***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

منتشر شده در حماسه 27 و ایثار پرس 

 دکتر سید جواد هاشمی فشارکی 

ایثار پرس : گروه : تهران / صفحه اول / ویژه / شناسه : 9068 /19 بهمن 1400 - 8:4

http://www.isarpress.ir/?p=9068

حماسه 27 : صفحه نخست  آثار / امام و رهبری /انتشار : 19 - بهمن - 1400 - ۰۸:۳۷

https://hamaseh27.ir/%d9%86%d9%85/

 

پیشنهاد انتصاب نماینده ولی فقیه در استان تهران

در این نوشتار نخست رسالت و وظایف نماینده ولی فقیه در استان احصا گردیده و سپس براساس سیاستهای کلان کشور ابلاغی رهبرانقلاب اسلامی ، سیاستهای کلی استانی تبیین گردیده و در انتها پیشنهاد انتصاب نماینده ولی فقیه در استان تهران ارایه گردیده است .
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

رسالت و وظایف نماینده ولی فقیه در استان 

نماینده ولی فقیه در استان  ( و امام جمعه مرکز استان) براساس مستندات ذکر شده دارای رسالت و وظایف زیر می باشد  :

  • مجموع سیاست‌ها و برنامه‌های نمایندگی که در پیوست الزامی این حکم آمده است، همه‌ی دستگاههای مسئول در استان و کشور را موظف می‌نماید که با جناب‌عالی در انجام این مسئولیت مهم، همکاری نموده و هرگونه کمک لازم را به عمل آورند. ( امام خامنه ای ؛ پایگاه اطلاع رسانه ای دفتر نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای ،   ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ )
  • وظایف رهبر در کل کشور را یک نماینده ولی فقیه در استان دارد : نماینده ولی فقیه در کردستان درباره وظایف این جایگاه تأکید کرد: سعی بنده هم بر این بوده ارتباطمان به نحوی باشد که یک مدل از رفتار و فعالیت های رهبری پیاده شود؛ چراکه نماینده ولی فقیه باید وظایف خود را به خوبی در کل استان انجام دهد تا نیاز نباشد مردم مشکل شان را به دفتر رهبری بنویسند و بنده به جرئت می گویم که کمترین نامه ها از استان کردستان به دفتر رهبری ارسال می شود چون مردم احساس می کنند هر مشکلی دارند می توانند با ما مطرح کنند و پاسخ بگیرند. وی افزود: اتفاقی هم که در دوره اخیر انتخابات خبرگان رهبری افتاد و اهل سنت بنده را به نمایندگی خود برگزیدند، نشانه همین رابطه نزدیک من با مردم بود که برادران اهل سنت بنده را حامی خودشان می دانند و به همین دلیل است که یک شیعه را به عنوان نماینده خودشان به مجلس خبرگان فرستادند. وی تأکید کرد: مدل نمایندگی ولی فقیه باید همان نظر مقام معظم رهبری باشد که همان وظایف رهبر در کل کشور را یک نماینده ولی فقیه در استان دارد. ( حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی،  نماینده  ولی فقیه در کردستان و عضو مجلس خبرگان رهبری ، خبرگزاری خراسان)
  • ابلاغ سیاست‌ها از طرف رهبر انقلاب و پای فشردن بر این سیاست‌های ابلاغی بر عهده نماینده ولی ققیه است. ( حجت الاسلام مرادی ؛ امام جمعه بیجار ، خبرگزاری مهر ؛  ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ )
  • هدایت عمومی استان در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی: ( رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ، ایرنا ، ۱۶ آبان ۱۳۹۸ )
  • نظارت عمومی برعملکرد و برنامه های فراگیر استانی نیز از دیگر کارهای نماینده ولی فقیه است. ( رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ، ایرنا ، ۱۶ آبان ۱۳۹۸ )
  • پیشبرد و تمشیت امور دینی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در میان آن مردم شریف و غیور و در آن خطّه‌ی مهم و حسّاس که از ظرفیت انسانی و اقتصادی و جغرافیایی برجسته‌ای برخوردار است، مهمترین کارویژه‌ی اصلی نمایندگی اینجانب است که با رعایت اخلاق و تدبیر و جلب رضایت مردم عزیز آن استان در چهارچوب سیاست‌های کلی و منافع و امنیت ملی نظام جمهوری اسلامی باید صورت گیرد و به توفیق و به فضل الهی موجب تقویت هویت دینی و ملّی و استحکام همبستگی آنان گردد ان‌شاءالله. ( امام خامنه ای ؛ پایگاه اطلاع رسانه ای دفتر نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای ،   ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ )
  • تکریم علمای دین و برجستگان علمی و دانشگاهی و توجه و اهتمام به مدارس علمیه و مراکز تبلیغی و هماهنگ ساختن نهادهای مسئول در رفع نیازمندی‌های آنان نیز از وظایف نمایندگی اینجانب است. ( امام خامنه ای ؛ پایگاه اطلاع رسانه ای دفتر نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای ،   ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ )
  • انس با عامه مردم، معاشرت با جوانان، همکاری با دانشگاهیان و فرزانگان، تقویت جدّی جبهه‌ی فرهنگی انقلاب، ارتباط مستمر با علمای اعلام و بهره گیری از توان و ابتکار جوانان انقلابی و مومن و غنی کردن محتوای نمازجمعه را از جنابعالی انتظار دارم و توفیقاتتان را از خداوند متعال مسألت مینمایم. ( امام خامنه ای ؛ پایگاه اطلاع رسانه ای دفتر نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای ، در حکم انتصاب نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه شهر کرمان ،   ۱۵ آذر ۹۶   )
  • تأکید بر وحدت کلمه‌ی عموم مردم، ارتباط مستحکم با روحانیت معظم و علمای اعلام، رابطه‌ی صمیمی با دانشگاهیان و فرزانگان، گسترش خدمات فرهنگی با کمک جوانان و مجموعه‌های مؤمن و انقلابی، و همدلی با ایثارگران و همدردی با ضعیفان، نیز همواره باید مدّنظر باشد. ( امام خامنه ای ؛ پایگاه اطلاع رسانه ای دفتر نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای ، در حکم انتصاب نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ؛ ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۶ )
  • انتظار می‌رود جنابعالی در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های علمی و تبلیغی و اجتماعی خود، گام‌های بلند دیگری در این راه بردارید و بویژه نسل جوان و پر انگیزه را در جهت هدف‌های انقلاب اسلامی، پدرانه و صمیمانه راهنمائی نمائید. (امام خامنه ای ؛ پایگاه اطلاع رسانه ای دفتر نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای ، در حکم انتصاب نماینده ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعه شهر قزوین ، 13 اسفند 1393 )
  • امیدوارم با توفیق الهی، جناب عالی که بحمدالله به زیور علم و عمل آراسته و از درایت و روحیه ی ابتکار برخوردار می باشید، از عهده ی کلیه ی امور شرعی، اجتماعی و سیاسی که مربوط به نمایندگان ولی فقیه است، به خوبی برآیید و نسبت به علمای محترم محلی و بخصوص مدارس علمیه و مراکز دینی و تبلیغی اهل سنّت و شیعه کمال رعایت را مبذول دارید و با هدایت فعالیتهای دینی، فرهنگی و اجتماعی و هماهنگ ساختن نهادهای مسئول در رفع نیازمندیهای مذهبی و مشکلات اساسی و دینی اهالی آن سامان موفق باشید. ( امام خامنه ای ؛ پایگاه اطلاع رسانه ای دفتر نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای ، در حکم انتصاب نماینده ولی فقیه در استان کردستان ؛ 12/دی/1389  )
  • ضمناً جنابعالی را در کارهای دینی و رسیدگی به امور مذهبی و شرعی که مربوط به ولی فقیه است بعنوان نماینده‌ی خود در آن منطقه منصوب می‌نمایم تا انشاءالله تعالی در احیاء حوزه‌های علمیه و ترویج شریعت مقدسه و سایر امور مربوط بهتر بتوانید اقدام نموده و عمل کنید و البته احتیاط را در هرحال مراعات کنید که بهترین وسیله‌ی نجات است. امید آنکه عموم اهالی محترم و نهادها و ارگانهای محلی نیز کمال همکاری را با جنابعالی در این باب معمول دارند. (امام خامنه ای ؛ پایگاه اطلاع رسانه ای دفتر نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای ، در حکم انتصاب امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ؛ 13 آذر 1369 )
  • مجاهدتها و تلاشهای ارزشمند مردم شریف قزوین چه در دوران مبارزات انقلابی و چه در سالهای دفاع مقدس، برگ افتخارآفرین دیگری بر دفتر قطور افتخارات علمی و سیاسی آن منطقه‌ی پر استعداد افزوده است. انتظار می‌رود جنابعالی در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های علمی و تبلیغی و اجتماعی خود، گام‌های بلند دیگری در این راه بردارید و بویژه نسل جوان و پر انگیزه را در جهت هدف‌های انقلاب اسلامی، پدرانه و صمیمانه راهنمائی نمائید. ( امام خامنه ای ؛ پایگاه اطلاع رسانه ای دفتر نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای ، در حکم انتصاب نماینده ولی فقیه در استان قزوین و امام جمعه شهر قزوین ؛ ۱۳۹۳/۱۲/۱۳ )
  • حمایت و پشتیبانی از تمام خدمتگزاران در حوزه های اجرایی،سیاسی،اجتماعی و فرهنگی  به نیابت از مقام معظم رهبری ( رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ، ایرنا ، ۱۶ آبان ۱۳۹۸ )
  • وظیفه و فلسفه وجودی نماینده ولی فقیه در استان‌ها، کار اجرایی نیست، بلکه وظیفه نماینده ولی فقیه انجام فعالیت‌های دینی و فرهنگی و حمایت از آن است. (نماینده ولی فقیه در کردستان ، خبرگزاری حوزه ؛  ۱۷ شهریور ۱۳۹۹)
  • از مهمترین وظایف نماینده ولی فقیه در استان، ارتباط مؤثر با تمام اقشار جامعه است ( استاندار لرستان ؛ پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، ۱۳۹۸/۰۹/۱۹ )
  • وظایف نماینده ولی‌فقیه بسیار مهم و حساس بوده و به وظایفی خاص محدود نمی‌شود. ( استاندار لرستان ؛ پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، ۱۳۹۸/۰۹/۱۹ )
  • باید بررسی شود که برای تعالی استان ها که مورد تاکید مقام معظم رهبری چه اقداماتی نیاز است که انجام دهیم. ( استاندار لرستان ؛ پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، ۱۳۹۸/۰۹/۱۹ )
  • نماینده ولی‌فقیه مربوط به قشر و گروه خاصی نیست، همچنان که رهبری متعلق به همه ملت ایران است؛ راه ولایت یک راه وسیع است که خیلی را در دل خود جای می‌دهد. ( استاندار لرستان ؛ پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، ۱۳۹۸/۰۹/۱۹ )
  • استاندار لرستان ارتباط با بخش پیش‌رو جامعه را از دیگر وظایف نماینده ولی‌فقیه برشمرد و گفت: برای نقاطی که ما دور دست برای هدف ترسیم کردیم، باید راهبردها و وظایف متناسب با آن تدوین و اجرا شود. ( استاندار لرستان ؛ پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، ۱۳۹۸/۰۹/۱۹ )
  • ما ( استانداری) به عنوان دستگاه اجرایی استان در کنار نماینده ولی‌فقیه و استفاده از رهنمودهای ایشان هستیم و ما آماده پذیرفتن نظارت و شنیدن هدایت‌ها هستیم و امیدواریم در کنار هم لرستان را گامی جلو ببریم. ( استاندار لرستان ؛ پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، ۱۳۹۸/۰۹/۱۹ )
  • ترویج معروفات در استانها از وظایف ذاتی نماینده ولی فقیه است ( حجت الاسلام مرادی ؛ امام جمعه بیجار ، خبرگزاری مهر ؛  ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ )
  • جایگاه نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها ایجاد انس و الفت در بین مردم و ایجاد صمیمیت و تقویت فرهنگ عمومی با حمایت از حوزه‌های علمی و مساجد و رساندن پیام مردم در استان‌ها با حمایت از دولتمردان کشور است. ( حجت الاسلام مرادی ؛ امام جمعه بیجار ، خبرگزاری مهر ؛  ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ )
  • تقویت ارتباطات معنوی، سیاسی، فرهنگی از برکات وجود نماینده مقام معظم رهبری در هر استان است. ( حجت الاسلام مرادی ؛ امام جمعه بیجار ، خبرگزاری مهر ؛  ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ )
  • حمایت از سیاست‌های دینی و ترویج معروفات در استان‌های کشور بر عهده نماینده مقام معظم رهبری است. ( حجت الاسلام مرادی ؛ امام جمعه بیجار ، خبرگزاری مهر ؛  ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ )

 

خلا و کمبود در استان تهران

تهران پس از انقلاب در زمانهای مختلف دارای چهار الی پنج امام جمعه برای شهر تهران بوده ومیباشد ولی گرچه همه استان ها دارای نماینده ولی فقیه هستند ولی استان تهران تاکنون نماینده ولی فقیه در استان نداشته است، شاید احساس دفتر رهبری در این بوده، که خود رهبر در استان استقرار دارند و دیگر نیازی بدان نیست. در حالیکه برعکس بیش از سایر استانها بدان نیاز هست.

با توجه به اینکه رهبر انقلاب دارای جایگاه ملی و فرا ملی می  باشند و مسایل کلان قوا و دستگاهها و نیروهای مسلح ونهادهای انقلابی  را که بسیار گسترده میباشد، تمشیت میکنند،  لذا خلا رسیدگی شونات رهبری  به مسایل استانی و شهرها و روستاهای استان وجود دارد.

که این سازمانها و نهادها همدر تهران هم بیشتر و هم گشترده تر از سایر استانها هستند و بخصوص کلان  شهر تهران که حدود یک پنجم جمعیت کشور را در خود جای داده، و.... مسایل پیچیده تری دارد و معضلات فرهنگی اجتماعی بیشتری نسبت به سایر استانها دارد و ضرورت دارد که نماینده رهبری در استان تهران تعیین ومنصوب گردد.

بخشی از حوزه شمول سیاستهای کلان کشور در موضوعات... که توسط رهبری در سنوات مختلف ابلاغ شده و برزمین مانده،  شامل استان تهران نیز میگردد،  که بایستی بعنوان مطالبه نماینده رهبرانقلاب در استان دنبال گردد.  و نیز تمیشت هماهنگی سازمانها ونهادهای استان تهران در اجرای سیاستهای ابلاغی بایستی توسط ایشان صورت گیرد.

ازآنجا که براساس بند اصل ۱۱۰ قانون اساسی تعیین سیاستهای کلی نظام میباشد، مقام معظم رهبری امام خامنه ای سیاستهای مختلفی را مصوب وابلاغ نموده اند. برهمین اساس بخشی از این سیاستهای که درحوزه سرزمینی استان می گنجد و بعنوان سیاستهای کلی استان ، درذیل نمایندگی ولی فقیه دراستان تهران به شرح زیر تبیین وارایه گردیده است و کلیه مخاطبان این سیاستها را موظفند براساس زمان بندی مشخص برای عملیاتی شدن آن را تهیه و پیشرفت آن را در فواصل زمانی معین گزارش نمایند؛ که در شرایط فعلی خلا وجود دارد  :

سخن پایانی

با توجه به اهمیت استان تهران و بخصوص مشکلات عدیده ای که باآن مواجه می باشد ؛ رسالت و وظایف نماینده ولی فقیه در استان تهران  با خلا جدی مواجه می باشد. لذا ضروری است براساس سیاست استانی دفتر رهبر انقلاب  ، موضوع را به استحضار رسانده و سپس در اولویت ، نماینده ولی فقیه در استان تهران از سوی معظم له منصوب گردیده و سازمانهای استان استان برنامه های سالانه خود را بر مبنای این سیاستها تطبیق دهند . ونماینده رهبر انقلاب اسلامی در استان تهران نیز لازمست ، بطور جد از نهادهای مربوطه استان مطالبه نمایند .تا ان شالله درگام دوم انقلاب ، شاهد استان تهران پیشرفته وپایدار در افق سند چشم انداز کشور بوده و در تراز ام القرای جهان اسلام قرارگرفته وبا مشارکت در ساخت تمدن نوین اسلامی استانی ؛ زمینه ساز ظهوری فراهم گردد .

http://www.isarpress.ir/?p=9068

http://www.isarpress.ir/1400/11/19/%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%88%d9%84%db%8c-%d9%81%d9%82%db%8c%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%8c-%d8%ae%d9%84%d8%a7-%d8%a7%d8%b3/

 

https://hamaseh27.ir/%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%88%d9%84%db%8c-%d9%81%d9%82%db%8c%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%8c-%d8%ae%d9%84%d8%a7-%d8%a7%d8%b3/

 

https://javadfesharaki.blog.ir/1400/11/19/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%88%D9%84%DB%8C-%D9%81%D9%82%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%8C-%D8%AE%D9%84%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86