن مدارک و ضمایم به دادگاه مراجعه شود. حال امروزه این امر از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تحقق می یابد. پس ابتدا برای طرح دعوا می بایست به این نهاد مراجعه و پس از ثبت شکایت از شرکت خصوصی، آن را از مراجع مربوطه پیگیری نماییم. هزینه دادرسی برای شکایت های حقوقی علیه شرکت ها بسته به میزان خواسته مطروحه در دادخواست دارد. البته در قانون مواردی برای پرداخت علی الحساب نیز در نظر گرفته شده است. پس از ارجاع پرونده از دفاتر خدمات قضایی این امر در دادگاه های عمومی حقوقی قابل بررسی می باشد.

مرجع صالح به رسیدگی به شکایت از شرکت خصوصی

مطابق با موارد پیشتر توضیح داده شده طرح دعوا علیه شرکت های خصوصی و شکایت از شرکت خصوصی، هم می تواند به صورت حقوقی باشد و هم بصورت کیفری باشد. همانگونه که مستحضر هستید اگر شکایت کیفری باشد مطابق با مقررات جزایی مرجع رسیدگی دادسرا است, آن هم دادگاه محل وقوع جرم است. پس این نکته مهم است که شما قصد دارید چه نوع دعوایی را علیه شرکت خصوصی اقامه نمایید. برای طرح دعاوی حقوقی علیه شرکت های خصوصی اصولا می بایست به دادگاه محل وقوع دفتر اصلی شرکت مراجعه گردد.چرا که اصولا اقامتگاه شرکت در آن محل وجود دارد و به ثبت رسیده است.

 

https://aminedalat.com/complaints-from-private-company/

********************

********************

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۰۱