***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

****.**** کنز الفشا ر کیو ن ************** Fesharkies's Treasure ****.****

***.*** ... گنجینه ... فشارکی ... ها ***.***

########## بنام خدا ##########
#پایگاه جامع اطلاع رسانی در موضوعات زیر #
..... با سلام و تحیت .. و .. خوشامدگویی .....
*** برای یافتن مطالب مورد نظر : داخل "طبقه بندی موضوعی " یا " کلمات کلیدی"شوید. ویا کلمه موردنظر را در"جستجو" درج کنید.***

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

واسطه‌ها را به هر قیمتی حذف می‌کنیم

سه شنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۴۴ ب.ظ

مهندس محمدحسین جعفری فشارکی، شهردار منطقه ۴ می‌گوید

https://www.isna.ir/news/1401031611128/

  •  دوشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۱
  •  دسته‌بندی: اصفهان
  •  کد خبر: 1401031611128
  •  منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان
  • چاپ

واسطه‌ها را به هر قیمتی حذف می‌کنیم

واسطه‌ها را به هر قیمتی حذف می‌کنیم

ایسنا/اصفهان چندی پیش کلیپی با عنوان زد و بند در شهرداری منطقه ۴ اصفهان به‌صورت گسترده در فضای مجازی پخش شد که در این کلیپ فردی ظاهراً به‌طور مخفیانه از مذاکرات شهردار منطقه ۴ اصفهان با مالکان یک ساختمان در یکی از مناطق گران قیمت اصفهان فیلم می‌گیرد.

این کلیپ اما آن‌گونه که محمدحسین جعفری فشارکی، شهردار منطقه ۴ می‌گوید مربوط به حدود دو ماه قبل از عید نوروز بوده و بخش‌هایی از آن تقطیع شده است، درحالی‌که او روایت دیگری از ماجرای این مذاکره و گفت‌وگو با مالکان ساختمان دارد.

شهردار منطقه ۴ اصفهان به ایسنا گفت: این ساختمان در ابتدای خیابان مهرآباد قرار دارد، پروانه آن مربوط به سال ۸۰ است و سفت‌کاری آن تا سال ۸۲ انجام شده، اما از آن زمان تاکنون رها شده و پاتوق معتادان و اراذل و اوباش و عامل سلب آسایش اهالی محله شده بود.

وی با اشاره به اینکه این ساختمان چند مالک دارد که اختلافاتی با همدیگر داشتند، گفت: برخی دلالان از این اختلاف مالکان سوءاستفاده کرده و آن‌ها را ترسانده بودند که این ساختمان تخلف اضافه ساخت دارد، آن‌هم درحالی‌که ساختمان اضافه ساخت خیلی زیاد و طبقاتی ندارد و اضافه در حد بالکن ساخت دارد که جزئی است و حتی زیر یک درصد است. بااین‌وجود دلالان مالکان را ترسانده بودند که شما نه می‌توانید این ساختمان را بفروشید و نه بسازید، چون اگر بخواهید بفروشید شهرداری به خاطر تخلف، استعلام فروش نمی‌دهد، اگر بخواهید بسازید هم نمی‌توانید چون باید به کمیسیون ماده ۱۰۰ برود که این کمیسیون هم رأی تخریب می‌دهد.

جعفری فشارکی افزود: وقتی متوجه شدیم دلالان بین مالکان اختلاف ایجاد کردند از آن‌ها دعوت کردیم به شهرداری بیایند و یکی از این واسطه‌ها به‌اتفاق هر سه مالک به دفتر شهرداری منطقه آمدند. در جلسه اولی که برگزار شد یک نفر مخفیانه فیلم گرفت، اما ماحصل جلسه این بود که اعتماد مالکان را نسبت به شهرداری جلب کردیم و ترس آن‌ها را از کمیسیون ماده ۱۰۰ریختیم.

وی با تأکید بر اینکه این ساختمان حدود ۴ هزار متری نباید به خاطر ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر تخلف رها و روزبه‌روز فرسوده شود، گفت: واسطه‌ها حتی ارزش ریالی ساختمان را بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی آن اعلام کرده بودند، اما از آن‌ها خواستیم در دام دلال و واسطه نیفتند. خوشبختانه مالکان ‌هم اعتماد کردند، اگرچه دلالان شروع به شیطنت کردند اما مهم این است که بعد از شفاف‌سازی و توضیحات قیمت و عددی که به مالکان داده شد اعتماد آن‌ها جلب شد و پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ فرستاده شد.

شهردار منطقه ۴ اصفهان با اشاره به اینکه قاضی کمیسیون ماده ۱۰۰ به دلیل قدیمی بودن و رها شدن ساختمان درخواست استعلام ایستایی و تحکم بنا کرده، افزود: بعد از تائید ایستایی، قاضی یا رأی به جریمه می‌دهد یا تخریب و با اجرای رأی، این ساختمان از حالت مخروبه خارج و مشکل چندین ساله مالکان و اهالی محل حل می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌ازاین، واسطه‌ها برای پیگیری کار در شهرداری از مالکان درخواست مبلغ میلیاردی کرده بودند، گفت: دلالان حتی بین مالکان ساختمان اختلاف ایجاد کرده و آب را گل‌آلود کرده بودند تا ماهی بگیرند، اما با حذف آن‌ها شهرداری مستقیم وارد مذاکره با مالکان شد.

جعفری فشارکی از شهروندان خواست به سرای ۸ و ۱۰ مراجعه کنند و توضیح داد: شهروندان می‌توانند از منزل و بدون نیاز به مراجعه حضوری تعداد طبقات، هزینه، زمان صدور پروانه، نوع پرداخت به‌صورت نقدی و اقساطی و تخفیف‌ها را ببینند، حتی اگر با این فضا آشنا نیستند می‌توانند به‌صورت حضوری به شهرداری مراجعه کنند و نیازی به‌واسطه نیست. هدف ما این است که واسطه‌ها را در شهرداری به هر قیمتی حذف کنیم.

انتهای پیام

https://www.isna.ir/news/1401031611128/%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%B7%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%B1-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA%DB%8C-%D8%AD%D8%B0%D9%81-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۳/۱۷