***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

 

********************************

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

توقف نمادها، تهدیدی برای فعالان بازار مشتقه

را به تاریخ سر رسید اختیار معامله های سهم اضافه... شود واین ریسک را حذف نمایید " سیدعلی هاشمی فشارکی...

کد خبر: ۲۵۱۱۶۳   تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۹/۲۰


 

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تنها راه خلاصی از برزخ سهم های مشکل دار

سید علی هاشمی فشارکی کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو... برطرف شود هاشمی در خاتمه در مورد برخی نمادهای بازار...

کد خبر: ۲۴۶۷۶۹   تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۱۴


 

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"اتفاقی بنیادی" چاشنی صعود بعدی شاخص

هم ادامه خواهد داشت یا نه سید علی هاشمی فشارکی... بازار ارز خواهد داشت هاشمی فشارکی تاکید کرد فعلاً درگیری... سرمایه متصور نیستم هاشمی در معرفی گزینه های مناسب برای...

کد خبر: ۲۳۲۲۹۹   تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۱۵


 

مدیر تحلیل شرکت مشاور سرمایه گذاری مدبران هما در گفتگو با بورس نیوزتاکید کرد:

افزایش نرخ ارز، فرصتی برای رشد دوباره بازار

نبوده است سید علی هاشمی فشارکی مدیر تحلیل شرکت مشاور... آثاری دارد فکرکرده اند هاشمی اضافه کرد حتی با فرض... خود را خواهد رفت هاشمی در توصیه به سهامداران اظهار...

کد خبر: ۲۱۸۷۷۷   تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۲/۲۸


 

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

شاخص ۵۰۳ هزار واحدی؛ سلام!

است سید علی هاشمی فشارکی مدیر تحلیل شرکت مشاور سرمایه...

کد خبر: ۲۱۰۹۲۱   تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۰۵


 

مدیران صندوق سرمایه گذاری سرو مدبران در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکردند:

"صندوق‌ها" و نهادهای متخلف

و به تایید سازمان بورس رسیده عمل کنند و تصمیم... سید علی هاشمی فشارکی مدیر تحلیل شرکت مشاور سرمایه گذاری... سهامی هم مورد اقبال بازار واقع شده اند هاشمی با... سرمایه گذاری سهامی چیست ایراد کار از کجاست هاشمی یکی...

کد خبر: ۱۹۸۷۰۸   تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۳۰


 

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

سهم اوره‌سازان و پالایشی‌ها، گزینه‌های مناسب‌تر سرمایه‌گذاری/ برخی سودهای ۳‌ماهه قابل تکرار نیست

انتظارات سهامداران را برطرف نکرده است سید علی هاشمی فشارکی... دارند البته در شرایط فعلی سهم شرکت های تولیدکننده اوره...

کد خبر: ۱۹۴۱۸۸   تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۵/۰۸

 

https://www.boursenews.ir/fa/tag/1/%D8%B3%DB%8C%D8%AF%20%D8%B9%D9%84%DB%8C%20%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C%20%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C

 

********************************

بورس‌ها » بورس

کد خبر : ۲۵۱۱۶۳

پ

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

توقف نمادها، تهدیدی برای فعالان بازار مشتقه

۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰

ارسال نظر

یکی از عوامل کلیدی در ارزش گذاری قیمت اختیار معامله تعداد روز مانده به تاریخ اعمال می باشد که ناظر با بستن نماد، مانع از تغییر قیمت سهام شده و بدون نوسان تعداد روزهای باقی مانده تا اعمال را دستخوش تغییر می‌کند.

توقف نمادها، تهدیدی برای فعالان بازار مشتقه

جمعی از فعالان بازار‌‌ مشتقه در انتقاد به توقف نمادها، در پیامی برای بورس‌نیوز نوشتند: "ما فعالان بازار مشتقه (اختیار معامله) که با فعالیت‌های خود باعث کاهش ریسک سرمایه‌گذاری می‌شویم از بسته بودن نمادها متضرر می‌شویم به دلیل آنکه بیشتر ارزش اختیار معامله ارزش زمانی آن است که با بسته بودن نماد، ارزش زمانی آن از بین می رود نمونه ای از آن بسته بودن سهام سایپا که شاهد از بین رفتن سرمایه دارنده اختیار معامله سایپا بودیم. تقاضامندیم مدت زمانی که سهم بسته است را به تاریخ سر رسید اختیار معامله‌های سهم اضافه شود واین ریسک را حذف نمایید."

سیدعلی هاشمی فشارکی کارشناس بازارسرمایه در همین خصوص برای بورس نیوز نوشت: علت اصلی وجود اختیار معامله کنترل ریسک و مدیریت ریسک برای سرمایه‌گذاران است. در حال حاضر اکثر سرمایه‌گذاران جهت کنترل ریسک خود از اختیار خرید و فروش استفاده می‌کنند؛ البته عده‌ای نیز جهت استفاده اهرمی روی به سرمایه‌گذاری اختیار‌های معامله آورده‌اند که از نظر ریاضی و محاسباتی خییلی منطقی نیست و بهتر است از اعتبار استفاده کنند.

ارزش اختیار معامله بر اساس نوسانات قیمت سهام و تاریخ اعمال (تعداد روز‌های قابل معامله سهام تا تاریخ اعمال) بر اساس فرمول بلک شولز مشخص می‌شود. البته هر سرمایه گذار ارزش گذاری خود را برای معاملات بر اساس نیاز خود و درجه ریسک پذیری مشخص می‌کند.

ولی متاسفانه در ایران باید یک ریسک بسیار بزرگتر را نیز کنار ریسک‌های موجود در نظر بگیریم که ریسک نهاد ناظر است.

همانطور که توضیح داده شد، یکی از عوامل کلیدی در ارزش گذاری قیمت اختیار معامله تعداد روز مانده به تاریخ اعمال بوده که ناظر با بستن نماد، مانع از تغییر قیمت سهام شده و بدون نوسان تعداد روز‌های باقی مانده تا اعمال را دستخوش تغییر می‌کند.

به عنوان مثال: نماد بانک ملت برای مدتی طولانی بسته بود و تا تاریخ اعمال اختیار‌ها اجازه معاملات سهام و اختیار‌ها داده نشد و دقیقا روز اعمال، نماد بازگشایی شد که باعث از بین رفتن کل سرمایه افرادی شد که اختیار بانک ملت را خریده بودند.

در نماد سایپا حتی تا تاریخ اعمال نیز، نماد بازگشایی نشد، و سرمایه گذاران می‌بایست بدون داشتن قیمت سهام، برای اختیار معامله‌های خود تصمیم گیری می‌کردند. حتی اشخاصی اختیار ۱۸۰ تومانی سایپا را اعمال کردند، ولی تعدادی از فروشندگان اختیار خرید از انتقال سهام خودداری کردند و باعث ضرر خریداران شد.

خوشبختانه نماد خودرو قبل از تاریخ اعمال بازگشایی شد، نمادی که بیش از ۲،۵۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ سهم در قیمت‌های مختلف موقعیت باز اختیار خرید دارد. ولی همین بسته بودن ۲هفته‌ای ریسک و زیان بسیاری را به سهامداران وارد کرده است.

اگر در تاریخ اعمال، نمادی که اختیار معامله آن را داریم متوقف باشد، تصمیم گیری برای دارندگان اختیار دشوار خواهد شد. برای مثال شاید سرمایه گذاری در نماد "خساپا" با توجه به زیان انباشته شرکت برای سرمایه گذاری جذاب نباشد، ولی به سبب جو بازار، معامله گران بخواهند روی اختیار معامله، پوزیشن بگیرند که اگر اتفاقی در این نماد رخ داد، از سود آن جا نمانند؛ ولی ریسک بزرگی هم متقبل نشوند؛ بنابراین اختیار معامله خریداری می‌شود که ریسک کنترل شده و بتوان از نوسانات سهم استفاده کرد. با این شرایط، توقف نماد در زمان اعمال بدون اطلاع از قیمت بازگشایی، امکان تصمیم گیری را از معامله گران سلب می‌کند.

به امید توجه بیشتر ناظر و سازمان به گسترش فعالیت فعالان بازار در ابزار مشتقه.

********************************

بورس‌ها » بورس

کد خبر : ۲۴۶۷۶۹

پ

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تنها راه خلاصی از برزخ سهم های مشکل دار

۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

ارسال نظر

به‌هرحال بازار سرمایه، ذاتاً بازار پر نوسانی است و هیجان همراه همیشگی این بازار خواهد بود؛ اما فعالان کم‌تجربه‌تر بازار سرمایه بهتر است به‌صورت غیرمستقیم در این بازار سرمایه‌گذاری کنند تا ریسک کمتری متوجه آنان باشد.

تنها راه خلاصی از برزخ سهم های مشکل دار

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه چندهفته‌ای است که در مدار مثبت قرارگرفته و رشد دل‌چسبی هم تجربه کرده است. به نظر می‌رسد شاخص کل بورس در حال دست‌وپنجه نرم کردن با مقاومت مهمی است تا پرقدرت، قدم به محدوده ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی بگذارد. نکته جالب‌توجه معاملات این روزها این است که دیگر از قفل سنگین صف فروش سهم‌ها خبری نیست و حتی در منفی‌های کمرنگ امروز، ۳۹۰ نماد سبزپوش هستند. بااین‌حال ۲۸ نماد بازار که عمدتاً هم مربوط به شرکت‌های مشکل‌دار است، هنوز قفل در صف فروش هستند و سهامداران خود را به تنگ آورده‌اند.

سید علی هاشمی فشارکی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت این بازار بیان کرد: به نظر می‌رسد دولت اگر بخواهد، می تواند در یک دوره کوتاه نرخ دلار را در محدوده ۲۵ هزارتومانی نگه دارد؛ ولی در بلندمدت چنین امکانی نخواهد داشت. با نگاه بلندمدت هنوز سهم‌های گروه فولادی و معدنی و همچنین بانکی‌ها خصوصاً نمادهای "دارایکم" برای سرمایه‌گذاری جذاب هستند و قطعاً در بلندمدت این صنایع بازدهی خوبی برای سرمایه‌گذاران به ارمغان خواهند آورد.

وی در رابطه با برخی دغدغه‌ها بابت احتمال ضرر و زیان مجدد سهامداران گفت: به‌هرحال بازار سرمایه، ذاتاً بازار پر نوسانی است و هیجان همراه همیشگی این بازار خواهد بود؛ اما فعالان کم‌تجربه‌تر بازار سرمایه بهتر است به‌صورت غیرمستقیم در این بازار سرمایه‌گذاری کنند تا ریسک کمتری متوجه آنان باشد. تلاش متولیان این بازار هم باید در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی به‌منظور ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس باشد. اگر آموزش مناسب برای مردم و مدیران صندوق‌ها صورت بگیرد، به لحاظ کمی، بازار سرمایه ما ابزار کافی برای جذب نقدینگی جدید خواهد داشت؛ چراکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه ما امکان افزایش ظرفیت را دارند. ولی ازنظر کیفی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار ما کیفیت و تنوع لازم برای جذب انواع سرمایه‌گذاران را ندارند. اما سرمایه‌گذارانی که سرمایه بیشتری در اختیار داشته باشند، می‌توانند سبد سرمایه‌گذاری تشکیل دهند و با تشکیل چنین سبدی، انتظاراتشان برطرف شود.

هاشمی در خاتمه در مورد برخی نمادهای بازار که باوجود مثبت شدن روند بازار سرمایه و خبر انتقال بعضی نمادهای بازار پایه به تابلوی زرد این بازار، همچنان قفل در صف فروش هستند، اظهار کرد: هرچند به‌طورکلی موافق وجود دامنه نوسان در بازار سرمایه نیستم و معتقدم محدودیت دامنه نوسان بهتر بود برداشته می‌شد؛ اما حذف دامنه نوسان هم به ضرر سهامداران کم‌تجربه‌تر خواهد بود. برای رفع قفل صف فروش در چند نمادی که ماه‌هاست سهامداران را گرفتار کرده، شاید بهتر باشد بعد از هماهنگی با سهامداران عمده، سهم بدون دامنه در محدوده قیمت تعادلی بازگشایی شود تا معاملات این چند سهم هم روان گردد. سهامداران هم بهتر است قبل از ورود به بعضی سهم‌های مشکل‌دار بازار، ریسک ورود به این سهم‌ها را در نظر بگیرند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند.

********************************

بورس‌ها » بورس

کد خبر : ۲۳۲۲۹۹

پ

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"اتفاقی بنیادی" چاشنی صعود بعدی شاخص

۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

ارسال نظر

سهامداران اگر دانش مالی کافی برای تحلیل سهم ها ندارند بهتر است بطور مستقیم اقدام به سرمایه گذاری نکنند یا اینکه از بین سهم های بزرگ و شاخص ساز بازار که p/e ttm شان روی سایت TSETMC مشخص است، هر کدام که P/E ttm کمتری دارند سرمایه گذاری کنند.‌

احتیاط، به محدوده اصلاح شاخص نزدیک می شوید!

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران هفته سبزی را پشت سر گذاشت و باید دید مثبت های بازار این هفته هم ادامه خواهد داشت یا نه.

سید علی هاشمی فشارکی مدیر تحلیل شرکت مشاور سرمایه گذاری مدبران هما در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه رشد خوبی داشته و از کف شاخص فاصله گرفته و برخی سهم‌ها حتی رشد ۵۰ درصدی داشته‌اند؛ بنابراین انتظار رشد شارپ سهم‌ها نمی‌رود و به نظر می‌رسد شاخص بورس در محدوده یک میلیون و ۵۰۰ الی یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی اصلاح خواهد داشت و برای صعود از این محدوده نیازمند یک اتفاق بنیادی است.

وی افزود: محتمل‌ترین اتفاق اثرگذار بر بازار سرمایه ما تا پایان سال جاری، توافق با بایدن و رفع بخشی از تحریم‌هاست تا امکان فروش نفت ایران و آزادسازی قسمتی از پول‌های بلوکه‌شده صورت بگیرد و این اتفاق احتمالی تأثیر زیادی هم بر بازار ارز خواهد داشت.

هاشمی فشارکی تاکید کرد: فعلاً درگیری‌های بین مجلس و دولت چالش ایجاد کرده و مانع از کاهش نرخ ارز شده، ولی به‌هرحال روند هر بازاری بیش از آنکه تابع واقعیت‌ها باشد، تحت تأثیر انتظارات سرمایه‌گذاران قرار دارد و اگر مردم انتظار توافق با آمریکا و رفع تحریم نفتی را داشته باشند، قبل از آنکه درآمد نفتی ایران افزایش یابد، نرخ دلار در بازار آزاد به‌راحتی تا محدوده ۲۰ هزارتومانی ریزش خواهد داشت. این کاهش نرخ ارز، البته اثر منفی روی بازار سرمایه خواهد داشت و در صورت کاهش نرخ ارز احتمال کسب بازدهی مثبت از بازار سرمایه تا پایان سال بسیار ضعیف است.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:، اما ازآنجاکه توافق و کاهش نرخ ارز فقط یک احتمال است، توصیه می‌شود سهم‌های بنیادی نگهداری شود که در صورت کاهش نرخ ارز، ضرر و زیان کمتری نصیب سهامداران شود و در صورت افزایش نرخ ارز به سبب عدم توافق و... از بالا رفتن نرخ ارز جا نمانند. با در نظر گرفتن روند قیمت‌های جهانی، افت چندانی برای بازار سرمایه متصور نیستم.

هاشمی در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری اظهار کرد: در گروه بانکی، پتروشیمی، معدنی و فلزی سهم‌های ارزنده برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. ولی اگر سهامداران دانش مالی کافی برای تحلیل سهم‌ها ندارند بهتر است به‌طور مستقیم اقدام به سرمایه‌گذاری نکنند یا اینکه از بین سهم‌های بزرگ و شاخص ساز بازار که p/e ttm شان روی سایت TSETMC مشخص است، هرکدام که P/E ttm کمتری دارند سرمایه‌گذاری کنند. ضمن اینکه باید روند قیمت‌های جهانی را هم در تحلیل‌های خود لحاظ کنند.

********************************

بورس‌ها » بورس

کد خبر : ۲۱۸۷۷۷

پ

مدیر تحلیل شرکت مشاور سرمایه گذاری مدبران هما در گفتگو با بورس نیوزتاکید کرد:

افزایش نرخ ارز، فرصتی برای رشد دوباره بازار

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

ارسال نظر

بازار سرمایه، بازاری است که باید با استراتژی میان مدت و بلندمدت در آن سرمایه گذاری کرد و با دید میان مدت و بلندمدت، خروج از بازار سرمایه و ورود به بازارهای ارز و سکه طلا، توجیه ندارد.

افزایش نرخ ارز، فرصتی برای رشد دوباره بازار

 

به گزارش بورس نیوز، بورس تهران امروز هم منفی بود و شاخص کل با افت بیش از ۲۰ هزار واحدی در کانال ۹۶۷ هزار واحدی قرار گرفت. منفی های این روزها برخی سهامداران را نگران کرده و به دنبال فرصتی برای خروج از سهم ها و ورود به بازار ارز و سکه هستند! دلار و سکه هم در مقابل امروز جهش داشتند و این روند شاید انگیزه بعضی سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این بازارها تقویت کند.
البته عده ای هم معتقدند دعواهای جناحی بر سر کسب کرسی ریاست مجلس شورای اسلامی و برخی اظهار نظرهای ترسناک در مورد بازارسرمایه ، در منفی شدن بازار سرمایه بی تاثیر نبوده است.

سید علی هاشمی فشارکی مدیر تحلیل شرکت مشاور سرمایه گذاری مدبران هما در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: پیش بینی روند کوتاه مدت بازارها، کار دشواری است؛ ولی بازار سرمایه، بازاری است که باید با استراتژی میان مدت و بلندمدت در آن سرمایه گذاری کرد و با دید میان مدت و بلندمدت، خروج از بازار سرمایه و ورود به بازارهای ارز و سکه طلا، توجیه ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: شاید سکه و ارز در کوتاه مدت رشد قیمت داشته باشد؛ ولی آیا سرمایه گذاران با هر میزان سرمایه و بدون هیچ محدودیتی، امکان خرید ارز و سکه طلا را دارند؟ و آیا به اینکه ورود نقدینگی به این بازارها، چه آثاری دارد، فکرکرده اند؟

هاشمی اضافه کرد: حتی با فرض تصور چشم انداز صعودی بازار ارز، با افزایش نرخ ارز، بازدهی بازار سرمایه هم افزایش خواهد یافت و اگر استراتژی سرمایه گذاری سهامداران اصلاح شود، نیازی به خروج از بازار سرمایه و ورود به سایر بازارها نخواهد بود. در صورت رشد هیجانی بازار ارز، بازار سرمایه مدتی درجا خواهد زد و بخشی از نقدینگی این بازار، راهی بازار ارز خواهد شد؛ ولی با توجه به سایز بازار ارز، بازار ارز توان جذب حجم بالای نقدینگی را ندارد و در نهایت نقدینگی دوباره راه بازار سرمایه را در پیش خواهد گرفت و این بازار تحت تاثیر افزایش نرخ ارز، فرصت مناسبی برای رشد خواهد داشت.


وی در رابطه تاثیر این موضوع که رئیس بعدی مجلس شورای اسلامی، از کدام جناح خواهد بود گفت: در کوتاه مدت، نتیجه تعیین رئیس مجلس می تواند بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد. به هر حال شاید جناح های سیاسی در فضای رقابتی، بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهند و این بازار آسیب هایی ببیند؛ اما در میان مدت و بلندمدت، بازار سرمایه مسیر خود را خواهد رفت.

هاشمی در توصیه به سهامداران اظهار کرد: بهتر است سرمایه گذاران از رفتارهای هیجانی بپرهیزند و سهامداری کنند و اگر هم دانش کافی در مورد این بازار ندارند، حتما از طریق صندوق های سرمایه گذاری اقدام به ورود به بازار سرمایه کنند. در این شرایط، سهام شرکت های صادرات محور که درآمدهای ارزی دارند و همچنین سهام بانک ها، گزینه های معقول تری برای سرمایه گذاری به نظر می رسند.

********************************

بورس‌ها » بورس

کد خبر : ۲۱۰۹۲۱

پ

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

شاخص ۵۰۳ هزار واحدی؛ سلام!

۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

ارسال نظر

بهتر است سهامداران از خرید و فروش بر اساس سیگنال های کانال های تلگرامی بپرهیزند‌. سرمایه گذاری بر اساس این سیگنال ها شاید در کوتاه مدت سود مناسبی به همراه داشته باشد، ولی ممکن است سرمایه گذاران را در سهمی گرفتار کند که هر چه سود کرده اند را هم از دست بدهند.

شاخص ۵۰۳ هزار واحدی؛ سلام!

به گزارش بورس‌نیوز، امروز بورس تهران سبز بود و با صعود ۴۸۳۱پله‌ای، شاخص‌کل کانال ۵۰۳ هزار واحدی را هم فتح کرد.

این رشد از پیش بینی های ابتدای سال بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان هم بیشتر بود. تا اینجای کار بورس تهران فارغ از دغدغه های سیاسی و کسری بودجه و کرونا و... یک تنه جور تمام بازارها را به دوش کشیده و آنقدر خوب رشد کرده که بسیاری از مردم را به سمت خود جذب کرده است.

سید علی هاشمی فشارکی مدیر تحلیل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری مدبران هما در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: رشد بازار سرمایه منطقی است، از قبل پیش بینی ورود شاخص کل به کانال ۵۰۰ هزار واحدی و حتی بیشتر از آن می شد؛ ولی سرعت رشد بازار بیش از انتظارات و پیش بینی ها بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به نظر بعضی فعالان قدیمی بازار سرمایه شاید این رشد پر شتاب بازار بدون اصلاح و استراحت غیر منطقی باشد؛ اما معتقدم جریان ورود نقدینگی به بازار سرمایه، این رشد را توجیه می کند. البته از آنجا که بازار اصلاحی نداشته، شاید اگر اصلاحی اتفاق افتد، اصلاح شدیدی باشد. بنابراین به سهامداران توصیه می شود در سهم های بنیادی بازار سرمایه گذاری کنند تا اگر بازار وارد فاز اصلاحی شد، آسیب کمتری متحمل شوند. منظور از سهم های بنیادی، سهم هایی است که نسبت های P/E پایین تری دارند. بسیاری از سهم های گروه فولادی، پتروشیمی و معدنی از نسبت های P/E معقولی برخوردار هستند. در مقابل سهم هایی که نسبت های P/E بسیار بالا یا منفی دارند برای سرمایه گذاری چندان جذاب نیستند.

وی اضافه کرد: بهتر است سهامداران از خرید و فروش بر اساس سیگنال های کانال های تلگرامی بپرهیزند‌. سرمایه گذاری بر اساس این سیگنال ها شاید در کوتاه مدت سود مناسبی به همراه داشته باشد، ولی ممکن است سرمایه گذاران را در سهمی گرفتار کند که هر چه سود کرده اند را هم از دست بدهند. ضمن اینکه سرمایه گذاری روی یک سهم خاص اصلا منطقی نیست و بهتر است سهامداران سبدی متشکل از ۳ تا ۵ سهم داشته باشند.

********************************

بورس‌ها » بورس

کد خبر : ۱۹۸۷۰۸

پ

مدیران صندوق سرمایه گذاری سرو مدبران در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکردند:

"صندوق‌ها" و نهادهای متخلف

۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

ارسال نظر

سرمایه‌گذاری مستقیم توسط سهامداران تازه وارد، پرریسک ترین کار ممکن خواهد بود، بهتر است سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری حرفه ای از طریق ابزارهایی مانند صندوق های سرمایه گذاری، سوق دهیم.

به گزارش بورس نیوز، توصیه اکثر کارشناسان بازار سرمایه به سرمایه گذارانی که آشنایی چندانی با روش‌های تحلیل سهم‌ها و روندهای بازار ندارند، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

صندوق‌ سهامی، نوعی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بوده که عمده سبد دارایی آن را سهام شرکت‌های بورسی تشکیل می‌دهد.

به بیان دیگر صندوق‌های سهام به صندوق‌هایی اطلاق می‌شوند که حداقل ۷۰ درصد ترکیب دارایی‌های خود را در سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس یا بازار اول فرابورس سرمایه‌‌گذاری می‌کنند؛ البته اخیرا تغییراتی در مقررات بازار پایه اعمال شده و گویا صندوق های سهامی امکان تخصیص بخشی از پرتفوی خود به سهم های بازار پایه را نیز دارند.

این صندوق‌ها در ایران با توجه به تعداد واحدهایی که مجاز به انتشار هستند، به دو دسته بزرگ و کوچک و از نظر شیوه معامله به قابل معامله در بورس (ETF) و غیر قابل معامله تقسیم‌بندی می‌شوند؛ ارزش اسمی هر واحد (Unite) سرمایه‌گذاری در صندوق های غیر قابل معامله معادل یک‌میلیون ریال و در صندوق های قابل معامله(ETF) 10 هزار ریال است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام حداقل ۷۰ درصد منابع مالی خود را در سهام شرکت‏‌ها در بورس اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌‏کنند؛ بنابراین ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها در مقایسه با صندوق‌های با درآمد ثابت بیشتر و همچنین احتمال کسب بازدهی بالاتر در این نوع صندوق‌ها نیز بیشتر است. این مدل سرمایه گذاری مناسب افرادی است که دارای قدرت ریسک‌پذیری بالاتری بوده، دید بلندمدت به سرمایه گذاری خود داشته و درعین‌حال تخصص و یا فرصت کافی برای سرمایه‌گذاری در بورس را ندارند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی در استراتژی سرمایه‌گذاری خود با یکدیگر متفاوت هستند و ممکن است محافظه‌کارانه، میانه‌رو یا ریسک پذیر باشند و استراتژی هر صندوق معمولا در امیدنامه قید شده است.

با گذشت زمان هرچه عملکرد صندوق موفق‌تر بوده و سودآوری بیشتری داشته باشد، ارزش واحدهای آن صندوق هم افزایش پیدا می‏کند و در مقابل اگر صندوق عملکرد مناسبی نداشته باشد، ممکن است ارزش واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق رشد مناسبی نداشته و حتی کاهش هم داشته باشد.

با توجه به ورود نقدینگی به بازار سرمایه و اهمیت بیشتر آشنایی با سرمایه گذاری از طریق صندوق ها، خبرنگار بورس نیوز در گفتگویی مفصل با مدیران صندوق سرمایه گذاری سرو سودمند مدبران با نماد «سرو» (صندوق سرو سودمند مدبران از جمله صندوق های سهامی قابل معامله در بورس ) (ETF است که در 18 خرداد سال جاری طی 5 روز پذیره نویسی وارد بازار شد و طی ماه گذشته جزو 5 صندوق برتر از نظر بازدهی ماهانه است) به بررسی بیشتر جایگاه صندوق های سرمایه گذاری سهامی در بازار سرمایه کشور و نقاط ضعف و قوت سرمایه گذاری از طریق این صندوق ها پرداخته که چکیده ای از این گفتگو را می خوانید.

سوال: مهمترین مزیت سرمایه گذاری از طریق صندوق های سهامی در بازار سرمایه چیست؟

رضا درخشان فر مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری سرو مدبران:
مهمترین مزیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، توجه به تئوری پرتفولیو است؛ در سرمایه‌گذاری‌های شخصی، احتمالا چند سهم مورد علاقه در سبد سرمایه‌گذاری‌ها جای می‌گیرد ولی مدیران پرتفوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، معمولا مجموعه‌ای از دارایی‌ها را انتخاب می‌کند که در روندهای «صعودی بازار» و در «روندهای نزولی»، ریسک‌های بازار را پوشش دهد؛ به عبارتی، به دلیل تنوع دارایی‌های پرتفوی صندوق‌ها، حتی اگر گروه خاصی از سهم‌های بازار دچار ریزش قیمت شوند، سایر سهم های پرتفوی، این ریسک را پوشش خواهند داد.

یکی از اسناد اصلی صندوق‌ها، امیدنامه هر صندوق است؛ امیدنامه سندی بوده که بر اساس آن مدیران صندوق ملزم به رعایت حد نصاب‌هایی که در امیدنامه تدوین شده و به تایید سازمان بورس رسیده، عمل کنند و تصمیم بگیرند در چه دارایی‌هایی و به چه میزان، سرمایه‌گذاری کنند؛ در تدوین امیدنامه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تلاش شده حد نصاب‌هایی تعریف شود که ریسک سرمایه‌گذاری را به حداقل برساند؛ سرمایه‌گذاران می‌توانند با مطالعه امیدنامه هر صندوق، صندوقی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند که ساختار امیدنامه آن صندوق با سلیقه سرمایه‌گذار، مطابقت بیشتری داشته باشد.

یونس جداری مدیر توسعه کسب و کار شرکت مشاور سرمایه‌گذاری مدبران هما:
یکی از نقاط قوت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شفافیت این صندوق‌ها است. فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار بوده و توسط نهادهای معتمد اداره می‌شوند و کلیه کارشناسان و مدیران صندوق‌ها توسط سازمان بورس تایید صلاحیت شده‌اند.

ارکان متعددی از جمله متولی و نیز حسابرس معتمد سازمان بورس به طور مستمر بر فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری نظارت دارند و عملکرد صندوق‌ها را نمی‌توان با برخی نهادها که گاهی تخلفاتی داشته و مشکلاتی ایجاد کرده اند، مقایسه کرد. ضمن اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری همچون ناشران بورسی موظفند گزارش عملکرد ماهانه و وضعیت پرتفوی، و همچنین صورت‌های مالی حسابرسی شده ۶ ماهه و ۱۲ ماهه خود را منتشر کنند. علاوه بر این صندوق‌ها می‌بایست هر رویداد با اهمیتی را رسما به اطلاع دارندگان یونیت‌های سرمایه‌گذاری برسانند. به این ترتیب، شفافیت در صندوق‌ها آنقدر بالاست که جایی برای نگرانی سرمایه‌گذاران وجود ندارد.

سوال: وضعیت صندوق های سرمایه گذاری سهامی در کشور به چه صورت است؟ آیا این صندوق ها به جایگاه واقعی خود دست یافته اند؟

سید علی هاشمی فشارکی مدیر تحلیل شرکت مشاور سرمایه گذاری مدبران هما:

به طور کلی دارایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان بوده که در مقابل ارزش کل بازار، رقم بسیار اندکی بوده و می‌توان گفت تقریبا ۰.۴ درصد بازار سهام را تشکیل می‌دهند (۴۵۰۰ میلیارد نسبت به ۱، ۱۰۵ هزار میلیارد). این در حالی است که در بورس‌های جهانی حدود ۴۰ درصد سهم‌ها در اختیار صندوق‌های سرمایه گذاری بوده و این، نشان از میزان مشارکت بالای سرمایه گذاران در بازار سرمایه از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری دارد.

سوال: آیا با ورود نقدینگی جدید به بازار سرمایه، صندوق های سهامی هم مورد اقبال بازار واقع شده اند؟

هاشمی: با توجه به رشد چشمگیر صدور کدهای جدید معاملاتی، حجم ورود نقدینگی در ۳ ماه اخیر هم افزایش چشمگیری داشته؛ اما جریان ورود نقدینگی به صندوق های سرمایه گذاری متناسب با رشد نقدینگی بازار، رشد نکرده است.

سوال: دلیل عدم اقبال سرمایه گذاران به ابزارهای سرمایه گذاری غیرمستقیم همچون صندوق های سرمایه گذاری سهامی چیست؟ ایراد کار از کجاست؟

هاشمی: یکی از نقاط ضعف بازار سرمایه کشور ما، عدم آموزش و آشنایی سرمایه گذاران با ریسک های بازار سرمایه و ضرورت سرمایه گذاری غیرمستقیم از طریق صندوق های سرمایه گذاری و سبدگردان ها است.

در سال ۲۰۰۸ (زمان ریزش بورس آمریکا) تا ۲۰۱۴ تقریبا ۶۰۰ میلیارد دلار پول سهامداران خرد از بازار خارج شد و وارد صندوق های سرمایه شد. متاسفانه سرمایه گذاران تا وقتی بابت سرمایه گذاری مستقیم و غیر حرفه ای خود ضربه نخورند، اهمیت سرمایه گذاری با استفاده از ابزارهایی مانند صندوق های سرمایه گذاری را درک نخواهند کرد.

سهامداران باید بدانند که روند مثبت بازار سرمایه همیشگی نیست و تجربه نشان داده شاید در کوتاه مدت سهامداران کم تجربه بتوانند بازدهی مناسبی از بازار سرمایه کسب کنند؛ اما در بلندمدت حتما بازدهی سرمایه گذاری مستقیم سهامداران کم تجربه کمتر از رشد بازار خواهد بود.
بر اساس یک گزارش، در ۲۰ سال اخیر میانگین بازدهی سهامدارانی که به طور مستقیم در بازار سرمایه آمریکا سرمایه گذاری کرده بودند، کمتر از ۳ درصد بوده؛ ولی میانگین رشد شاخص بورس آمریکا ۵.۶ درصد بوده است.

سؤال: سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه در روند‌های نزولی چطور از ریسک سرمایه‌گذاری خواهد کاست؟

هاشمی: همان‌طور که صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، هر یک پرتفوی متفاوتی داشته و تمام صندوق‌ها بازدهی یکسانی ندارند، در دوره‌های ریزشی هم ریسک صندوق‌ها یکسان نیست؛ با توجه به اینکه پرتفوی هر صندوق توسط تیمی از تحلیلگران انتخاب‌شده، با در نظر گرفتن اینکه بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری معمولاً در بلندمدت، بیش از سرمایه‌گذاری مستقیم سهامداران خرد است، در دوره‌های منفی و ریزشی هم ریسک کمتری داشته و افت کمتری را متحمل خواهند شد.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری، عمدتاً در سهم‌های بزرگ و بنیادی و سود ساز بازار، سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در منفی‌های بازار، دغدغه کمتری بابت افت قیمت‌ها دارند. سهم‌های با P/E پایین، جای ریزش قیمت زیادی هم ندارند. ضمن اینکه به‌منظور کاهش ریسک صندوق‌ها، هر صندوق در هر سهم، حداکثر ۱۰ درصد و در هر صنعت، حداکثر ۳۰ درصد امکان سرمایه‌گذاری و خرید سهام دارد.

 

سؤال: بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به‌طور متوسط چقدر است؟

هاشمی: میانگین بازدهی ماهانه صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام در ماه گذشته، ۷.۸ درصد بوده؛ ولی رشد شاخص ۷.۳ درصد بوده است؛ بنابراین می‌توان گفت بازدهی ماهانه صندوق‌ها بیش از رشد شاخص کل بوده است.

میانگین بازدهی صندوق‌ها در ۶ ماه گذشته، ۵۸ درصد بوده که در مقایسه با بازار‌های موازی مانند ارز و طلا و مسکن و بانک بازدهی بسیار مطلوبی بوده است. اما نمی‌توان پیش‌بینی کرد که این میزان بازدهی در دوره‌های بعد هم تکرار خواهد شد یا نه.

سؤال: دارندگان یونیت‌های صندوق‌ها، به‌راحتی امکان نقد کردن واحد‌های سرمایه‌گذاری رادارند؟

درخشان فر: یونیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای نقد شوندگی بالای بوده علی‌الخصوص صندوق‌های قابل معامله (ETF) که امکان معامله در بازار ثانویه رادارند.

هاشمی: نقد شوندگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری معمولاً بالاتر از سهم‌های بازار است و سرمایه‌گذاران مشکلی بابت نقد کردن یونیت‌های سرمایه‌گذاری خود ندارند؛ بنابراین اگر احتمالاً بازار روند منفی به خود بگیرد و بعضی سهم‌ها در صف‌های فروش قفل شوند، دارندگان یونیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری راحت‌تر از سهامداران سهم‌های ریزشی، امکان نقد کردن سرمایه خود رادارند.

سؤال: سرمایه‌گذاران چطور می‌توانند از جزییات معاملات صندوق‌ها اطلاع یابند؟

هاشمی: صندوق‌های سرمایه‌گذاری موظف‌اند ظرف ۱۰ روز بعد از پایان هرماه، پرتفوی دارایی‌ها و جزییات معاملات ماه گذشته خود را افشا کنند.

سؤال: در صورت اقبال سرمایه‌گذاران به ابزار‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار، آیا صندوق‌ها ظرفیت جذب نقدینگی بالا رادارند؟

درخشان فر: صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ایران ساختار نامحدود و تعدیل‌پذیر (open_end)) دارند و این به آن معنا است که در هر زمان امکان بزرگ‌تر شدن و پذیرش پول جدید را داشته و محدودیتی در پذیرش نقدینگی جدید ندارند.

سؤال: چطور می‌توان مردم را به سمت سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در بازار سرمایه سوق داد؟

درخشان فر: به‌منظور توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری، باید اقدامات ترویجی صورت بگیرد. فاصله گرفتن ابزار‌های سرمایه‌گذاری حرفه‌ای در بازار سرمایه از شرکت‌های کارگزاری، ازجمله اتفاقات مثبت چند سال اخیر بوده است. (البته بعضی شرکت‌های کارگزاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری موفقی را مدیریت می‌کنند) قطعاً با ورود صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های سبد گردان جدید در بازار سرمایه و گروه‌های حرفه‌ای در این نهادها، سرمایه‌گذاری در بورس تهران حرفه‌ای‌تر انجام خواهد شد.

جداری: ساختار نهاد‌های مالی در چند سال اخیر، بیش از قبل برای سرمایه‌گذاران قابل‌درک بوده و سهامداران نسبت به قبل، شناخت بهتری از ماهیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبد گردان‌ها، تأمین سرمایه‌ها و... دارند. اما اگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری، به جایگاه واقعی خود برسند، گام بزرگی در راستای توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و رشد بازار سرمایه صورت گرفته است.

این مهم درگرو اطلاع‌رسانی دقیق و ارائه داده‌های صحیح از عملکرد صندوق‌ها است. هر سرمایه‌گذار در زمان سرمایه‌گذاری باید درک و چشم‌انداز مناسبی نسبت به میزان ریسک آن سرمایه‌گذاری در کنار سود و عایدی آن داشته باشد و سرمایه‌گذاری مستقیم توسط سهامداران تازه‌وارد، پر ریسک‌ترین کار ممکن خواهد بود، بهتر است سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری حرفه‌ای از طریق ابزار‌هایی مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سوق دهیم.

هاشمی: آموزش فرهنگ‌سازی در این زمینه باید توسط سازمان بورس و سایر نهاد‌های مالی بازار سرمایه صورت بگیرد.
حضور مردم در بازار سرمایه ما نسبت به سایر کشور‌ها بسیار ضعیف است. برای مثال در آمریکا حدود ۵۶ تا ۶۰ درصد مردم، کد بورسی دارند. اگر سازوکار مناسبی در نظر گرفته شود، می‌توان مردم را به سمت بازار سرمایه سوق داد، مشروط بر آنکه آموزش و فرهنگ‌سازی صحیحی صورت گیرد. حضور مردم در بازار سرمایه اقدام کاملاً مثبتی بوده و ترغیب آن‌ها به ورود به این بازار ضرورت دارد؛ اما به شرطی که اقدام به سرمایه‌گذاری مستقیم نکرده و حرفه‌ای‌تر عمل کنند.

********************************

صفحه اصلی » سرویس بورس

کد خبر : ۱۹۴۱۸۸

پ

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

سهم اوره‌سازان و پالایشی‌ها، گزینه‌های مناسب‌تر سرمایه‌گذاری/ برخی سودهای ۳‌ماهه قابل تکرار نیست

۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

ارسال نظر

اخبار مربوط به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها نیز می‌تواند محرکی برای رشد سهم‌ها باشد.

سهم اوره‌سازان و پالایشی‌ها، گزینه‌های مناسب‌تر سرمایه‌گذاری/ برخی سودهای ۳‌ماهه قابل تکرار نیست

به گزارش بورس نیوز، با وجود گزارشات داغ و جذابی که در روزهای گذشته منتشر شده؛ بازار سرمایه اما حس و حال چندانی ندارد و تحرکی نشان نمی دهد. اگرچه بعضی سهم های کوچک و حتی مشکل دار بازار رشدهای عجیب و غریبی در کارنامه عملکرد امسال خود ثبت کرده اند؛ ولی قیمت سهم های بنیادی و بزرگ بازار هنوز انتظارات سهامداران را برطرف نکرده است.

 

سید علی هاشمی فشارکی مدیر تحلیل شرکت مشاور سرمایه گذاری مدبران هما در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: روند بازار سرمایه را در میان مدت، صعودی ارزیابی می کنم. 

 

وی افزود: در چند ماه اخیر بسیاری از شرکت هایی که عملکرد مناسبی داشتند، بازدهی مناسبی هم تجربه کردند؛ اما نمی توان گزارش های ۳ ماهه شرکت ها را به کل سال تعمیم داد و احتمالا روند مثبت سودآوری بعضی شرکت ها، در ماه های بعد تکرار نخواهد شد. برای مثال، متانول افت قیمت داشته و این افت قیمت، گزارش های بعدی شرکت های تولیدکننده متانول را تحت تاثیر قرار خواهد داد. ضمن اینکه برخی شرکت ها در ۳ ماهه اول امسال، از محل تسعیر ارز هم سود شناسایی کردند و این سود در دوره های بعد، قابل تکرار نیست.

 

وی در رابطه با گزینه های مناسب تر برای سرمایه گذاری گفت: گروه پتروشیمی و پالایشگاهی و همچنین برخی تک سهم ها در گروه های مختلف که به اندازه هم گروه های خود رشد نکرده اند، پتانسیل رشد بیشتری دارند. البته در شرایط فعلی، سهم شرکت های تولیدکننده اوره نسبت به سهم های متانولی، برای سرمایه گذاری جذاب تر است.

 

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: اخبار مربوط به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نیز می تواند محرکی برای رشد سهم ها باشد. برخی گروه ها مانند صنعت PSP و صنعت برق، رشد چندانی نکرده اند و اگر افزایش نرخی در این صنایع رخ دهد، پتانسیل رشد خواهند داشت. ضمن اینکه افزایش تقاضای برق تحت تاثیر فعالیت ماینرها هم می تواند اتفاق مثبتی برای صنعت نیروگاهی کشور باشد. در مقابل، اکثر سهم های گروه غذایی و کالاهای مصرفی در این مدت رشد زیادی کرده و در این مقطع، برای سرمایه گذاری جذاب نیستند.

*******************************

 

اکنون گروه مدیریت اسبق این پایگاه اطلاع رسانی با انتقال مالکیت و امتیاز فعالیت و بهره برداری از این رسانه به جمعی از نخبگان حوزه رسانه و فناوری اطلاعات در حالی برای دوران بازنشستگی خود برنامه ریزی می‌کنند که گروه مدیریت جدید بورس نیوز می‌خواهند فصلی جدید را در بستر رسانه‌های مستقل بازار سرمایه رقم بزنند.

«به نام پروردگار آگاهی بخش و عادل»

 

 

روز هجران و شب فرقت یار آخر شد                              زدم این فال و گذشت اختر و کار آخر شد

 

 

آن همه ناز و تنعم که خزان می‌فرمود                            عاقبت در قدم باد بهار آخر شد

 

شکر ایزد که به اقبال کله گوشه گل                             نخوت باد دی و شوکت خار آخر شد

 

ساقیا لطف نمودی قدحت پرمی باد

که به تدبیر تو تشویش خمار آخر شد

 

 

مخاطب عزیز رسانه بورس نیوز سلام،شاید برای تو خاموش شدن زبان آگاهی بخش بورس نیوز در این سه فصلی که در سال کهنه گذشت بسیار گران آمد اما همه می دانیم که از تقدیر و سرنوشت گریزی نیست.

که از قول دادار بزرگ «همانا وضع و حال هیچ قومی عوض نخواهد شد مگر آنکه مردم وضع و حال خودشان را تغییر دهند.»

 

بورس نیوز رسانه‌ای است که با قدمتی نزدیک به 13 سال، همچنان پرچمدار اطلاع رسانی شفاف،صحیح و شجاعانه و همچنین آگاهی بخش در پهنه اقتصاد کشور و بطور تخصصی در بازار سرمایه ایران عزیز است.

 

 

بورس نیوز در پانزدهم اردیبهشت سال 1384 و در شرایطی که سایت‌های خبری و اطلاع رسانی آنچنان توسعه نیافته بودند در فضای انتخاباتی دوره نهم ریاست جمهوری پا به عرصه مطبوعات کشور گذاشت.

 

فقدان رسانه تخصصی در حوزه بازار سرمایه و نقد و بررسی چالش‌های مسیر توسعه فرهنگ سهامداری در کشور ، هدف اصلی پدید آورندگان رسانه بورس نیوز در آن دوره زمانی بود که در نهایت به راه اندازی این پایگاه اطلاع رسانی تخصصی منتهی شد.

 

امروز بورس نیوز افتخار دارد تا به عنوان یک ایده ناب رسانه‌ای ،با بیش از 12 سال فعالیت مستمر از پرمخاطب‌ترین رسانه‌های حوزه بازار سرمایه با رویکردی تخصصی و با موضوع فعالیت اقتصادی و اجتماعی به شمار رود.

 

 

 

ماهیت کسب و کارهای نوپا و لزوم ترزیق ایده‌های جدید و پویا در دوره‌های زمانی مختلف همواره ایجاب می‌کند تا انرژی و ظرفیت‌های جدید با توجه به محدویت زمانی و نیروی انسانی با انگیزه و پیشرو بتوانند بروز و ظهور موثری داشته باشند تا به این ترتیب از فرسایش و رخوتی که امروز دامن گیر اغلب رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها است خود را نجات دهند.

 

 

 

در این راستا با گذشت بیش از یک دهه تلاش مستمر ،اکنون گروه مدیریت اسبق پایگاه اطلاع رسانی بورس نیوز با انتقال مالکیت و امتیاز فعالیت و بهره برداری از این رسانه به جمعی از نخبگان حوزه رسانه و فناوری اطلاعات در حالی برای دوران بازنشستگی خود برنامه ریزی می‌کنند که گروه مدیریت جدید بورس نیوز می‌خواهند فصلی جدید را در بستر رسانه‌های مستقل بازار سرمایه رقم بزنند.

 

 

 

گروه مدیریت جدید پایگاه اطلاع رسانی بورس نیوز متشکل از جوانانی نخبه در حوزه‌های فین تک و کسب و کارهای نوپا و مدیرانی با تجربه در عرصه‌های اقتصادی ، مالی و رسانه هستند که از طریق روش‌های مختلف موجود در فضای مجازی ،جریان آزاد اخبار و اطلاعات را با تمرکز بر صنعت مالی ایران و سایر فعالیت‌های وابسته به آن برای تمامی فارسی زبانان دنیا ارتقاء داده و تسهیل می‌نمایند.

 

هدف پایگاه اطلاع رسانی بورس نیوز ارسال و انتشار اخبار ، مصاحبه ، گزارش‌های شفاف و قابل اطمینان و سنجش داده‌ها در چارچوبی بی طرفانه و نقد عادلانه عملکردهای همه ذی نفعان بازار سرمایه،با معیار حق دسترسی آزادانه به اطلاعات در قالب‌های نوشتاری،دیداری و شنیداری است.

 

این پایگاه اطلاع رسانی با قابلیت‌های نوین در صنعت رسانه از سرویس‌های تخصصی و همچنین زیر مجموعه‌های اقماری تخصصی برخوردار است و در عین حال با پی ریزی رویکردی نوین در حوزه اطلاع رسانی بازار سرمایه ،تلاش دارد تا علاوه بر معرفی ظرفیت‌های پیدا و پنهان این بازار به جامعه ایرانی ،برای ارتقای سطح فکری و حرفه‌ای فعالان بازار سهام تلاش نماید.

 

بورس نیوز رسانه خبری مستقل و آزادی است که در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند و وابسته به هیچ جناح و یا حزب و فرقه سیاسی ، اقتصادی ، فکری یا گروهی خاص نیست.

 

در پایگاه اطلاع رسانی بورس نیوز همه ذینفعان بازار سرمایه مجاز به ارائه آزاد نظرات و آرای خود بدون هرگونه جهت گیری سوء و یا خلاف قوانین مدنی کشور بوده و مجموعه دست اندرکاران این رسانه خود را نسبت به صیانت از حقوق تمامی کاربران در ارائه نظرات مقید می‌دانند.

 

مدیریت جدید پایگاه اطلاع رسانی بورس نیوز ضمن قدردانی از همه مخاطبان و دعوت از آنها برای کمک در عرصه اطلاع رسانی شفاف و عادلانه ، خود را مقید می‌داند که در دوران جدید هیچ گاه دقت و صحت را فدای سرعت اطلاع رسانی نکرده و با رعایت اصل بی طرفی همواره امانت داری ، صداقت و اعتماد را سرلوحه فعالیت‌های حرفه‌ای خود قرار دهد.

 

با احترام

 

مدیریت جدید پایگاه اطلاع رسانی بورس نیوز

 

https://www.boursenews.ir/fa/news/174603/%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%B3-%D9%86%DB%8C%D9%88%D8%B2%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D9%88%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%DB%8C%D9%86%D9%81%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%B1%D9%82%D9%85-%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AF

********************************